De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    HELP ben t meeste weer kwijt om te reageren.....

@Daantje fijn dat forum lid je kon helpen!! Maar wat onwijs duur!! Zijn ze gek geworden ofzo...:$
    @tummetje lekker die regeldagen.... gaat t al beter???
    @ange is ze nu weer de 'oude' ??
    Hier 6mrt eerste prikjes.... duurt nog ff... :D

Spruw lijkt het toch niet echt.... was ook erg minimaal.... dus hou t voor gezien met Nystatine (antibiotica....). Ga nu wel flessen en spenen weer vaker uitkoken (hoeft tegenwoordig niet meer zo vaak, maar doe t nu toch :D)
    Heb t dus zelf ook niet en kan t niet doorgeven (Geef geen BV helaas)
    Heb wel wat houding tips meegekregen bij CB wanneer ze krampes heeft en zowaar.... dat ontspant echt bij haar!! :D

Ze ligt nu ff in de box te slapen, vanmorgen bij visite op de arm gezeten. Kan ik nu ff wat doen voor mn bestuurstaken (hoop ik....) dan straks als ze wakker is een flesje en dan lkkr ff naar buiten!! Wat een heerlijk weer....... Love it!!!

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hello!!!

@Ange; Haha, makkelijk op kan klikken :D 's Avonds gaat de bh ook snel uit hoor.. denk dat het vandaag niet lang gaat duren. Ze zijn mega door de stuwing..dus denk dat er een einde komt aan de regeldagen :)

Hoe is het nu met Esmee?

@Daan; Hahaha, zie je nou..ligt dus niet aan ons dat het zo ruikt die voeding, haha :D
    Wat fijn dat ze nu lekker kan eten en slapen zeg..een hele verademing

Liv spuugt met hele bogen.. ik weet niet hoeveel er precies uit komt natuurlijk, maar vind het behoorlijk veel. Vandaag gelukkig al minder.. dus hoop dat het zo blijft.. anders bel ik de huisarts even voor advies.

@Arual: Nee idd, verlof heb je niet voor niets he :D
    Heerlijk die hormonen.. heb het idee dat het ergste wel uit mn lijf is.. (ik merk het aan of ik kan huilen of niet.. ik kan nu niet meer huilen.. heel stom, haha)

@Akkoe; Heeft ze niet gewoon een melktong (aanslag vd melk op de tong)? Lijkt ook erg op spruw.

Wij zijn vandaag ook naar buiten geweest.. ff rondje lopen.. zonnetje scheen..dus was heerlijk! :D

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    ff wat anders he.. welke kleur ogen + haar hebben jullie en je man, en welke kleur ogen + haar heeft je kindje(s)?

Wij zijn allebei donkerbruin en bruine ogen.. dus oudste dochter ook (en direct bruine ogen na de geboorte!!)

En Liv is heel lichtbruin en heeft grijze ogen (met beetje blauwe gloed).

Vind dat zo apart.. zeker omdat we eerst direct een 'donker' kindje kregen en nu een lichte... en.. ze is echt van mijn man hoor, haha :D

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

even een vraagje; hoe vaak ligt jullie kindje 'wakker' rond te kijken op een dag? Hier is dat echt nauwelijks aan de orde

en maakt jullie kindje al geluidjes of lacht je kindje al? hier nog niet..

Janice is nu 6 weken maar doet geen van allen.. maakt me een beetje bang en huiverig aangezien onze zoon een ontwikkelingachterstand heeft en met zijn 1 jaar enkel en alleen met een onderzettertje speelde en er niks in zat :(

@ tummetje; ik heb lichtblond haar en blauwe ogen, man heeft donkerblond haar en groene ogen
    zoon heeft lichtblond haar en blauwe ogen, en dochter donkerblond haar en als het goed is blauwe ogen :D Heeft Liv geen reflux dan als je zoveel spuugt ? :(

@ ange; fijn dat je meisje toch zo goed heeft geslapen, rot zeg van het spugen :(

@ arual; hoe was de nacontrole? hoe vonden ze je zelfgemaakte taart? klinkt heftig zeg van je MS :(

5. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Ik ben het meeste kwijt, kom even melden dat mijn hond inmiddels weer eet, ondertussen 10 kg afgevallen is, maar gister bij de dokter weer 2 kilo erbij, punctie gedaan, en nu wachten tot zondag ... Hij lijkt weer de oude, ik hoop zo op een stomme bacterie, streptocok ...

Ik heb het wel erg warm, ik loop thuis in een topje en Ilse in een kortemouw romper + setje, maar het is hier ook wel warm thuis :D

Ilsespam :

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daantje, vervelend dat je je zorgen maakt en kan het me ook wel voorstellen gezien de ervaring met je mooie ventje.
    Ze ligt hier niet veel wakker te kijken. Meestal na een voeding even en soms als ik haar in haar bedje leg ligt ze een tijdje naar het licht/lamp/mij te kijken. Durf het niet in tijd uit te drukken maar ze is wel heel alert en ik merk dat het kijken wel steeds wat meer wordt. Sinds deze week lacht ze een beetje. Ze is nu 6 weken.

Tummetje, als ze zo op klappen staan hebben de regeldagen hun functie wel vervuld ;).
    Vervelend dat ze zo spuugt, hier zijn het alleen mondjes en kleine golfjes.

Akkoe, lekker naar buiten geweest?

Ange, hoe is het met je meisje?

Ikbenverliefd, ik duim zo met je mee!!!
    Schattig poppetje heb je toch!

Nacontrole gehad, alles was goed en ze was erg trots op me, heeft nog een stukje voor de kleine meid in haar boek geschreven en heb de minipil meegekregen (zie een spiraaltje niet zitten).
    Natuurlijk de kleine meid even geshowd en de taartjes gegeven aan de poli en de afdeling verloskunde. Trouwens wel heel vreemd om het geboortekaartje ineens te zien hangen in de wachtruimte en daar zonder dikke buik te zitten.
    En wat een lieverd is mijn gyn toch, heb zoveel aan haar gehad! Wel gek hoor om het nu afgesloten te hebben.

Vervolgens naar het cb gegaan en ze was weer 360 gram gegroeid en we stonden onder een andere lamp en de arts vond haar minder geel dus dat heb ik beaamd en we hoeven dus niet te prikken (vond de gyn ook onzin om haar te laten prikken). I. is nu 5030 gram, echt een flinkertje dus. Ze draagt nu noppies maat 62 al :$. Nog heel even en de 56 kan ook de kast uit.

Toen ook nog de boodschapjes gehaald met manlief en vanavond nog kraambezoek.
    Morgen lekker helemaal niets gepland!!!

Sorry als ik niet op alles reageer maar ben echt zo'n zeef!

Oh wij hebben trouwens beiden donkerblond haar en blauwe ogen. Onze meid heeft donkere haartjes en donkere ogen, wel blauw maar moeilijk te zien.

7. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Arual, daar heb ik ook last van! Zwangerschapsdementie, terwijl ik allang bevallen ben ;) Zal wel door het slaapgebrek komen. Wow jullie meisje groeit echt hard! Waar zit ze op de groeicurve? Esmée zit net iets onder gemiddeld, maar ze groeit ook hard. Fijn dat ze niet geprikt hoeft te worden.

Ikbenverliefd, hoe komt het dat jullie het zo warm hebben? Staat de verwarming hoog? Hopelijk is jullie hond gauw beter. Poppig kindje :) lekker slapen.

Daantje, dat komt allemaal vanzelf joh. E slaapt ook nog erg veel. Ze maakt wel geluidjes, lacht veel en reageert goed, maar ze is dan ook 2 weken ouder. Ze begint nu net met een beetje naar de mobiel kijken in de box en naar speeltjes kijken, maar bij 6 weken wilde ze absoluut niet alleen in de box liggen.

Akkoe, fijn dat het geen spruw is! Ben je nog naar buiten geweest? Hier lag een dik pak sneeuw vanochtend.

Tummetje, hoe is het nu met spugen? Vandaag nog veel "geregeld"?

E heeft hier vandaag ook 2 keer flink gespuugd. Verder kijkt ze een beetje bleek, maar is ze wel gewoon vrolijk. Gelukkig maar!

Dames die bv geven: hoe gaat het geven van een flesje? Welk flesje gebruiken jullie? E drinkt niet goed uit de fles :( max 70 cc, vaak minder, daarna weigert ze hem gewoon. Als ik mijn borst daarna aanbied drinkt ze wel gewoon! Die spenen zijn ook erg groot vergeleken met mijn tepel, maar daar zal het toch niet aan liggen? Hoop niet dat ze de fles straks weigert, aangezien ik over een paar weken weer aan het werk moet en ze dan de fles krijgt.

Op hoeveel voedingen zitten jullie per dag?

8. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Oh ja, ik ben getint en heb zwart haar en bruine ogen. Mijn vriend is blank en heeft bruin haar en blauwe ogen. E heeft zwart haar en bruine ogen. Haar huidskleur zit precies tussen ons in.

9. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in:

Daan: je moet ook uitgaan van de uitgerekende datum he. Jullie meisje is 3 weken eerder geboren ongeveer dus dan zou je binnen nu en 3 weken ongeveer het eerste lachje verwachten als ik het goed heb.

Ieder zijn eigen ontwikkeling, maar snap dat je je zorgen maakt.
    Knuffie.

Breek weer uit.

10. Corinuh

Corinuh Lid

3 mei 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik een philips avent flesje.. gratis bij 1 van die baby boxen..ze drinkt hier goed uit..100ml.. alleen ik voed met een tepelhoedje ivm in het begin ontzettende tepelkloven.

Hier is ze na het voeden 5 a 10 helder en alert.. maar dan veel huilen.. ws darmkrampjes.. gebruik nu infacol, hopelijk verbeterd het iets..

Trouwens mijn man heeft een getinte huidskleur met bruine ogen, ik donkerblond en blauwe ogen,.
    Yasmin heeft nu donker haar en ogen lijken bruin te gaan worden!

11. SeaShell

@ ik ben verliefd; ik duim voor je dat de uitslag zondag positief uitvalt! wat een mooie foto van jullie meisje zeg!

@mama van jordy; is dat zo ja dat ik dan van de uitgerekende datum moet uitgaan? dat zou idd namelijk 3 weken schelen..merk gewoon dat ik nu stukken alerter ben omdat we bij Giorgio al in het schuitje hebben gezeten en het er in de baby tijd al uit kwam :(

@ arual; fijn dat de nacontrole goed was gegaan en dat je het fijn hebt kunnen afsluiten. en goed hoor dat ze zoveel is aangekomen, wauw! heel anders dan die 10 gram die Janice was aangekomen :p fijn dat je niet hoeft te laten prikken!

@ ange; ik geef dan wel geen borstvoeding, maar hier komt ze nog 7 a 8 keer per dag :$

12. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek weer even in,

Daan: ja, je moet van de uitgerekende datum uit gaan als ik me niet vergis. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, er zijn er altijd die veel vlugger zijn hihi.

Dat zie je ook bij prematuurtjes bijv. geloof ik. Die hebben ook een gecorrigeerde leeftijd (als je uitgaat van de uitgerekende datum). Die hoeven ook nog niet met 6 weken te lachen bijv. (als je van dag van geboorte uitgaat en niet van de uitgerekende datum dus) omdat dit nog gewoon niet hoort bij hun ontwikkeling op dat moment. Die hadden eigenlijk nog in de buik moeten zitten.

Ik snap dat je heel allert bent met de ervaring van jullie kereltje, heb ik ook met het praten van onze middelste kereltje.

Het blijft toch je allesje en je kindje. Je wilt het beste voor je kindje.

En als je twijfelt gewoon een keer navragen bij huisarts, kinderarts, cb.

Breek weer uit

13. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @arual fijn dat alles oké was en wat groeit ze lekker bij:)
    @Tummetje denk inderdaad dat het vd melk is, gaat weer prima.
    Neusspray gebruikt, dat ook weer vrij en drinken gaat beter.

@daantje je moet inderdaad uitgaan van uitgerekende datum.
    Meisje hier vanaf dag 2 erg wakker voor en na de voeding, erg alert, volgt goed met hoofd en ogen. Maar ze is geboren bij 41 weken en 8 pond.... zit wel een verschil in ;)
    En ze lacht sinds het weekend, erg gaaf!

@tummetje ik heb groen grijze ogen en ben donker blond, man heeft blauwe ogen en bruin haar, onze dame nu nog donker blauwe ogen en blond/rossig ....

14. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    hallo dames ik ben weer van de partij. Het heeft even geduurd maar mijn lijf en hoofd hadden even tijd nodig om weer een beetje op te kalefateren...ben inmiddels overgestapt van borst naar flesvoeding want dat kon mijn lichaam echt niet meer aan. Ik zal weer eens even bijlezen.

@ Daan ik heb ook meermaals gelezen dat je inderdaad altijd uit moet gaan van de uitgerekende datum. Wordt ook benoemd in meerdere boeken die ik heb gelezen bijvoorbeeld 'oei ik groei'. Ik snap dat je er erg op let maar houd moet het kan allemaal heel erg meevallen. ik hoop het echt voor je.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken nu ook infacol. Weet niet of er echt helpt, we hebben het idee dat het wel iets helpt, ze boert nu een stuk beter en is op haar 'onrustige uurtje' na verder tevreden.

Ange, tommee tippee flesjes hier en daar drinkt ze goed uit. Hapt hetzelfde aan als bij de borst en drinkt ongeveer 100-120 cc tot nu toe in 1 keer (nog maar 2x een volledig flesje gegeven, verder alleen geoefend met kleine beetjes). Wat vervelend dat ze hem op een gegeven moment weigert.

Mevrouwtje pollewop wil al de hele avond aan de borst, was dus erg onrustig tijdens het bezoek. Ze is nu aan slaap aan het vallen aan de borst dus wie weet gaat ze zo een flinke ruk maken in har bedje, vannacht ook weer goed geslapen (nu mama nog ;)).

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ook even spammen. Moe na een hele dag op pad vandaag.

17. SeaShell

thnkx allemaal dames, stelt me toch enigzins gerust!:)

@ arual; aaah wat een schatje zeg! hier ook dat naammutsje, en dat jasje heb ik een truitje van, en de legging hebben we ook :D Heeft ze goed geslapen vannacht?

@missm; welkom terug!

@hier; ik durf het eigelijk niet hardop te roepen, maar het is gisteren zooooo ongelofelijk goed gegaan met Janice!! ipv 10 uur achter elkaar huilen en de hele tijd ronddragen en spugen en benauwd zijn, gisteren maar 5 minuutjes in totaal gehuilt en lekker in haar bedje geslapen, niet benauwd geweest, niks :D ik zeg, wondermelk :D

18. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Arual ze ziet er tevreden uit! Vandaag maar even kijken of ze wel wil drinken bij mijn schoonmoeder. Ligt niet aan de fles, want voorheen dronk ze wel goed bij mijn moeder. Ik weet het ook niet! Heeft ze goed geslapen vannacht? Hier vannacht een drama! Om de 2 uur wakker bleeeeh. Misschien nog van de spuitjes? En we hadden zo'n lekker ritme de afgelopen dagen :( Gisteravond heeft ze wel 5 u op de bank geslapen.

Daan komt vast wel goed met janice. Bij cb houden ze het ook goed in de gaten. Wat ze kan en wanneer. Snap dat je je zorgen maakt, maar ze is nog zo klein. Komt allemaal wel! Hier ook nog 8x hoor!

Akkoe leuk dat ze lacht! Vastleggen die handel! Kan daar echt zo van genieten :)

Missm fijn dat je je wat beter voelt. Alles op zijn tijd.

19. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daan fijn dat het gister zo goed is gegaan :D

20. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hello!!!

@Daan over janice; vergeet niet dat janice eigenlijk nu ze goed gaat drinken pas begint met groeien he, en dat heeft nu voorrang en daarna komen de rest van de ontwikkelingen. Zou me pas zorgen maken als ze goed op gewicht zit en dan nog geen ontwikkelingen gemaakt heeft.

@daan over liv: Klopt, Liv heeft reflux en krijgt daar ook medicatie (zantac) voor. Had ik dat nog niet verteld? :D (kan best hoor, gebeurd zoveel momenteel)

@verliefd: Fijn dat je hondje weer de oude is, hoop op een goede uitslag voor jullie!
    aaahh lieve ilse.. ligt zo lekker te slapen!

@Arual: Ohh wat leuk zeg! Mijn nacontrole destijds was eerder een directievergadering dan een feestje, haha :p

@dementie: Slecht nieuws voor jullie... het wordt minder, maar gaat nooit helemaal weg. Bij een tweede zwangerschap wordt het zelfs erger :p
    Ik kon altijd zonder lijstjes.. maar nu niet meer hoor :p

@Ange: Spugen blijft nog, wel minder hoor, gelukkig. Ze komt weer netjes om de 3/3,5 uur, dus denk dat de regeldagen over zijn.. gelukkig haha

@flesjes; Medela heeft een calma-speen, even googelen dan snap je wat ik bedoel, haha.
    Wij gebruikten tommee tippee flesjes

@voedingen; 7-8 per dag denk ik.. hou het niet meer zo bij eigenlijk :p

@arual; aaahhh wat lief!!

@daanl jeeej, super toch!

@Hier; Vandaag een shoot op staan, dus ik ga de studio ff opruimen (ja, helaas geen zwangerschapsverlof als je niet in loondienst bent, dus gewoon weer aan de bak ;) )

Deel Deze Pagina