De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    zo de puckababy is hier wel erg onmisbaar geworden. gisteren had ze er in gepoept. ondanks een echte pamper dus moest in de was. mevrouw heeft vervolgens de hele dag niet meer geslapen tot negen uur s'avonds.gelukkig mag ik er ook 1 van een collega lenen dus hoop dat het wassen dan geen probleem meer is. de puckababy is voor overdag hier essentieel s'avonds en s'nachts red ze zich prima en weet ze wel door te slapen. nu nog van de verkoudheid zien af te komen.

welkom nieuwe dames

2. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Ow wat een mooie bos met haar, nog meer dan hier!
    Haha boeren en poepen tegelijk heel charmant....hier nog steeds niks alleen scheetjes.

3. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Hallo mama's! Ik lees nu pas voor de eerste keer een beetje mee en het lijkt me leuk om met jullie mee te mogen kletsen en ervaringen uitwisselen. Er zijn zoveel nieuwe dingen en vragen elke dag! Haha

Even voorstellen natuurlijk! Ik ben Dieuwertje en ik was 15 januari uitgerekend maar onze kleine man Levi is, na een vrij heftige bevalling van bijna 40 uur, op 10 januari geboren!

Het heeft even geduurd voordat de borstvoeding op gang kwam maar sinds dien groeit hij ook als kool! Sinds 2 weken zijn we er achter dat hij last heeft van Reflux maar met de medicijnen is dat geen probleem meer..

Het enige waar ik op dit moment mee zit is het slapen en zijn ritme.. Hij kan eigenlijk overdag en 's Avonds niet goed in slaap vallen of in slaap blijven, en al helemaal niet alleen.. Ik heb even geprobeerd hem boven in bed te laten slapen en ik moet zeggen dat het tot nu toe een paar keer gelukt is maar meestal dus niet..

Hij ligt steevast eerst een half uur te kreunen en te steunen (dan moet ik er echt bij blijven anders is het huilen geblazen), daarna valt hij eerst goed in slaap maar na 5/10 minuten word hij weer wakker en gaat pas weer slapen als hij zijn speentje heeft... Laten huilen doe ik niet want het loopt altijd uit op krijsen en dan is in helemaal overstuur waardoor hij nóg slechter slaapt.. Hij heeft er ook dagen bij dat hij wel doorslaapt en zelfs een paar keer 3uur achter elkaar..

Ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe of wat het zou kunnen zijn.. Vooral door dat kreunen en steunen denk ik aan krampjes, maar dat is toch niet de hele dag door? Ik vermijd al zoveel mogelijk prikkels en probeer zoveel mogelijk een ritme te hebben qua verschonen, eten, knuffelen, spelen en dan wanneer hij gaat gapen naar bed..

Om mij heen hoor ik alleen maar dat de kindjes slapen zodra ze in het bedje gelegd worden..Hoe gaat het bij jullie overdag qua slapen etc?

Hij slaapt nu trouwens dus vaak in de wandelwagen overdag, dan zet ik hem naast me neer, een wagen in de bak om zijn speen erin te houden en een beetje te schommelen (net als nu, typt een beetje moeilijk haha) maar dan nog slaapt hij heel moeilijk in..
    Puckababy en inbakeren maken geen verschil..

Ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen...

Oja, de avond gaat hetzelfde maar de nacht slaapt hij vrijwel meteen weer in na de voeding, gelukkig!

Groetjes Dieuwertje!

4. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Ff een update..

Met Tessa gaat het goed ze is helemaal van de zuurstof af... Eet weer redelijk zelfstandig... Dus nu ff afwachten dat de sonde eruit mag en we groen licht krijgen om naar huis te gaan... Dat zal toch pas morgen of maandag zijn...

Hoop snel met meer goed nieuws te kunnen komen

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Liana, ik volg je berichtjes op de voet. Wel heel fijn dat het beter met Tessa gaat! Hopelijk mogen jullie snel naar huis!

Missm, oh zal je net zien dat ze in de puck poept :(. Enige luiers die hier bestand zijn tegen de bv poep zijn pampers new baby maat 3. Gelukkig laatst even voor een maand via wehkamp met korting in kunnen slaan.

Diewertje, welkom!
    Herken veel in je verhaal (kreunen, overdag moeilijk in slaap en af en toe wel ineens een paar uur doorslapen overdag).
    Ik denk dat je er al heel erg goed aan doet om teveel prikkels te vermijden en een ritme aan te bieden, verder geen tips sorry. Hier kreunt ze trouwens extra als haar voeding dwars zit, misschien kan het toch te maken hebben met zijn reflux?
    Puckababy maakt hier ook geen verschil dus gebruik ik nu ook niet meer.

Ze slaapt nog steeds in de wagen, zowaar zelfs even een naaiklusje kussen doen dat er nog lag!

6. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    Sterkte Liana hoop dat je meisje snel weer mee naar huis mag.

Kreunen is hier vaak het last hebben van de voeding. sinds gisteren gebruiken we infacol dat lijkt te helpen.

7. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Aan de Reflux heb ik inderdaad ook al zitten denken, ik hoor ook wel eens over Johannesbroodpitmeel misschien toch eens proberen met wat afgekolfde melk (geef bv).
    Infacol, Sab Simplex, Sinababy, ik heb het hier allemaal staan, Maar het maakt allemaal geen verschil helaas..

Het kreunen (wij noemen het hier 'kumen') doet is trouwens al vanaf zijn geboorte.. Was dat bij jullie ook Arual83?

8. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    Oja misschien stomme vraag maar komt er ook ergens een melding als er gereageerd is op dit topic of moet ik daarvoor zelf bladeren?

9. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    links boven grijze balk onderwerp tools kan je je abboneren op het onderwerp

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Diewertje, wij noemen het ook kurmen!!!
    Ja doet ze al vanaf haar geboorte trouwens. Het wordt nu iets minder heb ik het idee als ze goed boert (dankzij infacol lukt dat beter hier) en haar bedje goed schuin staat.

Ze slaapt trouwens nog steeds ;), had ik ook maar een dutje gedaan, ben best wel moe.

11. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    ow oeps bedoelde natuurlijk vanaf 'haar' geboorte! toevallig dat we het hetzelfde noemen! Levi word hier ook pas net precies wakker, hij heeft er gelukkig dus ook al even op zitten. Hier is het de ene dag meer dan de andere maar kan niet echt zeggen waar dat dan door komt, helaas!

12. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Onze kleine meid wil ook niet graag in bed gelegd worden en gaat dan krijsen. maar als je haar dan oppakt is ze stil. ik laat haar dus gewoon lekker mopperen en dan valt ze hopelijk zelf in slaap. uiteraard 30x heen en weer lopen en even troosten.

13. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Liana top dat het beter gaat zeg....

Hier sinds afgl maandag gestopt met de nexium en het lijkt tot nu toe goed te gaan.
    Ook de bv gaat goed geef 1 borst per voeding en dan nog is me borst niet leeg. Hij laat er overdag meestal 2 uur tussen de avonden gaat hij clusteren en dan gaat hij rond 21,00 zijn wieg in en word tussen 3a4 inde nacht weer wakker..

Wij gebruiken ook nog infacol tegen de buikkrampjes hoop dat we er snel mee kunnenstoppen..

14. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Mijn nicht adviseert venkelthee of venkelwater, maar dat helpt tegen krampjes.
    Ik heb het nog niet gebruikt. Kreunen doet Tess onwijs veel! soms is het niks, soms is het wakker worden en soms zijn het krampjes.

Liana ik hoop dat Tessa snel naar huis mag! zo sneu voor jullie. Ik duim.

Diewertje, welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! (en informatie:D)

Natascha, ik voed ook aan 1 borst en ik red vaak de 10 minuten niet eens... probeer nu wat vaker te kolven voor als ik weer moet gaan werken, zodat het op gang blijft. Tess groeit goed dus het zal wel slagroom zijn.:p

15. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Marlouscha slagroom ruleszzz ik ben heel benieuwd wat ons menneke weegt hoor.Woensdag krijgt hij zijn 1ste prikjes dus dan ook weer wegen ..

Ik drink trouwens rooibosthee tegen de krampjes.

Venkelthee zijnde meningen ook over verdeeld

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Marloescha we zijn op dezelfde dag bevallen zie ik hihi..

Wanneer was jij uitgerekend? Ik 1 januari

17. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Ik was bij de VK 31-12 uitgerekend en bij de Gyn 1-1 :D

18. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hihi wat grappig

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier vanacht ineens. Weer een voeding om 00,30' daarna weer om 5uur dat was drama hij huilde en trok steeds aan mijn tepels..Ze doen nu ook vreselijk pijn... Morgenvroeg moeten we na de HA om te bespreke hoe het met en zonder de meds gaat.
    Dn vraag ik ook direct of hij ons op spruw wil controleren...
    Heb nog een ongeopende fles nystatine thuis staan van 120 ml

20. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Wow wat is hier ineens veel gekletst!

Welkom diewertje!

Natascha, had hij misschien last van krampjes? Hoop geen spruw! Sterkte meid!

Liana hopen dat jullie kleine meid snel beter is :(
    Sterkte!!

Verder ben ik alweer vergeten wat er is geschreven hihi

Hier straks op bezoek bij vrienden en dan eten bij mijn ouders.

Deel Deze Pagina