Hallo! Na vorig jaar een zoon (Diede) te hebben gekregen, krijgen we nu een meisje! We zijn bezig met een naam, maar komen er niet helemaal uit. Omdat de naam van mijn vriend en die van mij bestaat uit twee lettergrepen en eindigt op een -e-, lijkt het ons leuk als de meisjesnaam dat ook heeft. Wel moet de naam met een medeklinker beginnen, omdat de tweede naam en achternaam met een klinker begint. Ook liever geen naam die eindigt op -je. We hebben al een hoop namen die we leuk vinden maar die het waarschijnlijk toch niet helemaal zijn: - Nyne (heel leuk, maar mijn schoonzus heeft bijna dezelfde naam) - Linde - Ninthe - Liene - Fenne - Fiene - Lise - Lieve Dus een naam die lijkt op bovenstaande namen... Iemand nog suggesties? Alvast bedankt!!
@Ladytiger: dat vinden wij inderdaad een mooie naam ! Alleen net iets te lang eigenlijk. We willen liever maar 2 lettergrepen. Maar bedankt voor je reactie!!
Bedankt voor jullie reacties! Leuk dat jullie meedenken! Helaas zitten er geen namen bij waar we nog niet aan hebben gedacht. Maar we hebben nog 20 weken dus wie weet komen we De Naam nog tegen! Nu denken we zelf aan Fiene, maar ben er nog niet heel enthousiast over. Hadden we onze zoon nou maar anders genoemd, dan hadden we onze dochter Diede kunnen noemen Nogmaals bedankt!
Ik vind Fiene en Diede wel wat op elkaar lijken...dus niet heel erg mooi bij elkaar passen. Diede en Marrit Diede en Jolijn Diede en Lieke (lijkt ook een beetje te veel op elkaar) Diede en Jasmijn Diede en Evi Diede en Anna Diede en Hannah Diede en Fenna Diede en Senna
Op een of andere manier moet ik de naam Senna altijd linken aan een grote papegaai niet om af te kraken hoor maar vind het dan steeds zo gek haha! Diede en Fenna vind ik wel mooi klinken!
Ik vind het zo moeilijk. Vind Fiene en andere namen die we hebben bedacht ook best veel op Diede lijken, maar vind het wel leuk dat we straks alle vier een korte naam hebben die eindigt op een -e-. Namen die op een -a- eindigen vind ik meestal sowieso niet mooi. Hannah en Jasmijn vind ik mooie namen. Hahahaha, ik moet bij Senna altijd aan de formule 1 denken Diede en Fenna klinkt inderdaad mooi, maar is niet onze smaak.
Er zat een Hanne bij mij in de klas en dat was een trut haha! Bepaalde associaties blijf je toch houden. @Chocoladekoekje: ook weer leuke namen!! We zijn nu aan het kijken op de site van de sociale verzekeringsbank waarop alle namen van 2011 staan. Julie vind ik ook leuk en past wel bij Diede vind ik. Maar we zijn dus pas bij de J en hebben nog een heleboel namen te gaan! De namen die tot nu toe afvielen op die lijst: - Bethlehem - Beyoncé - Billie Jean - Diva - Fanta