De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Via de AppStore, is wel een betaalde app. Heb je een iPhone of een andere smartphone?

Sterkte ermee Marloes!
    Inderdaad maar voorzichtig wassen en deppen, haar huidje.
    Zorg ook goed voor jezelf vandaag. Desnoods, indien mogelijk, lekker op bed met drinken en eten binnen handbereik.

Hier redelijk geslapen. Ze kwam om de 3 uur, dus niet doorgeslapen maar wel wat geslapen gelukkig (ik iets minder, ze klonk zo benauwd met al dat snot en hoesten en niezen). Ze heeft naast haar verkoudheid ook heel erg last van scheetjes en moet huilen voordat ze eruit komen, zo zielig. Mijn enige doel voor vandaag is: iets voor haar neusje en een ui.
    Nu zelf ook behoorlijk keelpijn, fijn.

2. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    hey, ja heb android, maar geen creditcard......?

Hier scheetjes en spugen...We zijn maar even samen onder de douche gegaan. l
    Net kwam de buuf een heel mooie mobiel brengen met muziek en hij draait en een minimonkey om Tess bij me te houden. Hoe lief!

wat zielig he als ze verkouden zijn. Hoop dat de ui zijn werk doet!

3. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    lief he

Bijgevoegde bestanden:

4. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Mooi ding Marloes! Super cute.

Arual, wat sneu zo'n kleine zieke :( Hopelijk knapt ze gauw op. Gelukkig heeft ze wel goed geslapen.

Hier weer veel wakker geweest vannacht. Om 3.00u had ze gegeten, maar een golf melk gespuugd. Daarna had ze krampjes, dus veel gehuild. Ze kon er niet van slapen, dus naast me neergelegd in bed. Wel hoog neergelegd, bijna tegen het hoofdbord en mijn kussens weg. Ze heeft toen 2 u kunnen slapen. Ik niet natuurlijk... Vandaag wil ze ook weinig slapen. Ze ligt nu in haar wipstoel wat te doezelen. Zucht...hopelijk gaat ze gauw beter slapen. Ik ga het flesje KV maar met bv mengen. Misschien heeft ze dan minder last van krampjes?

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat lief Marloes, fijn he mensen in je omgeving die te hulp schieten? :).

Ange, hopelijk helpt het! Zou het een optie voor je zijn om toch te gaan kolven als het werkt ipv afbouwen of wil je toch graag kv geven?

Hier is ze weer aan het drinken, hopelijk zo even naar de apotheek. Blijf snot uitzuigen maar het schiet niet op.

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @marloes; mooie mobiel! wij hebben hem in de rainforest uitvoering (jungle achtig)! Wij hadden eerst de oude versie, maar die overleefde de verhuizing niet.. toen mocht ik voor Fisher price de mobiel testen (en houden) en dat is die we nu hebben, zo gaaf ding! Ben blij dat ik hem niet zelf hem hoeven kopen :D

@ange; welke voeding geef je? misschien is het te zwaar op de maag voor esmee?

@arual; aaah..beterschap. misschien ff samen stomen in de douche?

@hier; net terug van het cb! onze meid weegt nu 4515gram en is 52 cm lang. Gewicht ruim boven het gemiddelde, maar lengte (en hoofdje) weer onder het gemiddelde. Echt raar dat het zover uit elkaar ligt.. mja.. over 2 weken krijgt ze de prikjes al.. en dan kijken we weer naar lengte/gewicht.

Wel cool hoe goed je kindje groeit op de voeding.. zo trots.. gewoon 615gram in 13 dagen! :D

7. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    *schaamt zich diep* sorry dames vergeet hier te kletsen omdat ik veel in de groepsapp op Fb chat...

Hier chaos week gehad Fernando onrustig buikkrampjes sprongetje (denk ik) en medicatie gestart tegen de reflux.
    Hij kreeg zantac maar werkt voor geen meter, vandaag ff geen medicatie.
    Overleg gehad met ha hij wil omezaprol voorschrijven maar ik wil nexium. Maar vlgs hem is nexium erg dure medicatie, dus daar werd ik ff flink boos om.
    Wat kan mij het nou schele. Wat die medicatie kost als het maar werkt

Ik zal zo ff bijlezen en reageren

8. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    BENDE!! Van alles getypt... verkeerde knop en FOETS...!!

Ik zal niet zoveel meer typen hier... kom er niet echt mee over.... veel te doen in huis & wil mn zelfstudie weer oppakken. En uiteraard tijd voor onze meid....
    Vandaag alweer een maand !!! En het gaat zoooooo super goed, ze drinkt goed, groeit goed... etc.
    Spruw al bijna over gelukkig. Ik maak het potje leeg :D

Krampjes gaan ook steeds beter, nu alleen nog druppels in voedingen eind vd dag en avond.

Marloes mooi mobiel!!!
    Tummetje over 2 weken al prikjes?? Hier 6mrt...
    Ohja tip van mijn moeder, leg een washandje in de diepvries, neem die bevroren mee richting CB en gelijk na krijgen vd prikjes washandje (dan al iets meer ontdooid) op de plek vd prikjes leggen... schijnt goed te helpen!! En evt. paracetamol in de avond......

Nu ff snel was opruimen en dan mn meisje denk ik weer aan de fles...

9. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Ja de rainforest heb ik op mijn velanglijst gezet. wij geven binnenkort een kraamfeest. Maar de buuf zag dat ik nog geen mobiel had en dus bood ze me deze aan. Toch bizar lief.
    Wel heel leuk dat je een test mocht doen zeg! Dat wil ik ook wel van heel veel spullen haha

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook de rainforest, ze vindt hem nu echt heel interessant.

Tum, groeit lekker hoor! mooi he om te zien?!

Akkoe, hekenbaar dat ineens alles weg is :(.

Natascha, gewoon op je strepen staan hoor.

Nog steeds erg verkouden en verstopt, zo sneu :(. Nu met zoutoplossing bezig. Merk wel dat ze echt last heeft ervan, drinken gaat ook wat moeilijker met die dichte neus en haar darmen rommelen ook meer, misschien dat ze meer lucht hapt nu. Ze slaapt nu ook niet door.
    Maar wel even naar buiten geweest, lekker ingepakt. Helaas hadden ze bij de hema niet wat ik nodig had, grrrr.... ga je voor jan ***. Had ook nog een of andere pannenkoek zijn auto vlak op de mijne geparkeerd (niet in zijn eigen vak terwijl er zat ruimte was) waardoor de mc de auto niet in kon en ik ongeveer op mijn kop moest staan (via de andere kant van de auto). Gelukkig bleef zij gewoon slapen. Maar we hebben wel een frisse neus gehaald ;). Van de week maar even een andere hema opzoeken.

Ze wordt weer wakker...

11. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    cb geweest en meisje is goed gegroeid. nu 55 cm en 4400 gram een blije baby. zo mama is nu weer uitgeteld voor vandaag.

12. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Vandaag het bericht gekregen dat Bikkel leukemie heeft ... Wij hebben dan ook besloten om hem volgende week te laten inslapen ... Ik ben zo verdrietig :(

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Missm, wat goed!

Oh nee Dorien :( :( :(, oh meid wat erg voor je. Ik weet gewoon niet wat ik moet/kan zeggen, alleen dat ik het heel erg voor jullie vind en jullie heel veel sterkte wil wensen.
    Wat een rotbeslissing om te moeten maken al weet je dat dit de beste (enige) keuze is die je kan maken. Dat maakt het natuurlijk niet minder verdrietig :(.
    Geniet nog van elkaar, knuffel hem zoveel je kan.

14. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ikbenverliefd, wat erg :( Veel sterkte in deze moeilijke tijd. Dikke knuffel meid :(

missm, je meisje is goed gegroeid zeg. Goed hoor!

arual hoe is het met jouw meisje? Nog steeds verkouden?

15. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Vind trouwens wel dat hier weinig gekletst word. Jammer!

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

even alleen deze pagina gelezen, want ben bekaf..

@ ik ben verliefd; jeetje zeg, heel veel sterkte :(

@ ange; denk dat dat weinig kletsen komt door de drukte nu met baby.. merk hier dat ik 's avonds even blij ben als ik zit met een drukke ADHD peuter en babytje wat de hele dag en nacht rondgedragen wil worden :( 's nachts er ook elke 2/3 uur uit, en dan niet voor 30 minuutjes, maar telkens voor een heel uur, man die avond/nachtdienst heeft en dus niet mee kan helpen,en dan elke 2/3 uur voeden en daarna huilen en alleen maar bij je willen liggen, en dan nog het huishouden, kids in bad doen, pfff... je kunt me opvegen na een dag :D

@hier; gister kinderarts geweest en ons meisje is 54cm en 3900 gram met 7 weekjes oud :$ ze is gelukkig wel 115 gram aangekomen, maar ze is en blijft klein.. met de Neocate voeding moeten we door blijven gaan aangezien ze met nutramigen en andere voeding afvalt/ 10 gram aankomt. Verder zullen we hier thuis blij zijn als we een paar maandjes verder zijn hoor.. had ik toen bij onze zoon ook.. de baby periode vind ikzelf het minste aan van alles, alleen maar voeden/verzorgen/ en in ons geval huilen, terwijl sommige het baby zijn geweldig vinden, vinden wij er ''geen zak'' aan en durven daar ook voor uit te komen :p

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daan, dat is zeker ook wel begrijpelijk. Maar dan vind ik het nog steeds jammer!

Hier ongeveer hetzelfde verhaal (op de adhd peuter na). E is sinds vorige week (sinds het flesje) snachts erg veel en lang wakker en huilt dan veel. Ws door krampjes. Baby's met krampjes hebben schijnbaar zuigbehoefte en ik verwarde dat met honger. Afgelopen week betekende dat om het uur wakker, even voeden, mevrouw viel in slaap en werd na een half uur weer huilend wakker. En dan begon het van voor af aan. Vannacht viel het kwartje, toen ze hevig op mijn pink begon te zuigen, scheten liet en om 5.00u in slaap viel. En uiteindelijk heeft geslapen tot 9.15u! Ze wilde eigenlijk nooit de speen (van difrax) maar heb er nu 1 van bibi en daar zuigt ze wel op. Hopelijk gaat het vannacht beter en kan ik haar de speen aanbieden als ze wakker wordt. Ik moet hier ook veel alleen doen. Vl heeft een eigen zaak, werkt veel en zit midden in een verhuizing. Hij knuffelt veel met haar als hij tijd heeft en verschoont af en toe, maar verder komt het op mij aan. Dan idd het huishouden, regelen van bruiloft en de sociale contacten. Tis zwaar, maar ik probeer er nog van te genieten voor ik weer aan t werk moet.

Je mag er gerust voor uit komen dat je deze fase het minst leuk vindt! Ik zit hier zeker ook niet altijd op een roze wolk. Kan zeer onzeker worden als ik die verhalen hoor van andere mama's met modelkinderen die bijna niet huilen en die al doorslapen. Gelukkig maakt een lach van die kleine al veel goed.

Fijn dat janice is gegroeid. Komt helemaal goed meid!

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier pakt ze alleen de difrax speen met bolletje en geen bibi met dental speen hihi. Fijn dat ze het met die speen goed doet en vannacht lekker heeft geslapen en het om de zuigbehoefte ging!
    Hier lopen we ooit elke 3 minuten heen en weer omdat madame de speen telkens verliest en de keel opengaat :p

Maar ik vind het idd ook jammer dat het kletsen minder is geworden :( denk dat dat over een tijdje wel weer komt als de kids wat ouder zijn, meer tijd tussen de voedingen laten, en die geweldige darmkrampen weg zijn :p

Maar ook zwaar dan bij jou zeg! En dan ook nog de bruiloft regelen enzo, pfff! Maar denk dat iedereen het in deze periode wel zwaar vind, althans, ik vind de baby periode de zwaarste periode, vanaf hier word het alleen maar leuker vind ik :D

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, ja ze is nog steeds verkouden maar wel minder huilerig. Ze heeft keelpijn en hoesten doet dus zeer, net als huilen. Vandaag wel gewoon naar buiten gegaan, lekker ingepakt, en ze heeft flink geslapen overdag. Naar een hele gave speelgoedwinkel geweest met houten speelgoed en lilliputiens en boeken enenenen.... nouja had die hele zaak wel leeg kunnen kopen!
    Ze spuugt nog wel wat meer door het hoesten en verslikken en gezien papa nog niet zo handig is met doekjes en slabbers heb ik al wat kleedpartijtjes (en irritaties) achter de rug ;).
    En hoe is het met Esmee en haar sprong/geregel en haar buikje???

Daantje, klinkt pittig meid. Ik daarentegen vind het heerlijk maar dat zou met heel veel gehuil wellicht anders zijn.
    Wat een klein popje zeg, hier zal ze nu 5,5 kilo zijn gok ik, wat een verschil. Maar je meisje was gelukkig wel aangekomen!
    Sterkte meid!

20. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    #280 Marloescha, 14 feb 2013
    Laatst bewerkt: 14 feb 2013
    Ange, het is zeker jammer maar eerlijk is eerlijk soms heb ik gewoon geen tijd...tussen het voeden en verschonen door voor de dieren zorgen, boodschapjes doen, huishouden en dat schiet er vaak al bij in.wat ik vaak die is o mijn telefoon kijken tijdens of na het voeden als madam in slaap valt.

En zoals ik lees heeft ieder huisje zijn kruisje en is het niet allemaal roze wolk.

Onze dame zit zo onder de acne,t'is zonde.vandaag naar de inloop van het cb.ben benieuwd.kan ik gelijk vragen of het nodig is een arts te raadplegen.
    Verder modderen we maar aan.sinds ritme en dan ineens weer niet;)
    Geven jullie allemaal vit k en d?
    Liggen de kids bij jullie op de kamer en hoe lang ga je hier mee door?

Deel Deze Pagina