attractiepark

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bloempje22, May 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

Mar 8, 2013
    682
    0
    0
    Hallo, me man en ik willen naar een attractiepark gaan in onze vakantie. Maar dat is dan op een zaterdag en 3 dagen later wordt ik ongesteld. Is dat wel verstandig? Omdat ik dan nog niet weet of ik zwanger ben. We zitten ook te twijfelen om volgend weekend te gaan. Dat is dan 4 dagen ongeveer na me eisprong. Weet iemand of dat kwaad kan? Ik kon het nergens vinden vandaar dat ik het even vraag:)

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Ligt er denk ik aan hoe achtbanengek je bent.
    Ikzelf moet echt in alle achtbanen als ik ga ;)
    En daar staat op dat je niet mag als je zwanger bent. T is dan nog wel hele jonge zwangerschap, maar weet toch niet zeker wat een boel adrenaline daarmee zou kunnen doen...
    Net beetje waar je jezelf prettig vind, er zijn boel mensen die pas hun leefwijze aanpassen bij een positieve test, omdat je zo vroeg nog geen bloedband hebt enzo. Ikzelf vermijd liever risico's als het even kan... zou denk ik toch niet lekker zitten in de achtbaan als ik misschien zwanger ben en mezelf waarschijnlijk gek maken als ik vervolgens al dan niet toevallig een miskraam zou krijgen...
    Wij zijn gegaan toen ik niet zwanger bleek ;)

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Misschien die 3 dagen voor je menstruatie gaan en dan een gevoelige zwangerschapstest doen? Ik weet niet of het kwaad kan als je net zwanger zou zijn, maar ik zou zelf het risico niet durven nemen.

4. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

Apr 15, 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    De reden dat je er zwanger niet in mag heeft te maken met de druk van
    de beugels op je buik. Maar je kindje zit mocht je zwanger zijn, echt nog goed
    beschermd.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,253
    6,140
    113
    #5 Eppo82, May 15, 2014
    Last edited: May 15, 2014
    Gaan en genieten.

Anders ben je elke maand 2 weken beperkt in je doen en laten, dat is toch zonde?

Misschien heb ik makkelijk praten hoor, ben 2 keer vrij vlot zwanger geraakt, dus misschien ben ik er wat makkelijker in. Maar ik geloof gewoon niet dat dit soort dingen een negatieve invloed hebben op een zwangerschap.

Overigens zelf ook een paar dagen voor nod in een pretpark geweest, en dus 'zwanger' in de achtbaan gezeten. En 8 maanden later een mooie dochter :)

6. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen dat het vruchtje bij een prille zwamgerschap goed beschermd is bijv. Bij een val...
    Maar met g-kracht weet ik het niet. Ik ga er altijd van uit dat waarshuwingen niet voor niets zijn, maar soms gebeurd dat natuurlijk ook voor beschermmg van de eigen toko....

Ik zelf, zou geen risico nemen..... als je acht banen overslaat kan je nog wel in veel dingen hoor!!

7. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Volgens mij is dat niet het enige...
    Het heeft toch te maken met de g-krachten op je lichaam en adrenaline. Als je hartproblemen hebt mag je er bv ook niet in. Alleen is volgens mij het risico niet zo goed onderzocht, je kan moeilijk een groep zwangeren in de achtbaan zetten en kijken wat er gebeurd... zou best kunnen dat het geen kwaad kan. Maar misschien ook wel dus ik doe maar niet... je wekt eigenlijk voor de lol een grote stressreactie op in je lichaam en stress is niet goed voor zwangerschap dus ik zou me best voor kunnen stellen dat het effect kan hebben.

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,634
    1,443
    113
    Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap ook per ongeluk gedaan. Volgens de arts waar ik toen liep, kon dit echt geen kwaad. De vrucht is heel goed beschermd. Wanneer het kis zou gaN, was de kans groot dat het anders ook mis zou gaan.

Nu ik het weet zou ik ook een volgende keer gewoon naar een pretpark gaan.
    Trouwens niet meer wanneer het kindje groter is, dan is het niet goed zoals ook vaak wordt aangegeven.

Lekker gaan en genieten, je kan jezelf toch niet alles ontzeggen voor het geval dat?

9. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

Mar 8, 2013
    682
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichtjes:) ja want we willen dan toch mischien volgende week zaterdag gaan in plaats van die week erop. Ik krijg a.s maandag of dinsdag me eisprong als het goed is. Zit dan een paar dagen erna, dan zou het toch nog niet zoveel kwaad kunnen als het bevrucht zou zijn? Het zou dan nog niet of bijna ingenesteld moeten worden. We willen het liefst een van die 2 weekenden gaan want die week erop gaan we op vakantie:) ik en me man houden wel echt altijd van de snelle dingen en de achbanen:) .

10. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

Apr 15, 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Betreft hartproblemen en achtbaan is adrenaline inderdaad kwalijk
    de baby heeft hier geen hinder van. Betreft de g-force die heb je ook
    bij een scherpe bocht, een flinke helling, schommelen etc.
    Is je beeb wat groter kan hij wel hinder krijgen van bijvoorbeeld de beugels

stel (hoop dat niet voor je) dat het nog even duurt voor je zwanger bent
    dsn kun je dit soort dingen niet meer doen.

Wij hebben een abo op walibi en ik ga ook gewoon, ben ik straks zwanger
    dan zal ik voorzichtiger zijn maar dan weet ik ook fat ik zwanger ben

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Gewoon gaan. Doe eventueel een vroege test voor je gaat, als die negatief is kun je al helemaal met een gerust hart alle achtbanen in. Als ik je onderschrift zie dan zie ik dat je al een tijdje bezig bent, nou geniet lekker van het leven dan voor nu, toch! Je kan toch niet zoveel rondes alles on hold zetten voor een hypothetische zwangerschap? En al zou je zwanger zijn, dan is dan nog een heeeeeeel klein klompje celletjes, dat helemaal verstopt zit in je baarmoeder. Dat kan echt wel wat hebben :).

12. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik heb hetzelfde probleem!
    Op 1 juni gaan wij met de hele Fam naar een attractiepark.. Zit dan op dag 21 in me cyclus.. Vind het heel lastig om te bepalen of ik wel in achtbanen moet gaan.. Ik ga normaal overal in..

13. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

Mar 8, 2013
    682
    0
    0
    Oke dus als we volgende week zaterdag gaan, een dag of 4 na me eisprong kan dat verder geen kwaad? Dit weekend wordt het ook mooi weer en wilde we gaan barbecueen:) en volgende week dan naar bobbejaanland. Dan kan ik verder toch ook overal in?

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Inderdaad. En dat sowieso tot de tiende week (?) is mij verteld. Tegen die tijd zou ik het risico al niet meer nemen, maar je zit dan pas een paar dagen na je eisprong! Je moet in ieder geval niet alles gaan laten omdat je heel misschien weleens zwanger zou kunnen zijn, dan heb je echt geen leven meer (ik spreek uit ervaring :))

15. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik ben hier vrij nuchter in denk ik. Stel je bent zwanger dan ben je nog zo vroeg dat het kleintje niks merkt en zolang ik geen positieve test in handen heb gehad doe ik nog steeds mijn dingen die ik normaal ook zou doen :)
    Wij zijn ook nog niet gericht bezig hoor maar als we dat wel gaan doen laat ik drank enz wel staan

Share This Page