Wie ook IVF/ICSI in maart/april 2013?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door sylviabobo, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,
    Wij hebben gisteren gehoord dat we voor onze 2e poging mogen. Wsl punctie in de 1e week van april (als het hetzelfde gaat als de 1e keer).
    Wie is er nog meer bezig?
    Liefs

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi sylviabobo

ik heb 8 maart een voorlichtingsbijeenkomst over ivf/icsi en we hopen dat we daarna snel mogen starten. Ik weet nog niet hoelang het gaat duren voor we echt mogen starten, maar hopelijk duurt dat niet te lang (ben een beetje ongeduldig ;)).

Gaan jullie voor een eerste kindje?
    Weet je al wanneer je gaat beginnen met spuiten en met wat?
    Hopelijk hebben jullie deze keer een plakkerd :).

Lijkt me wel leuk een nieuw clubje te hebben met mensen die ongeveer in dezelfde fase zitten om ervaringen uit te wisselen.

3. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi boboke,
    Hopelijk mag je snel door ja. Heb je al een intake gehad?
    Wij zijn voor ons 1e kindje bezig ja. Morgen hebben we de uitgangsecho, als het er goed uit ziet moet ik 3 weken aan de pil en vanaf dag 14 decapeptyl erbij. Over een maand dan stimuleren.
    Wordt het voor jullie de 1e keer?

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Sylviabobo

voor ons wordt het de eerste keer ivf voor een eerste kindje :).
    De intake hebben we nog niet gehad. Bij ons in het ziekenhuis is de voorlichting eerst verplicht. Op 8 maart wordt dan de intake gepland voor in de week van 18 maart.
    Ik heb hiervoor 4x iui gehad met puregon zonder succes. Bij mijn volgende ongi (rond 6 maart) moet ik ook alvast aan de pil. Ik heb nl endo en de gyn wil het rustig hebben voor we gaan beginnen met ivf. Hopelijk kunnen we kort na de intake beginnen omdat ik dan toch al aan de pil ben.

Als ik het goed begrijp moet je nu eerst nog je ongi krijgen en dan aan de pil...waarom is dan deze uitgangsecho?? Ik dacht dat je die krijgt voor je gaat beginnen met spuiten :(? Ben met ivf nog een groentje dus moet nog veel leren.

5. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien kun je dan gelijk na de intake al aan de slag ja, dat zou wel heel fijn zijn!
    Ik krijg een nu een uitgangsecho en voor het stimuleren weer een uitgangsecho. Eigenlijk nooit over nagedacht... T zal wel een extra controle zijn of zo? Nu ik er over nadenk klinkt het wel een beetje raar ja...
    Maar spannend! Ik ga duimen dat je snel aan de slag mag :)

6. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    wij gaan waarschijnlijk in april beginnen met ivf -1. We hebben al 2 iui pogingen gehad en zouden deze maand de 3e zijn en vanmorgen bleek bij de dag 10 echo dat ik geen dominante eicel had, alleen een eicel van 8,7 mm. Mogelijk heb ik mijn eisprong te vroeg gehad en wellicht moeten we nog een maandje langer wachten voor ivf.

7. Veggiegirl

Veggiegirl Nieuw lid

24 feb 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben net een eerste icsi achter de rug zonder resultaat (zelfs geen terugplaatsing). We hopen in april voor de tweede icsi te kunnen gaan, maar dat is afhankelijk van wat de bioloog zegt. Er was nl. maar één van de vijf eicellen bevrucht, maar alle cellen van die ene embryo hadden meerdere kernen. Dit zou sowieso tot een miskraam leiden. Afwachten dus wat de volgende ronde ons brengt.

In elk geval heel veel succes voor iedereen!!!

8. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Wat jammer! sterkte en veel succes en geluk bij de volgende ronde!

9. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier nu afgelopen donderdag gestopt met de pil en al een week bezig met spuiten van decapeptyl. Dinsdag een echo om te kijken of alles plat ligt en dan komt de puregon erbij. Ik denk rond de week van 11 maart de punctie voor onze eerste IVF. Vind het heel spannend en hoop na bijna 2jaar eindelijk eens op een positief resultaat!

Zou het fijn vinden om ervaringen uit te wisselen!

10. linda2222

linda2222 Lid

30 jan 2010
    22
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij gaan in maart starten met ivf voor ons 2e kindje. afgelopen maanden 4x iui gehad met puregon zonder resultaat. 5 maart gesprek met arts en prikinstructie. en dan 10 maart starten.

Ik vind het erg spannend allemaal. en hoop dat we snel een positief test in onze handen hebben.

11. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat leuk zoveel meiden om te kletsen!!

@Sylviabobo hopelijk een mooi rustig beeld morgen en dan op naar de eerste spuit :). Wanneer verwacht je je ongi zodat je kunt beginnen met de pil?

@Minigirl is er bij jullie een reden dat je na 2 iui al doorgaat naar ivf?
    Heb je al vaker zo'n vroege eisprong gehad? Kan t juist niet zijn dat je ei nog verder moet groeien en je juist een late eisprong hebt? Moet je nog op controle?

@Veggiegirl jeetje meid, wat moet dat een shock zijn geweest voor jullie! Al die spuiten en dan geen bevruchting. Hopelijk komt de bioloog erachter waarom, zodat dit jullie een 2de keer bespaart blijft. Wanneer krijg je iets te horen van de bioloog?
    Sterkte meis en hopelijk snel naar een mooi embryo :).

@Pipsqueak spannend meis!! Hopelijk ziet dinsdag er alles goed uit en dan op naar de punctie! Ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren..

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi linda2222

Was aan t typen en had je nog niet gezien...leuk dat je ook mee komt kletsen.

Hoe oud is je dochtertje/zoontje? Is je eerste zwangerschap ook via ivf geweest?
    Wel spannend nu voor de tweede!!

Inderdaad hopelijk hebben we allemaal snel een positieve test :)!

13. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat leuk, wat een hoop reacties :)

@minigirl; kan het niet dat je een late of geen eisprong hebt deze maand? Hopelijk duurt deze maand dan niet te lang (of gelijk 9 maanden, hahah)

@veggiegirl: Oef, wat naar. Helemaal geen terugplaatsing! Wat zal dat een enorme tegenslag zijn geweest. Hopelijk kunnen ze iets veranderen waardoor het beter wordt. Succes!

@pipsqueak; wat snel al! Ik ga voor jullie duimen! Hopelijk morgen een mooie lege echo (ook de enige keer dat je daar blij mee kan zijn)

@linda: heel spannend! Was jullie 1e kindje ook met mm of spontaan?

hier: vanmorgen heb ik een echo gehad, en alles zag er stil en rustig uit. Dus ik mag 3 weken aan de pil, over 2 weken beginnen met prikken en over 4 weken beginnen met stimuleren. Dit wordt onze 2e keer ICSI, ik had verwacht dat ik het nu minder spannend zou vinden, maar dat is niet zo... Ik ben zo benieuwd hoe het deze keer zal gaan.

Liefs

14. linda2222

linda2222 Lid

30 jan 2010
    22
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij hebben al een dochtertje van 2,5 jaar. Van haar zijn we spontaan zwanger geworden. Dit was wel een verrassing we waren toen net op de hoogte dat de zaadkwaliteit van mijn vriend verminderd is. Nu inmiddels al weer bijna 2 jaar gestopt met de pil.

Jullie zijn bezig voor jullie 1e kindje?
    Volgen jullie allemaal het lange schema voor ivf/icsi?

15. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een heerlijke verrassing! Zeker op zo'n moment :)

Wij zijn inderdaad voor de 1e bezig met het lange schema. Ons zh doet eigenlijk standaard het lange protocol. Mag jij het korte protocol?

16. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier bezig met een eerste van ons samen. Mijn vriend heeft al een tweeling uit een eerdere relatie (via icsi).

Ons ziekenhuis volgt ook het lange protocol ivm de samenwerking met en ander ziekenhuis voor IVF.

Morgen heb ik een echo om te kijken of alles stil ligt en kan dan beginnen met de puregon.

17. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

@Sylviabobo fijn dat je groen licht hebt gekregen :). Spannend is het denk ik elke keer. Is je schema nu anders dan vorige keer?

@Pipsqueak succes morgen met echo, hopelijk mag je beginnen met stimuleren.

@Linda inderdaad wel extra bijzonder dat jullie op natuurlijke wijze zwanger zijn geworden.

Iedereen: zit er eigenlijk veel verschil in resultaat met het korte of lange protocol? En waarop baseren ze de beslissing om iemand lang of kort te stimuleren? ;)

18. sylviabobo

sylviabobo Actief lid

19 dec 2010
    331
    0
    0
    Noord-Holland
    @boboke, misschien krijg ik een iets lagere dosis hormonen, maar dat hoor ik pas volgende maand. Zelf denk ik dat dezelfde dosis best goed ging, maar maakt mij niet uit. Als het resultaat er maar is :)
    En bij ons is het dus standaard om het lange protocol te volgen, alleen bij uitzondering krijg je het korte protocol. Volgens mij is het enige verschil dat je dan niet eerst een maand aan de pil gaat. Maar heel zeker weet ik dat niet.

@pips: spannend! Puregon is om te stimuleren, neem ik aan? Wij gebruiken gonal.

19. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,

We hebben een dochter van 15 maanden en gaan nu voor ons 2e kindje. We hebben afgelopen januari een ivf doorlopen, helaas zonder zwangerschap. In Maart mag ik weer starten met de deca. Ondanks dat we dit traject al eens hebben doorlopen blijft het allemaal erg spannend en ieder traject is weer anders.

We hebben altijd hoop gehouden ondanks de vele tegenslagen (miskraam, bbmzwangerschap, 4 jaar in de mallemolen).

Uit ervaring kan ik zeggen dat dit forum steun kan bieden. Ben inmiddels 2 jaar actief op een topic met nog een paar andere meiden (inmiddels hebben alle vrouwen een kindje gekregen :))

liefs Manousch

20. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @manousch kijk dat zijn nog eens positieve berichten! Daar krijgt een mens weer wat vertrouwen van.
    En tuurlijk het blijft altijd een zwaar traject, het gaat ook iedere keer weer anders. Succes hoor straks!

@sylviabobo ja ik spuit puregon om te stimuleren. Heb voor mijn iui's menopur gespoten. Wat een gedoe vond ik dat altijd met al dat gemeng. Ik ben blij met de prikpen in ieder geval!

@Boboke volgens mij is inderdaad het verschil tussen een korte en lange protocol een maand de pil slikken. Bij mij doen ze het lange protocolm om beter te kunnen plannen.
    Ikzelf von dhet wel even prettig om aan de pil te zijn en mijn rust te pakken voordat het allemaal echt ging beginnen. Ik sta nog maar aan het begin maar vind het al behoorlijk heftig hoor, vooral emotioneel gezien. Het zijn toch de laatste kansen voor mijn gevoel.

Ik ga nu naar het ziekenhuis voor de echo, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina