Mijn boys zijn zelden tot nooit teleurgesteld, maar het is deze sinterklaas kortstondig wel gebeurd. Ik sla het nauwelijks op, omdat er altijd wel een draai aan te geven is. Éénmaal toen zoonlief eigenlijk liever een cadeautje in de schoen had dan wat pepernoten/kitkatje. Ik vertelde dat de echte cadeautjes pas komen met sinterklaasavond, en dat het wel heel speciaal is als je al een cadeau in de schoen krijgt (dat bouw ik op richting de 5e). En daarna gevraagd of hij zijn pepernoten dan liever niet had met een grijns. Mama wilde ze ook wel hoor! "Neeee, ik wil ze hebben". En happen maar . Zo ook met een mini dino die hij al had: Ik zei: "oh wat leuk, dan heb je nu een tweeling, net als jij en jouw broer". En toen kon hij niet wachten om met die twee tegelijk te spelen. Een lichte teleurstelling ook toen de verkeerde kleur fietslichtstreng in het wel blauwe doosje zat: groen i.p.v. blauw (verkeerde levering, ik was ook teleurgesteld). Hij wilde echt graag blauw, maar ook direct installeren en dat laatste was belangrijker. Dus heel even hem laten voelen/verwerken, en daarna zei ik: "Maar deze zijn net zo groen als de Hulk!" En nu vertelt hij zijn vriendjes trots dan hij echte hulk lichten heeft . Teleurstelling is een menselijke emotie, maar er goed mee omgaan vind ik heel belangrijk: drift vind ik niet acceptabel, en er in blijven hangen ook niet. Daarom samen de gedachte zelf omdraaien naar iets positiefs. Of het nu wel blij zijn is met wat je dan wel gekregen hebt, of er een positieve draai aan geven. Daarmee geef ik hopelijk voor de toekomst mee dat ze niet in het negatieve blijven hangen.
Hier vielen de cadeautjes in goede aarde. Alleen de oudste was teleurgesteld dat hij geen mario racebaan had gekregen. Die stond wel op mijn lijstje!! Tja, Sint heeft nou eenmaal een bepaald budget
De oudste heeft plaatjes geknipt uit de intertoysgids en op een brief voor sinterklaas geplakt. Samen hebben we ze genummerd zodat ik een beetje wist wat ze het liefst zou willen krijgen. Ook duidelijk verteld dat ze niet alles zou krijgen maar dat sinterklaas er een paar dingen uit zou kiezen, dat snapte ze wel. Richting pakjesavond had ze het alleen nog maar over het roze paardje in een tasje, ding van 5 euro. Die had de sint dus niet ingekocht. Wel getwijfeld of ik het alsnog zou doen maar toch niet gedaan. Ze was tussen de pakjes toch steeds wel op zoek naar dat ding, maar ook superenthousiast met alle cadeautjes en ook elke keer 'oh en dat stond ook nog op mijn lijstje!'. Heb haar niet meer gehoord over het roze paardje dus daar was ik wel blij over, dat ze ook gewoon tevreden was met wat ze had gekregen en niet meer over dat ding ging zeuren. Dus misschien koop ik die alsnog voor onder de kerstboom ofzo Zoontje was ook heel blij maar voor hem was het eigenlijk allemaal te veel. Op een gegeven moment had hij een boekje uitgepakt en wij gingen verder met de andere cadeaus, kijken we naar hem zat hij rustig in een hoekje in zijn boekje te lezen....
hier drie jongens, we vierden het vrijdag met mijn familie inclusief twee mooie pieten die op bezoek kwamen, en zaterdag bij mijn schoonouders. de jongsten kregen 3 autootjes twv 7 euro de oudste zijn lang verwachte auto twv 16 euro. Bij het uitpakken schreeuwde hij het uit van blijdschap. Toen hij later zag wat zijn broertjes kregen was hij helemaal verdrietig dat hij er niet meer kreeg, totdat mama uitlegde dat zijn auto even duur was als 10 autootjes van zijn broertje. Ik had ook drie van die poppetjes gekocht met grashaar. Die moet je water geven. ze hadden alle drie een ander gezichtje. Die van de oudste keek boos. Hij wilde die niet en heeft hij geruild met zijn broertje die daar helemaal niet moeilijk over deed. Ik vond de oudste wel sneu hij vond het allemaal zo spannend en had zoveel verwachtingen van sinterklaas. Toen sinterklaas maandagavond naar spanje ging was hij de hele dag neerslachtig. Aan het einde van de dag kon ik het niet meer aanzien en heb Het hem verteld. Hij had er meer last van dan plezier. Sinterklaas is een verhaal, het is van vroeger. Ineens vielen er veel kwartjes bij hem en hij moest er erg om lachen, had eindelijk rust. Rest van de avond heeft hij zingend, kleurend en blij doorgebracht.
Heb je een tuin, ga hem dan lekker samen versieren met allemaal lekkers voor de vogeltjes. Zet je het ding buiten en dan van het voorjaar hup met het afval mee