Hoe gaat het met alle mama's en baby's? Wat fijn dat de pil zo snel werkt voor je huid Daantje! Ben benieuwd woensdag bij cb, vooral hoe lang ze inmiddels is. Men, wat een sneeuw! Pfff... Heen naar vriendin ging prima maar terug vond ik doodeng met m'n kleine meisje in de auto. Had verwacht dat de snelwegen gewoon goed begaanbaar zouden zijn maar dat viel tegen. Morgen blijf ik lekker de hele dag thuis (afgezien van de hond uitlaten)! Even bijtrekken van een druk weekeind.
Arual, ja eigenlijk zou je met dat weer van gister niet naar buiten moeten zijn gegaan! Jeetje wat was het koud! Gevoelstemperatuur -12 en sneeuw. Ik zou de snelweg ook niet op durven. Vandaag lekker binnen blijven met warme choco De verjaardag en uiteten waren gezellig. Eerst de kleine geshowt bij mijn tante. iedereen verliefd Had Esmée om 17.00u nog gevoed en bij schoonmoeder achtergelaten. Om 19.45u waren we weer thuis en sliep ze nog Vandaag voor controle naar de vk en mijn rijbewijs ophalen (verlenging). Eindelijk van dat papieren ding af en een pasje. Verder lekker niks doen
Zo ik heb even bij gelezen...onze kleine drinkt ongeveer vijf minuten aan de borst.daarna rust ze uit.verschonen en dan proberen de rest op te drinken....tegenwoordig haalt ze vaak de tien minuten niet.ik laat haar aan één borst drinken omdat ze dan de achtermelk krijgt.dit we gaan zo even wegen schijnt minder krampjes te geven.wegaan straks even naar buiten.dan wegen bij het cb. Ik moet ook even naar het dorp maar dat zie ik wel of dat haalbaar is.dit is de etste keer dat ik echt ga lopen buiten. Volgens mij is ze goed aangekomen.dan ben ik blij want langer voeden lukt niet.ze spuugt ook wel wat en ze slaapt er vaak drie uur op dus zal wel genoeg zijn? Zal nog ff één foto spammen van de shoot van zaterdag
@ Arual; geloof goed dat je het doodeng vond op de weg! ik vind dat te voet al haha, echt spekglad overal. geniet lekker van een rustig dagje thuis meid! @ ange; fijn dat de verjaardag en het uit eten leuk ware. succes bij de vk op controle @ marloescha; aaaah wat een moppie!! supermooie foto! ben benieuwd hoeveel Tess is aangekomen @ hier; hier is man weer werken om 5.30 na 4 weken vakantie, is wel vreemd vanmorgen maar vroeger opgestaan dan anders, want onze zoon moest naar 'school' en 's morgens de hond nog, brood maken voor mij en zoon, schooltas pakken, janice de fles, etc.. gelukkig nu nog even tijd over voordat hij moet gaan Verder vanmiddag nog naar de gyn om naar de wond te kijken..
Hier ook manlief weer aan de slag. Ik vond het gisteren helemaal niks en wilde het liefst alleen janken. Hij had ook zijn moeder nog mee genomen en die bleef eten. Ik was geloof ik niet zo vrolijk. Maar vandaag gaan we er gewoon tegen aan. En ik heb geen kinderen die naar school moeten, dus dat moet zeker gaan lukken! Nu ff gauw douchen want ze slaapt nog. wel 1 voordeel. de laptop is nu weer van mij hahaha kan ik meer typen, want die telefoon is wel wat behelpen.
Hoi Laura, Ik had van de week ook kloofjes. Ik ben het een en ander gaan lezen over BV en de vraagstukken hierover. Ik had een zakje Purelan wat overigens top spul is! maar die is op. Het beste werkt een beetje moedermelk op je tepels en laten drogen aan de lucht. Nu smeer ik bepanthen. ook heb ik deze borst tussendoor een keer over geslagen met voeden. Als je erg last hebt van stuwing kun je natuurlijk kolven. Dit was bij mij niet echt nodig. Kijk ook goed naar het aanhappen of sabbelen want hierdoor is bij mij de kloof ontstaan. Ik ben iedere dag bezig met het verbeteren van het aanleggen en dat is nog de beste remedie!!! Bij kloofjes gaat er iets niet goed. Verder adviseer ik je goed te smeren met bepanthen. Deze hoeft niet te drogen maar helpt wel hoor! Oja en ik had natusan pads, maar die plakten aan mijn tepels. Niet fijn! Nu gewoon van het kruidvat en die zijn super. (ik lek niet veel) Ik moet iedere keer nog goed opletten (is ook nog niet helemaal genezen) maar echt BV geven wordt zo veel fijner als het pijnloos verloopt! Ik laat haar ook niet meer zo lang drinken. Ze sabbelde te veel op het eind. Dit veroorzaakt alleen maar ellende. Niet meer goed drinken, dan gelijk weg halen. Andere mensen nog ervaringen? cheers
Daantje, dus extra druk vanochtend? Lijkt me idd wel vreemd om alles na 4 weken weer alleen te moeten doen, maar je kunt het meid! Succes bij de gyn vanmiddag. Marloes wat een dotje! Esmée drinkt ook maar 5 a 10 minuten. Ze groeit als een dolle dus zal wel goed zijn. Heb jij ook dat een borst beter loopt dan de ander? Links heb ik een sterke tsr. Ik vang de melk die eruit spuit altijd op, maar ook daarna verslikt ze zich ook nog vaak. Links heb ik sowieso veel meer melk dan rechts. Hier trouwens geen kloven meer. De eerste week smeerde ik ook moedermelk en bepanthen. Als ze sabbelt idd weghalen. Heb ook veel gelezen op het forum. Sabbelen betekent dat ze of genoeg heeft of toe is aan de volgende borst (dan is je borst nagenoeg leeg). Maar omdat ze niet verder wil drinken bij jou denk ik het eerste. Esmee heeft vanochtend haar luier inclusief rompertje en puckababy onder gepoept! Ze slaapt nu dus zonder. Hopen dat het goed gaat... Nu even ontbijten
Hoi Meiden!! Ik kom ook even bijlezen.. wel even globaal hoor.. er is al zoveel tijd verstreken inmiddels! Mijn bevallingsverhaal en kraamtijdstukje staan onderaan, voor wie er geinteresseerd is, haha. @Foto's: wow meiden, wat een mooie kindjes zie ik voorbij komen zeg! Hebben jullie weer mooi gedaan!! @Ange; Ik ben net 30 minuten per voeding bezig. Als Esmée in die korte tijd veel drinkt (en ook je borst leeg, ivm ontstekingen) dan zou ik me niet zoveel zorgen maken. De ene keer drinkt mijn dame ook langer(of korter) dan de andere keer. @Arual; Hier ook bijna altijd een plas én poepluier! Vind mn man zo leuk, haha. @Laura; Kloven zijn een teken van slecht aanleggen..zo snel mogelijk een andere houding zoeken!! En voor nu; ik gebruik Lansinoh lanoline voor het insmeren van mijn tepels.. als soort van onderhoudsbeurt haha. @MissM: Gefeliciteerd met Liselotte! Nu lekker bijkomen, herstellen en genieten van jullie meisje!! @Akkoe; Aaah al mooi over het geboortegewicht heen! haha, weet je dat mijn hart oversloeg toen ik zag hoe jullie dochter heette? Na een Tess en Tessa.. zag ik Liz staan.. en ik dacht;; neeee dat meen je niet, haha Maar ik las het verkeerd @Aeual; ohhh wat schrikken van je hondje! gelukkig gaat het weer goed! @daan; zooo lekker die korting! @verliefs; ohhh wat een lekker toetje heeft ilse!! @luun; fijn dat het beter gaat! en natuurlijk kan je het wel! @Fotoshoot; morgen ga ik zelf even aan de gang, en eind van de week komt er een bevriende fotograaf om ook mama eens op de foto te zetten.. hoop dat L.'s navelklemmetje er dan af is.. want die blijft wel erg lang zitten.. en zo'n blauw ding op de foto wil ik niet @Borstvoeding; Zal even mijn ervaring delen. Ik heb net zoals de vorige keer hyperlactatie, zelfs de lactatiekundige vond dat echt bizar, dat het twee keer gebeurd (bij oudste dochter ook). Ik kolf met mijn handen een beetje af (heb express geen echte kolf, te nare herinneringen aan), tot het iets na mijn tepelhof soepel is en dan leg ik L. aan. En dan nog verslikt ze zich regelmatig. Als ik merk dat het te erg blijft, dan ga ik op mijn rug liggen en mag zij op haar buik zelf op zoek naar de tepel en drinkt ze zo. Zo is je tsr niet zo sterk meer en verslikken ze zich niet. (En het ligt heerlijk met zo'n kleintje op je buik, hihi) @Bevalling; Op zaterdag waren we een stuk gaan wandelen naar de stad en thuis had ik natuurlijk bekkenpijn. De hele avond spierpijn gehad en ben vroeg naar bed gegaan en daar begonnen de lichte krampen. Mja.. met al die valse starten iedere keer, schonk ik er niet echt aandacht aan. Tot het middernacht was, toen herkende ik de eerste echte wee. Ze kwamen al vrij vlot en om 1 uur ben ik in bad gaan zitten. Om half twee heb ik huilend mn man geroepen dat de weeen zo snel kwamen dat ik niet eens adem kon halen tussendoor. Dus hij de VK gebeld, die kwam vrij snel en zag direct dat ik in een weeënstorm zat. Ze wilde naar het hartje van de baby luisteren en de cortonen waren maar 50 en sloegen over. Dus dat was direct paniek. (Had gesloten vliezen en 8cm). Ambulance gebeld en naar het ziekenhuis gegaan. De gyn had aan de telefoon verteld dat hij een team in huis zou halen voor een keizersnede. (Dubbele paniek..want dat is mn grootste angst, onder narcose gaan). Om 2 uur was ik in het ziekenhuis, echo om te kijken of de baby nog leefde. Dat was gelukkig zo.. vliezen gebroken om 2:05, meconiumhoudend vruchtwater. 2:10 volledige ontsluiting en direct perswee 4x geperst, flinke jaap van een knip en daar was ze, mooi roze en huilend! Ik heb echt doodsangsten uitgestaan, onze kinderwens is compleet met deze twee dames. Maar ik zou dit nooit meer een kindje aan willen doen. Ze denken dat het zo slecht met L. ging omdat het dus zo snel is gegaan. Compleet bevallen in 2:15 uur.. te bizar voor woorden. Qua pijn was het peanuts, maar die angsten.. brrr L. is direct onderzocht op zuurstoftekort in haar hersenen, maar die waardes waren zo goed dat we 4 uur later al weer thuis waren en flink konden bijkomen. @Kraamweek: Enorm wennen weer zo'n kleintje.. maar wat is het weer gezellig. L. doet het super op de bv en daar ben ik echt heel blij mee. Gisteren zat ze al op 3560 gram (geboren: 3400), dus dat is gewoon super. Ben daar dubbel zo blij mee omdat ik mijn eerste dochter nooit BV heb kunnen geven..dus dit is echt genieten @Mama: even wat emotioneel geweest.. maar voel me eigenlijk weer stabiel. Ben vandaag voor het eerst een ochtend alleen met de dames, en het gaat super! Pas mijn eigen kleding ook weer.. dus van groot en dik, voel ik me nu eindelijk weer een beetje mezelf, haha.
Tunnetje wat een heftig bevallingsverhaal. Snap wel dat het een emotionele tijd is geweest. Fijn dat het met mama nu weer goed gaat. En de kleine doet het zo te lezen ook erg goed. Wat goed dat je je oude kleren weer past! Dat geeft je meteen ook wat meer zelfvertrouwen. Heb een bv vraagje voor je: ik heb links ook een overactieve tsr en snelle melkstroom waardoor ze zich tijdens het drinken steeds verslikt. Ik heb ook liggend geprobeerd te voeden, maar het wil niet lukken. Hoe pak ik dit het beste aan? Net naar de vk geweest en ben weer goedgekeurd. Mag ook weer beginnen met sporten, hoeraaa! Die 3 hardnekkige kilo's eraf krijgen.
Borstvoeding.com borstvoeding.aardig.be (Ange)Ik heb wat nuttige dingen zien staan over idd liggend voeden bij tsr. Er zijn meerdere mogelijkheden. sommige zien er apart uit maar het heeft alleen maar te maken met zwaartekracht.Zorg dat het lijf boven het hoofd zit is eigenlijk de clou. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Borstvoedingshoudingen Vanmorgen liet Tess mijn tepel los en ik denk wat zie ik nou..allemaal vlekje op haar gezicht. en het werd meer hahaha kwam een straal uit mijn tepel. Hoezo stond er druk op?! Ik ben naar buiten geweest mensen! dat was ruim 2 weken geleden... Hele happening met die sneeuw en moest eerst de banden nog oppompen, maar het is gelukt! en ons dotje weegt 4kilo!!!! Ik maak me dus geen zorgen over langer aanleggen, meer voeden en al die onzin. Volgens mij heeft ze wel last van krampjes. Daar staan trouwens ook nuttige dingen over op de sites..
Tummetje, heftig je bevallingsverhaal! Dat is ook wel echt heel rap! Marloes, wat een sneeuw he!? Haha ja dan stond er wel wat druk op ja! Schattige foto! Daantje, succes bij de gyn!!! Wennen weer alles alleen. Ik maak me ook maar niet meer druk over 2e borst aanbieden en genoeg aanleggen. Dametje was meer dan een pond aangekomen deze week!!! Ging even naar het cb omdat ze krampjes heeft en ik wat wilde vragen en toen meteen maar even gewogen en was ze dus weer 520 gram zwaarder. Ongeveer een kilo in 2 weken. Mogelijke medeoorzaak van de krampjes kan hier dus ook mijn tsr en hoeveelheid melk zijn.
Arual, tis toch wat met die toeschietreflexen en liters melk van ons Ben blij dat ik niet de enige ben. Maar wow een pond! Hoeveel weegt ze nu? Marloes, ik ga eens koekeloeren op die websites. Fijn om weer even naar buiten te gaan he
jeetje tummetje wat een heftig bevallingsverhaal gelukkig is alles goed afgelopen zeg! knap dat je je eigen kleding alweer past! @ marloescha; wauw 4 kilo alweer, dat zit dus wel goed met de borstvoeding! idd een heel gedoe he zo weggaan in de sneeuw @ ange; fijn dat alles goed was bij de vk! en nog maar 3 kilo boven je startgewicht? doe je goed zeg! Hier net bij de gyn op controle geweest en alles zag er nu gelukkig redelijk uit, dus ik ben weer tevree maar omg.. ik ben gesloopt zeg.. weggaan was echt vermoeiend zo door de sneeuw, een peuter die continu ''mama'' roept, en janice al heel de dag last van kraampjes.. straks ff lekker mama time als ze beiden te bed liggen
Hoe je het liggend voeden 'moet' doen bedoel je? Ik doe het zo; Met het liggend voeden ben ik met ontbloot bovenlijf op bed gaan liggen, met een kussen onder je eigen hoofd (zo kun je meekijken zonder nekpijn). En heb L. in haar blootje op mijn buik gelegd. Ze ligt het stabielst als je ze schuin op je buik legt, dus hoofdje bij linkerborst, voetjes bij rechterheup zeg maar. Je legt haar handjes aan weerszijden van je borst en laat haar dan zelf zoeken naar de tepel. Soms lukt het L. in één keer, soms moet ik haar eventjes helpen. Met één hand kun je het hoofdje ondersteunen en met je andere hand deed ik mijn borst lichtjes indrukken, anders krijgt ze geen adem. Als de ergste druk van je borst af is kun je gaan zitten als je dat fijner vind.. maar ik vind zo 1 keer op een dag lekker bloot voeden wel fijn. Even een momentje voor ons tweetjes. Ik hoop dat dit is wat je bedoeld, anders hoor ik het wel Kom morgen ff de rest bijlezen, maar vind dat een voedingsvraag niet kan wachten
@tummetje heftig!! Fijn dat L t zo goed doet! En wat betreft naam.... T werd of jullie L. of onze L. @marloescha wauw wat n plaatje, geweldig . Zal hier zodra ik foto's heb wat showen.... Ben de rest ff kwijt.... & zit op mn telefoon met L. Op mn arm/buik lkkr in bed tv kijken Voeding.... Hier nu ook overdag 120+4, kon niet minder haha Heb nog niets gehoord vh CB, morgen toch ff bellen.... Ben nieuwsgierig haha Fijne avond dames, reageer morgen wel wat uitgebreider
Daantje, geloof ik dat je gesloopt bent! Wel fijn dat de controle goed was! Akkoe, heerlijk zo saampjes! Ange, ik heb trouwens ook veel meer melk in 1 borst, die voelt ook vaak gestuwder aan. Tummetje, heldere uitleg . Ik vind het alleen moeilijk wat betreft haar hoofdje, dat lijkt me zo vermoeiend , ondersteun je die dan ook? Ze drukt ook best met haar neusje dan in m'n borst. Marloes, bedankt voor de compressen tip. Hier plakken ze ook een beetje soms al vind ik natusan wel heerlijk zacht! Kleine meid woog vandaag 4270 gram, dat is 1210 gram boven haar geboortegewicht. Ik hoor gepruttel, tijd voor de laatste voeding voor de nacht!
Ik ga vandaag ook de liggende methode proberen! Mijn dotje heeft vanmorgen voor haar doen veel gedronken en spuugt nu iedere keer.ze lijkter weinig last van te hebben maar ik vind het sneu! Hopelijk heeft ze dan wat minder last van het spugen! Het is wel fijn te weten dat ze gewoon goed aan kont.das met borstvoeding toch altijd een gokje(al voelt ze wel zwaarder) Maken jullie kleintjes ook zo veel geluid als ze slapen? Ze ligt hele verhalen te vertellen. Kreunen, zingen, geratel...zo schattig, behalve als ze krampjes heeft of spuugt dan. Wat zou ze allemaal dromen? Ik wil over enkele weken een keer naar de Osteopaat voor een check.ik ben zelf altijd voor mijn rug geweest en toen heeft ze de kleine al gevoeld.Tess heeft gelukkig weinig zichtbare last van de bevalling, maar laat haar toch behandelen.haha voor mij waarschijnlijk traumatischer! Vandaag en rustige dag.ik heb gisteren te weinig geslapen..dat voel je wel zeg.
Hey meiden, Het kloofje is niet gekomen door verkeerd aanleggen. Tenminste, de kraamhulp zei dat dat prima ging. Maar soms begint ze al wel met zuigen voordat ze goed is aangelegd. Ik haal haar dan altijd meteen los, maar dan heeft ze al een paar teugen 'verkeerd' genomen. Het kloofje is nu mooi aan het genezen, ook omdat ik aan die kant liggend voed. Ook zoals tummetje omschrijft. Ik vind het vooral handig op de bank, want dan trek ik mijn been op tegen de rugleuning en leun ik een beetje tegen de leuning aan. Volgens mij had Linnea gisteren een regeldagje. Ze was erg huilerig en wilde continue aandacht en kwam elke 1,5 a 2 uur om te drinken. Gelukkig heeft ze ons vannacht wel goed laten slapen. Ook is het me gisteren eindelijk gelukt om de draagdoek succesvol om te knopen en we zijn voor het eerst met z'n tweetjes erop uit geweest (even naar de supermarkt). Het was een nogal hobbelige rit, met de kinderwagen door de sneeuw, maar zij viel er heerlijk door in slaap. Vanmiddag heeft ze de gehoortest bij het consultatiebureau. Ik ben erg benieuwd!
Goedemorgen!! @Daantje fijn dat je controle gisteren goed was!! Hopelijk geneest het voorspoedig.... @Laura gehoortest nu pas...? Hier zijn ze thuis geweest op dag 5 in combinatie met de hielprik,...?? Damn waarom toch overal zo'n verschillend beleid?? @Arual ze groeit dus super goed!! Fijn!! @Marloescha zeker fijn dat je merkt dat ze aankomt , toch altijd een gok.... Maar lijkt me ook heerlijk om in ieder geval te zien dat ze tevreden is na bv.. Vandaag maar eens bellen met CB over hoe en wat... komen nog eerst deze week bij me thuis.... Ben nu toch wel nieuwsgierig hoe onze meid het doet hihi Straks eerst ff voeden en dan naar de markt wandelen (hier in het dorp). Was gisteren ff bij supermarkt geweest.... en ik beaam het Laura... wat een gehobbel door de sneeuw!!! haha
Hello!! @bevalling; Ja, is idd erg heftig en snel geweest. Van mij hoeft het niet meer zo, haha. Doe dan maar een flinke tijd weeën waarin alles rustig gaat. @Ange; Nou..3 kilo is toch netjes!!? @Groeiende kindjes; Wow.. gaat goed zeg! @Daan; Fijn dat het bij jou van onderen ook weer redelijk gaat!! Zit je toch lekkerder in je vel merk ik nu. @Akkoe; Haha, grappig he.. dat je toch soort van dezelfde smaak hebt @Arual/liggend voeden: Je zult zien dat ze maar heel even haar hoofdje echt rechtop houd, daarna gaat ze een beetje schuin liggen, half op je borst, en dan ondersteun ik met mijn hand het hoofdje. (Je elleboog steunt dan op het bed of een kussen, anders krijg je zelf kramp, haha). Met je vrije hand druk je zachtjes je borst in zodat het neusje vrij blijft. Het is even wennen, en het duurde zeker 10 minuten voor L. het doorhad.. dus geef niet te snel op @Marloes: Wij gaan ook naar de osteopaat, denk bij 3/4 weken. Zeker gezien L. zo snel geboren is. Gewoon ff check up.. kan ie ook gelijk mn bekken aanpakken, heb het wel gehad met dat gestrompel @Laura; Fijn dat het beter gaat met je kloofje! En idd laat van de gehoortest, of moet je op herhaling? @naar buiten gaan; wij zijn vorige week even geweest op dag 6.. moest echt ff het huis uit.. maar mij veel te koud. Gisteren alleen om boodschappen geweest, vind het nog steeds te koud. DUs ik blijf lekker binnen de komende tijd @Hier; VK komt straks even langs. Klein stukje van de wond wijkt, en er zit nog maar 1 hechting in het midden.. als ie gaat loslaten is het een open gat.. brr.. Even kijken wat ze ervan zegt, heb er geen fijn gevoel bij. (Het ziet er verder goed schoon uit hoor)