De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow Marloes!!! Hier is ze om 20.30, 2.30 en 6.00 gekomen. Ze slaapt nu dus ineens niet meer door, denk je een ritme te hebben ;).

Nu maar even een luier. Die had ik voor de voeding gedaan, maar je raadt t al... Haha.

Liana, fijn dat het zo goed gaat!!! Oh ik zou dat echt niet kunnen aanzien bij I :) (gaatjes laten prikken).

Edit: kijk net de tijden terug en heeft wel wat doorgeslapen zie ik maar meer in de avond.

2. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Marloes, gefeliciteerd!! Wat fijn zeg :) Hebben jullie ook goed geslapen?

Liana, fijn dat het goed gaat en je afvalt. Zit je bijna op je oude gewicht. Vanaf welke leeftijd mogen oorgaatjes? Ik heb ze zelf gekregen toen ik 1 was. Denk dat ik voor E nog even wacht.

Arual, ritme weer omgegooid? Kleine boefjes zijn het! Heeft ze gisteravond wel geclusterd?

Hier vannacht om 2.20u en 5.45u en tussendoor een aantal keer eruit geweest om de speen terug te doen. Iets beter dus dan de afgelopen dagen(waar ze de halve nacht heeft gehuild en uiteindelijk 3 nachten bij ons heeft geslapen) maar nog niet top natuurlijk. E is 10 weken (gecorrigeerd 7) maar heeft nog geen 1 keer doorgeslapen :(

Hoe ziet jullie dagritme eruit? Doen jullie alles volgens een bepaalde routine? Ik probeer: slapen, voeden, luier, voeden, knuffelen/spelen in box, slapen (snachts knuffelen/spelen er tussenuit)

3. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Ange, waarschijnlijk is dit eenmalig;)
    Ritme is lastig vind ik.wanneer leg je haar in bed, in de box? Ze is vaker langer wakker en dan denk ik dat dat helpt bij het 's nachts slapen, maar dan is dat niet zo.ze bepaalt veel zelf.
    Gisteren al bijna bonje met ml.hij ging op de bank liggen, terwijl ik vraaggaan we nu even naar de stad.hij geërgerd: ik heb ook weekend! Ik zeg als we nu niet gaan komtTess straks voor haar voeding.je moet je aanpassen aan haar.hij denkt g#$9#¥
    Dat ik haar uit kan zetten ofzo.dus wij weg.sta ik in een winkel (laatste dat wel) belt hij me op of ik eraan kom.wat denk je.ze heeft honger.pffff.
    Ik zei het toch (dacht ik dan)
    Dus ritme....tja.ik probeer in dagdelen van drie uur te denken.soms lukt dat:p
    Hoe zit dat bij de rest? Kan me voorstellen bij huilbabies dat je helemaal geen ritme hebt?

4. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Heb Tess opgegeven voor baby van de maand.hebben jullie dit ook gedaan? Ik zag Janice al voorbij komen!

5. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    #325 Ange84, 17 feb 2013
    Laatst bewerkt: 17 feb 2013
    Marloes zoooo herkenbaar! Alles moet dan ook zo gehaast. Zelfs als ik naar de fysio moet en ik zet een flesje gekolfde melk klaar, dan krijg ik nog tussendoor berichtjes van: opschieten ze huilt etc. Grrr ik stuur dan terug: jij bent de papa je weet wel wat je moet doen. Ik kan daar zo boos om worden. Dat kleintje heeft 2 ouders en niet alleen een mama die alles moet doen. Het liefst knuffelt en speelt hij alleen met haar en doet hij verder niks. Vannacht was het al teveel gevraagd om de speen erin te doen. Zegt ie: jij bent toch al wakker?! Doe jij ff. Jaaaa daaaag!

Maar hier ook weinig ritme, maar denk wel dat ze het nodig heeft. Dus vandaar dat we het nu zo willen toepassen. Voortaan alleen slapen in bed en niet meer op paps of mams, tenzij we ergens zijn. Dan mag ze wel slapen in de kinderwagen of box bij opa en oma.

Ik heb Esmée niet opgegeven, maar zal es kijken.

6. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    hahaha erg he. Ik herken het. Die vent van mij heeft 1 keer 's nachts de fles gegeven. Nu waren we samen daarna meer dan een uur wakker dus was ik ook niet blij mee... Hij is niet enthausiast te krijgen, ja samen op de bank maffen met Tess. Als ze huilt zegt hij gelijk:ze heeft honger...Ik probeer hem uit te leggen dat er meer huiltjes zijn. Ik ga vandaag weer kolven dan kan hij opspringen ;)
    Het lastige vind ik, papa werk al zo veel. Hij is vaak zo laat thuis dat ze,ook als ze wat groter is papa de hele dag niet ziet. dan kan hij de nachtfles geven zeg maar en dan in de ochtend iets doen.:(
    Ik zou graag wat meer binding zien.
    Hij zei me gisteren, nadat ik vroeg wat hij er nu eigenlijk van vindt, dat het voor hem pas leuk wordt als ze een jaar is. Ja wat denk je dan dat ze bij mij al zit en praat? Dan besef ik me hoe anders het voor mama's is zeker met bv.
    En wat houd ik van mijn kleine meisje, soms doet het gewoon zeer...

7. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Haha hier zegt ie ook steeds als ze huilt: ze heeft honger. Grrr...

Ook die van mij werkt veel, want heeft een eigen zaak. Maar dan nog, we hebben toch samen voor een kindje gekozen, niet ik alleen. Ook hier is de liefde voor die kleine meid onvoorwaardelijk. Ook al kan ik haar soms achter het behang plakken ;)

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, klinkt beter dan voorgaande nachten!
    Nee ze had niet geclusterd. Wel sneller om een voeding gevraagd eind van de middag en we hadden haar in bad gedaan rond 20.00.

Marloes, ritme... Ja lastig. Hier meestal verschonen (daarna niet handig met spugen), voeden, boeren (duurt lang voordat er wat komt of alles eruit is), knuffelen en dan even de box of wipper en dan naar bed. Als ze in slaap valt aan de borst of bij het boeren dan leg ik haar wel in bed. Laat het haar dus nog bepalen.
    De deur ga ik uit na een luier, voeding, boertje, knuffelen, luier en dan snel gaaaaaaan. Neem haar wel bijna altijd mee. Meestal zit er dan wel 3,5 uur tussen een voeding.

Marloes, helpt tijdelijk in een andere houding voeden als je ook live zou willen voeden?

Oh straks even naar baby's van de maand kijken!

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh haha herkenbaar. Als ze huilt dan krijg ik haar want dan heeft ze honger!

Liefde die ik voel voor I. is niet te beschrijven en kan de zorg dan ook moeilijk uit handen geven.

10. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Dag lieve mama's!!
    Ik lees af en toe mee en geniet van jullie beebie verhalen!
    Jullie ups en downs jullie mannen ik leer er nu al veel van!!
    En wat n mooie kindjes hebben jullie op de wereld gezet!!
    Vergeet niet te genieten ondanks de downs!

Hier gaat het super! 26 weken en n heel druk mannetje in mn buik! Zijn nu met t kamertje begonnen en langzaam alle spulletjes kopen durf eindelijk..

Ik blijf af en toe meelezen!! Knuffel

11. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    ff snel hoor....
    Ange... zie foto voor hoe wij het doen (let ff niet op haar scheve houding, ze viel net ff weg haha) (t kan ook andersom, beentjes afzetten tegen je buik...)

En sprongetje... ja njah opzich valt het mee, maar ze drinkt nu prut... flessen niet meer leeg....
    Morgen ff naar t weeguurtje CB en ff vragen....

Bijgevoegde bestanden:

12. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ja thnx ange hier ook de techniek toegepast en de luier zat barstens vol....en stinken!!! mama heeft een beetje staan kokhalzen. Ritme vind ik lastig hoor laat nog veel van haar afhangen.

13. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hey Suus, wat leuk. Gaat het goed met jullie?

Arual, wat bedoel je met live voeden? op straat/in de winkel?

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een onwijs leuk meisje is het Akkoe :). Lief pakje ook!

Schoonouders op bezoek gehad (moest dus binnen een half uur ineens voeden, mezelf toonbaar maken en in de benen, arggghhh gaat m'n zondagochtend waarin ik gewoon even niks wilde). Kleine meid was al even wakker en toen van schoot naar schoot en was ze helemaal wakker. Ze had dus in bed moeten liggen eigenlijk en werd dus enorm onrustig en uiteindelijk gaf ze hongersignalen af. Dus ik flesje warmen voor papa maar met al dat gedoe en overprikkeling ging ze natuurlijk niet drinken. Toen heeft oma haar in bed gelegd (waar ze natuurlijk bleef maaien met die armen) en toen ze weg waren heb ik haar uit bedje gehaald en dronk ze zo haar flesje leeg bij papa en nu slaapt ze dus.

Ze heeft ook echt regelmaat nodig en zoals vanmorgen vind ik het echt heel lastig om haar dan gewoon over te nemen en in bed te leggen (want ja opa en oma komen natuurlijk voornamelijk voor haar), baal dan eigenlijk ook een beetje van mezelf dat ik niet gewoon mijn ding doe en mijn gevoel volg.

Hmmm... als ze nog een keer zo'n last van poepjes heeft ga ik die houding ook proberen. Ik doe het nu vaak als ze ligt en dan geef ik tegendruk als ze met haar beentjes duwt.

Ze heeft wel weer een heel poepig jurkje gekregen voor de zomer en het begin van een houten poppenhuis.

15. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Suus, wat fijn om te horen dat het goed gaat! En alweer 26 weken, wat gaat de tijd snel! Voor je het weet heb je je lekkere mannetje in je armen. En tis dan mooi weer, kunnen jullie lekker naar buiten!

Akkoe, wat een snoetje! Echt een heerlijk ding :D Ik heb de houding net geprobeerd en ze heeft wel een dikke scheet gelaten, maar nog geen poep haha.

Arual, ja ik vind het ook lastig om mezelf dan te volgen. Vooral als opa en oma op bezoek zijn. Ik zit mezelf dan van binnen op te vreten, vooral als ik zie dat ze moe is maar niet kan slapen door alle prikkels. Het liefst pak ik haar dan om in bed te leggen, maar dat kan niet altijd.

Ik heb trouwens nog niet in het openbaar gevoed en ben dat ook niet van plan. Dan zit ik toch niet relaxt. Zelfs als we bij vrienden zijn ga ik even naar boven om te voeden.

Hier net een lekkere lange wandeling gemaakt. Even een stop gemaakt bij de mac voor een quarter pounder en een milkshake choco hihi en daarna weer verder gewandeld. Mevrouw heeft de hele weg geslapen en ligt nu nog te maffen in de kinderwagen :)

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je je niet prettig voelt bij voeden in het openbaar hoeft het toch ook niet?
    Bij bepaalde mensen voelt het ok en bij sommige minder. Eigenlijk voelt het alleen helemaal ok bij vriendinnen die zelf bv hebben gegeven en bij 2 andere vriendinnen (maar die wonen niet in mijn woonplaats). Maarja als er iemand hier in zn eentje op bezoek komt en ik moet voeden zoals van de week een keer ga ik diegene niet alleen laten zitten, maar dan zit er wel een doekje voor ;) of zit ik wat weggedraaid op een stoel.

Heb wel een keer in de noppies winkel gevoed in het pashokje en in een restaurant maar toen zat ik er wel met een doek voor en zaten we met de dames van de zwangerschapsgym in een half afgesloten hoek. Ik gooi niet alles bloot zodat iedereen het kan zien, en doe het ook wel zo discreet dat je (als je kijkt) geen bloot ziet (swaddle eroverheen).
    Ik vind persoonlijk dat je anderen ook niet ongevraagd hoeft te confronteren met een 'blote borst', maar vind wel dat je (als je dat zelf wilt) moet kunnen voeden in bijvoorbeeld een lunchroom/cb als je het een beetje discreet doet. Mensen die een fles geven gaan ook niet achter een gordijn (bij wijze van) zitten.

Ik doelde bij Marloes op haar gevoelige tepels, dat een andere houding dan prettig kan zijn bij mij (al komt het nu niet meer voor dat ze gevoelig zijn).

Heerlijk Ange, onze dame heeft inmiddels de rest van de ontdooide voeding gehad en slaapt nu ook weer.

17. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    #337 Liana1982, 17 feb 2013
    Laatst bewerkt: 17 feb 2013
    @ange het is heel verschillend per winkel ik had wat rond gebeld en kwam op 1 winkel die zei vanaf 2 weken (vind ik dan wel te jong) en ook een die zei 1 jaar en ook een de zei 7jaar.....het verschilt dus en ook kwa oorbellen. Tessa heeft echt gouden en niet van die goudkleurige piercing dingen.. Mocht je willen weten welke winkel pb me maar dan hoor je het!

Oh en ik heb alweer een broek aan die ik zelfs niet meer voor mijn zwangerschap aan kon... Weeg nu onder de 60 kilo :D:D heerlijk dat borstvoeding...

18. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Arual, nu je het zegt: ik heb ook bij cb bv gegeven :) mevrouwtje kon eeeecht niet wachten tot we thuis waren. En als ik alleen met vriendinnen ben of bij mijn ouders, dan voed ik ook gewoon waar zij bij zijn. Alleen in een restaurant ofzo lijkt me echt niks.

Liana, ik had zelf ook meteen echt gouden dus wil dat ook voor mijn meisje. Maar wacht nog wel even :) Wat goed dat je zo goed afvalt! Ik ging in het begin ook als een speer. Nu plakken er nog 2 kilos aan die ik er niet af krijg grr...

Vannacht weer een goede nacht gehad! Om de 3 u en alleen een speentje bij het inslapen. Tussentijds hebben we niks gehoord :d

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow Ange, klinkt heel goed dat ze weer een goede nacht heeft gehad!!!

Hier was de langste ruk die ze maakte 5 uur en verder om de 3,5 uur. Beetje jammer dat het ineens over is met die hele nachten doorslapen, maar ach zo is het ook goed te doen ;), zal vanzelf wel weer komen.

Het voelt voor mij ook niet fijn om midden in een restaurant te gaan voeden hoor.

Ze ligt hier lief te spelen in de box met Sophie de Giraf en haar mobiel. Zo even naar buiten, zag dat de huggies lotiondoekjes in de aanbieding zijn bij de action dus ik ga eens kijken of die er nog zijn (meestal zijn ze op). Eerst maar eens mn meisje wassen en aankleden.

Liana, wat goed zeg dat je al onder je oude gewicht zit. Hier ondanks de volledige borstvoeding nog wel wat kilo's die nu blijven plakken maar ik val nog steeds wel geleidelijk af zag ik vanmorgen op de weegschaal.

Overmorgen prikjes :(
    Ben echt niet bang van naalden, heb mezelf 3,5 jaar lang wekelijks moeten injecteren in de spier tot mijn zwangerschap maar bij zo'n ukje vind ik het wel heel erg sneu.
    Paracetamol hebben we, voor het geval dat het nodig blijkt, in huis.

20. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Arual sterkte morgen! Hoop dat ze er niet al te veel last van krijgt. Vind het ook zo sneu voor die ukkies.

Vandaag met Esmée naar het werk geweest. Al mijn vrouwelijke collega's wilden haar natuurlijk even vasthouden. Door het bezoek en dat getil heeft ze wel een dutje overgeslagen. Na de voeding was ze dan ook zo onrustig dat ze niet in slaap kon komen. Ben toen met haar gaan wandelen en mevrouw was zo in dromenland :) ze heeft net voor het eerst 130cc op!! Yes!! Tot nu toe dronk ze nl max 80, vaak minder. Donderdag weer wegen :)

Ooh jaaaa zo stom!! Ik werk bij de gemeente en we hebben achter het stadhuis een parkeerterrein. Helaas wordt er ook vaak door "burgers" geparkeerd die het centrum in willen, waardoor er soms geen parkeerplek meer is voor medewerkers. Dan parkeer ik gewoon in het gras naast een parkeervak. Vandaag dus ook... Kom ik terug heb ik een bon van 90 euro!!!! Ik pislink, maar had E bij die moest eten dus kon niet terug naar binnen. Thuis meteen een mail gestuurd naar mijn collega's waar dit op slaat!! Grr ben zooo boos! Wil dan ook echt niet betalen! Zo, moest ik ff kwijt.

Deel Deze Pagina