Davitamon Vitamine D

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 894hi, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

ons meisje heeft vanochtend haar vitamine's gehad maar papa had niet mee gekregen dat mama het al gegeven had.

nu heeft ze dus 20 druppels gehad vanochtend :(

op de website van Davitamon vind ik dit:

Wat moet ik doen bij overdosering?
    Mocht er sprake zijn van overdosering, adviseren wij om de huisarts te raadplegen.
    Een juiste behandeling is alleen goed vast te stellen als er meer gegevens bekend zijn over het kind en de ingenomen hoeveelheid druppels c.q. tabletjes. Wij kunnen hiervoor geen algemene richtlijnen geven.

maar geld dat voor die 20 druppels ook? of voor een groot gedeelte van het flesje?

wat moet ik nu doen? meerdere mama's die dit mee gemaakt hebben?
    (ze krijgt nu alleen borstvoeding groente fruit en brood..)

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik ben ff aa t googlen gegaan. Ik kom op een engelse site tegen (vertaald door google, dat wel..)

Voor kinderen onder de leeftijd van 12 maanden, een langdurige inname van 1000 microgram (40.000 IE) per dag zal toxiciteit produceren in slechts een tot vier maanden.

Als ik t ff in normaal nederlands ombouw, houdt dit in dat wanneer je langdurig teveel vit. D geeft (1000 microgram per dag ipv 25 microgram) er wel schade kan optreden. Jij hebt nu als ik t goed lees 50 micorgram eenmalig gegeven?
    Dan zou dat toch niet erg zijn?
    Maar als je twijfelt misschien de HAP ff bellen?

Deel Deze Pagina