Day after: hadden jullie goed gegokt, of compleet de plank misgeslagen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luppy, 6 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier zijn ze altijd al snel tevreden, ook al krijgen ze niet wat er op hun verlanglijstje staat.

Het grappige was, dat ze eerst mochten dobbelen met cadeautjes die ze zelf hadden gekocht (hadden we daarvoor al een mooi verhaal van gemaakt, dat ze mochten helpen maar de cadeautjes waren toch niet nodig, dus mochten ze het dobbelspel spelen ;)). En toen het spel klaar was en ze onderling nog geruild hadden, hadden ze allemaal 2 cadeautjes a 2,50 per stuk. En ze waren helemaal blij en tevreden :D. Hebben toen maar verteld dat ze de brief nog moesten lezen (waarin stond dat er nog meer cadeautjes waren).

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kinderen hebben dat dobbelen dit jaar voor het eerst gedaan met zijn zessen. Alleen de 2 jongsten geloven nog. Ze vonden het hartstikke leuk en het ging ook hartstikke goed! Beter dan bij die kinderen van je schoonzus ;). Hier ruilen we altijd wel zodat iedereen uiteindelijk tevreden is, maar dat ging ook echt goed. Ook de volwassenen doen dit 's avonds maar dat gaat vooral om de lol ;)

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter was blij met alles wat ze gekregen heeft van ons en haar opa's en oma's, ehhh van de Sint en Pieten.

4. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Overal heel blue mee. Paar dingen zijn echt favoriet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem vanaf kleins af aan al heel duidelijk uitleg dat hij overal dankjewel voor moet zeggen ook al vindt hij het niet leuk. Later zien we wel weer verder.

Als mijn kind teleurgesteld en boos of onaardig reageert op een pyjama omdat er wen verkeerd figuurtje op staat dan zet ik al z'n speegoed weg en mag hij nergens meer mee spelen. Ik heb echt een hekel aan ondankbare onopgevoede zeurende verwende kinderen.

Ik koop zelf ook veel voor 5 dec en ook wel andere dingen als op zijn lijstje, maar zo ondankbaar heeft hij nog nooit gereageerd gelukkig.

5. #65 Shaddixxx, 6 dec 2016
    Laatst bewerkt: 6 dec 2016
    Onze zoon was echt met alles vreselijk blij. De Xbox is hier al maanden kapot en dat vindt hij al die maanden al verschrikkelijk, dus hadden we een tweedehands exemplaar op marktplaats gescoord.. Nou, die reactie toen hij het openmaakte, ik kan er nog steeds om huilen als ik het filmpje terugkijk. Hij was zó blij, z'n stemmetje sloeg helemaal over toen hij riep dat hij die zó graag wilde ♥ Daarna pakte hij elk cadeautje uit, gevolgd door de tekst 'Wooooow, die vind ik ook vet / leuk / mooi, maar ik ben nog steeds het ALLERBLIJST met de Xbox!' :D

Voor ons meisje hadden we een hobbelpaard met geluid gekocht. Heb nog getwijfeld of ze daar niet al veel te groot voor is, want ze is al 2 natuurlijk, maar ze vindt dat duidelijk het allerleukste cadeautje. Ze is er gisteren de hele avond op blijven zitten (en wilde dus ook de andere cadeautjes niet uitpakken, dus theoretisch gezien kun je stellen dat dat blunders waren :p ) en heeft er vandaag ook de hele dag weer op gezeten, elke keer met een andere knuffel of pop omdat die óók moesten ervaren hoe het is om op een paard te zitten :D

Hier mogen ze trouwens best eerlijk zeggen dat ze iets stom, verschrikkelijk of wat dan ook vinden hoor. Wat mij betreft is dat niet ondankbaar, maar gewoon eerlijk. Ik ben ook blij dat ik dat gewoon tegen mijn moeder kan zeggen, als ze iets voor me heeft gekocht of als ze iets wil naaien voor onze dochter, bijvoorbeeld. Andersom geldt dat uiteraard ook. Zij en ik weten allebei dat we het enórm waarderen dat er moeite is gedaan en dat de ander er echt niet mee zit als we eerlijk zeggen dat we iets niks vinden. Natuurlijk leer ik m'n kinderen dat ze dankbaar moeten zijn en dat het om het gebaar gaat en boos worden omdat ze niet alles krijgen wat ze willen is uiteraard onacceptabel, maar ik vind het veel fijner als ze me toe durven te vertrouwen dat ze iets niet leuk of mooi vonden, dan dat ze dat verzwijgen en liegen dat ze het wel helemaal fantastisch vinden. Nu, maar ook zeker op latere leeftijd.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Komt ie dan haha...
    Niet echt spuuglelijk maar ik vind het gewoon geen leuk school kado, het past niet in ons interieur EN ik heb al 4 kinderstoeltjes. Kortom ik snap de keus van de oudervereniging niet

Bijgevoegde bestanden:

7. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Hier was er zaterdag met Sinterklaas bij opa en oma even een moment van teleurstelling bij onze dochter omdat ze door miscommunicatie twee dezelfde doosjes Lego Friends kreeg die ze ook nog direct na elkaar uitpakte. Ze heeft niet geklaagd, maar dat gezichtje, het arme kind. Ik snapte helemaal dat ze een beetje teleurgesteld was. Nu gelooft ze niet meer in Sinterklaas, dus we konden haar gewoon uitleggen waar het mis was gegaan. En gistermiddag zijn we naar de winkel gegaan en mocht ze een doosje ruilen voor een ander doosje Lego Friends. Ze was weer helemaal gelukkig. Verder waren alle cadeaus geslaagd en twee zeer blije kindjes hier. Dochter heeft ons zondag (we hebben het thuis zondag gevierd) en ook gisteren nog meerdere malen bedankt en gezegd dat ze zo blij was met haar cadeaus.

8. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Ik vind het ook een zeer vreemd cadeau om op school van Sint te krijgen. Daarbij, hier krijgen de kinderen een kleinigheidje van max. 5 Euro. Ik weet niet wat jullie OR te besteden heeft, maar (ongeacht of het nu mooi is of niet) zo'n stoeltje kun je toch niet voor 5 Euro kopen lijkt mij.

Daarbij bekijk ik het dan ook nog praktisch: hoe kan Piet in hemelsnaam voor de hele klas van die stoeltjes uit zijn zak toveren :p

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    En al die mopperende ouders die gister met die stoeltjes (soms 2 of 3) moesten sjouwen :D

10. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Oh nee dat is niet een leuk kado van Sint.

Misschien op zijn slaapkamertje zetten? Of een likje verf :D

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Hij heeft zo een ikea setje met tafel en stoeltjes op zijn kamer. Hij staat nu even op zijn kamer en over een tijdje is hij vast op een dag "ineens" verdwenen ;)

12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    In welk interieur past dit wel dan? Ik vind het ook echt een schoolstoeltje.. En idd, de meeste mensen hebben er óf geen ruimte voor, óf hebben er zelf allang een aangeschaft als hun kids die leeftijd hebben...

Misschien kun je hem in een mooi kleurtje aflakken en volgende zomer buiten gebruiken (en dan heb je daarna een prima excuus om m in de kliko te gooien, want langer dan 1 zomer zal hij niet mee gaan...;)

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Mijn vriendin is zwanger, ik heb haar opgedragen een naam met een S te kiezen :D:D:D

14. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Hier zelfde probleem, ook een dubbel doosje lego. Reactie van dochter: cool, nou heb ik een tweeling! :D

15. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Hier was bijna alles meteen een hit.
    Alleen het spel krokodil heeft kiespijn, dat had ze 3x opgeplakt en heeft ze ook gekregen maar ze is er doodsbang voor.
    Morgen mogen ze 1 speelgoedje meenemen naar de klas, wilt ze perse een puzzel van minnie die ik voor amper 2,5 Euro gekocht heb. Dus ze is echt blij met alles.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Heb d'r foto's mee gestuurd en linkjes van de producten. M'n schoonouders zijn absoluut geen domme mensen. Het is gewoon bij hun een kwestie van: pyjama van paw patrol bij intertoys kost 8€ bwv en pyjama van minions 6€ bij de action. Nou dan krijgt hij gewoon dat laatste van dat is goedkoper.

En nee ze zijn ook absoluut niet arm, wonen is groot vrijstaande woning die bijna compleet is afbetaald en gaan z'n 6x per jaar op vakantie 😅

Het is gewoon bijna sneu. 2 jaar terug kreeg de oudste voor z'n verjaardag een speelgoed foto toestel van de kringloop die het helemaal niet deed. Zoontje kwam naar min toe: mama deze is kepot, mama maken, doet et niet.
    Dan breekt werkelijk m'n hart als mama zijnde.. En dat het 2r hands is maakt mij echt niks uit.. Maar dat het dan vervolgens kapot is vindt ik best erg 😅 En zo altijd die teleurstelling.. Wordt daar best moedeloos van haha. Terwijl we toen duplo vroegen voor z'n verjaardag

17. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Mooi gezegd. Ook van sidmick.

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.842
    113
    #78 Lief, 6 dec 2016
    Laatst bewerkt: 6 dec 2016
    Dat, mijn dochter vind alles prachtig wat ik met zorg voor haar uitzoek... of ze daadwerkelijk met alles veel gaat spelen moet de tijd nog uitwijzen uiteraard.

Overigens snap ik teleustelling bij kids wel hoor, ze zijn gewoon heel eerlijk ;) Maar er is idd verschil tussen teleurstelling en ondankbaar zijn.

19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Oh dat is een ander verhaal. Dan zou ik idd een budget vragen en zelf de cadeaus kopen haha

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heeuh wat een gek cadeau!!

Deel Deze Pagina