De 1.5 m samenleving

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door julia80, 31 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Wat is dat verschil? De vrienden waar ik mee naar terrasjes zou gaan zijn net zo wisselend als de vrienden waar ik nu mee ik tuinen zit hoor. Had je nog een goede reden?

2. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Ook hier zijn het geen " kleine offers" kan ik je verzekeren.
    Dat zal in heel veel situaties zo zijn. En dat snap ik heel goed! Het is keimoeilijk!
    @Mammielove geeft echter aan ( en met haar zijn er een heleboel anderen) er zich gewoon " niet meer goed bij te voelen" en daar steiger ik compleet van!

Neuzeke en Felice vinden dit leuk.
  3. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Tuurlijk meid:rolleyes:

4. Mammielove

Jammer dat je geen antwoord hebt ,alhoewel ik het volkomen begrijp. Ik heb het namelijk ook niet. Ik geef dat alleen eerlijk toe en het zou je sieren als je dat ook gewoon zou doen. Maar ik laat het hierbij.

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Als iemand rond alles wat met corona te maken heeft, zegt dat hij of zij het maar niets vind dan weet je dat idd zonder veel details te krijgen.

6. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    #86 Whoopy, 31 mei 2020
    Laatst bewerkt: 31 mei 2020
    Ik geef je nog één keer antwoord en dan ga je onder mijn negeerknop.

Ik ga er vanuit dat je in je tuin vaker en meer mensen tegelijk en meer wisselende mensen zal ontvangen ( je hebt het tenslotte over vrienDEN en familie = meerdere personen)
    Op een terrasje zit je alleen met een vriendin waarbij je elkaar en elkaars spullen niet aanraakt.
    De mensen ( met kinderen) die bij je thuis komen, raken daar van alles aan en gebruiken wellicht je toilet .
    Daarbij is er meer fysiek contact. ( met name door de kinderen)
    Jij zal dit ws allemaal ontkennen, aangezien al gebleken is dat je niet in staat bent om kritisch naar je eigen gedrag te kijken.

Het openen van de horeca gebeurt vanuit economisch perspectief en kan alleen omdat men zich tot nu toe goed aan de regels heeft gehouden. Dat is ook de reden dat de oude regels voorlopig nog van kracht moeten blijven.

Daar laat ik het, wat jou betreft, bij.

Zara75 vindt dit leuk.
  7. Mammielove

Nee, dit is idd niet wat ik vroeg. Ik ben bv van de week alleen! bij mijn vriendin geweest. Ik mag dan dus niet binnen 1,5m komen. Volgende week komt ze naar mij, dan mag ze niet binnen 1,5m komen. Ze komt dan alleen he. Maar als we dan afspreken bij t cafe hier 3 straten verderop, dan mag in wel naast haar zitten, maar niet aan de tuintafel in mn eigen tuin. Over die regel heb ik het. Gewoon alleen, zonder kinderen. Alleen. Met vriendin/zus of met wie ik dan ook zou gaan. En die regel gaat er bij mij niet in, en ik heb van niemand nog daar een duidelijke beweegreden voor gehoord en nu dus ook van jou niet want nu haal jij er iets anders bij. Maar je leest dit waarschijnlijk niet meer :)

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Maar waar lees jij dat dit eigenlijk de bedoeling al is dat je met 2 samen gaat zitten ?
    Ik lees vooral dat KHN dat zo opgenomen heeft omdat er vanaf 3 gehandhaafd kan worden maar dat het toch nog steeds niet de bedoeling is dat je daar met 2 gaat zitten.

Averlhach vindt dit leuk.
  9. Mammielove

Nee, vanaf morgen als de terrassen open gaan.

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Ja en waar staat dat dan ?
    Want ik zie nergens staan dat het de bedoeling is dat je dat met 2 doet vanaf morgen. Ik las gewoon dat er vanaf 3 kan gehandhaafd worden en khn er dan maar van maakte dat 2 ook mag .
    Daarom wou ik graag weten waar jij die info leest. Lijkt mij zo gek, dat het echt de bedoeling al is.

11. Mammielove

Ik heb een aantal posts eerder een stukje uit het protocol Horeca geciteerd. Even terugscrollen.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Ja dat las ik maar dat is dus het protocol van khn en niet wat de bedoeling is.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ookin horeca mag je niet naast elkaar zitten als je niet tot hetzelfde huishouden hoort.
    De horeca schijnt deze regel verkeerd geintrepeteerd te hebben. Van de overheid/rivm mag niet.

Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Zo las ik het ook.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    KHN-protocol gaat voorbij aan 1,5 meter-regel: toch dicht naast elkaar zitten in de horeca?
    24 MEI 2020, 21:45UPDATE: 24 MEI 2020, 22:01

De Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft een nieuw protocol opgesteld. Daarin staat dat twee personen vanaf 1 juni, die niet tot hetzelfde huishouden behoren, binnen 1,5 meter bij elkaar kunnen gaan zitten. Daarmee gaan ze voorbij aan de regels van de overheid.

Volgens het ministerie van Justitie en Veiligheid is het protocol een interpretatie van de KHN. “Twee personen die bij elkaar zitten binnen de 1,5 meter is niet toegestaan”, laat een woordvoerder weten aan Hart van Nederland, “maar er wordt pas gehandhaafd zodra er drie of meer personen dicht op elkaar zitten.”

Mar76, Whoopy, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Mammielove

Ik snap je niet helemaal volgens mij?

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Dat uw info niet correct is. Zie hierboven.

18. Mammielove

Oke, maar ze vinden het niet nodig om te handhaven, dus wat gebeurd er? Het staat in het protocol, het gaat gewoon gebeuren, het wordt niet gehandhaafd. Schijnveiligheid? :rolleyes::|
    En nu stop ik er dus echt mee. :thumup:

Averlhach en Kukido vinden dit leuk.
  19. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Nee geen schijnveiligheid maar eigen verantwoordelijkheid. En dat ontbreekt helaas bij sommige mensen

Felice, Louise11110, Snoopy1979 en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik spreek buiten wel gewoon met vriendinnen af, en dan houden we echt geen 1.5m afstand (net als de rest van het dorp hier).
    De reden? Uit heel veel onderzoeken is gebleken dat de kans om buiten besmet te raken vrijwel nihil is. Helaas heeft het rivm kennelijk een plaat voor zn hoofd, dat ze zelf niet eens naar die onderzoeken kijken.

Ook vind ik het belachelijk dat ik wel een x aantal minuten onbeschermd een hoestende, niezende patiënt mag onderzoeken zonder beschermende materialen (want de kans op besmetting binnen zoveel minuten is nihil), maar dat ik officieel niet in de tuin naast een gezonde vriendin mag zitten omdat ik dan besmet zou kunnen raken?!

Daarnaast vind ik het belachelijk dat men de economie zo naar de knoppen laat gaan, en ja dat zeg ik als risico patiënt. Maar we leven nu eenmaal in een democratie, dat houdt in uitgaan van de meerderheid, en dat gebeurt momenteel niet. De kwetsbare patiënten vormen namelijk een gigantische minderheid, dus het zou veel logischer zijn als zij zichzelf beschermen en dat de rest doorgaat zoals we altijd hebben gedaan.

Kortom, ik ben klaar met al die kromme, tegenstrijdige regels. Net als een groot deel van de mensen volgens mij.
    En nee, je hoeft niet bang te zijn, ik zal bij vreemden gewoon 1.5m afstand houden. Niet voor mijzelf maar uit respect voor de ander.

Cloud9, Inge1984, GossipGirlxoxo en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina