Meisje (7) lanceert puppies met trampoline

Discussion in 'De lounge' started by -, Sep 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

DEN HAAG (ANP) - Voor het zevenjarige meisje was het waarschijnlijk gewoon een spelletje. De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) en de politie namen het echter zeer serieus toen ze er achter kwamen dat het meisje haar drie puppies lanceerde terwijl ze ze mee nam als ze op haar trampoline ging sringen.

De LID liet donderdag weten de pups en de moeder van de beestjes, die hooguit acht weken oud zijn, in beslag te hebben genomen en in een asiel te hebben ondergebracht. Tegen de moeder van het meisje, uit Drunen in Brabant, is proces-verbaal opgemaakt.

De LID noemt het gedrag van het meisje zeer onzorgvuldig. ,,De honden lagen op de trampoline terwijl ze aan het springen was. Nadat de dieren een tot twee meter de lucht in werden gelanceerd, ving de jongedame de pups ongecontroleerd en zeer onzorgvuldig op aan één voor- of achterpoot.

Ook gooide ze de hondjes vervolgens weer de lucht in, soms belandden ze daarna op de straattegels.'' Omdat het meisje minderjarig is, hebben politie en LID de verantwoordelijkheid voor dit gedrag bij haar moeder gelegd. De komende tijd wordt gezocht naar een nieuw onderkomen voor de honden.

Het is maar goed dat het mijn buren niet zijn!
    Ik had ze naar de strot gevlogen, dit is toch niet normaal?
    En dan die moeder, pfffff, ziek gewoon!
    En kind of geen kind, als je 7 jaar bent dan weet je om de donder wel dat je dieren geen pijn mag doen!

2. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Idd! kan me niet voorstellend at mijn kids dat metd e katten zouden doen. :( Echt idioot

3. Salomina

Salomina Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,225
    0
    0
    Jeetje - en dan nog 2m hoog in de lucht. Arme hondjes.

4. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    beslist terecht dat moeder de verantwoordig krijgt.
    Mijn dochter is 5 en die weet heel goed hoe je met dieren om moet gaan. Deel van de opvoeding toch?

Maar 7 jaar hallo. Ze zou zelf toch ook wel wat wijzer moeten zijn!

5. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Pffffffffff belachelijk gewoon! En idd: Een meisje van 7 weet toch ondertussen wel dat je voorzichtig moet zijn met dieren? Wij hebben 2 poezen vanaf dat mijn dochter 6 jaar oud is en ze heeft die nog nooit gegooid of aan de poten getrokken! Arme hondjes.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    krijg gewoon kippenvel als ik dit lees. is toch erg. wat voor moeder ben je dan?

xxx

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dat meisje heeft gewoon geen waarden en normen meegekregen van de opvoeding van haar ouders. Als je al over opvoeding kan spreken.
    Echt zielig voor die hulpeloze diertjes. En dit soort mensen zijn dan vervolgens waarschijnlijk de klagers als een hondje later een keer hapt naar zo'n kind.

8. Niet meer actief

hihi. agos. Kind is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust! . Het is ernstig maar ik kan er toch ook wel een kleinbeetje om grimassen hoor.

9. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

10. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    nee, hier kan ik dus absoluut niet om grimassen!
    en een kind van 7 weet echt wel wat ie doet!

gelukkig zijn die hondjes daar nu weg en krijgen ze
    een beter thuis!

11. Niet meer actief

ook ik kan hier absoluut niet om grimassen!stel je eens voor dat ze dat met baby's van 8 weken doen dat is toch precies hetzelfde!
    zulke mensen moeten een verbod krijgen om dieren te hebben!ohhh wat kan ik hier giftig om worden!

liefs

12. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Wat een gebrek aan opvoeding zeg.
    Mijn dochter van 2 ben ik al actief aan het leren hoe ze met de poezen omgaat. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, respect moet je in de basis aanleren, voor mens en dier!

13. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    wie begint er nou weer over baby's?

Wat als.
    Wat een onzin.

Ik wil er graag vanuit gaan, dat t kind niet bewust hondjes pijn aan t doen was. Ze heeft er helemaal niet bijs til gestaan dat t niet mocht, of misschien wel heel even en daarna "lief verder gaan spelen".

Enom het nou te gooien op te wanbeleid/slechte opvoeden van de ouders. Ach, ik kan me nog wel een situatie herinneren dat ik iets deed wat helemaal fout is afgelopen en waarvan ik stiekum al d8 dat het niet mocht.Ik was destijds al ouder dan dat meisje.
    Heb gek genoeg niet eens op mn donder gehad, maar dat kwam omdat mn ouders en de andere mensen zo ontzettend gschrokken waren, terwijl ik ben opgevoed met het woord "verantwoordlijkheid". Alles draaide om eigen verantwoordelijkheid en verantwoordelijksgevoel.

Ik ga er echt nog even vanuit dat het kind vanuit haar onschuld aan het spelen was. Je kunt een kind van 7 niet de verantwoordelijkheod geven over zoiets, de hersenen zijn nog niet volgroeid. En de ouders kunnen kinderen ook niet elke seconde in t oog houden. Je bent als ouders wel verantwoordelijk voor wat je kinderen doen, maar eerlijk is eerlijk, je hoeft er toch niet op nagewezen te worden als je kind zoiets doet?

14. Niet meer actief

Ik vind er ook absoluut niks leuks aan!

Als je 7 jaar bent weet je echt wel wat wel en niet mag, de puppies werden gewoon op de straattegels gesmakt!

Je gaat mij niet vertellen dat je als ouder niet ziet wat je kinderen uitvreten.Een trampoline heb je niet om de hoek in een andere straat staan.Puppies heb je namelijk ook niet achteloos rond lopen.

Ze zijn ook niet voor niets daar weg gehaald hoor, Zij kunnen heus wel zien in wat voor situatie die beestjes verkeren en dat zal niet al te best geweest zijn.

Nies

15. Niet meer actief

nou Nies ik ben het helemaal met je eens!
    en sorry minni maar een kind van 7 weet heus wel dat een hondje ook pijn kan hebben!en reken maar dat ze dat gehad hebben toen ze op de tegels smakten!
    een kind moet respect hebben voor dieren en dit kind heeft dat absoluut niet(en JA dat ligt aan de opvoeding!)

liefs

16. Niet meer actief

Als het op funniest home video's voorkomt (wat overigens ook al eens is geweest en dan waren het volwassenen), is het dan wel goed? Daar komen dus wel filmpjes in voor met baby's en kleine kinderen en vastgeketende beren. En zo ook puppies op trampolines. Soms tot het mishandelende aan toe.

Ik denk dat niemand goedkeurt wat er heeft plaatsgevonden, maar goh,. ja het bericht werkte toch op een bepaalde manier op mijn lachspier waardoor ik dat helemaal voor me zag ja.

Ik geloof best dat een kind van zeven op een bepaald niveau weet dat een beestje pijn kan hebben. Maar ik kan me slecht voorstellen dat er hier echt kwaad in de zin was. En die trampoline. laten we nou wel wezen, die kan natuurlijk heel goed om het hoekje naast het huis staan!

Wat ik nog veel erger vind zijn die ouders die hun nou misschien 1 jarig kind (of jonger zelfs) op een wipwap zetten of een trampoline en er een ouder kind bij gaat springen, of op de rug van een hond of een gemotoriseerd autotootje. Zogenaamd
    leuk! Maar hoe vaak gaat dat fout? Geen idee, erg vaak als ik funniest zo bekijk, maar goed. kennelijk vinden we dat wel leuk, want dat wordt al een eeuwigheid herhaald!

17. Niet meer actief

Ik kijk ook altijd naar funniest homevideo's maar als ik zie hoe puppies echt op de straattegels kwakken is bij mij het lachen echt vergaan.

Als er een kat met een noodgang tegen een spiegel aan vliegt omdat ie zichzelf ziet als de vijand dan moet ik lachen, dat doet ie dan toch echt zelf.
    Maar puppies van 8 weken oud horen lekker bij hun mama in een grote kist met dekens en niet op een trampoline!

Verbaasd me nog dat ze geen gebroken nekjes of pootjes hebben!

Liefs Nies

18. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Het ligt idd aan de opvoeding die het meisje krijgt. Gelukkig heeft de politie in gegrepen. Het is echt beter voor de honden dat ze een ander thuis krijgen. Leuke moeder trouwens die het allemaal maar goed vindt.

19. Niet meer actief

Need i say more!

20. miss anita

miss anita Bekend lid

Jan 22, 2006
    796
    0
    0
    tja als je zelf geen dierenliefhebber bent kan het een lachspier oprekken :confused:

bij mij zijn het andere spieren en gedachten die gaan werken kan dus echt NIET tegen dierenmishandeling bedroefd gewoon ( en zoals er veel meer dieren worden mishandelt om te janken gewoon)

Share This Page