De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat je zelf zegt Ange, als het jou helpt om er daarna weer beter voor je dochter te zijn? Misschien wel een optie om bij te tanken op die manier.
    Gefeliciteerd trouwens!
    Ja ondertrouw stelt geen bal voor he, vonden wij ook.

Marloes, jammer dat hij geen plek had! Benieuwd wat hij aan de telefoon zegt.

Ons meisje is wat onrustig, hongersignalen geven en dan maar 3 slokjes drinken en in slaap vallen en als ik haar dan neerleg weer wakker worden. Net even in de wagen in slaap gevallen en slaapt nu nog eventjes verder in bed maar hoor haar alweer een beetje wakker worden. Denk dat ze na de volgende voeding wel even flink zal slapen.

Vriendin is net komen lunchen en mn andere bezoek zegt net af dus heb ineens de rest van de middag vrij van bezoek. Genoeg te doen dus geen ramp. Wie weet probeer ik ook nog een uurtje te pakken.

2. Corinuh

Corinuh Lid

3 mei 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Ange: Hier hebben we hetzelfde probleem gehad..
    veel huilen ivm darmkrampjes (je gaat eerst ook nog twijfelen of het niet iets anders is)
    Maar eerst ook infacol geprobeerd, hielp iets.. maar nu cinababy, ze is nu veel rustiger.
    Heb mijn eten ook aangepast ivm borstvoeding (die ik in de fles geef) dat werkt ook perfect ( maar mis nu wel mijn kopje koffie ;))
    Wat misschien nog een oplossing is voor de nacht, een puckababy.. ik weet niet of je dat al hebt uitgeprobeerd. sinds wij die gebruiken sliep ze in ieder geval s nachts... Heerlijk!

3. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Corinuh ze slaapt al in een puckababy en krijgt ook cinababy. Heb cb gebeld en die begon weer over rust en regelmaat. Gewoon laten huilen en niet uit bed halen als er niks aan de hand is. Bij ons valt ze vrijwel meteen in slaap, dus er is niet veel aan de hand. We gaan het maar proberen, maar ik vind het zo sneu om haar te laten huilen :(

Arual: probeer je rust te pakken he meid! Hopen dat je meisje ook snel weer rustig is.

Bleh hier super emotioneel vandaag. Hoop zo dat we snel meer ritme hebben :(

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lijkt ons cb wel ;), die heeft het ook alleen over rust, regelmaat en (zonodig) inbakeren. Zal best veel waarheid inzitten maar luister ook naar je moedergevoel. Is er anders iemand die het even van je kan overnemen Ange, dat je even bij kunt komen?
    Wel goed dat je hulp hebt gevraagd bij het cb.

Knuffel!!!

Geloof dat ik gewoon had moeten gaan liggen want mevrouw slaapt nog steeds (met haar jas nog aan en muts nog op).

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

wowww wat is er ineens veel gekletst haha :D

even snel, want mijn hoofd is echt een zeef.. ben vandaag met 100 dingen tegelijk bezig pfff

@ ange; herkenbaar je gevoelens... hetzelfde gehad met de 1e en nu weer... ik ga er nu wel makkelijker mee om, omdat ik weet dat het overgaat, hoe vervelend ook.. bij de 1e zag ik echt geen licht aan het einde van de tunnel omdat die CONTINU huilde, was een huilbaby ten top, en niks hield het huilen stoppen, zo sneu en frustrerend!! nu weet ik, hoe moeilijk ook, dat het wel weer over gaat..

@Hier; 's middags weg geweest met Janice... Giorgio zal op ''school''.
    Verder nog veel aan het huilen en lig vaak met haar bovenop me, of loop rond met haar..

pff.. de kinderarts nog steeds niks geregeld met Sorgente.. straks heel boos geworden aan de telefoon, want kinderarts was het weer eens vergeten... nu word het maandag geregeld volgens de assistente.. tis te hopen.. als ik het forumgenootje niet had die 7 blikken stuurde hadden we nu een probleem..

6. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Nou een van de huisartsen heeft ons gezien hoor! Ze verontschuldigde zich dat ze niet op bezoek zijn geweest. Ze hadden de brief van de gynaecoloog wel gehad maar er was dus iets mis gegaan. (story of my life, dus sta nergens meer van te kijken)
    Het is dus wel gebruikelijk hier (deed de huisarts vroeger veel meer) om bij de kraamvrouw en baby langs te komen.
    Gelukkig mochten we toch even komen omdat Tessje nog zo klein is. Gelijk de nieuwe huisarts in de praktijk ontmoet.

Wat ze nou precies heeft weet ik niet, maar het is iig ontstoken. Nu Fucidin gekregen tegen bacterien en dan hopen dat het helpt. Volgende week hebben we kraamfeest dus hoop het wel, dan ziet ze er iets minder gehavend uit:(
    Ik smeerde het net in en dan let je erop.....wat ziet het eruit! Vuurrode wangen nu en het is gewoon ruw. Ik zeg wel tien keer per dag tegen mezelf, dat zij er geen last van heeft. Het ziet er alleen zo rot uit. Wel even getempt, maar ze was netjes 37graden.
    Zo nu even wat eten....

Dames, rustig aan he. krijg het idee dat velen van ons te veel willen;) (spreek voor mezelf!)

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wel fijn dat ze je nog even wilden zien Marloes! (Nouja Tess dan ;) )
    Hopelijk knapt het er van op! Gelukkig is haar temperatuur goed.

Daantje, gaat het met huilen beter als je de deur uit bent (I. slaapt in de wagen/auto/mc vaak heerlijk)?
    Knullig zeg dat het nog niet geregeld is met Sorgente! Hopen dat het maandag wel geregeld is! Zo ontzettend lief van het forumlid dat ze de bussen wilde opsturen naar je!

Nou ze heeft tot half 6 geslapen na mijn wandelingetje rond een uur of half 2, zo'n spijt dat ik er niet lekker bij ben gaan liggen. Maarja er blijft al zoveel liggen en er waren nog wat dingen die ik echt even moest regelen... Inmiddels slaapt ze weer, dus ik ga ook even onderuit (onder het mom van slaap je niet dan rust je toch).

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    #308 MamavanJordy, 15 feb 2013
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013
    Breek even in,

Ik zag dat iemand hier cinababy gebruikt. Hier wordt het afgeraden door verloskundigen in de buurt omdat het verslavend kan werken.

Even ter info.

Daan: wat vreselijk dat ze nog steeds zo huilt. Is dat ondanks de nieuwe voeding? Heb je voor jezelf al eens een keer een lijstje gemaakt wanneer ze huilt, op welke tijden, of er iets aan de hand was (vieze luier, boertje, ergens last van enz.). Kan je dan ook evt. met kinderarts overleggen.

Breek weer uit

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik het niet maar het werd me wel aangeraden door een vriendin. Is dat omdat er alcohol in zit of ???, gewoon nieuwsgierigheid want ik heb het wel overwogen om te gebruiken een paar weken terug.

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik geloof idd dat er wat alcohol in zit.

11. SeaShell

@marloescha: jeetje zeg dus toch aan het ontsteken :( hoop dat het met de zalf snel over gaat! En wat een gedoe met de huisarts zeg :(

@arual: ja, gek genoeg is ze rustig als we ergens heen gaan, voor het schommelen vd maxi cosi. Zodra we stil staan voor een verkeerslicht is het brullen :p rust maar ff lekker uit meid! Elk half uurtje is meegenomen!

@mvj; bij een huilbaby wat de oudste was is het huilen onverklaarbaar en kun je niet wegnemen. Ze huilen dan 24/7 en zijn alleen rustig als ze bij je liggen, en zelfs dat werd de oudste niet. Die heeft het eerste jaar nooit bij me gelegen, die wou 0,0 lichamelijk contact, dan schreeuwde hij nog harder :( Janice huilt wel minder als de oudste toen, maar krijst echt de halve dag (kan het geen huilen meer noemen, het is echt gillen met tranen en echt oorverdovend). Ook al heeft ze net haar flesje op, schone luier, geboerd, etc. Merk wel dat mevrouw voorruit wil maar niet kan. Zo kan ze al half omrollen :$ en het frustreert haar dat het niet helemaal lukt. Wil ook dingen vastpakken en als ze dan langsgrijpt krijst ze ook alles bij elkaar. Verder is ze alleen rustig bij 1 van ons als we haar vastpakken. Verder gelukkig niet meer benauwd, uitslag weg in haar gezichtje, ontlasting goed, weigert de fles niet meer, en komt nu wel aan ipv maar 10 gram per week op de Neocate

@cinababy: ik zou het gewoon geven. Het is homeopathisch en als het echt niet mocht zou het vast niet verkocht worden aan onschuldige baby'tjes waar ze toch nauw naar kijken met het oog op gezondheid en eventuele claims. Volgens mij zit er ook alcohol in bepaalde neussprays en ook in kinderparacetamol zuigtabletten

12. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Er zit idd alcohol in cinsbaby, en verder sluit ik me bij daan aan. Als het niet goed was zou het niet verkocht mogen worden.

Daan, dat is wel vreselijk heftig : een huilbaby. Lijkt me als nieuwe mama ook erg moeilijk als je kindje geen lichamelijk contact wil :( Gelukkig doet janice het iets beter. Ik herken veel in je verhaal: dat huilen en je weet niet goed waarom. Erg frustrerend. Wel knap dat ze geestelijk al zo ver is: omrollen en dingen willen pakken. Dat kan E nog niet hoor. Lacht ze nu ook al?

Marloes, balen dat het een ontsteking is. Met de medicijnen zal het hopelijk wel over zijn voor het kraamfeest. Toch?

Arual; nog uitgerust?

Hier slaapt Esmée vandaag bij opa en oma. Kunnen wij even bijslapen.

13. SeaShell

Fijn dat jullie ff lekker bij kunnen tanken vannacht ange! En je niet schuldig voelen hoor als je dat zou doen, een goede nachtrust doet wonderen, knuffel!

Ja, met de oudste hebben we 2 moeilijke jaren gehad. Forse ontwikkelingsachterstand waarvoor hij nu op een speciaal Kinderdagcentrum voor zit, wou tot zijn 2 geen lichamelijk contact, geen knuffel, geen kus, niks. Als baby mochten we hem nooit vasthouden, dan werd hij hysterisch. En nu is het echt een lekker manneke van 3 die wel bij je komt knuffelen en een kus komt halen. Hij heeft gewoon van baby af aan niet lekker in zijn vel gezeten. Toen hij 1,5 was had hij het iq van een baby van 6 maanden, kun je nagaan..

Hij zit nu vanaf 1,5 jaar op het KDC en krijgt dagelijks logopedie, fysio, spel en muziektherapie etc. Zijn iq is van 55 naar 75 gegaan in 1 jaar. Volgende week vrijdag krijgt hij nieuwe iq testen en de uitslag krijgen we over 3 weken, dan horen we ook of hij nog een jaartje moet blijven ( hij word in oktober 4) of dat hij naar speciaal/gewoon onderwijs zal gaan.. Spannend hoor pff

Janice lacht nog niet, maar ze is zo ongelofelijk sterk niet normaal. Ik denk echt dat ze eerdaags omrolt, puur door de sterke spierspanning en dat het "perongeluk" gaat ipv bedoelt. Ze ligt nu op haar rug en binnen 2 minuten ligt madame half op haar zij/half op haar buik. Hoef haar nu ook niet 10 seconde alleen op de commode te laten aangezien ze binnen een paar seconde zich met haar hakken afzet en aan het hoofdende vd commode komt

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tank even lekker bij Ange!

Daantje, lijkt me behoorlijk heftig, een echte huilbaby en de onzekerheden die bij je zoontjes achterstand horen. Wat goed dat hij zich zo ontwikkelt en vooruit is gegaan/gaat!!!

Wat is Janice sterk zeg!

Hier erg weinig geslapen. Ml heeft nog 1,5 uur met de kleine bovenop hem geslapen maar verder was het weinig soeps. Erg onrustig en zich de hele tijd strekken. Als ze dus savonds niet clustert, slaapt ze dus ook echt niet door.
    Ligt nu lief in de box te spelen en is nu heel vrolijk.

15. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Sorry ben de helft alweer kwijt....

@Marloescha hopelijk heltp fucidine goed!! Duim voor je dat ze er op het kraamfeest weer iets minder gehavend uit ziet knufff

@Ange gefeliciteerd met je ondertrouw!! Stelt idd niks voor, 10 min sta je weer buiten :D
    Wat ik bedoel met beentjes optrekken.... is ik ga het proberen te omschrijven....
    Zet je baby bij je op schoot, haar rug tegen jou buik en lekker laten liggen, beetje wiebelen.... Haar beentjes (voetjes) pakken en zorgen dat die gebogen (opgetrokken) zijn en dan haar voetjes tegen houden (zorgen dat ze opgetrokken blijven) wanneer ze kracht zet om te persen... Wordt ze hier erg rustig van en gaat ze soms flink van poepen... :D

@ange bij tanken he!!
    @...... mn geheugen is een zeef!! sorry...
    Ga nu ff wandelen en neusdruppels halen voor L. Heb wel neusspray voor haar, maar dat komt veel te hard binnen, vind ik sneu. En aangezien onze meid weer wakker is na een uurtje dommelen.... (na de fles van half 10) die ze voor de helft gehad heeft....

@daantje wat n prutsers dat ze er niet aangedacht hebben.!!

BTW denken jullie ook aan de sprongetjes die rond de 5-6 weken kunnen plaats vinden??
    Betekent dus onrust, slecht drinken, slecht slapen etc... (las ik in OEI IK GROEI). Ze zit er hier inmiddels in... pffff haha

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Akkoe, heb net van die zoutoplossingcapsules gehaald in plaats van spray, voor baby's. Hier kwam de spray ook niet fijn binnen.

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Arual, jullie lijken ons wel ;) Jullie zullen wel moe zijn! Wel een rustig weekend voor de boeg?

Akkoe, dank voor je uitleg :) is jullie meisje erg verkouden? Wij gebruiken gewoon otrivin baby. Ze lijkt er weinig last van te hebben. Heeft jullie kleintje trouwens veel last van haar sprongetje?

Daan, fijn dat georgio zo goed vooruit gaat! Spannend idd of hij naar een gewone school mag of naar speciaal onderwijs. Ik ga voor je duimen meid. En wat is janice sterk! Goed opletten dus!

Wat denk je...mevrouw heeft goed geslapen bij opa en oma. Ik had haar om 21u nog gevoed en toen ze sliep zijn we gegaan. Mevrouw is vervolgens om 3.30u wakker geweest om te eten en om 6.30u. Tussentijds wel wakker geweest, maar toen heeft mijn moeder haar in haar eigen bedje gesust en speentje gegeven. Toen sliep ze weer verder! Ongelooflijk! Gaan we dus ook maar doen. Niet uit bed halen als ze huilt. Speen geven en sussen. Ben benieuwd vannacht! Wij zijn iig een beetje bijgeslapen :) Ben vanochtend zelfs gaan sporten!

18. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker Ange!
    Nounou, ze heeft zich netjes gedragen bij opa en oma!!!

Wij zijn even gaan winkelen vandaag met z'n drietjes (hij is zowaar eens vrij op zaterdag :)!), meisje heeft de hele tijd geslapen. Verder rustig weekeind, lekker tutten met ons meisje en wandelen met de hond. Verder nog genoeg te doen.

19. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Ook van hier een korte update... Tessa weegt ondertussen 4380gr (vorigeweek nog maar 4025gr) en het gaat goed.. Ze slaapt veel maar dat is helemaal niet erg...

Vandaag heeft ze haar oorbelletjes gehad. Staat zo super schattig en bijna geen kik gegeven... Stoere meid !!!

Maandag naar de gyn.... Met hem heb ik nog een appeltje te schillen... (Mijn rechter binnenste schaamlip hangt nog gedeeltelijk los, maar doet geen pijn hoor is gewoon volledig geheeld hangt er gewoon een beetje bij ;))

Alle visite is wel zo een beetje geweest... En ik doe mijn dagelijkse ding weer.. Ik weeg ondertussen weer 60 kilo en dat word alleen nog maar minder(geef borstvoeding)

Zo en nu ga ik me mandje is xxx

20. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Goedemorgen dames, moet het gelijk even melden...Tess heeft 7,5uur geslapen....bizar.
    Ga proberen nog even te slapen, gisteren avond wilde ze ieder uur wel eten.
    Heb deze week meer last van mijn tepels,, dus dat is niet altijd fijn en ze hapt toch prima(meestal).morgen maar weer kolven dat scheelt herstel

Deel Deze Pagina