DBC DOT???? wie kan mij vertellen wat dit inhoudt?

Discussie in 'De lounge' gestart door mam1991, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    De reden dat mijn bloedplaatjes laag waren was ook zwangerschap gerelateerd :(

2. Metire

Metire Niet meer actief

maar dat van ts toch ook?

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Nee dat mag en kan niet dit is je eigen risico wat je moet betalen en dat valt dus nergens af te trekken en moet je gewoon betalen. Eigenlijk gewoon weg gegooid geld :p.

@blijzwanger, doordat je in het ziekenhuis lag wordt alles in 1x gedeclareerd als opname en die wordt wel vergoed zonder eigen risico dus denk dat het daardoor komt, of je krijgt nog een verrassing binnenkort ;)

4. Metire

Metire Niet meer actief

haha, gelukkig niet! heb er na de opname nog over gebeld met mijn verzekeraar omdat ik bang was dat ik wel een enorme rekening zou krijgen! :)

5. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    iemand zei net dat gyn en vk niet meetellen voor eigen risico :(

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Balen, het is een hoop geld inderdaad.

Maar ik heb mijn eigen risico apart op een spaarrekening (en nog 500 vrijwillig, dus 850), als er dan wat gebeurt eet ik er geen boterham minder om.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gyn wel hoor.

vergoedingen tellen niet mee voor het eigen risico:

bezoek aan de huisarts (met uitzondering van geneesmiddelen en laboratoriumonderzoek voorgeschreven door
    uw huisarts);

verloskundige hulp (met uitzondering van geneesmiddelen, laboratoriumonderzoek en ambulancevervoer
    naar het ziekenhuis vanwege de bevalling);

kraamzorg;

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Nee dat klopt inderdaad verloskundige hulp wordt volledig vergoed net als huisartsen zorg, uitzondering daarop zijn bloedonderzoeken dara betaal je wel je eigen risico over.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ow wij eten er ook absoluut geen boterham minder om hoor :D maar ik wouw dat ik mijn geld zo snel en makkelijk kon verdienen! €300,- in 10 min tijd is mooi mee genomen toch? Vind het schandalig! :x

10. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    ben ineens heel blij dat mijn eigen risico begin dit jaar dan al op was!

En ja 300 voor 1 onderzoek is veel maar denk dat we blij mogen zijn dat als je je eigen risico betaald heb dat je dus wel alles (bijna)vergoed krijg want kan me hier verhalen herrineren van mensen in het buitenland die dus wel alles moeten betalen!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik kom ook sowieso ieder jaar aan het eigen risico en maak in 1x alles over naar de zorgverzekeraar. Steeds die afschrijvingen met die gekke codes word ik gek van!

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nou ik zou niet weten waarom het direct in het begin van het jaar zou moeten doen :) En zoals nu ook.. fijn dat ik nu bijna aan mijn limiet zit, maar ik kan er niet van genieten want ik ben nooit wat nodig wat niet vergoed wordt :p

Deel Deze Pagina