De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, kan zijn hoor dat ze bij jou de borst verkiest. Ik heb zelf nog geen flesje geprobeerd, alleen ml heeft de fles gegeven.

Tummetje, doe je ook babyshoots ;) ???
    Ik heb wel een vriendin die fotografeert alleen is zij net haar laatste trimester in gegaan en was fotograferen (vooral de houdingen) 2 maanden geleden al wat zwaar voor haar naast haar werk.
    Werkze weer!!!

Daantje, oh wat ffffiiiijjjjjnnn!!! Inderdaad wondermelk zeg!
    Ik heb geloof ik bijna de hele lijn van 'up in the air' van noppies. Dit is 62 al!

Ze heeft tot 6 geslapen met 1x vals alarm (viel meteen weer in slaap na een dwarszittende scheet ;)) en toen nog 3,5 uur. Ze is nu erg wakker, we liggen samen op bed :), even een relax dag met wat huishoudelijke taakjes.
    Morgen is mijn vader jarig en overmorgen mijn schoonmoeder dus dan mogen we verjaardagen af.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ tummetje; ja, heb je wel verteld van de reflux maar haalde je door de war met iemand anders :)ik ben ook zo vergeetachtig als een deur haha, maar spuugt Liv nu nog zoveel met de medicatie? :(
    wel rot dat je nu alweer moet beginnen met werken omdat je zzp'er bent :( wat voor soort fotografie doe je ook alweer? gewoon alles? gezinnen/zwanger/newborn enzo? lijkt me echt supergaaf om te doen zeg!

@ ange; vervelend dat ze zo slecht heeft geslapen vannacht! hier komt ze om de 3 uur ongeveer elke nacht helaas.. hier drinkt Janice bij mijn moeder ook slecht, en bij mij en mn man weer goed.. merk dat het te maken heeft met de techniek van de fles geven.. als ze even niet wil met de speen tegen het gehemelte aan bewegen en af en toe terugtrekken, maar mijn moeder heeft dat niet zo door en daar drinkt ze dus ook echt niet bij :(

@ arual; dus nog goed geslapen je meisje! Hier ligt ze nu lekker relax in de box, dat is echt voor het eerst dat ze zonder gillen lekker ligt rond te kijken.. me = happy

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben heel blij voor je Daantje!!! :D

Hier is ze nu erg snel 'klaar' in de box als ze wakker is. Ze kijkt nu wel naar haar mobiel.

Ze valt nu in slaap lijkt het (is nu 2 uur wakker, ze wil in de ochtend wat meer voedingen (lijkt me ook wel logisch als ze lang slaapt snachts). Ik leg haar lekker in haar bedje, badje doen we later wel, lekker lui.

4. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Super daantje ! Nu kan ze gaan groeien :D
    Arual mooie meid!

Hier heeft onze dame ook witte puntjes op gehemelte , zou t dan toch spruw zijn?? Ze drinkt wel prima en is nadien meestal tevreden, behalve als krampjes heeft waarvoor ze sab simplex krijgt, helpt super!

Ze ligt nu n half uurtje te slapen, kwart over 2 ff in de tub daarna richting verjaardag, hopelijk voor de tijd voeding en slapen in de wandelwagen :D
    Hou niet zo van arm naar arm.....

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    ff wat fotos in album van liv (zelf geshoot).. zie alleen dat door het verkleinen de kleuren heel raar zijn geworden.. kijk ik straks ff naar... dr wil er eentje eten :D

kom dalijk ff reageren :D

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gaaf Tum!!! Wat een poppetje :).

Akkoe, hoeft van mij ook niet zo nodig van arm tot arm (ook 2 verjaardagen van het weekeind). Veel plezier in ieder geval!

Vraagje aan de mama's. Als ik de kleine meid neerleg gaat ze altijd erg kreunen, soort kuchen en slikken en krijgt heel vaak de hik. Na het voeden laat ik haar altijd goed boeren (gaat nu beter dankzij de infacol, kwamen eerst niet echt los), hou haar altijd een tijdje rechtop voor ik haar neerleg. Heel vaak loopt er toch weer wat melk uit haar mondje als ze ligt en ze kijkt dan ook erg benauwd, je ziet dat het haar een beetje dwarszit. Haar bedje staat al wat schuin. Is dat normaal voor babietjes?
    Ik heb zelf reflux maar weet ook dat bij babietjes in het begin dat 'maagklepje' nog niet helemaal goed werkt, vandaar dat ik me afvraag of het normaal is.
    Verschonen na een voeding gaat ook niet want dan geeft ze melk op, zelfs als het aankleedkussen schuin ligt.
    Van de week gevoed buitenshuis gevoed en vrij snel erna in de kinderwagen en ondanks dat ze niet 'volgetankt' was spuugde ze flink. In de maxi-cosi heeft ze dat minder.

Ze wilde helemaal niet slapen om half 12, maar een uur later sliep ze dan toch en ben ik eventjes naar het kleine winkelcentrum geweest met mijn moeder voor een boodschap.

7. SeaShell

@ akkoe; zijn die witte puntjes geen overgebleven melk? hier zie je dat uren later nog in haar mondje. kan je ze wel wegvegen? anders even door iemand van het CB of de huisarts laten kijken? en hoe was de verjaardag?

@ tummetje; wauww... wat een gave foto's van je meisje zeg! echt gaaf dat jij dat allemaal lekker zelf kan shooten en wij afhankelijk zijn vd fotograaf :p

@ Arual; mmm.. dacht meteen aan niet goed boeren, maar je geeft aan dat ze dat wel goed doet.. als ze gewoon goed boert mag de melk sowieso nog wel een mondje per voeding eruit lopen volgens mijn huisarts en CB, zolang het maar geen golf/golven zijn. hoeveel geeft ze per keer terug? en als ze dan spuugt moet ze dan ook huilen? en ruikt haar mondje zuur?

8. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Dag dames,

Had heel wat bij te lezen zeg... Ik ga ff reageren en dan ff mijn ei hier neerleggen.

kleurtjes:
    Tess heeft bruin haar en donkerblauw/grijze ogen. Papa heeft(nu) lichtbruin/donkerblond en Grijs/blauwe ogen haar en in het bruin haar en groen/bruine ogen. Geen idee wat er van gaat worden. Owja en krullen zit aan mijn kant in de genen en bij papa peenhaar.

wakker: Ze kan soms echt wel half uur tot uur wakker zijn en dan alert aan het spelen. Maar er zijn ook dagen dan doet ze haar ogen liever niet open denk ;)
    Tess is een laat kindje en is dus ook eigenlijk een week ouder. De arts gaf al aan dat ze geen loopreflex meer had. Dit hebben vroege kindjes vaak wel en langer. Dus uitgaan van de uitgerekende datum.
    Ze lacht al weken, maar het begint nu wel meer als reactie op de omgeveing te gebeuren. Eerst was het meer een tevreden vol buikje gezicht!

Fles:
    Ik gebruik de aventfles uit de doos en Tess doet het prima. Maar die maakt nergens een punt van geloof ik.

Voedingen:
    Qua voedingen zitten we gemiddeld op 8 maar dat kan ook wel eens veel vaker zijn. Vooral als we een dag iets gedaan hebben dan daarna vaker eten.

hikken:
    Tess hikt vaak en dat vindt ze zelf heel vervelend. Misschien weet ze dan al dat de melk terug komt en dan laat ze zich wel horen hoor!
    Ze spuugt deze week weer wat meer. Dan komt er echt wel een golf melk uit. Gisteren liet ze het gewoon in haar oor lopen;) tijdens het veschonen, en ik maar naar de onderkant kijken hahaha
    Ze kreunt enorm, vooral als ze weg gelegd wordt na het eten. Ik denk dat ze gewoon meer tijd nodig heeft om alles te laten zakken. Het is ook wel veel voeding wat ze binnen krijgt want ze eet soms maar 5 minuten. Ik pak haar op en wacht op meer boeren.
    Bij de hik wil ik haar nog een keer aanleggen. die paar slokjes lijken haar eroverheen te helpen. Of een tutje.
    Het is even uitzoeken bij de kleine wat het beste werkt.
    Hier ligt alles schuin maar dat helpt eigenlijk niks hoor.
    Soms spuugt ze nog wat op na 3 uur slapen. Arts zei me dat BV baby makkelijk te veel drinkt en dus gewoon het poverschot dumpt. Dit is natuurlijk niet het geval als dit vaak is en ze er veel last van hebben.

9. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Gisteren voor de zoveelste keer naar de rechtbank geweest. We zitten midden in een strafzaak tegen een pedofiel. De man in kwestie woonde naast de zoon van mijn man. Heel erg smerig, naast de speeltuin EN school.
    Voorlopig zit er weer geen schot in de zaak. De man durfde zelfs tegen ons te spreken, waardoor de gemoederen hoog opliepen gisteren.
    Door deze man moest ik dus gisteren Tess voor het eerst achter laten. Gelukkig vertrouw ik op mijn ouders, maar het voelde dubbel k*t.
    Vervolgens wilde Tess heel vaak drinken en werd ik vannacht wakker, was mijn bed helemaal nat.
    Ik had blijkbaar 2 keer dezelfde borst gegeven en tess besloot vannacht door te slapen tot 5 uur. die zes uur kon mijn tiet niet aan hahaha Natte bende zeg. Dus vandaag de bedden wassen en maar wat poetsen.
    Gelukkig is er vandaag een nieuwe dag en gaan we weer met frisse blik vooruit.
    Maar wilde het toch ff kwijt.:(

10. SeaShell

Jeetje marloescha,dat is nogal wat! kan me voorstellen dat je je zwaar klote voelde pfff.. Wat een ellende zeg :( dikke knuffel, hopelijk vandaag een betere dag

11. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Dank je. Ben zwaar aan de poets ...;)
    Kind ook in bad gedaan slaapkamer soppen...afleiding werkt goed toch!

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt herkenbaar van het hikken en kreunen Marloes. Stelt me gerust :).

Maar wat een ellende :(. Pfff goed dat je het ff neerknalt. Bah, moet je toch niet aan denken... :(.

Meisje had echt geen zin om te slapen om 4.30 maar gelukkig heeft ze uiteindelijk toch nog wat uurtjes gemaakt daarna.
    Vanmorgen borstvoedingscafe geweest, was gezellig met nog wat andere moeders en nog even gesproken met de lactatiekundige, toch wel fijn de bevestiging dat je het goed doet.

M'n papa is jarig vandaag dus eind van de middag die kant op!

13. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Marloes wat heftig! Gadverdamme zeg! Hopen dat ze die viezerik opsluiten, brrr... Lekker gepoetst?

Arual gefeliciteerd met je vader. Wat heb je gegeven? Mijn papa is volgende week jarig en weet echt niet wat ik moet kopen... Hier trouwens ook vaak de hik.

Tummetje mooie foto's! Wat een moppie :)

Daantje hoe gaat het met Jance? En met de voeding?

We gaan trouwens met valentijnsdag in ondertrouw :) Romantisch hè haha.

Esmée heeft vanmiddag toch uit de fles gedronken bij mijn moeder. We hebben het warmer aangeboden en dat lijkt te helpen. Gelukkig maar, anders hadden we een probleem gehad. Ze heeft gewoon uit de avent fles gedronken. Eerst de calma geprobeerd, maar die wou ze niet. Ik balen, want die speen was bijna 14 euro en kan hem nu niet meer terugsturen!

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zit boven bij het campingbedje, benieuwd of ze gaat slapen. Zou mooi zijn maar ze is net als thuis om dit tijdstip wat onrustig.

Vaatwastabletten heb ik gegeven haha. Nee had nog een pak staan voor m'n moeder en die had ik ingepakt haha. Nee m'n zusje had de cadeaus verzorgt en het was een mand voor het betek van Riviera maison, nespresso kopjes en uhhhh ohja een boek over Rome.
    Van mijn moeder heeft hij een babyfoon gehad en die gaan we nu even testen als ze in slaap valt. Anders ga ik gewoon naar huis toe.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, wat fijn dat ze wel dronk. Wel zonde van de calma speen inderdaad! In ieder geval hoopvol dat ze nu weer dronk, blijven oefenen.

Dametje ging niet slapen in boven bed bij mijn ouders, alleen op schoot, dus zijn nu lekker thuis, even weg van de enorme stroom prikkels en drukte. Morgen weer een verjaardag.
    Nu eerst even slapen, gaaaaap.

16. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Lekker druk weekend arual. Balen dat je meisje niet wou slapen bij opa en oma, maar dat komt vanzelf wel. Is ook eng, zo'n nieuwe kamer met een ander bedje. E wil bij mijn ouders ook nog niet in het ledikantje. Ze slaapt daar alleen in de box. Ach komt wel.

Hier is er een sinds 2.30u aan het spoken. Heb er al uit bed gehaald voor eten, boertje dat dwars zat, scheetjes en dan weer honger. Grrr... Ze ligt nu half te slapen, dus leg haar gauw in bed. Op hoop van zegen...

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Nou, slapeloze nacht gehad :( Esmée heeft veel last gehad van krampjes. Papa heeft haar om 6u eruit gehaald na veel gekrijs. Na een half uur weggelegd en om 7.00u begon ze weer. Heb ik haar aangelegd en op mijn borst laten slapen. Ondertussen veel scheetjes laten, maar bij luiertje verschonen geen poepluier. Om 9.00u dacht ik: ik leg haar op haar rug naast mij, maar toen begon het huilen en scheetjes laten weer. Nog steeds niet gepoept :( Denk door de flesvoeding? Zucht. Net weer gedronken en nu slaat ze. Ik ga proberen om haar in haar bedje te leggen.

18. SeaShell

@ange; wat balen zeg van de slapeloze nacht! hier is ze ook van 00-02.00 wakker geweest, maar gelukkig ging manlief eruit :p
    met flesvoeding poepen ze vaak maar 1x per dag of 1x in de 2 dagen, dat is normaal, maar de overgang van borst naar flesvoeding kan misschien haar darmen in de weg zitten dat ze nog moet wennen aan de overgang?

@ arual; jammer dat je meisje niet ging slapen bij je ouders boven. Nog gefeliciteerd met je vader, en een fijne dag vandaag met nog een verjaardag!

@hier; hier gaat man straks bowlen en uit eten met het werk, en ga ik ff naar pap en mam op bezoek.. verder doet ons meisje het nu heeeel goed met de speciale voeding, zijn echt zooo blij!

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Super zeg Daantje!!! Wat fijn!

Ange, wat sneu, misschien inderdaad de overgang op de fles. Borstvoeding schijnt lichter verteerbaar te zijn. Geef je ha voeding? Dat schijnt dan ook weer iets lichter verteerbaar te zijn. Hopelijk gaat het vanzelf beter.

Ze heeft thuis wel goed geslapen, meteen een ruk van 7,5 uur gemaakt na de voeding thuis. Zo maar eens de kleren in en een beetje voorbereiden op de volgende verjaardag. Manlief heeft daarna ook een personeelsuitje en is dus de hele avond de hort op.

20. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Dus de mannen zijn de hort op vanavond ;) Ook wel lekker, even alleen kroelen met de kids. En dan vroeg naar bed?

Arual, wat heerlijk zo'n doorslapertje. Ik ben zooo jaloers!

Hier heeft madame vanmiddag ook al bijna niet geslapen :( Mama was zo moe! Gelukkig heeft vl haar een paar uurtjes bezig gehouden, zodat ik even kon slapen. Heb net de oei ik groei app gedownload en ws (hopelijk, want dan is het gauw voorbij) en uitgaande van de uitgerekende datum (dus ze is eigenlijk 5,5 week) zit ze in haar eerste sprongetje. Of toch weeeeeer regeldagen? Hoop van harte dat dit het is, want dat gehuil, niet willen slapen, aanhankelijk zijn, meerdere malen per uur willen drinken, is nou niet echt gezellig! Het ging eigenlijk allemaal prima, tot de inentingen...ze lijkt altijd wel regeldagen of een sprong te hebben! Ze slaapt nu eindelijk in de box.

Ze heeft een nieuwe wipstoel en is hier erg blij mee. Tis echt een schatje, ons vrolijke lachebekkie, maar hoop stiekem toch dat ze gauw wat langer gaat doorslapen! Mama voelt zich een dweil!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,3 KB
      Weergaven:
      3

Deel Deze Pagina