Inmiddels is het al weer na twaalven. Wat betekent dat ik ruim twee uren in mijn bed heb liggen draaien en woelen en uit pure frustratie weer beneden zit. Ik kom maar niet in slaap. Rusteloze benen, benauwd, te warm, te koud. Gék word ik er inmiddels van. En moe. Doodmoe. Iedere avond hetzelfde riedeltje. Uren liggen draaien en maar niet in slaap vallen. Om vervolgens eindelijk in slaap gevallen te zijn te moeten plassen en om zes uur klaar wakker te zijn... Manlief masseert zich een tennisarm. Homeopaat heeft niks geholpen. Vroeg op bed. Laat op bed. Wel tussen de middag slapen of juist niet. Ik weet het niet meer, niks helpt. Ik wil gewoon slapen! Wie heeft de gouden tip?
Goedemorgen, ik was al om 4.30 weer wakker.. Mijn gyn bood slaaptabletten aan. Persoonlijk ben ik daar een beetje huiverig voor, maar t zou dus wel kunnen. Weet alleen niet of VK/HA er net zo makkelijk over denken als gyn's.. Verder probeer ik me er niet te druk over te maken en t maar gewoon te accepteren zoals t is.. Als je jezelf gaat liggen opfokken wordt t alleen maar erger.. Oh en ik slaap gewoon met zoonlief mee hoor, alles is mooi meegenomen op dit moment! Normaal zou ik bang zijn voor omkeren dag/nachtritme, maar zwangerschap tel ik niet bij 'normaal' Gek genoeg val ik 'smiddags wel altijd direct in slaap trouwens..
Ik zou ook een bezoekje aan de gynaecoloog brengen als ik jou was want je hebt je rust wel nodig wanneer de bevalling straks gaat beginnen. En laat anders de vk overleggen met de gynaecoloog want dit is ook niets zo. sterkte ik weet hoe rot het is niet te kunnen slapen ( ik slaap 4 vd 7 nachten slecht)
Ik weet nog dat ik bij mijn eerste gillend gek werd van al die mensen die tegen je zeggen nog lekker uit te rusten voor de bevalling, want toen sliep ik ook zo slecht. Nu ben ik ruim 38 weken zwanger en ben ook weer blij als ik een uurtje of 4 slaap per nacht. Ik krijg nu gelukkig niet zoveel van die irritante opmerkingen. Ik kan overigens overdag ook niet slapen, maar in de kraamperiode bij de eerste lukte dat soms wel, dus daar ga ik nu ook maar vanuit . Mijn eerste is er ook gewoon uitgekomen hoor, natuurlijk is het fijner als je fit de bevalling ingaat, maar de adrenaline die je lijf aanmaakt tijdens, trekt je er wel door.
Het enige wat bij mij echt hielp was....bevallen ... Had bij 2e en 3e echt veel last van slapeloosheid, al vanaf nod. Overduidelijk een hormonen ding bij mij, en daar kwam dan later al die fysieke ongemakken nog bij (maagzuur, misselijk, kortademig, bandenpijn, bekkenpijn, veel plassen, diarrree en rommelende darmen, rusteloze armen en benen, tintelende handen etc). Gek genoeg lag ik in de nacht uren wakker, maar als ik voor een middagslaapje ging liggen kon ik zo 2-3 uur compleet van wereld zijn. Dat ben ik dan maar gaan doen . Bij elkaar opgeteld kwam ik dan per 24 uur dan wel aan 6-7 uur slaap. Ik bleef overigens zo veel mogelijk op bed liggen, met het idee dat mijn lijf dan toch aan het rusten was ook al sliep ik dan niet. Maar de nachten gingen wel erg langzaam , duurde soms wel eindeloos. Ik viel meestal tegen 4:00-5:00 uur weer in slaap en dan om 6:15 uur ging de wekker van manlief en moesten de kids naar school. Je zou eens kunnen googlen op adviezen bij slapeloosheid? Sterkte ermee!
Ik val idd tussen de middag om. Gelukkig slapen mijn ukjes ook nog middags. Maar ook hier is het al vanaf week zes aan de gang. Net als het spugen. Ik krijg een keizersnede dus bevallen is voor mij niet aan de orde. Ik weet dat het uitzitten is, maar nog zes weken voelt als heeeel lang. En ik ben zo moehoe...
Herkenbaar, ook hier zeer slecht slapen. Al had ik vannacht eindelijk weer eens geluk en heb geslapen van half 1 tot 5 ongeveer zijnde tussendoor eruit te hoeven om te plassen. De nacht ervoor 5 keer eruit. eind van de doodmoe maar dan moet ik nog aan het werk. nog 2 weken en dan verlof en dan pak ik echt die middag slaapjes erbij
Slapeloosheid, ik vind het 1 van de k*tste kwaaltjes die erbij horen. Ik slaap gemiddeld 2 uur op een nacht, al wekenlang. En het ergste daarvan is, ik slaap wel in, maar wordt wakker van de pijn (Bekkeninstabiliteit) en kan daarna vervolgens niet meer in slaap komen. Ik word er echt een beetje labiel (en debiel!) van. ZH weet ervan af, heb temazepam voorgeschreven, maar helpt niet, morgen word ik gebeld met de mededeling of ik een zwaarder middel mag krijgen, of dat ze mij een aantal keren laten slapen in het zh.
Helaas zo herkenbaar! Die rusteloze benen, ik word er gek van! Ik zie elk uur voorbij komen 's nachts. Zodra ik ga liggen hup gelijk maagzuur. Mensen zeggen haal overdag je slaap in maar dat lukt ook niet. Ik maak 's nachts warme melk en loop een beetje door de woonkamer. Tegen de ochtend val ik in slaap om een paar uur later weer wakker te worden en niet meer verder te kunnen slapen. En dan staat er in de boekjes: ga uitgerust je bevalling in Ik zou willen dat ik dè tip had voor je maar zit er helaas ook nog op te wachten. De verloskundige zei wel tegen mij dat als ik echt oververmoeid raak, ik twee dagen in het ziekenhuis kan blijven en slaap medicatie krijg. Maar ja twee dagen goed slapen.. Nog 9 weken te gaan!
Oh zo herkenbaar. . lig hier ook alweer vanaf 23.00 uur op bed, maar irriteer me kapot aan die rusteloze benen, keelpijn.. baby die op mn blaas drukt waardoor ik het gevoel heb te moeten plassen.... morgenmiddag maar weer met dochter middagslaapje doen.. ook ik heb dan gek genoeg geen probleem met inslapen.