De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom Pampal! Bij ons zit er nu enig ritme in maar weinig tips behalve op tijd in bed leggen (maar dat doe je al). Hierdoet ze een par korte slaapjes en meestal 1 langer slaapje op de dag. Ze is steeds langer wakker maar ik probeer de moeheidssignalen in de gaten te houden, ik kijk dus niet echt op de klok, het "ritme" dat ze heeft is ontstaan door de signalen die ze zelf af gaf (maar dat zal wel steeds blijven veranderen denk ik).

Ik slaap juist beter met haar in de wieg naast me :). Geluidjes vallen wel mee, soms wat gekreun of gezucht maar dat is het. Vind het wel fijn dat ik bij gekreun gewoon kan blijven liggen en even over de rand van de wieg kan kijken of ze wakker is (of ik ben gewoon lui haha :D). Voor het slapen gaan vind ik het heerlijk om te luisteren naar de geluidjes.

2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Welkom pampal..

Fernando slaapt in ledikant pal naast mijn bed.
    Tot afgelopen zondag sliep hij in zijn wieg naast mij maar die werd te klein...

Ooohhhh wat eng dat de maxi zo viel...

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat ze hier nog eventjes in de wieg blijft passen! Als die te klein is dan gaat ze echt helemaal over naar haar eigen kamertje.

Nou het is weer gelukt, ze ligt te slapen. Had verwacht dat het moeilijker zou gaan om haar te laten wennen aan haar ledikant maar vooralsnog gaat het prima. Ze ligt zelfs met haar gezicht nu naar de andere kant (knuffeltje waar rood inzit aan haar bedje vastgebonden aan de niet-voorkeurskant). Zo nog verlaat kraambezoek dus ga de koffie maar aanzetten.

4. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Welkom pampa's!

Hier weer op het wachtkratje! Meneertje kan de slaap maar niet vatten en na 5x naar boven te zijn gerend nu maar even hier wachten op zijn diepere slaap, lang leve de iPad!

Hier ook niet echt een ritme overdag met slapen.. De ene keer een uurtje, soms 2 en soms 3! Net werd ie na een uur wakker en zat ie te lachen en brabbelen dus even mee naar beneden maar na 5 minuten was het weer jengelen dus weer naar boven.. En nu alweer een half uur moeilijk aan het doen.. Zijn oogjes vallen dicht maar na 2 minuten is het weer huilen..

Veel plezier met je kraambezoek Laura!

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    En heeft Levi nog geslapen? Handig zo'n Ipad. Handig voor op de baby-uitzetlijst: bierkrat en tablet/smartfoon haha.

Hier zijn het dutjes vandaag, toen het bezoek kwam was ze net wakker. Was wel even gezellig :). Niet al te lang gebleven dus eens kijken of de kleine dame nog een slaapje gaat doen. Ben blij dat ze weinig last van de prikjes heeft gehad deze keer, ze is wat hangeriger en ze jengelt een beetje af en toe maar daar is alles mee gezegd.
    Zo even een fles wijn naar de buurtjes brengen om ze te feliciteren met hun nieuwe woning.

Hoe doen jullie het met koken? Hier is ze vaak wakker vlak voor het eten en dat is het tijdstip waarop ze vaak wat onrustig is. Nu is ml werken en heb ik een heerlijke maaltijdsalade. Nu staat vaak mn vent, na zijn werk, te koken maar voel me daar wel eens schuldig over. Doen jullie de voorbereidingen vast overdag of slapen/vermaken jullie kindjes zich wel rond etenstijd?

6. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    levi heeft nog eventjes geslapen en daarna de hele tijd wakker.. nu moet ie de fles en slaapt ie! ik heb net toevallig ook een salade klaar staan maken, heb de laatste
    dagen zijn schommelstoeltje in de keuken gezet, zit ie mij mooi te bekijken als ik aan het koken ben en ik kan hem mooi in de gaten houden.. (nadeel is alleen dat ie er nu in slaap is gevallen.. maar ja een keertje wat langer erin kan niet zo heel veel kwaad) en hij vind het schommelen fijn dus is ie ook mooi stil.. meestal dan haha

7. Corinuh

Corinuh Lid

3 mei 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi sammie.. welkom!,

Bij ons krijgt ze 180+ 6.. 5× een fles..
    Maar ik geloof dat het niet echt uitmaakt hoor!! Eerst wou ze ook vaker de fles en toen gaf ik eigenlijk te veel.. advies van cb was dat ze dan maar minder (dus 150 ml) en dan maar vaker de fles.. als ze maar groeien en tevreden zijn lijkt me..

8. Corinuh

Corinuh Lid

3 mei 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    En pampal natuurlijk ook! Wat leuk., ook op 9 januari!

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hey meiden!

Hier een teken van leven :)
    Ik ben de laatste tijd zoooo kapot..
    Janice slaapt overdag maar 30 hele minuten, en verder van 00.00-03.30 want dan word ze wakker voor een fles, en dan weer tot 07.00 en dat was het tot de volgende nacht 00.00

Ik ben dus dagelijks van 07.00-00.00 ermee zoet en ben kapot. Ze huilt echt uren aan een stuk door en je krijgt haar niet rustig. Van de tijd die ze wakker is krijst ze 90% vd tijd. Erg zwaar dus al had ik dit wel een beetje in mijn achterhoofd aangezien onze oudste ook echt précies zo was, ook een echte huilbaby.

Ik hoop dus ook dat het 1e jaar heeeeeul snel mag gaan aangezien er zo 0,0 aan is. Helaas nu dus 2x een zeer slechte ervaring qua baby periode, vind dit echt erg, vooral omdat ik van andere hoor/lees hoe het wel kan :(

Lachen is ook sporadisch en moet je eruit persen. Medisch lijkt alles op de KMA oké. "Gewoon" een echte huilbaby volgens de kinderarts en het CB. De term huilbaby betekent dus ook overmatig huilen zonder aanwijsbare oorzaak. Ook huilt ze niet maar krijst echt de hele dag, je komt zo aan niks toe en de lol is er al gauw af.

Zijn al bij fysio etc geweest, maar alles oké. Met zoon toen hij baby was bij osteopaat geweest maar bij hem toen geen effect en eerlijk gezegd geloof ik ook niet in het alternatieve circuit.

Ook voor onze zoon is dit moeilijk. Als hij naar bed wil en ik moet een boekje lezen moet dit snel snel aangezien Janice bijna blauw aanloopt van het krijsen, en zo met veel momenten op de dag waar hij nu minder aandacht krijgt omdat Janice alleen maar krijst. Ook voor de buren is het niet leuk.

Ik kan dus helaas niet echt meepraten over leuke momenten aangezien die echt heel zeldzaam zijn :(

Liefs Daan

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Arual ik eet met mijn dochtertje vaak rond 17,30 dan heeft Fernando een voeding gehad en zet en hem er gewoon bij in de doomoo Seat...

Mijn vriend is altijd pas rond 18.15 thuis dus hij warmt het eten dan nog op voor zichzelf..

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daantje wat vreselijk heftig zeg...

Je mag hier ook klagen hoor.
    Wat vreselijk naar dat je geen leuke dingen kunt vertellen :(

12. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

daantje, pff wat lijkt me dat vreselijk moeilijk zeg.
    ik weet ook niet of een oesteopaat echt helpt maar hoor van veel meiden goede verhalen en ik denk daarbij baat het niet schaat het niet. sta je er veel alleen voor? gaan ze wel testen op kma?

@eten, mijn man is gelukkig altijd thuis maar wij eten vaak als Damon nog even op bed ligt of hij ligt er gewoon bij in de maxicosi. de laatste dagen vind hij de box ook wel aardig om in te liggen.

13. SeaShell

Thnx lieve meiden!

@sammie: grote broer heeft ook KMA en Janice groeit op normale voeding maar 10 gram per week en weigert de fles. Nu met speciale voeding drinkt ze nog maar krap 500 cc per 24 uur. Ze is nu 3 maanden en pas 5000 gram en 57 cm terwijl ze 3000 gram bij de geboorte was. Maar zijn nu maandelijks onder behandeling bij de dieetist.Osteopaat geweest bij onze zoon destijds maar die doen alleen een beetje hun hand op de baby leggen en met een vingertop een beetje druk geven à €100 per 30 minuten, terwijl het niet bewezen is en dus alternatief en je niet/weinig vergoed krijgt.

Man werkt 40 uur per week en ook nog in ploegen. Deze week is hij pas s nachts om 01.30 thuis en sta ik er dus vanaf s middags 14.00 alleen voor, en de nachten aangezien man laat slaapt.

14. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daan wat klote :( hele dikke knuffel lieverd! Snap heel goed dat je moe bent en het zwaar is. Jeetje, weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Helpt je man wel mee als hij thuis is? Als je het even niet trekt, kun je haar dan even naar iemand anders brengen? Opa/oma? Zodat je even kunt bijkomen? Veel sterkte meid! Hoop dathet gauw beter gaat.

Nieuwe dames: welkom!

15. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Esmée is ook niet groot: 58,5cm en 5,5 kg (vorige week). Dinsdag weer naar cb voor metingen en 3e prikjes. Esmée drinkt 5x 150+5. Meer gaat er niet in. Over 2 weekjes beginnen met fruithapje :)

16. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    #856 Marloescha, 28 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
    hahaha idd goede voor verlanglijst ;)
    Hier kook ik wanneer het mij uit komt... ML is geregeld heel laat thuis. Tess eet tussen vijf en zes maar vrij kort dus er is ruimte om te koken. Maar komt hier ook vaak voor dat ik pas om zeven uur kook. Ik wacht liever niet op mijn man want dan eten we pas om tien uur.....
    Hij mag in het weekend koken :)

Och Daan, wat erg voor je.Kun je er wel af en toe even uit? Iemand die het even over neemt?
    Ik ben zelf voor en tijdens mijn zwnagerschap naar de Osteopaat gegaan. Ik heb al mening oefening en fysio gehad voor mijn rug. De Osteo hielpt beter dan iedere therapie. Bovendien heeft ze de naam geraden!
    Ik wil met Tess ook gaan om eens naar haar fysiek te laten kijken. Dat heeft mijn zus ook gedaan met mijn neefje. Hij had last van de bevalling. Dan kan ik zelf weer voor mijn rug :cool:
    Je krijgt het vergoed, dus ik zou zeggen baat het niet...
    Owja meerdere behandelingen zijn wel gewenst.
    Succes hoor!

Sorry geen ervaring met de fles....nouja alleen bv in de fles dan.

Tess ligt hier in het ledikantje sinds een week. Ik slaap denk ik wel beter alleen komt ze nu 'snachts weer voor een voeding. Ik wilde er eerst niet aan want dan moet ik te ver mijn nest uit. Maar het went zo. Loop als een zombie naar haar kamer en ga gewoon terug in bed voeden. (heb een stoel staan in haar kamer hoor. Maar das dan weer te koud;)) Misschien als het echt lente is dat ik wel op haar kamer ga zitten. 's ochtends leg ik haar bij me in bed. Dan ben ik kapot en hoop nog een paar minuutjes te slapen.
    Wieg staat nog demonstratief naast mijn bed (super in de weg!). Heb vandaag de lakentjes in de was gedaan. Hoezo afscheid nemen.
    Heb wel een baby-camera. Dus lig nog wel eens te staren naar het scherm:p

Vandaag aan het bellen geweest voor een verlengstuk van een traphek. pfff 5 winkels en nu sturen ze het op.
    Mijn neefje is vandaag al een paar uurtjes geweest en vanaf volgende week is het echt. Bah. Maar vandaar die hekjes. We zijn d'r optijd bij zeg ik maar.bedoel niet bah dat hij komt , maar bah dat ik moet werken natuurlijk hihihi

Ik ga nu met een kop thee op de bank. Alleen nog kolven en dan zzzz vannacht te weinig geslapen.

17. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide

18. SeaShell

@ange: dankjewel lieverd :) man neemt het wel over als hij thuis is en helpt super super goed mee in het huishouden. Doet de was, stofzuigt, boodschappen, etc. Opa en oma werken de hele week en kan ze dus niet naartoe. Afgelopen weekend is ze daar 2 uurtjes geweest maar die arme mensen weten zich ook geen raad. Continu krijsen krijsen krijsen, dus heb haar maar weer opgehaald. Pap en mam vinden het wel knap dat wij dit uithouden aangezien ze na 2 uur al helemaal gek werden, maarja, je moet wel... Hou me maar voor dat het een keer overgaat net als bij zoon toentertijd, maar leuk is anders :(
    Jullie meisje dus ook een klein fijn popje zeg! CB zei ook qua drinken dat zolang ze goed groeit en plast het niet erg is dat ze minder drinkt.

@marloescha: dankjewel meid!!
    osteopaat krijg ik niet vergoed terwijl ik toch redelijk aanvullend verzekerd ben. Krijg wel €300 vergoed per jaar voor alternatieve geneeswijze maar met een maximum van €20 per behandeling, wat neerkomt dat ik €80 per 30 minuten zelf moet betalen aangezien hij €100 per behandeling vraagt. Met onze zoon 5x heengeweest en 0,0 resultaat. Mijn moeder ook en ook geen resultaat, terwijl deze osteopaat waar wij zijn geweest toch zeer goed te boek staat op internet. Fysio vind ook geen beperkingen alleen dat ze erg slap is in haar nekspieren, maar geen blokkades oid. Wat bijzonder zeg dat ze zelfs de naam van Tess raadde!

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh Daantje wat rot voor je :(. Kan me indenken dat het dan moeilijk is om de leuke dingen te lezen die jullie weinig mee maken op het moment!
    Had zo gehoopt voor je dat na de heftige babytijd van Giorgio het nu wat relaxter zou zijn. Vind het superknap van je hoe je het allemaal doet!
    Knuffelknuffelknuffel!

Marloes, zelfs overdag voed ik bijna altijd op bed, liefst met mijn benen onder de dekens :) (alsof dat helpt voor een blote borst ;)). Aan het einde van mijn zwangerschap had ik het alleen maar warm maar dat is over.
    Hoe vaak komt Tess? Hier zit er overdag niet langer dan 2,5 tot 3,5 uur tussen maar anders komt ze ook niet aan 5 of 6 voedingen gezien ze op dit moment van 20.00-8.00 slaapt en niet wakker wordt voor een voeding. Benieuwd of (en wanneer) dat nog gaat veranderen.

20. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    knuffel Daantje en ik wens je nog veel sterkt voor de aankomende tijd.

Deel Deze Pagina