De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ange: wat een prachtig popke is het toch!
    Vd prikjes kunnen ze idd hangerig en koortsig worden. Let wel op dat je na de prikjes en bij koorts niet mag inbakeren. Wij mochten dat destijds bij geen 1 prikje omdat je anders warmtestuwing krijgt.

Hier met Janice naar de huisarts geweest en morgen weer retourtje kinderarts, er is gewoon iets niet lekker met haar. Koorts (gelukkig zakt deze wel met een paracetamol) drinkt niet goed, moeilijk ademen, etc

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, wat een mooi meisje!!! Ze kunnen inderdaad wat naar worden van de prikjes. Arts van het cb zei dat ik gewoon een zetpilletje mag geven dan.
    Volg je gevoel wat betreft kv en bv, jouw kind, jouw keuzes :). Je hebt een weloverwogen beslissing gemaakt die het beste bij jou past nu. Niet schuldig voelen!

Tummetje, fijn dat het beter gaat!!! Succes met de regeldagen ;).

Daantje, wat sneu :(. Beterschap voor je meisje!!!

Hier krampjes en de vermoeidheid slaat bij mij ook flink toe. Vrijdagavond even een dipje toen ik op m'n benen stond te tollen (nee taarten maken was geen goed plan en zijn nog niet eens af) en m'n eten uit m'n handen viel en ons meisje het duidelijk moeilijk had (zo sneu). Gelukkig kwam een vriendin me even ongevraagd helpen door een bord pasta te brengen en de kleine meid even te troosten zodat ik kon eten.. Had mezelf laatste dagen zo moe gemaakt dat m'n productie ook even terugliep. Nu maar even wat meer rust.
    Normaal laat ik me echt niet uit het veld slaan door een quiche op de keukenvloer maar heb echt zitten brullen :), was even de druppel.

Drukke week hier met een hoop afspraken. Woensdag zal ik wel horen dat ik moet gaan prikken want ze blijft geel en de assistente zei dat de huisarts het niet doet dus dan lab? Prikken ze daar bij babietjes? Heb niet eens stickers voor haar dus dan zou ik 3 adressen af moeten voor ik eindelijk kan gaan prikken. Handig met een baby van 6 weken ;).

3. SeaShell

bij het lab prikken ze idd babytjes.. zelfs baby's van 2/3 dagen, tenminste, bij ons in het ziekenhuis wel

wat lief zeg van je vriendin, echte vriendschap! doe lekker rustig aan meid, dikke knuf

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ok. Dan laat ik maar meteen stickers maken bij mijn nacontrole woensdag :), zit een punt om bloed te prikken hier in de buurt alleen dan heb ik wel ziekenhuisstickers nodig.

Net maar een flink eind gewandeld met wagen en hond naar de drogist omdat ons meisje zo onrustig is maar ook dat helpt niet om te gaan slapen, wil liever bij mama aan de borst ;). Gelukkig heeft ze vannacht veel geslapen (19.00-4.00 en toen weer tot 9.00) dus heeft haar buikje even rust gehad. Ze is woensdag 6 weken dus er kunnen ook wel weer regeldagen aan komen.

Ik dacht vandaag een paar keer een voorzichtige lach te bespeuren, kan dat? Was steeds net te laat voor een foto.

Daantje, vind het heel sneu voor je meisje :(, hoe is het met haar temperatuur? Knuffel.

5. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Het valt me op dat Tess in haar ledikant toch wel veel beweegt. Ze ligt niet graag met haar armen onder de dekens, maar ze presteert het zelfs helemaal schuin te gaan liggen. Owja en omhoog wurmen. doet ze in de wieg ook.

6. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Marloes, hier hetzelfde. Eergister was Esmée schuin gaan liggen met haar neusje half onder de deken. Ik schrok me rot toen ik ging kijken! Ik leg haar nu iets hoger, strak ingestopt (nog steeds in puckababy, anders slaat ze zichzelf wakker). Ze wurmt zichzelf ook vaak iets omhoog. Binnenkort toch maar in een slaapzak leggen denk ik. Ga jij dat ook doen?

Arual, denk idd dat het regeldagen zijn. Even doorbijten! Hopelijk is het zo over. Leuk dat ze al begint te lachen! Dat geeft je zooo'n goed gevoel! Esmée lacht ook super veel. Echt super schattig :D

Tummetje, jij ook veel sterkte met de regeldagen!

Daantje, wat verschrikkelijk klote :( Hoop dat de ka er snel achterkomt wat ze heeft. Zou ze astma oid kunnen hebben? Omdat ze zo moeilijk ademt? Echt sneu?

Ik heb vanochtend zetpillen gehaald. Hopen dat ze niet ziek wordt morgen :( Goede tip daan, dat ik haar niet mag inbakeren.

7. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Ange, ik denk dat wanneer ze zich echt uit de dekens wurmt ik wel een zak ga halen ja. ons neefje deed dat ook al snel en die heeft het wel eens koud gehad snachts!
    Wel alert zijn dat de zak niet te groot gat heeft anders wurmen ze daar ook weer in...
    Voor die tijd maar even in de gaten houden. Tess hoef ik niet te strak in te stoppen want dan gaat ze gillen hahaha Ze weet heel goed wat ze wil met 4 weken hoor!
    Haar armpjes zijn altijd bij haar hoofd. Lekker door haar haar woelen enzo.

Ze zit momenteel onder de acne, nie normaal.
    Tis zonde. Hoop dat het niet te lang duurt.

8. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Esmée heeft tot 6 a 7 weken last gehad van acne. Daarna heeft ze haar gave baby huidje weer terug gekregen. Bij jullie zal het ook gauw over zijn.

Gaaaap hier vanavond lekker samen op de bank geslapen. Hoop dat ze zo wakker wordt voor de laatste voeding en we daarna samen de nacht in kunnen.

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier nog een die niet blij wordt als ik haar armen instop, die moeten naast haar hoofd inderdaad :D. Maar onze dame ligt wel stil in haar wieg. Ledikant weet ik niet want daar ligt ze alleen even overdag in soms.
    Ik zag bij de wibra zelfs slaapzakken maat 50 hangen, ik heb er een liggen van de hema en dat is 56 en die heeft kleine armsgaten (nog niet gebruikt, gekregen).

Hier ook babyacne, al zeker 2 weken. Hoop ook dat het gauw voorbij is.

Kleine meid begin van de avond lekker in bad gedaan. Zowaar m'n taarten voor de nacontrole afgekregen omdat papa de fles mamamelk heeft gegeven vanmiddag. Ze heeft net nog wat slokjes gehad en slaapt nu. Mama gaat ook proberen te slapen want morgen heb ik een bijeenkomst met de meiden van de zwangerschapscursus en eind van de middag krijg ik nog bezoek.

10. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @daantje hoe ist nu met jou en je meisje....? Knuff
    @ange wat n mooie vrolijke meid!
    @tummetje succes met regeldagen.... Hier ook gehad afgelopen wknd....
    @marloescha hier ook 1 die en schuin gaat liggen en boven de dekens....

@verder....
    Onze dame heeft beginnende spruw..... Cb vond t niet nodig te starten met iets, ha heeft me toch wat gegeven (moest daar een verwijzing ophalen voor echo heupjes vd kleine meid ivm heup problemen bij mij)
    Tevens is ze goed neusverkouden, longen waren schoon & geen koorts....
    Alles bij elkaar kost t haar soms flink moeite om de fles (120) leeg te krijgen..... Mjah komt goed hoop eind vd week weer wat beter hihi

11. SeaShell

@ arual; super zeg dat je de taarten hebt afgekregen! is dit het eerste flesje mamamelk wat je man heeft gegeven? hij zal wel trots zijn geweest :D

@ ange; hoe is het met je meisje? heeft ze haar spuitjes vandaag gehad?

@ akkoe; hier ook een verwijzing voor een heupecho omdat ze in de laatste 3 maanden vd zwangerschap nog een keer in stuit heeft gelegen, moest toen bij onze zoon ook. Hier trouwens ook aangeboren heup problemen bij mezelf helaas. Heb jij er veel last van in het dagelijks leven? Ochgerm je meisje spruw en verkouden :( heb je wel wat meegekregen voor de verkoudheid? beterschap!

@ instoppen; hier ook een dametje wat er soms ver bovenuit ligt of scheef, maar iig nooit met haar handen onder de lakens

Hier weer met ons meisje naar de kinderarts geweest, en het is overduidelijk volgens de kinderarts ( andere dan vorige week), ze heeft een zeer erge koemelkallergie. We hadden eerst zelf voeding gekocht bij de apotheek omdat we pas een machtiging kregen als je het zelf een tijdje probeert, maar daarin heb je verschillende, en op de nutramigen die goedkoper is reageert ze nog allergisch, en we zijn zelfs zover dat ze nu nog maar 40cc per fles binnen krijgt. ze is ook maar 10 gram aangekomen in 1,5 week tijd. ze zit nu pas 800 gram boven haar geboortegewicht en ze is 6 weken oud :x

zelfs de zwaarste neusdruppels voor kindjes van 3 maanden + werken niet bij haar, volgens de kinderarts zitten heel haar bovenste luchtwegen dicht vanwege de allergie, ook krijst en spuugt ze het weer uit na elke fles..

Nu krijgt ze over 1,5 week neocate voeding, alleen deze is €70 per busje van 400 gram waar je 2 dagen mee doet, dus nauwelijks betaalbaar, want dat komt op €210 per week uit ongeveer. Van een zeeeer lief forumlidje 7 blikken opgestuurd gekregen omdat haar dochtertje ze niet meer nodig had, dus dat helpt ons nu uit de brand gelukkig, want alles moet verzekeringstechnisch nog geregeld worden bij het ziekenfonds en sorgente die de voeding brengt.

we doen nauwelijks meer een oog dicht, ze krijst gewoon tijdens en na elke fles, waterdunne diarree, neus zit dicht, uitslag van de melk, etc. nu hopen dat de voeding aanslaat, dadelijk direct mee beginnen, heb ze net binnen van het forumlid

De koorts is nu gelukkig weg!

12. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    akkoe, klote dat ze last heeft van spruw. Heb jij er zelf ook last van? Wanneer moet ze naar het ziekenhuis voor een echo? Wij volgende maand. Ook vanwege heupproblemen bij mij.

daantje, het zit allemaal niet mee met die kleine meid van jullie :( Zal voor papa en mama ook erg moeilijk zijn om je kleintje zo te zien. Dikke knuffel hoor. En wat is die voeding duur! Dat is toch gewoon niet te doen! Schandalig, kan daar echt boos om worden. Super dat een forumlid je wat heeft kunnen helpen!

@hier vanochtend de 2 eerste prikjes gehad. E heeft flink gegild. Verder lijkt ze er weinig last van te hebben. Ze jengelt wel wat meer, maar verder (nog) niets. Ze is nu aan het slapen in de box. De ka heeft namelijk gezien dat ze een lichte afplatting heeft aan haar hoofdje. Ik probeer haar nu meer op haar zij te leggen in de box of op haar buikje. Ze is ook weer gegroeid: nu 56 cm en 4760 gram.

13. SeaShell

zielig he die eerste prikjes :( zo zielig als ze zo huilen! Gelukkig heeft ze er nu weinig last van. Heeft ze ook echt een voorkeurshouding waardoor de afplatting komt of kan ze haar nekje wel evengoed naar links als naar rechts bewegen? zoon had echt een blokkade en kon zijn hoofdje maar naar 1 kant draaien, toen ook fysio gehad en uiteindelijk en redressiehelmpje :( Jullie meisje is goed gegroeid zeg, netjes!

14. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ze heeft wel een voorkeurshouding naar rechts, maar kan haar hoofdje ook goed naar links draaien. Als ze op haar buik ligt draait ze naar links en rechts. Ze heeft toch wel last van de prikjes :( Als ze wakker is is ze steeds aan het jammeren en huilen :( Ik wil zo een zetpil geven, maar vind ze zo groot! Moet ze echt een hele hebben (120 mg)??

15. SeaShell

Aaaah zielig Ange :(
    Onder de 3mnd mocht ik maar 60 mg geven, die had ik gister ook gegeven, zijn gewoon in 60mg te koop
    Gelukkig kan ze haar nekje wel beide kanten goed op bewegen

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hello!!

@Daan; Aaahh wat sneu voor Janice zeg! Neocate is erg goede voeding.. meurt enorm. (zal maar niet zeggen waarnaar, haha) Sorgente + verzekering deden destijds niet zo moeilijk bij ons.. (is wel bijna 2,5 jaar geleden hoor) De kinderarts heeft toen alles voor ons geregeld.. hoefde alleen nog maar voor de vervolgleveringen te bellen naar sorgente.
    En superlief van dat forumlid, kun je iig alvast beginnen!

@Arual; Aaaah..dikke knuff voor jullie! Ze zeggen dat ik als een intercity aan het doorgaan ben.. maar volgens mij zit jij ook niet stil. Volgende week misschien een afspraakvrije week? ff lekker bijkomen :D

Lachjes kunnen hoor! Dus vanaf nu nergens meer heen zonder camera! :D

@Ange; Zielig he, die prikjes :( Je hebt idd hele kleine zetpillen van 60 mg.. maar daar heb je nu niks meer aan natuurlijk.. hoop dat je meisje straks een beetje kan slapen (en jullie ook ;))

@Akkoe; Sterkte met de spruw.. pff tis echt rot, hoop dat het snel weer weg is!

@Hier; aaaaaaah voel me net campina.. boefje ligt vaak aan de borst.. maar spuugt ook enorm veel... Wat dus allebei niet soepel werkt.. spugen/honger/spugen/honger
    *nog een paar dagen, nog een paar dagen* :D

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Tummetje, fijn he die regeldagen! Ik zit dan gewoon de hele dag in mijn badjas zonder beha, zodat ik haar er makkelijk op kan klikken ;)
    Eten/eten/eten/spugen is idd niet echt handig! Kleine boef!

Daan, hier bij cb werd 120 mg geadviseerd, maar vind die dingen zo groot! Heb er net toch 1 ingebracht. Zo sneu :( daarna heeft ze wel goed gedronken en ze slaapt nu lekker. Hopelijk heeft ze er morgen geen last meer van. Temp was 37,9.

Nu lekker in bed tv kijken en dan slapen. Trusten!

18. SeaShell

@tummetje: hhahahaha moest echt heel hard lachen toen je schreef " ik zal maar niet zeggen waar het naar meurt" maar volgens mij denken wij hetzelfde, dacht dat iig meteen toen ik de melk straks klaarmaakte. Vandaag al 2 flesjes neocate gegeven en beide helemaal op en ze ligt zowaar te slapen :eek: its a miracle :D nu hopen dat het zich voortzet. Spuugt je meisje veel tummetje? En echt hele golven?

@ange: dus toch iets verhoging vd spuitjes :( mocht je haar wel inbakeren? Hopelijk voelt ze zich morgen wat beter en slaapt ze vannacht lekker door. Alvast welterusten!

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lees ik alles bij, ben ik het alweer kwijt! Sorry als ik ergens niet op reageer.

Daantje, hoop dat het zich zo voortzet met slapen! Jullie zullen wel helemaal stuk zijn.

Ange, cb adviseert hier ook 120. Zo sneu zeg :(. Wij moeten over 2 weekjes.

Akkoe, wat vervelend dat ze spruw heeft!

Tummetje, ja we denderen gewoon door ;).
    Probeer wel echt rustiger aan te doen. Ik heb immers een verhoogde kans op een schub, dat is een MS-aanval (ontsteking zenuwstelsel) de eerste maanden na de bevalling. Hoef echt niet op m'n gat te blijven zitten maar moet ook niet over m'n grenzen heen denderen keer op keer.
    Hopelijk is het regelen gauw over, schiet natuurlijk niet op als ze het weer uitspuugt.

Morgen m'n nacontrole. Kaartje gynaecoloog geschreven en heb toch wel even zitten brullen, fijn die hormonen ;). Is toch wel een hele bijzondere periode geweest die morgen voor mijn gevoel afgesloten wordt. Ohhhh boehoehoe daar ga ik weer...

Vandaag geluncht met de meiden van de zwangerschapscursus. Was wel heel gezellig. Onze kindjes hebben niet gehuild in het restaurant :D (waren we allemaal een beetje nerveus voor).

20. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daan, nee mocht idd niet inbakeren. Maar ze heeft toch goed geslapen. Gister om 23.00u wakker gemaakt voor een voeding, omdat mij is verteld dat ze goed moet drinken. Vannacht heeft ze om 3.15 bv gehad en om 7.15u. Temp is nu 37,5. Na de voeding van 10u heeft ze wel flink gespuugd, maar dat kan ook iets anders zijn.

Arual wat goed dat de kleintjes niet hebben gehuild! Was zeker wel leuk om iedereen te zien met baby :) En ach die hormonen. Gewoon aan toe geven. Succes bij de gyn!

Deel Deze Pagina