davitamon

Discussie in 'Gezondheid' gestart door iniminie, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik denk dat ik ook eens ga kijken voor andere,deze zijn idd ook nog met foliumzuur,maar heb dat toch niet meer nodig?na de 10weken?
    vitamine d is belagrijker dan toch?
    denk dat ik is voor andere ga kijken
    tips welkom alsnog :)

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    iniminie, volgens mij zit in alle zwangerschapsmultivitamines foliumzuur. Kan absoluut geen kwaad, ookal heb je t in principe nu niet meer nodig.

Volgens mij zijn er geen speciale zwangerschapsvitamines voor na het eerste trimester! Zit ook voldoende vit D in.

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ooh dus dat merk wat ik heb,met foliumzuur wat erbij opstaat gedrukt,is niet erg als je dat gewoon door blijft slikken?
    het is dus niet erg als je foliumzuur binnekrijgt,ookal heb je het niet meer nodig?en ik hoef bij deze dan ook geen extra vitamine d te nemen?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zwangere vrouwen hebben 10 microgram vitamine D per dag nodig, terwijl ze dagelijks ongeveer 3 microgram via de voeding binnenkrijgen. Vitamine D is nodig om calcium goed op te nemen uit de voeding. Calcium zorgt voor de opbouw en instandhouding van een stevig skelet.

Ook de behoefte aan foliumzuur is verhoogd tijdens de zwangerschap. Onderzoek heeft uitgewezen dat een tekort aan foliumzuur in de eerste weken van de zwangerschap (op het moment dat de zwangerschap vaak nog niet is vastgesteld) het risico op een 'open ruggetje' (spina bifida) bij de baby verhoogt. Dit is een aangeboren afwijking waarbij de wervelkolom of de schedel niet volledig is gesloten.

5. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik ben begonnen met ongeveer 6 weken zwangerschap,dit omdat ik het laat achterkwam dat ik dus zwanger was
    en heb elke dag deze geslikt,maar me doosje is haast leeg,en wou daarom andere nemen,omdat ik dacht dat die foliumzuur niet meer nodig was
    maar ik blijf maar op dit merk dan,zit tenslotte alles in ;)

Deel Deze Pagina