De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh wat een knapperd!!! Die haartjes!
    :) Prachtig meisje Marloes!

Isa in mijn album :).

Ja wel lekker die veer maar geeft je dus wel weer stof tot nadenken ;). Wel fijn dat je weet dat ze je mogelijkheden kunnen bieden.

Gelukkig helpt de diclofenac iets! Ook wel fijn dat je weer een fris bed hebt.

Hier naar Ikea geweest vandaag met de kleine meid en mijn zusje. Lekker geluncht en wederom bedachten we bij de auto pas dat alles ook nog in de auto moest passen. Kwam helemaal goed gelukkig.

I. heef zich netjes gedragen :). In het restaurant wilde ze ook graag drinken en gelukkig kwam net het 'voedhoekje' vrij. Toch m'n zusje nog een paar uurtjes afleiding kunnen bieden.

Vrijdag is ze alweer 4 maanden. Gaat zo snel!!!

2. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hahahaha zo herkenbaar! Ikea en dan de auto inladen....
    4 maanden al weer. Zo leuk! Ik zie hier ook een paar zwaangere dames om me heen. Was toch wel een bijzondere tijd. Dat wil ik nog wel een keer! Eerst natuurlijk van mijn moppie genieten:p
    zo naar bed.....helemaal voor mij alleen EN schoon :D

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb net weer eens een late voeding gehad, die had ik al eventjes niet gezien. Ze zal het wel nodig hebben :). Ze sliep meteen weer dus ik ga ook slapen.

Ik heb niet zon grote auto maar gelukkig ging alles er in haha. Sja zal wel nesteldrang zijn, ze zag ineens nachtkastjes haha.

Marloes, slaap lekker in je schone bed ;). Zeker bijzonder dat zwanger zijn. Begin was echt een emotional rollercoaster hier maar wie weet mag ik het ooit nog eens meemaken.

4. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Hoi Mama's! Ik lees nog steeds mee, maar wat een drukte... haha!
    wat een mooie meiden hebben jullie!! geweldig om te zien hoe ze al verandert zijn tegenover die eerste foto's!

en het ikea van verhaal.. ik ken het! mijn moeder heeft ooit dubbel achterin gezeten anders paste het er niet in! haha

vanmorgen even naar de dokter geweest, levi ging steeds onrustiger drinken en we hadden alles al geprobeerd maar niets hielp.. er zat een hele kleine lichte waas in zijn mondje, niet ernsitg maar toch even checken.. huisarts dacht ook aan lichte spruw dus medicijnen gehaald, en ik geloof niet dat het zo snel kan werken maar meteen al dronk hij veel rustiger, slapend zelfs! dat kennen wij helemaal niet.. heel fijn!

we gaan zo even naar het terras wandelen en een hapje eten, gezellig!!

fijne week nog iedereen!

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hopelijk heeft Levi er snel helemaal geen last meer van!

Marloes, hoe is het met je pees?

Wij zijn even wat inkopen gaan doen vanmorgen en gaan lunchen. Heb weer wat taarten in de bestelling staan (geen echte bestelling maar voor vrienden ga ik een aantal taarten maken en decoreren over 3 weken). Zal wel heftig worden met tussendoor voeden en ik vrees vooral nachtwerk ;). Hopelijk kan ml een dag vrij nemen zodat ik er even flink aan kan werken want als ze net een dag met hazenslaapjes heeft dan komt er natuurlijk weinig van terecht. Ook gaat ze 1 dagdeel naar oma, kan ik even knallen (bewondering voor zzpers zonder oppas).

Vanmiddag met de kinderwagen even boodschappen aan doen maar toen ik haar even over wilde leggen in haar bed werd het drama en sliep ze 3 uur later pas (na een hoop gehuil en frustratie aan de borst). Nu net gevoed en is ze in slaap aan het vallen. Lig nog even te luisteren naar de kletsgeluidjes.

6. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hallo Meiden,

Hier ben ik ook weer even.
    Jadelynn doet overdag veel hazenslaapjes helaas.
    In de nacht word ze ook nog steeds wakker, het dooslapen is helaas niet meer. Probeer haar speen er terug in te doen in de nacht, maar helaas zonder succes. Waardoor ik overdag best gebroken ben. Maar goed we kunnen er zo weinig aan doen he. Hoop dat ze snel weer een beter nachtritme heeft. Slapen jullie kindjes goed door in de nacht?

We hebben laatst een fotoshoot gedaan van de kids en hier een paar foto's..

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat mooi Sher!!! Wat leuk!
    Is je zoon weer een beetje ingesteld met z'n suiker?

Hier sliep ze 4 weken lang klokje rond en nu komt ze sinds een paar dagen weer voor een late voeding en daarna weer in de ochtend.

Kleine meid slaapt nu net weer dus ga maar vast mijn boterhammen smeren voor straks.

Hier overdag soms hazenslaapjes en soms wel wat langere slaapjes. Weinig van te zeggen, soms dagen in hetzelfde ritme en dan slaat het ineens weer om. Vaak is het eerste slaapje een uur en gisteren ineens 2,5 uur (we zaten klaar om weg te gaan voor als ze wakker werd) en vandaag weer een uur.

Vanmiddag een afspraak en morgen gaan we mijn zwager ophalen van het vliegveld. Hij is een paar maanden uitgezonden geweest.
    Zusje vandaag 40 weken en nog geen baby.

8. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Dank je wel Arual :D!
    Helaas is hij nog steeds totaal (na bijna 5 jaar) niet ingesteld.
    Het is op en af.

Spannend hoor dat je zusje bijna gaat bevallen.
    Is haar man in ieder geval weer optijd terug voor de kleine :D

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    hhaha oh ik maak er een warrig verhaal van, dat is mn andere zwager :D!

Jeetje, lijkt me wel flink wat zorgen geven als ze niet goed ingesteld zijn.

Ik zit helemaal klaar... maar de kleine meid blijft maar slapen. Ik ga maar even rommelen rond de babykamer zodat ze straks een beetje wakker wordt, moet straks de deur uit met haar en dan wil ik wel graag nog even gevoed hebben! Vind het nooit fijn om haar in haar slaap te moeten storen dus hopelijk wordt ze zo vanzelf wakker ;).

Vanavond met mijn zusje bij mijn moeder eten met Isa. Anders bleken we allemaal zonder man thuis te zitten, dan is dit natuurlijk veel gezelliger!

10. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    hahahaha oooh dat kan natuurlijk ook nog :). Beetje rond kuchen haha wordt ze vast wakker;).

Hier even wat rot nieuws gehad :(, mijn ouders (vader en stiefmoeder) gaan uit elkaar na 17 jaar. Ik vind het best moeilijk omdat mijn eigen moeder is overleden toen ik net een maandje 6 jaar was en deze vrouw altijd de zorg over mij heeft gehad daarna. En dan nu ineens gaan ze uit elkaar. Voelt alsof ik voor de 2e keer een moeder verlies.

ik ga zo mijn kleine meid ophalen van het kdv en daarna naar de afsluiting van het thema monnikken en ridders bij mijn zoon op school. Wel even leuk om te zien.

Jij een fijne dag gewenst.

Gaan jullie btw allemaal nog wat leuks doen op onze laatste koninginnendag?

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh Sher :(. Wat erg.
    Kan even niet langer reageren want ze is wakker maar ik wilde niet wegklikken zonder een digitale knuffel!

Sterkte!

12. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Wat zonde sher, dikke knuffel.lijkt me ook dat je dat gewoon als moeder beschouwd.gelukkig ben je volwassen en hoef je niet te kiezen! Hoe komt het dat de suiker niet goed ingesteld kan worden? Das ook vervelend al zo lang.
    Hier slaapt Tess niet meer door.vorige week 2 dagen weer wel, maar ze is nu ziekjes dus komt ze'snachts weer.slopend met mijn werk hoor.
    Vroeg me af of rijstebloem nog wat helpt voor doorslapen.ben bang dat het eerder de behoefte is aan contact dan echt honger want ze krijgt van ons nog een laatste voeding. Geeft er iemand rijstebloem ofzo?

Laura, zul je altijd zien dat wanneer je weg moet ze lang slaapt....plannen gaat niet meer haha.
    Mijn pees is nog gevoelig.ben gaan werken en heb mijn diclofenacjes nog niet op gemaakt...stom. Maar dat is dus echt door het hollen en vliegen.ik denk dat de overbelasting komt van Tess vast houden.:(
    Komt wel goed met rust maar daar ben ik wel slecht in.
    Ik zou ook wel weer een taart willen maken...kost best veel tijd en met kind is het toch lastig soms, je weer niet of ze goed gaan slapen hè?
    Morgen eerst maar zien waar voor weer het is.ml moet nog waar pc werk doen bah...hoop dat het meevalt en dat we van het weekend kunnen genieten!(ik werk om het weekend dus)
    Welterusten dames.
    Hoe gaat het met iedereen?

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marloes, toch wel belangrijk dan wat rust te nemen maar weet idd dat dat heel moeilijk kan zijn!

Ja taart maken kan veel tijd kosten, zeker als je nogal perfectionistisch bent ;).

Wat een dag, hele middag/begin avond in de auto gezeten (kwamen in files onderweg naar het vliegveld en terug), op de valreep thuis nog poep tot in haar nek voor de eerste keer. Te laat bij het vliegveld om zwager te verrassen (ook fijn dat we wisten dat we op het militaire gedeelte moesten zijn ;)). Ze heeft zich wel goed vermaakt in de auto (heen geslapen en terug even geslapen en gespeeld met beer en haar vingers opgegeten). Tussendoor even gevoed in de auto op een parkeerplaats.

Ml moet morgen werken, incl avond :( en zondagochtend sporten... Meeste vrienden zijn druk met hun eigen gezin in de weekeinden. Vermaak me natuurlijk wel met de kleine meid natuurlijk maar in het weekeind wat tijd als gezin doorbrengen lijkt me ook wel leuk ;).
    Hopelijk regent het niet morgen want dan kan ik even wandelen met Isa en de hond. Als het lukt nog koekjes bakken voor mijn zusje.
    Wie weet bevalt mijn zusje wel :p (was wat misselijk en had hoofdpijn vandaag).

14. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Hij schommelt nog heel veel omdat hij natuurlijk nog groeit etc. elke spanning, verandering of wat dan ook, dan is het weer van slag. hij draagt een pompje waarbij hij 24 uur insuline krijgt en hij krijgt voor alles wat hij eet en drinkt ool nog insuline. dat rekenen wij dan uit en de hoeveelheid geven we zelf naast de standaard insuline. we proberen met de artsen al 5 jaar te stabiliseren, maar helaas zonder blijvend resultaat. we hopen dat als hij ouder is, het misschiem allemaal wat beter te regelen is.

ben benieuwd naar het resultaat van de taarten :)

15. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Rijstebloem: ik heb het geprobeerd maar ze kreeg het niet door de speen haha.
    toen had ik het gaatje grotee gemaakt en toen kreeg ze het teveel binnen haha. dus mevrouw wilde het niet meer.
    ze drinkt de laatste dagen heel moeilijk. duwt speen weg met haar tong of wil na een paar slokken niet meer. Heb al in haar mond gekeken, maar zie niks gels.

16. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

sher, hoeveel flessen krijgt ze? misschien ligt het daaraan. weet bij mijn oudste dat die ook een periode had dat hij ging spelen met de speen an de fles en dat ging vanzelf over. hij kreeg ook bijvoeding vanaf 4maanden.

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben weer een regeldagje te pakken, of de 4 maandendip?
    In ieder geval, weinig slapen overdag en veel aan de borst.

Edit:
    Ze lacht gelukkig wel heel veel :)

18. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hier zijn de nachten verschrikkelijk. Ik wel tig keer uit bed om een tutje te geven en vannacht wilde ze zelfs drinken om drie uur....ben een b beetje moe en jan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet s eerder ben gaan slapen.
    Vandaag en morgen werken dus dat wordt niks.nu ik Tess naar het kdv wel brengen ligt ze gelijk te slapen.
    Ik heb het idee dat ze meer wil drinken.gisteren met rijstebloem op maar dat was zo op.ik hoopdaar het aan haar verkoudheid ligt of een sprong.pfff kolven gaat ook slecht wanneer je moe bent....zo eerst een bakkie koffie...

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb gisteren oei ik groei weer eens zitten lezen en hoewel ik niet exact vasthou aan de sprongen, schijnt het wel bij deze leeftijd te passen dat ze snachts weer wakker kunnen worden. Ook dat dit een moment is dat veel bv-mama's deze periode erg aan het twijfelen slaan en soms overstappen op kv.

Bij het kolven werkt borstcompressie hier wel om er toch nog wat meer uit te krijgen.

20. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Jadelynn wordt helaas ook nog steeds elke nacht wakker. Hoop dat ze allemaal wat beter gaan slapen, dit is niet goed voor de walletjes onder de ogen hihi.

Deel Deze Pagina