De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Nou, we zijn hier ingesneeuwd. Blizzard Nemo is nog steeds aan het razen, al is het al wel een stuk minder. Er is hier 63 cm sneeuw gevallen, maar gelukkig hebben we nog steeds stroom. O, ik zie nu net de sneeuwploeger aankomen die onze oprit sneeuwvrij gaat maken. Goed zo, kunnen we er weer uit!

Bijgevoegde bestanden:

• 012.jpg
      012.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,4 KB
      Weergaven:
      3
    • 022.jpg
      022.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,1 KB
      Weergaven:
      2
  2. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Luun jeetje! Heftig!! Wij piepen al als hier een laagje sneeuw ligt hihi. Komt het vaker voor bij jullie? Fijn dat jullie nog stroom hebben. Lekker binnen blijven met een mok warme choco ;)

3. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Nee, het sneeuwt hier wel vaker heftig, maar dit is de eerste blizzard sinds 8 jaar. Alles ligt plat, het is zelfs verboden om met de auto de weg op te gaan op het moment. (een jaar celstraf als je het wel doet :D) Bijna een half miljoen mensen zonder stroom. Ik ben erg blij dat we hier nog lekker in de warmte zitten dus! We hebben al vaak genoeg meegemaakt dat de stroom uitviel tijdens een storm.

4. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Zijn hier nog lieve mama's die mijn verzameling geboortekaartjes (momenteel reeds 2825 stuks) willen aanvullen met het kaartje van hun lieveling? Laat maar iets weten, ze zijn zeker welkom. Jullie kunnen me er erg blij mee maken :)
    Alvast bedankt

5. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @daantje fijn dat t beter gaat!
    Wat betreft spruw.... ben ik voor bij ha geweest, was minimaal , maar beslag lijkt wel minder te worden nu met nystatine .

Onze meid flink neus verkouden, snurkt tijdens drinken mega haha.
    @Tummetje ik ga ff kijken :)

?.... bij flesvoeding is met1x poepen goed. Probeer haar eens op je schoot te zetten, rug tegen je buik en trek haar beentjes op en geef iets tegen druk. Onze dame ontspant en daarna luier vol als ze ervoor gegeten heeft.
    Fiets beweging met beentjes helpt ooktegen krampjes ....

@marloescha knuffel

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@arual: wow, 7,5 uur achter elkaar geslapen, knap hoor! Hier nooit langer s nachts dan 3 uurtjes :(

@ange: thnkx voor de tip van de oei ik groei app, meteen ook gedownload. Hier duidelijk het eerste sprongetje, de app schrijft over " over 1 dag krijgt u kind het eerste sprongetje" en dat is merkbaar :p stond ook idd dat je van de uitgerekende datum moest uitgaan. wat een schattige foto zeg! En kei gave wipstoel
    Zag je op de app trouwens dat het nu een sprongetje was?

@akkoe: gelukkig lijkt het minder te worden dan! Vervelend zeg die verkoudheid! Hier zuigen we haar neusje nu vaak uit met een snotzuigertje

@luun: wow, hevige sneeuwval dus! Hoe doen jullie nu dan boodschappen als je niet met de auto mag? En je man naar het werk? Of ligt alles dichtbij? Vervelend zeg!

@hier: vandaag lekker wezen shoppen. Heerlijk rustig nu met carnaval! Nieuwe oorlellen geshopped en 3 jasjes en 2 truitjes :D verder nu bezig met alle ongezonde hap vervangen door gezond eten. Nu vanaf zondag -2KG :D

7. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Daantje : Fijn dat de speciale melk wel goed is ...

Tummie : Leuke foto´s van L.

Arual : Lieve foto van I.

Akkoe : Fijn dat de spruw verminderd is ...

Marloescha : He bah die rechtszaak

Ange : Leuk wippertje en lieve lach :D

Luun : Heftig die sneeuw zeg, hier ligt er 4 cm en dan ligt alles plat ...

Ego : Hond is weer lusteloos, vrees het ergste ...

Kids doen het goed, voel me schuldig omdat ik zo met Bikkel bezig ben ...

Nu Snoezelke het zegt ik had in de zwangerschap al gevraagd of iemand een geboortekaartje over had voor mijn nichtje ... Alsjeblieft :D

8. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Je kan niet bij de winkels komen. Iedereen is ingesneeuwd, je kan niet eens rijden met je auto, al zou je het willen. Maar we hebben genoeg boodschappen in huis om het een paar dagen uit te zingen. Als de sneeuwploegen alles weer vrij hebben gemaakt waag ik me weer de weg op. M'n man is thuis, zijn werk is ook dicht sinds vrijdag. Als hij wel was gegaan had hij niet meer thuis kunnen komen. Dat is het probleem van een vriendin van mij. Ze werkt als verpleegster en wist al van tevoren dat ze 's avonds dus niet meer thuis zou kunnen komen. Die blijft dus net zolang in het ziekenhuis tot ze weer kan rijden.

9. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Stuur me maar een pb'tje met jou adres of die van je nichtje, dan gooi ik ze op de bus. Wel geduld ajb, want de postbode zal wel even niet komen nu....:D

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow wat een hoop geschreven!

Ja wat een slapertje hier snachts he, mag denk ik van geluk spreken. Vind de nachtvoedingen niet echt vervelend hoor maar het is wel fijn om even een flinke ruk te kunnen maken en dat ze tevreden is. Ze heeft zelfs een nacht (nouja nacht, ze begint vaak vroeg dus ze wordt wel snachts nog wakker) van bijna 10 uur gemaakt maar dat was eenmalig (gelukkig want mn bed was zeikesnat ;) ). Bij mijn schoonmoeder heeft ze ook even geslapen (op schoot en even in de mc want ze was onderweg in slaap gekukeld), toen manlief naar zijn feestje gebracht en nu slaapt ze alweer 2 uur. Het lijkt erop dat ze haar 'moeilijke uurtje' overslaat vandaag, hopelijk zegt dat niets voor de nacht ;).

Luun, jeetje, en dan zit ik vandaag te mopperen over die paar vlokjes die net gevallen zijn :$. Lijkt me ook wat, niet weg kunnen van je werk. Gelukkig is je man thuis en niet op het werk.

Ange, wat een mooie wipper! Leuk zeg!!! Hoop dat E. gauw wat meer ritme weer krijgt, je zal wel aardig gebroken zijn inmiddels. Fijn dat je nog even een paar uurtjes hebt kunnen rusten.

Daantje, lekker in alle rust shoppen. Hier geen carnaval en dit jaar ook geen Vastenavend (aantal jaren bij vrienden geweest). Ik hou van shoppen haha :p, maaarrr hand maar even een beetje op de knip voorlopig, allemaal alweer duur genoeg geweest afgelopen maanden haha en we kunnen nog eventjes vooruit met kleertjes.

Akkoe, gelukkig lijkt het beter te gaan met de spruw. Zielig he dat snurken, hier is ze een klein beetje verkouden geweest en ze liet dan ook vaak even los met drinken.

Oei ik groei app, oh ik ga straks ook eens kijken!!!

Ikbenverliefd, je hebt pb ;). Knuffel Bikkel maar flink!

Vanmiddag nog even heerlijk gewandeld met de kleine in de draagzak en de hond, vind ze echt heerlijk, lekker bij mama en mama heeft dan ook haar handen vrij. Even bij mijn zusje gaan kijken want haar babykamer is af, echt zoooo mooooiiiii! Ze zijn helemaal blij :). Ze woont hier in de straat dus dat is straks heel leuk voor die kleintjes. Ook wat positiekleding gebracht want ze krijgt nu wel een mooi (bescheiden) buikje.

Kennis van me is kort geleden bevallen met 27 weken, schrok me rot, gelukkig doet het kindje het goed voor het termijn, maar och wat een zorgen en onzekerheid voor het gezin.

He, wat een oelewapper ben ik eigenlijk, had lekker naast mn meisje moeten gaan liggen, en in plaats daarvan ben ik wassen aan het draaien ;). Nouja als de wasmasjien klaar is maar lekker plat.

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn berichtje gisteren over slapen was natuurlijk de goden verzoeken.
    Gaaaaaaap, volgens mij zitten we in een sprong.

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ arual; wanneer was jou uitgerekende datum? toch ook rond de 12e of niet? zoja, dan is het idd nu de tijd van de eerste sprong, hier ook :( fijn dat het wandelen leuk was, enwat leuk dat je zusje in dezelfde straat woont en je er ook bijna een neefje nichtje voor jullie meisje bij krijgt

13. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Hahaha arual en daan, fijn he! Zit je eindelijk in een ritme, gooien die kleintjes alles om! E haar eerste sprongetje zou nu volgens de app voorbij moeten zijn. Waarom is ze vannacht en vanochtend dan om 4.30, 6.30, 8.00 en 9.00u geweest? En hangt ze nu weer aan de borst? Gisteravond heeft ze wel 2 slaapjes van 4,5 u gemaakt, maar daar heb ik weinig aan, gaaaap! Alhoewel papa gisteravond de laatste voeding heeft gegeven en mama gisteravond wel heeft kunnen slapen tot de eerste nachtvoeding.

Vandaag naar mijn ouders. Hier ook geen carnaval, alhoewel ik in de folder van wibra schattige baby pakjes heb zien staan.. Lieveheersbeessie enzo :)

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    8 januari was de uitgerekende datum. Volgens de app zit ze ook in haar sprong. Had haar om half 12 gisterenavond uit bed gehaald om proberen te voeden op mijn verzoek. Zo gezegd zo gedaan maar na 4 uur werd ze wakker en vanaf dat moment amper geslapen. Wil vaak de borst en als ze die niet wil is ze onrustig en slaapt soms kort. Wij dachten uit te slapen, helaas ;).

Ja Ange, had ze ook gezien, te schattige pakjes! Ze waren al op toen ik in de wibra was, wilde ze wel in het echt zien!
    Wat E. betreft, misschien duurt het iets langer?

15. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Arual, erg herkenbaar. Wij zitten er ook middenin. Is ze ook huilerig en wil ze steeds op papas of mama's borst liggen (en dus niet in bed)? Vandaag had ik zoiets van: schijt, ga me er ook niet meer druk om maken. Ga de tijd niet meer bijhouden. Als ze een slokje wil of bij mama wil zijn, dan mag dat! Zul je net zien, mevrouw slaapt alweer een paar uur in haar wipstoel :)

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja precies, huilerig en alleen slapen in de draagzak/doek of bij papa of mama op de borst! Ze slaapt nu net eindelijk (bij papa). Ze heeft vanmiddag wel een uurtje in de draagdoek geslapen en kon ik dus wel even de hond uitlaten.

Kan nu elk moment bezoek komen, benieuwd hoe het gaat (vriendin met jonge kinderen dus begrip is er sowieso). Morgen maar helemaal leeg gehouden voor haar, desnoods de hele dag samen op bed terwijl papa naar zijn werk is.

Heb haar al wel 10 keer aangelegd maar elke keer wil ze maar een slokje, ze drinkt geen hele voedingen en ineens is ze ook weer snotverkouden terwijl ik dacht dat het over was dus heel rustig drinken en boeren zit er ook niet in. Sneu om te zien als ze het een beetje moeilijk hebben. Hopelijk zijn ze snel weer uit het donkere wolkje.

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!!

@fotografie: Klopt, ik doe ook babyshoots.. zo ben ik begonnen ;)
    Ik zeg altijd, ik doe BBB: Baby, Bruiloft en Boudoir :D (Maar doe ook andere dingen hoor, je hebt toch afwisseling nodig)

Ik móet niet aan het werk hoor, dit kwam zo even uit. Heb wel gemerkt dat het nog erg veel energie kost, dus ik hou het nu nog wel even rustig :)
    Waren gelukkig bekenden, dus dan kan ik het wel maken om even een pauze in te lassen, haha :D

@Daan; Jup, Liv spuugt nog zoveel met medicatie. Het is wel beter aan het worden.. maar soms ineens uit het niets echt flinke hoeveelheid melk eruit.

@Arual; De dingen die jij beschreef (en nog wat meer dingen) hebben voor mij de keuze gemaakt de huisarts te bellen omdat ik relfux vermoedde. Maar je meisje is voor de rest wel tevreden en lijkt geen pijn te hebben?

@Marloes: Sterkte met die vent!

@Ange; Super dat het flesje goed ging zeg!!
    Wel weer minder van die nacht.. gaat het nu beter met haar?

@daan; Wat fijn dat het nu goed gaat met janice zeg!! eindelijk genieten joh!

@ange; mooie wipstoel, lekker vrolijk!

@luun; ohhhh jeetje.. zitten wij te klagen met die paar centimeter zeg!

@verliefd: sterkte met je hondje :(

zucht.. lijkt wel alsof L. het erom doet.. iedere keer als ik ff op Zp zit wil mevrouw eten... (ja denk je dan.. maak ff een betere planning.. maar zoals bij jullie gooit ook onze dame steeds het ritme om :p)

18. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Aaah... snif snif.. zie ineens dat mn meisje alweer 4 weken is vandaag... woensdag een maand.... wat gaat het snel :(

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tummetje, gaat zo snel he?!?! :(
    Nee, ze lijkt geen pijn te hebben, alleen wat ongemakkelijk als het zo dwars zit. Geeft in haar bedje best vaak wat melk op maar geen hele golven. Ze is verder erg tevreden (afgezien van vandaag dan ;) ).

Sneu dat Liv ondanks de medicatie nog wel spuugt.

Ons meisje is echt snot en snot verkouden nu, soms lijkt het wel of ze bijna stikt. Morgen even op pad voor iets voor haar neusje en een ui. Haar bedje stond al schuin. Neuspeertje hebben we wel in huis maar verder dus niets.

Ze is blijven slapen toen de visite kwam, wel 3 uur! En slaapt nu ook alweer 3 uur. Zou ook moe zijn na al dat wakker zijn ;).
    Vandaag het geweldige nieuws dat een vriendin zwanger is, wat lijkt het kort geleden dat ik 6 weken was, nu is m'n meisje alweer (meer dan) 6 weken! De tijd lijkt echt te vliegen, bizar!

20. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hier heeft Tess gisteren de boel weer omgegooid.Ieder uur aan de borst pfff gelukkig wel redelijk geslapen. Kan die app niet downloaden op mijn foon. Hoe doen jullie dat?
    Zo sneu, ze zit onder de acne! Gelukkig is de shoot allang geweest...:)
    zo maar weer voorzichtig wassen en deppen.

Deel Deze Pagina