Gisteravond heb ik meer dan de helft van zo'n bakje lekker opgepeuzeld, maar later schoot het ineens door mijn hoofd: kwarktaart mag je niet want daar worden rauwe eieren in gedaan Ik probeerde me er niet druk om te maken, maar het laat mij toch niet los.. Het toetje is van Mona (mag ik dat er bij zetten?) dan weten jullie welk toetje ik bedoel. Alvast bedankt
volgens mij mag je dat gewoon hebben. ik heb nog nooit rauwe eieren in kwarktaart gedaan. lees ff op de verpakking wat erin zit en ff op de site van het voedingscentrum. dat doe ik altijd bij twijfel.
Ik zou me daar echt geen zorgen om maken. Het gaat meer om gebakken of gekookte eieren die nog rauw zijn of rauw deeg waar eieren in zitten. Mona toetje is zo bewerkt dat er ook een kans in zit dat er geen ei in zit.
Je bedoeld zo'n bakje van citroentaart yoghurt? Dat is toch in zoverre op basis van yoghurt dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Er zit wel ei in, maar dat is helemaal bewerkt etc.
Bij mona toetjes mag je er op rekenen dat het om gepasteuriseerde (en dus veilige) eierdooiers gaat hoor Dit gaat ook op voor de meeste crème brulee's in restaurants (wel even navragen, want als je een goed restaurant te pakken hebt doen ze het natuurlijk wel zelf en vers).. En ook zo'n beetje alle chocolademousse (officieel ook afgeraden omdat het bereid wordt met rauwe eieren) uit de supermarkt zijn bereid met gepasteuriseerde dooiers en mogen dus gewoon. Had ik dat niet geweten was ik ongetwijfeld minder aangekomen, maarja, je nu enorm zorgen maken om (waarschijnlijk) niks is ook niet fijn!
Uit de supermarkt is het echt met gepasteuriseerd ei, anders is het niet lang genoeg houdbaar. Gewoon eten dus
Bedankt voor jullie antwoorden Aiseria, Indy en Meijke! Haha ik moet het ook niet te vaak eten hoor anders kun je mij straks ook rollen maar nu was die in de aanbieding en de verleiding te groot
Ik heb het al een paar keer gegeten zonder hierbij stil te staan. Ik maak eigenlijk kwarktaart zonder ei dus ook niet eerder over nagedacht.
Volgens mij moet dat gepasteuriseerd zijn. Maar ik begrijp je twijfel hoor. Soms weet je het gewoon niet. Maar als het rauw is moet het erop staan
Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik er niet altijd goed over nadenk of ik het mag eten ja of nee Josephine. Veel weet je wel zoals filet americain (goh wat mis ik dat soms zeg!), drank en blauwe kazen maar soms twijfel je ineens soms zo idd mammie1982. Vooral ook omdat wij al zo lang hebben moeten wachten op een goede zwangerschap. En wat fijn dat je je onzekerheid hier kunt uiten en gerustgesteld wordt! Thx!
Geen kwarktaart? Huh? Ohjeeee, heb zoveel cheesecake gehad Waarschijnlijk blijft m'n meisje daarom zo lang zitten!!