boete niet nagekomen afspraak tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door minni, 22 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Gisteren n factuur gekregen van mn tandarts voor n niet nagekomen afspraak begin aug. (die was me ook echt helemaal ontschoten)
    Toevallig heb ik een afspraak van afgelopen dinsdag afgebeld, vanwege teveel last van mn nek.

Die rekening bedraagt 50€. Ik vind het belachelijk. Het is de eerste keer dat ik een afspraak vergeten ben en ik ben al een aantal jaren patient daar.
    Ik kan mn tandarts ook altijd slecht bereiken, dus ook deze keer niet. Dan staat er n telnr op de factuur, waar je vragen over je factuur kunt deponeren en daar heb ik mn klacht dan laten horen. Ik vind dit erg kinderachtig en baal ervan, want 50€ is echt veel geld, vind ik.

Mn klacht was over de coulance (not) van mijn tandarts en de hoogte van het bedrag.

De afspraak zou inhouden: het vullen van een gaatje (achteraf weet ik wel weer waar het over gaat). Destijds zeiden ze dat t niks bijzonders was en volgens mij is 50€ voor een minuut of 15 wel heel makkelijk verdienen.

2. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    bij mij rekenen ze 25 euri als ik niet kom dus vind het belachelijk hoog ja

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hier 15 eurie :)

vind 50 idd wel erg hoog hoor kanonne :(

4. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik ben er echt pissed over. Voel me gestraft omdat ik van de week een afspraak (afgelopen dinsdag) afgebeld heb (maar dat hoeft niks met elkaar te maken te hebben).
    Hier moet je 2 dgn van te voren afbellen en dat deed ik niet, maar het was evengoed wel overmacht, dus ik kan nog wel een factuur van 50 euro verwachten.

Is goed, hoor. Dan zoek ik direct een tandarts waar ik geen 20km voor hoef te rijden. Ik hoop dat ze dan failliet gaat (ik ben wel wraakzuchtig). (had trouwens al eens gehoord van dit soort praktijken van deze tandarts, maar tot aug geen afspraak vergeten,dus ook geen problemen. Maar ik leen me hier dus niet voor)

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik vind 50 euro wel hoog als boete, maar vind het wel terecht dat ze een boete heffen. Heb zelf wel eens meegemaakt dat ik een ontsteking had in mijn kies met een ontzettend dikke wang en niet terecht kon bij de tandarts omdat ze vol zaten. Kijk als er dan afspraken uitvallen kan er iemand gebeld worden die hulp nodig heeft.
    Idem met het ziekenhuis. Voor de gyn is bij ons voor een simpele afspraak een wachttijd van 2 weken. Als iedereen tijdig afbelt hoeft die wachttijd niet te bestaan.

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik ben niet direct tegen t heffen van een boete. Maar met een tandarts bouw je een vertrouwensband op. En als je al jaren bij die tandarts komt en zij al je wel en wee kent, dan zet je toch je vraagtekens bij het heffen van zo'n hoge boete voor de eerste keer dat je een afspraak volledig vergeten bent.
    Ik voel me besodemieterd.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja weet ff niet wat ik moet zeggen, als iets echt overmacht is is het natuurlijk een heel ander verhaal en lijkt het me dat je je dan niet kunt houden om een afspraak tijdig af te zeggen..

maar ja als je daarentegen een afspraak vergeet kan ik me wel voorstellen dat je dan de (gepeperde) rekening in de bus kunt verwachten...

ik ben ook wel eens een afspraak vergeten en kreeg toen naderhand een rekening van € 35,- (afspraak voor 2 kids) die heb ik natuurlijk betaald, maar het is ook wel eens voorgekomen dat ik op dinsdag een afspraak had, mijn zoontje in het weekend al ziek was geworden, en ik 's maandags belde dat ik niet wist of ik kon komen omdat mijn zoontje ziek was en het dus afwachten was of hij nog op zou knappen omdat het bij kinderen vaak zo is zo snel als ze ziek zijn zo snel kunnen ze vaak opknappen..nooit geen rekening van gekregen wel diezelfde week nog teruggebeld voor het maken van een nieuwe afspraak..

het zal ongetwijfeld liggen aan de manier en reden waarom iemand een afspraak niet nakomt...

daarbij is het natuurlijk heel logisch dat je een rekening thuisgestuurd krijgt als je niet op komt dagen...

8. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    E 50,- is niet veel voor een vergeten niet nagekomen afspraak... er wordt wel tijd voor jou ingepland in de agenda, in die 15 min, kunnen ook andere patienten worden geholpen, agenda van een tandarts is erg vol, is jammer dat je tegen andere patienten moet zeggen, nee echt geen plaats vandaag terwijl een ander een 15 min. afspraak niet nakomt...
    nou is het bij ons wel zo dat je na 3x niet afzeggen pas een boete krijgt, niet na 1 keer al, maar... die boete is wel hoger...

9. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Hier krijg je een boete van 40 euro ook belachelijk hoog

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat het ook zijn voorwaarden staat dat je die boete krijgt als je niet komt opdagen, dus je kunt er niks tegen doen. En ja, 50 euro is veel, maar het uurtarief van een tandarts is ook erg hoog. In de tijd dat je niet kwam had hij ook geld kunnen verdienen, zo moet je het denk ik zien.

11. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ja 50 euro is wel veel maar aan de nadere kant zat jou tandarts te wachten op jou..
    probeer je ook even in zijn positie te verplaatsen.
    hij had mooi een ander kunnen helpen in die tijd.
    dus ja opzich vind ik het wel normaal.. en ja hoe hoog die rekening dan is dat is even flink balen....

12. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    ik heb n tandarts hier in de buurt gebeld en gevraagd.Die rekent 1 euro per minuut, dus 1 gaatje ongeveer 15 euro. Nogal een verschil, niet waar?

Lekker handig van hen, want ik had een offerte op laten maken om mn tanden te laten bleken en als ze echt moeilijk gaan doen, zal ik gewoon overstappen naar n andere tandarts. En dan laat ik t in n kliniek in A'dam doen. Ik gunde t mn eigen tandarts, maar nu ben ik er wel klaar mee.
    Mn eigen tandarts is 35 euro duurder dan die kliniek.

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    vandaar dat ik dus maar 15 betaalde en ook niet eens meteen na 1 afspraak te zijn vergeten hoor
    bellen ze ook nog pittig van halloo ben je niets vergeten?

chipsss me afspraak :oops:

maar sommige willen rijk worden van jouw :(

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

bij de logopedie moet je hier 24 uur van te voren afbellen. wij moeten s'ochtends, dus als snachts mijn dochter hoge koorts krijgt kost me dat bijna 20 euro als ik afbel. (40 nu, want ze zitten na elkaar, en ik moet er dus twee afbellen...)
    ik heb me voorgenomen om de volgende keer toch maar te gaan, en dan hoop ik dat ze daar de hele boel onderkotsen. ik moet notabene ook nog met de fiets. vind het gewoon schandalig.
    toen er eens sneeuw lag heb ik dus maar een paar dagen van te voren afgebelt, want ik kon niet weten of er dan ook nog sneeuw lag. waren ze eigenlijk ook wel boos om, maar de groeten. stompzinnig zeg, als ik nu gewoon niet ga omdat het lekker weer is, of omdat ik het vergeet....

ik vind de boetes in ziekenhuizen trouwens wel terecht.

groetjes, lidwina

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Een gaatje laten vullen kost daar maar 15 euro? Ik vind dat heeeeeel weinig zeg. Doe mijn zo'n tandarts!
    En weet verder niet hoe het bij jullie zit, maar hier is het erg moeilijk en zijn er ook aanmeld wachtlijsten voor de tandarts...

16. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    nee de boete als je de afspraak om n gaatje te laten vullen vergeet is ongeveer 15 euro.

Gaatje vullen zal ongetwijfeld duurder zijn.

17. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    ik word er gewoon steeds kwaad van, ook niks voor mij eigenlijk,maar ik vind het echt buitensporig en ik vrees dus nog zo'n rekening.

18. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    jij en vele anderen zijn de dupe geworden van mensen die een afspraak maken en dus vervolgens doodleuk niet komen opdagen. ja en die boete die je dan krijgt is idd belachelijk hoog, maar dat zijn bekeuringen (bijv in het verkeer) ook. we leven gewoon in een dure wereld, helemaal sinds die verrekte euro er is...

19. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Ik kan me wel iets voorstellen bij een boete maar vind 50 euro wel heel erg veel.

Mijn tandarts heeft trouwens een computersysteem dat patienten de dag vantevoren smst dat ze de volgende dagt een afspraak hebben. Dan kun je het ook niet meer vergeten... ideaal vind ik!

20. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik vindt 50 euro echt te veel voor controle. Nog duurder dan een huisarts.

Mijn tandarts heeft mij 1 euro aangemaand. Ik was de afspraak vergeten af te bellen omdat ik dag van te voren mijn tweede miskraam had.
    Tja dan heb je wel andere dingen aaan je hoofd.

Toch maar betaald, al was het overmacht.

Ik zat me af te vragen of zij zomaar 50 euro mogen vragen. Het moet toch ergens staan dat bij te late annulering of niet verschenen zonder bericht dat bedrag in rekening brengen.
    Misschien even ergens (rechtsbijstand) navragen?

Deel Deze Pagina