De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Nee inderdaad.....hier zitten we om drie uur weer aan de borst 's nachts.
    En overdag drinkt ze vijftig procent meer.das goed natuurlijk, maar mama moet werken en voelt zich een beetje slapjes.
    Zal zo eens kijken in oei.Tess is ook verkouden dus dat helpt ook niet mee.

2. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Sow ik heb me toch last van haaruitval....vind ik niet zo erg maar ze zitten overal pfff. Komt vast door mijn spiraal.hormonen zijn toch wonderlijke dingen.
    Zat net te janken voor de tv!

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Marloescha, haaruitval komt door het ontzwangeren. Hier ook echt last van overal ligt wel iets.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haren overal arggghhhh!!!

Oh Marloes, ook zonder anticonceptie jank ik om alles ;), hormonen!

Jullie nog wat gedaan met kroningsdag?

Vandaag bij de opa's en oma's geweest. Isa heeft bij mijn ouders nog lekker ruim een uur geslapen en verder enorm veel gelachen.
    Papa is nog even naar de stad geweest maar ik ben met de kleine meid lekker bij mijn ouders gebleven, ze heeft er niets aan om door die herrie te lopen en met de kinderwagen vond ik het ook wat onhandig (mensen die tegen de bak aan lopen, bier overal ;)). Draagdoek had wel gekund natuurlijk (lag voor het geval dat ik me zou bedenken wel in de auto) maar dan nog vond ik het wel erg druk/herrie.

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haar outfit vandaag :).

6. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Aah wat leuk!
    Ik heb gewerkt....was op zich ook wel ok.woon in een dorp waar het net brabantse wal festival was geweest(overigens ook niet naar toe geweest hoor ) verder is het ieder jaar hetzelfde. Morgen een afspra.ak met mijn nieuwe baas.Tess gaat ook mee.
    ik bedoelde van die haaruitval ook dat het ligt ontzwangeren alleen het is begonnen met het plaatsen van mijn spiraal....vandaar
    Sonde van mijn mooie volle bos...morgen maar weer stofzuigen.
    Janken doe ik echt om alles.ml vind het maar raar geloof ik.
    sow die ligt me toch weer te snurken.hoop dat ik kan slapen. 'snachts maakt Tess me wakker en hij houd me wakker...pfff

7. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Sammie ik lees nu pas je bericht sorry! ze krijgt 5x 150 (om de 4 uur). Inmiddels krijgt ook fruit in de middag en sinds een paar dagen krijgt ze in haar laatste fles pap. helaas slaapt ze nog steeds niet door, wel bijna elke nacht geen fles en heel af en toe 90 in de nacht als ze echt honger heeft.

Haaruitval: hier lijkt t ook wel erger na de prikpillen. kan hele plukken eruit pakke. hoop dat t snel overgaat

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Sher, hmm lastig dan als ze niet wil eten. Misschien iets later op bed?
    Ik heb nu zelf ook ineens weer een baby wat niet wil doorslapen. Gisteren fles gehad om 20.00 zoals altijd en werd hij om 00.00 weer wakker dus maar een fles gegeven toen kwam hij om 4uur, heb een speen in gdaan kunnen rekken ennom 6uur maar bij ons genomen. Honger had hij niet anders schreeuwt Damon het wel uit haha. Lastig allemaal.

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marloes, succes bij je nieuwe baas!

Gisterenavond als laatste voeding om 20.00 een fles afgekolfde melk gegeven door papa en had eigenlijk verwacht dat ze nog wel voor een late voeding zou komen maar trok toch gewoon door tot volgende ochtend. Beetje jammer dat ik pas 2.00 sliep. Ze slaapt nog steeds bij ons op de kamer snachts.

Vandaag geen stroom, wat een gedoe zeg. Wat wen je toch aan luxe. Ook geen warm water dus ik ontvlucht het huis straks maar denk ik. Lift doet het ook niet dus heb net toen ml nog thuis was de wagen al in de auto gelegd.
    Kan in het huishouden ook weinig doen zonder stroom en warm water.

Mijn zusje is morgen 41 weken en morgen dus naar de gyn. M'n kleine nichtje in buik net even toegesproken dat ze maar snel moet komen (zusje zou graag thuis bevallen).

10. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Ze gaat na haar fles in de avond wel netjes slapen en overdag na een uurtje na de fles ongeveer. verder huilt ze niet veel en eten gaat (lijkt het) ook wel beter te gaan. Het is echt dat doorslapen, wat ik hoop dat ze dat binnenkort gaat doen. Maar ach misschien moet ik gewoon nog even geduld hebben. Nu werk il gelukkig nog niet, dus kan overdag af en toe nog wat rust bij pakken.

11. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Spannend Arual en toi toi toi voor je zusje!

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sher, ik weet niet hoe dat precies zit met kunstvoeding maar kan het zijn dat ze dan snachts toch gewoon een voeding nodig heeft? Weet dat het met borstvoeding wel 'normaal' is als ze nog een nachtvoeding nodig hebben.
    Hier ook vaak na een uurtje echt alweer moe overdag en gaat ze slapen. Wel 1 langer wakker-moment op de dag.

Wel fijn dat je overdag nog een beetje bij kan komen.

Vandaag even koffie gedronken bij een vriendinnetje en haar poppetje van 3 weken, toen ik thuiskwam hadden we weer stroom. Meteen mijn melkvoorraad bekeken maar was gelukkig nog diep bevroren.

Zo maar een soepje opwarmen voor mezelf, kleine meid is in dromenland.

13. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Hey meiden,

ik ben benieuwd hoe jullie schema is met fles/borstvoeding.

hier :

06.00 180/6
    10.00 180/6
    12.00 fruithapje
    14.00 180/6
    18.00 180/6
    22.00 150/5 of 180/6 (met rijstebloem)

14. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    hoi dames! daar ben ik ook weer even!

Is je zusje al bevallen Arual?

hier gaat alles super! Levi slaapt sinds een weer door, van 19.00/20.00uur tot 07.00/08.00uur. Heerlijk dus!!
    Overdag is hij na 60/90 minuten ook moe dus slaapt hij ook lekker veel. Ik heb zelfs tijd om lekker cupcakes etc te bakken!

omdat Levi vaak pas rond 09.00uur honger heeft, krijgt hij 4 voedingen, vanaf volgende week groente hapje er bij! ons ziet nu het schema er zo uit:

09.00uur 210+7
    13.00uur 210+7
    17.00uur 210+7
    21.00uur 210+7

vanaf volgende week dus iets minder en dan groente hapje erbij..

geven jullie rijstebloem? ik heb het vanmorgen een beetje geprobeerd, had zo'n gratis zakje maar wat een klieder boel! Vraag me af of het echt nodig is..

15. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Ik geef Jadelynn in haar laatste fles rijstebloem.

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier is t op het moment ongeveer: 8.00 borst, 11.30 borst, 14.30 borst, 17.00 borst en 19.30 borst en dan slaapt ze vaak klokje rond en soms geef ik een droomvoeding voor ik ga slapen. Beetje afhankelijk van hoe ze heeft gedronken en of ze diep slaapt of niet geef ik die droomvoeding.

Nope zusje is nog niet bevallen. Gyn was niet heel positief begreep ik over of het toch nog vanzelf zou komen. Niet heel bemoedigend dus voor een hoogzwangere vrouw die uitkijkt naar de eerste ontmoeting met haar kindje ;).

Net even weggeweest zonder Isa maar ze heeft alleen maar gehuild bij papa. Liep dus niet heel rustig rond (had gebeld, niet slim natuurlijk). Toen ik thuis was meteen weer stil... Arme papa.

Rijstebloem vind ik zelf niet nodig. Qua voedingswaarde vind ik het niets toevoegen en zelf lijkt het me ook niet zo lekkerder slapen met een volle papbuik maar vanuit mijn situatie is het misschien makkelijker praten (slaapt goed op het moment en de samenstelling van mijn borstvoeding savonds verzadigd misschien al heel goed).
    Hoe vond Levi het?

Oh ze is wakker.

17. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    voor mijn gevoel voegt het dus ook niks toe.. hij doet het super goed op de gewone fles en het 'echte' eten leert hij toch met de hapjes lijkt me.. Hij vond het ook niet zo lekker geloof ik.. fles maar half leeg (kan ook omdat het zo vult) en onhandig met de spenen.. normale speen te klein, 1 maatje groter weer te groot..
    denk dat we voorlopig gewoon geen rijstebloem geven.. pas wanneer hij echt meer nodig heeft kan ik er over nadenken :)

vanmorgen voor de 3e keer naar babyzwemmen geweest, zo leuk!!

18. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Tess krijgt bij de laatste fles rijstebloem erbij. Haar maakt het niks uit wat ze krijgt ze slurpt het net zo goed.
    Nu ze wat ziekjes is drinkt ze wel vaker. En ze is 's nachts 20 keer wakker....Dus een echt schema heb ik nu niet zo:(
    Als ze in de wandelwagen ligt kan ze echter wel 5 uur tussen een voeding laten (moet je wel rijden.)
    Morgen maar eens wegen. Kijken of ze wel goed groeit.

Een antibiotica zalfje gehad voor haar ontstoken oogjes. Dat ging maar niet over. Hopenlijk gaat het snel weg nu.

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Diewertje, leuk babyzwemmen!
    Ik had hier van die pyjamapapjes staan uit een gratis doos, die heb ik maar weggegeven aan een vriendin want als ik die überhaupt al zou overwegen te geven dan zou dat niet voor de uiterste houdbaarheidsdatum zijn ;).

Marloes, hopelijk helpt het zalfje!
    Sterkte met je nachten, lijkt me zwaar, zeker als je ook nog werkt!
    Heb je zelf het idee dat Tess goed groeit?

Wij zitten nu in maatje 68. Wat gaat dat rap! Sommige dingen 62 kunnen nog wel. Ik zal morgen eens met haar op de weegschaal gaan staan, denk dat ze nu tussen de 7 en 7,5 kilo zit.
    Ze stampt er in de box flink op los en gooit steeds haar heupen in de lucht.

20. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Ik ga zo maar eens op de weegschaal met haar.(thuis hoor) om eens even te kijken hoe het er voor staat. Het kolven gaat niet zo goed.zij drinkt wel wat ze nodig heeft.
    Laura, als je zus de zenuwen krijgt van de gynaecoloog misschien begint het dan wel.is ze al gestript? Ik zou 's maandags gestript worden en ze kwam zondag:)
    Ik heb het idee dat de zalf al helpt.gelukkig maar.
    Nu nog alle snotjes wegwezen.vannacht heeft ze geslapen van elf tot vijf, Jeuh!
    Ik moet het weekend weer werken...bah eigenlijk geen zin.
    Vandaag lekker aanmodderen.wasjes buiten drogen en ff strijken.misschien die ik dat maar lekker buiten.
    Eerst met mijn dotje in bad! Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina