Hallo allemaal, Nog even en dan hebben we straks ons kindje in onze armen! Ik ga dan ook borstvoeding geven. Nu vroeg ik mij af hoe het zit met alcohol en rood vlees e.d. Als ik het goed heb begrepen, mag rood vlees na de bevalling toch weer wel, ook al geef je borstvoeding? Hoe zit het dan met alcohol? Ik begreep van niet, als je BV geeft? Of hoe doe je dat dan??? Zo af en toe een wijntje, zou toch wel weer lekker zijn, maar dat moet natuurlijk wel kunnen ivm BV..
Alvast gefeliciteerd en natuurlijk succes met de borstvoeding en vooral lekker genieten. Roodvlees is helemaal geen probleem. Alcohol daar in tegen wel. Kijk eens op www.borstvoeding.com voor advies over hoe om te gaan met alcohol in combinatie met borstvoeding. Hou er in ieder geval rekening mee dat je de eerste weken na de bevalling nog geen alcohol zal kunnen nuttigen. Je kindje ligt waarschijnlijk vaak aan de borst en dan kun je er geen tijd tussen laten of heb je waarschijnlijk nog niet kunnen kolven (plus dat dit niet goed voor je productie is) Het allerbeste is natuurlijk niet.
Rauw vlees maakt niet meer uit. Alcohol liever niet. Een glaasje alcohol heeft 3 uur nodig om uit de bv te zijn. In het begin haal je dat niet zo vaak Maar als je iets verder bent kun je een tijdstip kiezen dat er anders ook ruim 3 uur tussen zit. En anders vooruit kolven en dat geven op het moment dat de kleine honger heeft. En zelf die voeding dan kolven en weggooien..
Ben het helemaal met mijn voorgangers eens, niets aan toe te voegen! Drinken van alcohol kan wel hoor, maar dan inderdaad rekening houden met de tijd die het kost om de alcohol weer uit je melk te laten verdwijnen. Alcohol drinken heb ik zelf eigenlijk in de eerste maanden niet gedaan... Maar dat is een persoonlijke keuze. Ik vond het namelijk veel te makkelijk om zelf te geven, fijner om op elk moment beschikbaar te zijn (liever bv geven dan een huilend kindje ) en ook zonde om mijn gekolfde melk weg te gooien (die ik toch kolfde ivm de productie). Plus, de drie uur haalde ik niet, dus het kon ook niet 'tussendoor'. Later kun je er makkelijker rekening mee houden en pas na 3 uur weer voeden.
Zou er niet aan moeten denken om binnen 6 weken een borrel te moeten drinken :-O Maar kan me daarna wel voorstellen, dat je denkt nu is het even me time, na een jaar onthouding Ik zou dan afhankelijk van de hoeveelheid drank kijken wat is handig. 1 of 2 flesjes afkolven of een hele dag. Zorg wel dat je voldoende voorraad hebt om te kunnen geven.