hee meiden! Ik heb hier ook heel lang altijd meegelezen/geschreven, maar ben uiteindelijk bevallen van ons zoontje, die volgende maand alweer 1 jaar wordt! En het kriebelt weer behoorlijk, dus we willen gauw weer van start gaan! Even een vraagje: ik heb PCO en ben van ons zoontje middels gonal-f spuiten zwanger geraakt. Hiervoor een aantal maanden clomid geslikt, maar dit maakte mijn slijm veels te dun. Kreeg er overigens wel een eisprong van. Nu na de bevalling en helaas daarna ook een miskraam (ben onverwachts spontaan zwanger geraakt 3 maanden na de bevalling, helaas miskraam bij 11 weken) heb ik een redelijke nette cyclus van ongeveer 32 dagen. Wel heb ik veel last van tussendoor bloeden, dus of ik ook echt een goede eisprong heb, geen idee! Nu heb ik eind van de maand weer de 1e afspraak staan bij onze fertiliteitsarts van destijds. Weer even de mangel door, echo, bloedprikken enzo... Wat ik wil weten: gaan ze weer vanaf het begin van start, dus weer met clomid ondanks dat dat niet goed voor me was of mag ik meteen gaan spuiten? En kan het ook zijn dat ik door mijn redelijk regelmatige cyclus weer naar huis wordt gestuurd van probeer het zelf nog maar? En moet mijn vriend weer zijn zaad laten controleren?? En zou het kunnen dat mijn PCO 'verdwenen' is?? Veel vragen, hopelijk kunnen jullie me helpen en het opbrengen dit lange verhaal te lezen Liefs Makkie
hi, ik geef maar even een reactie, want anders is t ook zo wat! elk zh heeft zijn eigen protocol, maar ik zou verwachten dat je met je PCO het weer oppakt waar je het laatste met succes mee bezig was: gonal dus. kan me voorstellen dat je vriend weer zaad moet inleveren ja. als ze flauw zijn, zeggen ze ' het is je na de zwangerschap zelf gelukt om zwanger te raken ' maar dan is het een beetje aan jou of je je hierin kan vinden. daarbij, als je zelf voorkeur voor een behandeling (clomid of gonal of whatever) hebt: zeker uitspreken hoor. tis jouw lijf en jouw behandeling. succes!
dank je voor je antwoord! Ik hoop zeker dat ik de clomid mag overslaan, ben benieuwd dan wat daar het protocol is (rijnstate). En dan zal ik mijn vriend maar weer even voorbereiden dat hij ook weer 'mag'. En als ze me inderdaad zeggen probeer zelf maar, je bent immers zelf zwanger geraakt... dan ga ik hier wel tegenin! Jij succes op de wachtbank, spannend!!
Ik heb ook pco en weet dit pas 2 maanden. Van mijn dochtertje (6 maanden) ben ik spontaan zwanger geraakt. Ik was gestopt met de pil en na 5 weken was ik ongi en daarna zwanger geraakt. Nu ik voor een tweede wil gaan met de kennis dat ik PCO heb willen ze mij het zelf laten proberen tot minimaal een jaar na de bevalling.. En daarna gaan ze pas verder kijken of ik wel een eisprong heb. Ze zeiden dat mijn cyclus misschien nog aan het aanpassen is. Ik geloof het eigenlijk niet zo maargoed. Ik ga ook binnenkort nog een afspraak met een andere gyn maken. Ik hoop wel voor je dat ze je gelijk gaan helpen omdat je het vorige keer ook nodig had.
Flubjuh, ben je dus spontaal zwanger geraakt van je dochtertje? Wat goed zeg! En daarvoor had je ook PCO maar dat wist je dus niet? En dus ook weer aan de slag voor een tweede, of wilde je het alleen laten uitzoeken? Wel gaaf zeg dat jullie dochtertje spontaan gekomen is! Hier dus ook een keer spontaan zwanger, maar heeft niet zo mogen zijn. Ben benieuwd wat ze daar van zeggen, hoop niet dat ik weer naar huis word gestuurd. We zijn nu immers weer 6 maanden verder na de miskraam en blijf gekke bloedingen houden.
hier ook een PCO-ster....middels Clomid bijna 5 jaar geleden zwanger geraakt.... vandaag de 1e afspraak gehad voor een brusje, en idd bijna alles wordt hier van voor af aan gedaan.....echo's, zaad etc.... Weet niet of ze bij mij weer gaan beginnen met Clomid, want reageer er niet goed genoeg op! komende donderdag hebben we de afspraak bij de fert arts, en dan hoor ik hoe en wat!
Ja ik weet dat dus niet en dat is het vervelende. Maar mijn gyn zegt dat ik het waarschijnlijk wel al had moeten hebben dus dat is extra reden voor haar om mij zelf te laten proberen. Hoop alleen niet dat daalijk het vanzelf niet lukt en blijkt dat ik geen eisprong heb want ik heb echt proberen aan te dringen of ze dat wilden onderzoeken. Daarom ga ik waarschijnlijk een afspraak maken met een andere gyn misschien denkt hij/zij er weer anders over. Ik wilde zowiezo snel een tweede toen ik bevallen was. Ik vond alles zo speciaal. En was dus al een beetje aan het proberen tot ik opeens niet ong. meer werd en alleen maar neg. testen bleef houden. Uiteindelijk heb ik een cyclus gehad van 72 dagen maar wel uit mezelf ongi geworden. Ik ben sinds deze maand begonnen met temperaturen misschien kan ik zo zien of ik een eisprong heb. Voordat ik met de pil begon was ik ook wel een beetje onregelmatig ongi maar nooit langer dan 35 dagen! Maar ik ben maar een paar keer ongesteld geweest toen ik aan de pil begon dus ik zal nooit weten of ik het altijd al had.
Luukske, wat spannend weer de molen in! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig! En dus ook weer een zaadcheck, nou ja, de mannen mogen ook wel wat doen he? hihihi. Ben benieuwd naar je gesprek met de fert.arts! Laat je het weten? Flubjuh, hopelijk kun je zelf een ei spotten. En als het nou echt niet lukt en je cyclus blijft lang... kun je dan niet eerder terugkomen? Ja, ik had ook meteen na de bevalling, dit wil ik nogmaals meemaken! Zo gaaf allemaal! Wat gaan jullie nu trouwens doen, mtb zwangerschapwens de mexicaanse griepprik? Ik zit met mijn werk in een risicogroep, dus wil het eigelijk wel doen. Maar wil niet de zwangerschapswens nog langer uitstellen... moeilijk!!
@makkie, ik werk zelf in de zorg en val dus ook onder de risicogroep....ik ga hem niet halen, wil de tijd " nuttig" benutten om zwanger te raken, en niet maanden uit moeten stellen! ik laat je zeker weten wat donderdag ter sprake komt bij de fert arts, hubbie kan niet mee (gaat de volgende keer mee) maar ik neem voor de zekerheid al een potje zaad mee, zodat ze dat meteen kan beoordelen.....des te sneller kunnen we verder....
hoi makkie ik heb ook clomid gehad en gonal en zelfs puregon gespoten. K ben inmidels al in zhuis geweest voor beeb 2, en ze zeiden: never change a winning team: ik mag dus meteen spuiten. Ze zei: waarom clomid als we weten dat je daar niet goed op reageert..... succes iig gr bengel
Bengel, ja dat klopt ja, wist dat al van jou! Goed he?? echt fijn voor jullie. Hopelijk gaat dat bij ons ook zo! Hoe staat het er nu mee? Al aan het spuiten?