Mag ik citroenkwarktaart toetje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kuukske, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Gisteravond heb ik meer dan de helft van zo'n bakje lekker opgepeuzeld, maar later schoot het ineens door mijn hoofd: kwarktaart mag je niet want daar worden rauwe eieren in gedaan… Ik probeerde me er niet druk om te maken, maar het laat mij toch niet los.. Het toetje is van Mona (mag ik dat er bij zetten?) dan weten jullie welk toetje ik bedoel.

Alvast bedankt :)

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    volgens mij mag je dat gewoon hebben. ik heb nog nooit rauwe eieren in kwarktaart gedaan.
    lees ff op de verpakking wat erin zit en ff op de site van het voedingscentrum. dat doe ik altijd bij twijfel.

3. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik zou me daar echt geen zorgen om maken. Het gaat meer om gebakken of gekookte eieren die nog rauw zijn of rauw deeg waar eieren in zitten. Mona toetje is zo bewerkt dat er ook een kans in zit dat er geen ei in zit.

4. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    pffff

5. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Ja het bevat ei volgens het etiket thx ga ik ff naar de site van voedingscentrum

6. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Je bedoeld zo'n bakje van citroentaart yoghurt? Dat is toch in zoverre op basis van yoghurt dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Er zit wel ei in, maar dat is helemaal bewerkt etc.

7. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Bij mona toetjes mag je er op rekenen dat het om gepasteuriseerde (en dus veilige) eierdooiers gaat hoor :)

Dit gaat ook op voor de meeste crème brulee's in restaurants (wel even navragen, want als je een goed restaurant te pakken hebt doen ze het natuurlijk wel zelf en vers).. En ook zo'n beetje alle chocolademousse (officieel ook afgeraden omdat het bereid wordt met rauwe eieren) uit de supermarkt zijn bereid met gepasteuriseerde dooiers en mogen dus gewoon.
    Had ik dat niet geweten was ik ongetwijfeld minder aangekomen, maarja, je nu enorm zorgen maken om (waarschijnlijk) niks is ook niet fijn!

8. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Alle voorverpakte supermarkt artikelen mag je hebben op de voorverpakte vis na!

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Uit de supermarkt is het echt met gepasteuriseerd ei, anders is het niet lang genoeg houdbaar. Gewoon eten dus :)

10. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Bedankt voor jullie antwoorden Aiseria, Indy en Meijke! Haha ik moet het ook niet te vaak eten hoor anders kun je mij straks ook rollen :p maar nu was die in de aanbieding en de verleiding te groot :)

11. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Wat heb ik hier nou aan, antwoordt dan niet ;)

12. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb het al een paar keer gegeten zonder hierbij stil te staan. Ik maak eigenlijk kwarktaart zonder ei dus ook niet eerder over nagedacht.

13. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet dat gepasteuriseerd zijn. Maar ik begrijp je twijfel hoor. Soms weet je het gewoon niet. Maar als het rauw is moet het erop staan

14. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik er niet altijd goed over nadenk of ik het mag eten ja of nee Josephine. Veel weet je wel zoals filet americain (goh wat mis ik dat soms zeg!), drank en blauwe kazen maar soms twijfel je ineens soms zo idd mammie1982. Vooral ook omdat wij al zo lang hebben moeten wachten op een goede zwangerschap. En wat fijn dat je je onzekerheid hier kunt uiten en gerustgesteld wordt! Thx! :)

15. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Geen kwarktaart? Huh? Ohjeeee, heb zoveel cheesecake gehad :D
    Waarschijnlijk blijft m'n meisje daarom zo lang zitten!!

16. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Blauwe kazen kan wel zolang het niet rauwmelks is (au lait cru)

Deel Deze Pagina