@arual: leuk he speelgoed kijken balen dat je meisje nog zo verkouden is. zou ze daarom ook niet (meer) spugen? als je neusje dichtzit kan je moeilijker drinken en soms ook spugen. idd een klein popje hè? Nu 7 weken en haar geboortegewicht was 3000 en nu pas 3900. Onze zoon was echt een flinke groeier, en Janice is echt heel kleintjes. @marloescha: hier geven we elke dag vitD druppels. K hoeft alleen bij borstvoeding erbij gegeven te worden. Hier ligt madame al vanaf de geboorte op haar eigen kamertje. Voor onze zoon hadden we destijds wel een wiegje. Wat klote dat ze zo onder de acne zit! Ben benieuwd wat het cb ervan zegt
Ik kijk ook vaak even tijdens het voeden op zp (voorkom ik meteen dat ik in slaap val ). Ja I. zal wel meer spugen door haar verkoudheid, verslikt zich ook heel vaak. Vitamine K en D krijgt ze elke dag en slik zelf extra D. Volgens mij krijgt ze haar 'ritme' terug, haar 'avond-onrust' was weer terug incl clusteren maar dat had wel als gevolg dat ze 7 uur achter elkaar heeft geslapen. Enige rottige is dat ondanks de vermoeidheid zelf zo bagger in slaap val. Oh mevrouw heeft een schone luier nodig, kom later even terug.
Marloes, ze heeft het wel aardig te pakken ja. Heeft ze er ook laat van dat je merkt? Ben benieuwd wat de arts zegt. Hier trekt het nu weg met 7 weken. I. slaapt nog bij ons op de kamer en vermoed dat ze daar nog wel even blijft. Ze zal natuurlijk op een gegeven moment uit haar wiegje groeien maar voor nu vind ik het erg fijn nog. Ze is in slaap gevallen na het poepen... Toch maar even heel rustig verschonen en hopen dat ze verder slaapt, wil erg graag evn onder de douche. Ik ben trouwens echt niet helder , heb een valentijnskaart naar mezelf gestuurd (geadresseerd) ipv naar mijn man haha.
@Daantje hier soms ook echt geen tijd... en puf... er blijven zoveel andere dingen al liggen.... dat ik blij ben dat ik daar af en toe aan toe kom @Ange hier pakt ze ook alleen bibi. Ik heb er 1 van difrax (dental) die krijgt ze alleen ff na de nystatine en ja wel dan zuigt ze wel iets en verspreid dus mooi de nystatine (en jaaaaa potje bijna leeg en madame heeft veel minder beslag/spruw!! ) yes!! Ennuh.... denk bij de krampjes aan tegendruk geven... Doen het hier na de voeding, helpt goed en vaak 1x per dag flinke poepluier en daarna ist meestal oke.... @arual gaaf he dat houten speelgoed!!! Hier 100% voorstander van houten speelgoed Nu eerst nog een babygym scoren, want madame is al zo beweeglijk en volgt alles zo goed met hoofd en ogen.... dat ik t fijn vind als ik zoiets alvast heb @Marloescha ik geef alleen vit D, K bij FV niet nodig. Ze slaapt al sinds ze 2 weken is niet meer bij ons op de kamer, want ze heeft klem gezeten in t wiegje... En ze slaapt heerlijk in haar ledikant moet ik zeggen en het geeft ons ook erg rust (ik luister dan niet continu hihi) Is btw wel praktischer met FV dan BV denk ik.....
@Marloescha dit lijkt me idd meer krentebaard dan acne??? @Arual hoe ging het na het verschonen?? Als madame hier slaapt (poepluier of niet) moet ze soms maar ff blijven liggen hoor... soms blij dat ze slaapt als ze onrustig is geweest (eigenlijk best erg, want onze dame is vrijwel niet onrustig) en ze krijgt standaard na de voeding een schone luier Uiteraard heeft ze haar huilmomentje 's avonds een keer, maar verder eigenlijk niet, fijn fijn!!!
Was natuurlijk weer wakker na het verschonen. Even de borst gegeven en toen heeft ze wel even geslapen en kon ik douchen maar hoorde dor de babyfoon wel wat gekreun. Daarna wilde ze ineens alleen maar drinken maar nu slaapt ze weer. Huilmomenten heeft ze nauwelijks, alleen dat ze onrustig is en gaat dan maaien met haar armen en kreunen. Ange, kan me voorstellen dat je onzeker wordt van het wel/niet doorslapen. Hier slaapt ze dan wel door meestal maar zit ik wel van 17.00 tot 22.00 af en aan met haar aan de borst en is ze heel onrustig. Ik durf dan dus in de avond ook niet weg of af te spreken. Sociale contacten staan hier ook op een laag pitje, morgen komt een vriendin lunchen en er komt wel regelmatig 1 vriendin met dochtertje even op de koffie maar thats it. Af en toe nog wat verlaat kraambezoek. Niet aan dingen toekomen klinkt heel bekend. Heb gelukkig nu even wat in huis gedaan en ondanks dat manlief fulltime werkt (plus overuren) helpt hij wel mee in het huishouden door te koken of de stofzuiger er even doorheen te zwiepen. We komen vooral niet aan elkaar toe en door de vermoeidheid is het ook niet altijd heel erg gezellig. Hier wil mevrouwtje trouwens alleen difrax combi als speen (bibi niet, avent niet, difrax dental niet...). Ze heeft hem eigenlijk alleen bij onrust in maar soms wil ze hem ook niet en spuugt ze hem net zo hard weer uit (of ze gaat er heel kwaad als een malle op kauwen met geluid). Morgenmiddag kraambezoek en daarna maar afscheid nemen van de laatste versiering en haar kaarten opbergen voor later . Gaat me allemaal veel te snel, vandaag ook weer kleertjes uit de kast gehaald die ze niet meer past, benieuwd wat ze volgende week weegt op het cb. Moet ook nog met haar langs op het werk en daar heb ik echt geen zin in. Toch maar gauw even doen, ben ik er vanaf. Ik ga gauw naar m'n was want die piept, kleine meid zal zo wel weer wakker worden. Marloes, wat zei het cb???
Marloes, wat sneu! Lijkt idd meer op krentenbaard. Hier was de acne rond de 6 a 7 weken weg. Hier slaapt ze sinds week 6 op haar eigen kamer. Maar de laatste dagen vanwege de krampjes bij mij in bed op haar zij, op mijn arm. Arual, ik ga ook volgende week langs op het werk. Eigenlijk ook geen zin Moet ook nog de kaarten opruimen. Ik ga ze denk ik in een kistje bewaren.hier komen we ook niet aan elkaar toe, ben blij dat we niet de enigen zijn. Ik lig vaak al erg vroeg in bed, dus we leven even langs elkaar heen. Wat heb je allemaal gekocht in de speelgoedwinkel? Daan hoe is het vannacht gegaan? Hier weer veel krampjes en veel huilen weer op de arm op haar zij geslapen en vanochtend op mijn borst. Akkoe, wat fijn dat ze zo rustig is en al zo goed kan volgen Hier geen vast huiluurtje trouwens. Wat grappig hè dat het ene kindje de ene speen wel wil en de andere niet. Ik had altijd zoiets van: een speen is toch een speen? Niet dus ! Hoe bedoel je eigenlijk tegendruk geven? Op je schoot zetten met rugje tegen jouw buik en dan de beentjes omhoog trekken?
Ange, wat sneu zeg die krampjes. Heb het idee dat de infacol bij ons wel helpt. Ging nog niet beter met afgekolfde melk dus? Verder geen tips voor je, hoop dat het snel voorbij is! In de speelgoedwinkel een cadeautje gekocht en een wagenspanner voor onze meid. Daantje, hoe gaat het nu?
Wat is een wagenspanner?? Van infacol moet ze kokhalzen. Wij gebruiken cinababy. Heeft in het begin wel geholpen. Daarna waren de krampjes weg en sinds de avondfles zijn ze weer terug. Misschien krijgt ze teveel lucht binnen? Ik meng de kv nog steeds met bv. Papa is vandaag jarig en mijn moeder heeft haar vandaag de fles gegeven. Tikt mevrouw zo 125 cc weg! Terwijl ze bij mij max 80cc drinkt uit de fles. Weird... Oh ja, we zijn vandaag ook in ondertrouw gegaan. Stelt niks voor! Had me er meer van voorgesteld Wat een poep sneeuw trouwens! Superglad...
Nou Tess was 360 gram gegroeid in twee weken en een halve cm.morgen even een afspraak maken voor haar gezicht, bij de huisarts.de verpleegkundige gaf aan dat het toch wel geïnfecteerd is.ik ga eens ff kijken wat krentenbaard nu precies is want ik had daar hele andere ideeën bij...? Gelukkig is ze verder prima.vandaag veel geslapen en helaas ook wel gespuugd.derde t shirt vandaag voor mama en haar zelf haha. Ze slaapt nu nog terwijl ze eigenlijk wel eet nu ongeveer....ik wacht? Ow er komt wat geluid uit.
Ze heeft volgens mij geen laat van de pukkeltjes..geen jeuk of pijn.acne kan ook van die hele korstjes geven.maar goed ik probeer morgen nog te laten kijken door de huisarts. Is er bij jullie bezoek geweest van de huisarts thuis? Onze vk vroeg een keer of de arts al was geweest.heb er niet meer over na gedacht tot vandaag.
Goed gegroeid dus! Het is toch 150 gr per week gemiddeld? Balen dat het toch een infectie is. Zo sneu ben benieuwd wat de huisarts zegt. De ha is hier ook niet langsgeweest. Ik heb hem alleen gesproken over de pil en hij vroeg niet eens naar Esmée! Eikel!! Hier klaar met de laatste voeding. Hopen dat ze goed slaapt vannacht! Krampvrij please!!
Ja prima gegroeid! Probeer de huisarts te bellen...het nummer wat U probeert te bereiken...wat is dit voor onzin. ormaal werd je in de wacht gezet. Ik ga me maar gauw aankleden dan kan ik erlangs rijden. grrr en geslapen?
Wat vreemd?! Was hij wel gewoon op de praktijk? Hier tot 5.00u wakker geweest. In en uit bed, in en uit, huilen huilen huilen mama op een ggeven moment ook huilen, was het zoooo zat! Papa heeft haar gepakt en ze heeft op zijn arm geslapen tot 9.15u. Ben het zo moe! Weet gewoon niet meer wat we moeten doen. Overdag slaapt ze voorbeeldig in haar eigen bed
Fijn van die telefoon. In de wacht is makkelijker. Gelukkig lijkt het alsof ze er geen last van heeft. Succes bij de dokter, als je nog terecht kunt. Ange, geslapen??? Hier niet zo vannacht, m'n meisje wel goed (wilde alleen na de nachtvoeding niet meer slapen dus 2 uur bezig geweest eer ze in slaap viel) maar ik niet. Kan je slapen, lukt het niet. Nu even boeren bij papa, die heeft late dienst, dan kan ik me even gaan aankleden. Huisarts is hier niet geweest, heb hem ook nog niet gesproken. Nou zie ik hem liever niet dan wel dus vind het geen ramp (tijd dat hij met pensioen gaat of ik een andere arts zoek).
He frustrerend Ange . Fijn dat vl het even overnam. Kan je vandaag als ze slaapt nog een beetje bijtanken?
getsie zo'n hele nacht.probeer zelf te slapen nu hoor! Anders houd je het niet vol! Dokter uiteindelijk te pakken gekregen.volgens mij stond het bandje niet aan.natuurlijk geen plek na de carnaval maar uitgelegd hoe het eruit ziet dus ik word terug gebeld.Tess was alleen niet ingeschreven? Lekker is dat.ging ze ook achteraan.nu maar afwachten.we hebben even samen gedoucht en nu ligt ze te dutten. Ik heb ook nog slaap
Ja, ik heb net even geslapen. Mevrouw heeft net een uurtje geslapen en is alweer wakker. Ze zit nu in haar wipstoel. Haha al die zieken na de carnaval, schandalig! Ben je al teruggebeld? Heb je ook nog even geslapen? Vandaag feest van papa, bah geen zin! Ben te moe. Wil eigenlijk de kleine een nachtje bij opa en oma laten. Is dat erg? Heb echt mijn rust nodig Een oververmoeide, chagrijnige mama is geen leuke mama!