De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik mocht indien nodig 120 geven maar ik heb uiteindelijk niets gegeven. Voor hetzelfde geld reageert ze er amper op.

Sneu hè, sterkte!!!

2. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Och Kim wat heb ik zitten brullen om je verhaal. Heel veel beterschap gewenst, wat een sterk kereltje!
    Liana wat schrikken zeg! Hoop dat het snel beter gaat.

sorry heb even niet in het vizier wie wat verder geschreven heeft.

Gisteren super verwend op het kraamfeest. Ik denk dat er wel 100 man is geweest.
    Tess heeft een poging gedaan om veel wakker te zijn.....heel slim:(
    Ze is een beetje verkouden, nou dat was vannacht goed te merken. Hoesten in haar slaap en snot in haar neus.Mama wakker.
    Vanmorgen onder de douche het snot wat eruit gekregen.
    Ze heeft net haar eerste prikjes gehad. Jeetje wat deed ze brullen. Ik heb haar uiteindelijk aangelegd en toen was het stil. Nu slaapt ze nog. Ik mag haar alleen bij pijn 60 mg geven! Bij verhoging niks en bij koorts de arts raadplegen. Zal straks eens kijken hoe haar beentjes eruit zien.

Woensdag moeten we een verwijzing halen bij de kinderarts voor de fysio...ze heeft zo'n sterke voorkeurshouding dat deze het mischien los kan maken.
    Meer stabiliseren in bed en meer op haar buik leggen. Tja dan denk je toch ff...Ik doe het niet goed.
    Maar komt helemaal goed!
    Straks nacontrole bij de vk (neem gelijk mijn plasje maar mee) en dan is het hoop ik goed.

Vanmiddag slapen want ik ben zooo moe vandaag pffff

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier net ook de prikjes gehad, ze schreeuwde alles bij elkaar :(
    Mogen idd 120 geven indien nodig.
    Ze weegt nu 4370 dus 470 gram aangekomen in 2 weken met de Neocate voeding :D :D

Ook heeft ze een lichte afplatting naar rechts, maar eigenlijk niet echt een voorkeurshouding. Zoon heeft een helmpje gehad en hoop niet dat dat nou weer nodig is

@marloescha: dus jullie Tess net ook de eerste prikjes gehad :( wij mogen gewoon 120mg geven, dat mag als ze zwaarder zijn dan 3 kilo, en mogen al geven bij 37,5 als ze zich niet lekker voelt.
    En wat leuk zeg dat je gister een kraamfeest had, goed verwend!! En balen dat ze een voorkeurshouding heeft.hopelijk kan het met fysio verholpen worden. Succes straks bij de vk!

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marloes, je doet het echt wel goed! Sommige kindjes hebben een sterke voorkeurshouding en ik hoop dat de fysio jullie kan helpen!
    Wat zullen jullie verwend zijn door zoveel aandacht en visite op het kraamfeest!

Hoe gaat het met de geprikte meisjes?

Hier kreeg ze flinke verhoging maar dat zakte snachts alweer af.

Vandaag mijn ouders even op bezoek gehad want die gaan op vakantie en smiddags kraambezoek van 2 vriendinnen. Ze is weer heel erg verwend met knuffelen, kroelen, kleertjes en iets moois voor op haar kamertje. Ze was erg gezellig en heeft heerlijk liggen lachen tegen haar bezoek. Mooi om te zien!

Verkoudheid bij m'n meisje lijkt niet op te houden, nu de derde week. Ze zit nog flink dicht en ook nog op bepaalde tijden last van krampjes, ze wordt dan gillend wakker ervan, wel heel sneu.
    Voeden ging weer wat beter vandaag. Goede hoop dus dat het zich weer helemaal goed regelt.

5. SeaShell

hier een dood en doodziek meisje van de prikjes.. ze gilt als een speenvarkentje en koorts liep ook flink op..ze is bloedheet en echt niks als gillen.. nu een zetpil en hopen dat het minder word :(

@ arual; weet je zeker dat het een verkoudheid is bij je meisje? hier de zwaarste neusdruppels gekregen voor kindjes van 6 mnd + en hielp niks.. ze is nu al 9 weken lang verkouden, ofja, het lijkt op verkoudheid maar haar neus zit gewoon potdicht en ze knort.. volgens de kinderarts en CB een allergie op iets aangezien het niet weg trekt, ook niet met neusdruppels enzo

Fijn dat het kraambezoek vanmiddag zo gezellig was en het voeden beter ging!!

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Och Daantje, wat sneu dat ze zo ziek is :(. Werkt de zetpil? Hopelijk kan ze er even door slapen!

Ik weet het niet zeker maar we zijn zelf ook een beetje verkouden. Met van die flesjes zoutoplossing is het wel wat beter maar zodra ik er laks mee wordt of denk dat het minder vaak nodig is, is het meteen weer knudde. Vooral de ochtend is erg vervelend, dan zit ze echt heel dicht en de beste positie is dan rechtop want als ik haar neerleg dan wordt het alleen maar erger. Ze spuugt dan ook geregeld een groot deel van de voeding weer uit door het verslikken. Als haar neusje open is gaat het drinken beter en rustiger.
    Ik ga gewoon nog even door met die zoutoplossing, al vindt ze het wel vervelend.

7. SeaShell

@ arual; kan ze dan niks anders voor haar neusje krijgen dan de zoutoplossing als het niet verbeterd? ze hebben een aantal goede neusdruppels, alleen wel op recept. zielig he als ze zo verkouden zijn? :(

Hier tot gisteren 01.00 wakker geweest, daarna kwam man thuis en nam het gelukkig over.. ze was echt dood en doodziek.. ze heeft nu nog verhoging en is niet lekker, maar gelukkig beter als wat het gisteren was.

8. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    gisteren wel janken , dus ff een zetpilletje gehad.
    gisteren avond tot 38,5 gegaan, maar vannacht zakte het goed.
    Ze heeft gisteren 2 volle luiers geproduceerd(denk door de zetpil) en is nu weer aan het kreunen! Ze maait onwijs met haar arm.

ik maak iedere ochtend haar neusje leeg met de neuspeer en de rest snurkt ze haar keel in. Ben zelf nu ook neus verkouden...bah

voorkeurshouding nu al voor de 2de dag niet ter sprake?Gisteren de kruik achter haar gelegd en nu ligt ze gewoon naar rechts hahaha echt iets voor mijn kind ;)
    morgen toch maar ff verwijzing halen, kan geen kwaad.

vanmorgen de cv kaduuk. Gelukkig alleen verstopt....hoezo onderhoud nodig?
    Nu ons droppie ff in bad doen, als ze tenminste klaar is met poepen.:$

9. SeaShell

@marloescha: hier hadden we sinds dit jaar geen verwijzing meer nodig voor de Kinderfysiotherapie zei de CB arts. Hier begint ze duidelijk een afplatting te krijgen maar kan haar hoofdje naar beide kanten evengoed bewegen, maar wil een keer een meting laten doen hoe erg haar afplatting nu is, en dan om de maand een meting. Deden we bij Giorgio ook, maar helaas werd dat steeds erger maar dat komt omdat hij een erge blokkade in zijn nek had

Hoe gaat het nu met je meisje? Janice begint gelukkig weer wat op te knappen

10. SeaShell

Hier net de kinderfysio ook maar gebeld..
    volgende week vrijdag 1e afspraak... had idd geen verwijzing meer nodig zei ze aan de telefoon.

Ben benieuwd.. fysio zal niet echt nodig zijn aangezien ze goed links/rechts kan bewegen, maar wil dan af en toe een meting laten doen..

je hebt 2 soorten afplattingen.. schuin vd zijkant, of van het achterhoofd.. Janice heeft net als Giorgio een platte zijkant (plagiochephalie ) met zo'n meting kunnen ze zien hoe rond/plat het hoofje is..
    Goorgio had toen 108% terwijl 100% rond is, wat wil zeggen dat het uit zichzelf niet meer goedkomt.. aantal maanden een helmpje gehad en nu is zijn bolletje weer mooi rond :)

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pfff... Poging nummer zoveel (paar keer was mijn tekst weg).

Marloes, wat een figuur ;), nu ineens wel die kant op draaien!

Daantje, fijn dat Giorgio door zijn redressiehelmpje nu een mooi rond bolletje heeft! Hopelijk vallen de metingen van Janice mee.

Vandaag even bij mijn opa op bezoek geweest en even een wandelingetje gemaakt. Ze heeft duidelijk meer last van krampjes dus ze ligt nu met haar buik tegen mijn buik en dat helpt wel. Ik hoor het ook steeds borrelen.

Verder geniet ik heerlijk van m'n meisje, ze lacht steeds vaker. Wat een wonder blijft het toch zo'n hummeltje.

Ik mis Ange trouwens, meid is alles goed?

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    M'n lachebekkie alweer 2 maanden.

13. SeaShell

Wat een knappe meid arual! Balen vd krampjes :(
    Ik mis Ange idd ook al

14. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Dag dames,

Ik ben er ook nog :) Hier gaat alles goed hoor. Ik heb de bv nu volledig afgebouwd. Er kwam zo weinig uit en het was volgens mij niet meer echt voedzaam (bijna doorzichtig). Bovendien was ik van plan om te stoppen met 13 weken (nu dus 2 weken eerder) en vind ik het wel fijn om nu precies te zien hoeveel ze binnen krijgt.

Het drinken uit de fles gaat steeds beter. Ze drinkt nu 6x 120+4, soms wat meer, soms wat minder. Helaas komt ze 's nachts ook nog 1x, maar ach... Ze komt nu iig om de 4 uur.

Ik las dat jullie kindjes de eerste prikjes gehad hebben? Sommigen wat meer last, sommigen wat minder. Hoe gaat het nu?

Daantje, is Janice inmiddels weer de oude?

Arual, gaat het nu weer goed met het geven van bv. Snap dat je verdrietig was omdat het even niet lekker ging :( Wat is je lachebekkie toch al groot!

Andere dames, hoe gaat het daar?

11 maart weer werken, bah...Geen zin! De komende tijd extra genieten!

15. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    hier maar eens de puckababy proberen misschien gaat de kleine meid dan beter slapen overdag heb haar nu zo ingepakt dat haar armpjes langs haar lijfje liggen gaat vooralsnog goed...help het hopen zou fijn zijn als ik overdag ook wataan het huishouden kan doen en savonds wat minder rondjes rond de bank hoef te lopen met haar...

16. SeaShell

@ange: fijn dat jullie meisje nu om de 4 uur komt zeg!! Hier nu een andere speen erop gezet die sneller gaat zodat ze makkelijker meer kan drinken (dronk maar 90 steeds) en nu drinkt ze wel af en toe 120+4 en laat er ietsje langer tussenzitten. Gelukkig heeft Janice nu geen last meer vd prikjes. 11 maart alweer aan de slag lees ik, pff dat komt dan idd dichtbij!

@missm: jullie dus ook een onrustig meisje? Vanaf nu tot 00.30 is het elke avond "feest" hier en krijst alles bij elkaar tot je haar bij je neemt.. Dan valt ze in slaap en als je haar dan weg legt krijst ze weer alles bij elkaar en word totaal niet meer rustig :( heb echt slaaptekort momenteel, en mis de gezellige tv avondjes.. Gtst moet ik vaak zelfs met ondertiteling met teletekst 888 kijken anders hoor ik niks door het gehuil :(

17. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Op het kraamfeest werd me verteld, dat de jongste telg van de familie (Bas) zo onwijs veel decibel produceert dat papa en mama er een gehoor beschadiging aan over kunnen houden. Ze hadden het opgemeten hahaha Ze mogen wel oordopjes gaan gebruiken. Zijn grote broer is ook al een aantal keer bij opa en oma gaan logeren om te kunnen slapen.
    Zou bij jullie ook kunnen he Daan?

Hier onwijs aan het regelen. Komt ieder 1,5 uur wordt er leip van...Vanmorgen ging het goed, maar vanmiddag. En ik ben verkouden, zij ook en moe pff. Maar goed ik wil niet klagen want ze is verder heel zoet.
    Moet alleen uitkijken dat mijn tepels er niet aan gaan;)

grrr morgen mijn intake gesprek met de mobiliteitsmedewerker. Ik moet mijn cv mee nemen...die moet ik nog even aanvullen :(
    Hoop dat er uitzicht is op iets leuks in juni...gelukkig moeten ze me gewoon betalen voor 32 uur dus vinden ze niks is het voorlopig hun probleem.

18. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daantje, wat fijn dat ze nu soms wel 120 drinkt! Hoe vaak komt ze nog? En bij jullie ook nog een nachtvoeding? Is ze echt de hele avond aan het krijsen :( Snap wel dat je slaaptekort hebt. En s middags bijslapen gaat natuurlijk moeilijk met een adhd peuter ;)

Missm, veel succes met de puckababy! Hopelijk slaapt ze wat beter. Hier elke avond standaard in de puck, tot de volgende ochtend.

19. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Marloes, succes morgen! Ga/wil je weer voor 32u aan de slag?

20. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    nee geen 32,maar ben blij dat ik nog geen vermindering in uren heb gevraagd. ik neem wel ouderschapsverlof op als mijn baas tenminste de mutatie heeft gedaan....

Deel Deze Pagina