De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Gevonden..... ;)
    Hier vandaag volledig fv, zit nu op 90+3. Moet ze als t goed is ongeveer een week tot 2 weken tevreden mee zzijn.... ze zit al bijna weer op t geboorte gewicht :)
    Verschoven etc. vind ze niet zo erg, mits ze erg honger heeft haha dan duurt t te lang ;)

Hier horen we vanavond of we komend weekend nog bij fotograaf terecht kunnen voor new born shoot :)
    Nu ff niks, lekker in bed tv kijken en knuffelen :D

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in,

Daantje: meid wat vind ik jullie meisje toch een mooie meid met haar prachtige kijkers! Vind ze ook best op jullie kereltje lijken of zien julllie het anders?

Breek weer uit.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@akkoe: wauw, 90+3 al? Hoe zwaar is ze? Hier krijgt ze 80 cc ( misschien morgen meer. Ligt aan hoeveel ze is aangekomen)
    Bij flesvoeding moesten we 150cc per kilogram lichaamsgewicht aanhouden. Ze was 3,1 kg dus mocht ze hier 465 cc ongeveer en dat over 6 voedingen, dus kom je ongeveer op 80cc per keer.Alleen ze komt zeker op 7 of 8

@mama van jordy: Thnkx meid :D ze lijkt aan de ene kant veel op haar grote broer qua gezichttrekken, maar aan de andere kant ook weer een totaal eigen persoontje. De ene keer sta ik boven haar bedje en is het spreeeekend Giorgio en de andere keer ook weer niet, heel vreemd haha

@ Liana: leuk zeg samen met je zus de newbornshoot! Super dat de foto's leuk zijn geworden :D

@ Veerle: aah op het aankleedkussen dus! Hoop dat je zo toch een beetje goed slaapt!

Hier om 21.30 op SBS 6 weer " kleine baby's grote zorgen" kijken. Jullie ook?

4. SeaShell

Heeft jullie kindje trouwens ook een ooievaarsbeet?
    Hier heeft ze een hele grote op haar ooglid. Las dat het vaak wegtrekt na maanden/1 jaar. Ik hoop het maar.. Op een ooglid kan je het ook op latere leeftijd moeilijk wat aan laten doen ipv op een wang of nekje. Echt de helft van haar ooglid is bedekt met de rode vlek.( op de foto zie je het zelfs als haar oog open is)

Gelukkig kan ze er anders later nog altijd oogschaduw overheen doen ;)

Zoon heeft er 1 op z'n bil en is ook nooit weggegaan

5. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daan hier een ooievaarsbeet in de nek en een mongolenvlek op de billen...Trekt hopelijk wel weg. Wel sneu dat ie op haar oog zit.

Bleuuh ik wil ook tv kijken of slapen, maar kleintje heeft andere plannen. Drinkt vanaf 19.30u al bijna non stop. Valt ze in slaap, leg ik haar weg, begint ze te huilen en maakt ze smakgeluiden. Weer aanleggen dus... Ze heeft net weer gespuugd, toch lijkt ze wel honger te hebben.

6. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ akkoe: Wow das al veel 90 cc. Hier zit Romée nu pas op 4 flessen van 90 met 3 schepjes en 2 flessen van 75 met 2,5 schepje. Moeten hier idd ook naar gewicht kijken en dan tussen de 150 en 180 cc per kilo lichaamsgewicht. We zitten daar al behoorlijk mee aan de bovengrens (eigenlijk erboven), maar ze had echt niet meer genoeg...Als je kijkt hoe dat opgebouwd wordt, ook wel logisch. Eerste week van niks naar 50 cc en daarna doen we er dan 5 weken over om van 50 naar 100 te gaan.
    @ daantje: Romée heeft ook 2 ooievaarsbeten. 1 op haar ooglid en 1 op haar voorhoofd in het midden. Ben ook benieuwd of en wanneer het wegtrekt.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Had gisteren een heel stuk geschreven en toen was het ineens weg :(.
    Heb jullie wel gelezen en zal nog wel inhoudelijk reageren maar gisteren is de harde schijf van mijn iMac gaan hemelen :(. Komt zo een vriend kijken of er nog wel een back-up staat op mijn draagbare harde schijf en of er anders nog data terug te halen is want anders ben ik al mijn data en foto's van meer dan 10 jaar kwijt.

Foto van gisteren:

8. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Oow arual, hoop dat ze hem kunnen maken! Zou echt klote zijn als je alle foto's kwijt bent :( Schattige foto! Klein sneeuwkonijntje.

Hier vannacht om de 3u gevoed :) Om 1.30, 4.30 en 7.30u. Het gaat de goede kant uit! Maar volgens mij kom ik dan nog op 9 voedingen uit? Hebben jullie trouwens de tv gewoon aan als ukkie in de box slaapt? Of alles stil vanwege de prikkels? Hier wel gewoon tv aan, maar wel zachter.

Daan wanneer stop je janice in de puckababy? Iedere keer voor je haar in bed doet? Haal je haar voor de voedingen eruit? De mijne is gister binnengekomen en heb hem meteen gewassen. Vandaag gaan proberen :)

9. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Nou ik heb haar zonder te morren in dat ding gehezen. Vind wel dat het lijkt alsof het heel strak om haar nek zit. Hoort dat? Ze heeft wel wat onderkinnen... Ze slaapt iig en ze ademt ook gewoon normaal.

10. SeaShell

@arual: jeetje wat klote van je harde schijf! Hier ook een iMac
    Gebruik je time machine? Dan maakt hij ieder uur automatisch een back up van je harde schijf op een externe harde schijf als je die hebt aangesloten. Je kan dan zeer makkelijk alles terug zetten mocht er iets voorvallen. hoop dat het te redden valt meid :( Wat een moppie is je meisje toch! Mooie foto!

@ange: hier zit de puckababy ook strak bij haar nek. Als hij losser zou zitten zouden ze denk ik bang zijn dat het hoofdje erin kan en zo verstikking kan brengen? En hoe sliep ze nu met de puckababy?
    Wij doen haar vanaf een uurtje of 20.00 s avonds in de puckababy. Voor haar voeding verschonen we haar dan en dan meteen weer in de puckababy. In de box doen we gewoon tv aanlaten in de huiskamer. Zoonlief maakt sowieso best veel lawaai haha (lekkere actieve peuter :p) maar gelukkig heeft Janice er weinig last van. Ook gewoon stofzuigen enzo op haar kamertje terwijl ze slaapt.

Bij zoon nauwelijks gedaan en die word nu wakker van elk pietluttig dingetje en roept dan meteen " wat hoor ik daar"
    Dus hoop dat Janice daar wat makkelijker in word haha

11. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Even snel showen: een van de foto's van de shoot. *trots* :D

image.jpg

Ik reageer later op iedereen! Moet nogal opschieten want straks komt de wijkverpleegkundige!

12. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Wat een mooi kindje laura! En wat een haar! Mooi hoor :) Succes met de wijkverpleegster.

Daan, dus overdag helemaal niet in de puck? Esmée slaapt volgens mij net pas echt. Heb haar het afgelopen uur horen kreunen en piepen. Hier is het echt niet mogelijk om stof te zuigen in haar buurt. Ze slaapt zo licht, dus wij doen erg voorzichtig! wil eigenlijk ook niet zo'n kind dat om het minste en geringste wakker word. Lastig, maar het is niet anders. Zooo nu even ontbijten :)

13. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hoi dames, ik ben dus marloes:)
    Tess komt nu 's nachts ongeveer on de vier uur.en overdag ligt het aan haar slaapjes.mutsje draagt ze al niet met want die blijft maar vijf minuten zitten. Wel en kruikje erbij.
    Wanneer mag je ze op de buik leggen? Ik wel haar nekspieren gaan .oefenen.
    Tess huilt zelden.af en toe wat als ze uitgekleed wordt maar verder is zee zo tevreden!
    Vanmiddag komen ze van het consultatie bureau..

Bijgevoegde bestanden:

14. SeaShell

@marloescha: wat een schatje!! hier mogen we haar al op de buik leggen in de box als we erbij zijn. Madame kan haar hoofd gewoon al best een poos optillen, vind het er maar eng uit zien brr. Succes vanmiddag met het gesprek van het cb!

@laura: wauw!! Prachtige foto en prachtig meisje! Mooie bos haar zeg! Succes met de wijkverpleegkundige!

@ange: overdag hier niet in de puckababy omdat ze dan wel redelijk slaapt en ik hoop dat als ik haar alleen s avonds inbaker ze dan beter slaapt :p smakelijk eten!

15. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Foto shoot gehad... Nu wachten op de foto's

16. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Marloes wat een liefie! Heerlijk zo'n tevreden kindje! Hier mochten we Esmée al vrij gauw op haar buikje leggen om haar nekspiertjes te trainen. Ze kan al heel goed haar hoofdje omhoog houden en wisselen van kant als ze op haar buik ligt.

Daantje, hier is het juist andersom. Overdag is ze erg onrustig en 's nachts valt ze na de voeding meteen in slaap. Ik denk dat ik haar sowieso overdag in de Puckababy laat slapen en ik wil kijken of ze 's nachts langer dan 3 uur doorslaapt in dat ding :p Zo niet, dan doe ik hem alleen overdag aan. Ze is nu tussendoor om 10.00u wakker geworden om te drinken en slaapt nu alweer een tijdje. Janice wordt vandaag gewogen toch? Ben benieuwd :)

Liana, mooi hoor! Baal nu een beetje dat wij geen newborn shoot hebben gedaan. Maar ja, ze was meer dan 3 weken te vroeg, kon zich niet warm houden, was gelig en een mini dus ik durfde niet met haar naar buiten. Nu doen we een shoot als ze op haar armen kan steunen. Ongelooflijk hoe snel ze groeit :D

17. SeaShell

@ liane; wauww, erg gaaf zeg!! mooi gezinnetje zijn jullie!

@Ange; jaa, ze komen zo wegen, laat het dadelijk weten :D

haha dus net andersom als hier idd, hier overdag niks aan de hand en 's avonds onrustig.

Kwamen ze bij jullie dan niet thuis als je een newborn shoot wou doen? Hier kwamen ze gewoon thuis.. zaterdag weer een shoot en komt dan ook gewoon weer thuis. vond het anders idd ook niks om met haar te gaan slijpen toen ze net geboren was.

18. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Wij zijn naar haar toe gegaan... Maar ook meer omdat ik de deur ff uit wilde hihi

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zie weer gave foto's!

Man is nu in Amsterdam voor een nieuwe hdd.
    Vanmorgen is een vriend komen kijken naar mijn externe harddisk en thank god, gisteren is er van een gedeelte (voor mij belangrijke dingen) een reservekopie gemaakt met time-machine.

Best wel in de stress gezeten, weinig geslapen, even een dipdag, ben zooo moe.

20. SeaShell

Hier madame net gewogen, weegt nu 3440 en vorige week 3120, dus 320 gram aangekomen in 9 dagen :$

als ze 3500 weegt mogen we naar 6x90, nu mogen we haar 6x85 geven.

@ arual; fijn dat je nog een time machine back up had zeg! normaal maakt die ook elk uur een back up van alles. snap wel dat je daarvan in de stress hebt gezeten zeg

Deel Deze Pagina