De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marloes, klinkt als een goede nacht! Hoera voor Tess!
    Dat kolven enzo klinkt bekend hier, ook gevoel van lege borsten. Schijnt rond de 4 maanden een reden voor sommige moeders te zijn om bij te gaan voeden terwijl het vaak niet nodig is.

Nee niet gestript. Ze heeft de vk gebeld en daar mag ze dinsdag heen (moet om de dag naar het ziekenhuis voor ctg) en als ze in het ziekenhuis niet gestript is dan en bib is er nog zit gaat de vk het waarschijnlijk doen, ze heeft krap een cm ontsluiting en gisteren na toucheren wel buikpijn gehad.

Hier naar een vriendin geweest, daar geluncht en daarnet gewandeld met de hond. Zo nog even was vouwen.

2. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Het vervelende is, is dat Tess steeds meer eet....en het kolven dus achter blijft. Ik hoop dat mijn voorraad niet te snel weg is want dan moet ik wel over op kv.
    Vannacht weer bal.om tien uur huilen dus eten gegeven.toen kwart voor 1, vijf uur en half zeven...hoop dat ze snel weer rustig slaapt! Vannacht moet ik werken dus dan is het papa zijn probleem....

Gisteren de hele dag buiten geweest.wasjes gedroogd en gestreken en ge-bbqed.
    Vandaag mijn gemak houden anders val ik om vanavond.

3. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Marloescha waarom werk jij de nachten dan? Dat hoeft toch helemaal niet als je bv geeft.?

4. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Geen idee.ik draai slaapdiensten, dus ik mag wel naar bed.

Ml vertelde me net dat Tess vanavond omtien uur weer uit zichzelf wakker was geworden om te drinken.ik denk echt dat ze meer nodig heeft.ze had denk ik 150 op.het gaat wel hard ineens.hij zei me: ze groeit ineens hard ze past bijna niet meer in de reiswieg.tja dat roep ik al een tijdje maar papa ziet Tess niet zo vaak...
    Voor degene die bv geven: weten jullie wat de kids drinken per keer ongeveer? Ik weet wel dat er een soort berekening van is, maar dat is over de hele dag genomen.
    Wie is er al begonnen met fruithapjes? Ik ben er over na aan het denken omdat ze dus'snachts steeds wil drinken.misschien heeft ze behoefte aan meer...?

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marloes, mijn man heeft er laatst 150 in weten te krijgen bij de laatste voeding, daar heeft ze 12 uur op geslapen. Vaak drinkt ze per voeding tussen de 100-150 en dan 6x als ze het uit een fles krijgt. Maar weet niet of ze dan snachts nog zou komen want we geven max 2x een fles op een dag.

Hier ook een groeispurt, ligt ineens met haar hoofd bijna tegen het hoofdeinde van de wieg.

Ze groeien nu nog op de melk, ik denk zelf dat groente of fruit niet echt verzadigd en heb begrepen dat als je dat vanaf 4 maanden geeft dat het voornamelijk is om te proeven en te wennen. Je kan het natuurlijk wel gaan proberen, zelf heb ik het nog niet gedaan.
    Ik zou dan wel eerst de borst geven en dan pas groente of fruit denk ik.

Ik heb ook begrepen dat nachtdiensten niet hoeven als je borstvoeding geeft eerste X maanden (geen idee hoe lang), maar diegene is verpleegkundige en heeft geen slaapdiensten, geen idee of dat uitmaakt (lactatiekundige zei het ook tijdens de cursus). Ik weet niet precies hoe de regeltjes daarover zijn.

Krijg je genoeg gekolfd (evt in de ochtend nakolven)? Anders kan je man proberen nog wat extra op te warmen als ze 150 makkelijk wegdrinkt. Als ik mijn moeder laat oppassen dan geef ik vaak nog een klein flesje extra mee wat dan opgewarmd kan worden (ze heeft toen een keer 180 gedronken bij mijn moeder omdat het al opgewarmd was en we het maar geprobeerd hebben te geven omdat het anders weggegooid moest worden).

Pittig hoor die nachten Marloes! Lijkt me best zwaar als je gewoon moet werken!

Volgens mij hoor ik Isa weer wakker worden, dan gaan we zo maar eens kleertjes aantrekken en naar papa's wedstrijd kijken, ze vragen steeds wanneer ik kom kijken met de kleine dus dat gaan we vandaag maar eens doen.

Zusje nog niet bevallen, gisteren wel slijmprop verloren en harde buiken. Ze is nu 10 dagen overtijd. Als het niet meer komt krijgt ze woensdag tabletten ingebracht en wordt ze medisch dus hopelijk zet het toch nog door en mag ze thuis bevallen. Moet morgen weer voor een ctg en dinsdag even naar de vk die haar dan misschien nog probeert te strippen als de kleine er nog niet is.

6. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Marloescha ik heb geen idee hoeveel Fernand drinkt hij zit op 6 voedingen per 24 uur normaal drinkt hij die tussen 7 en21.00 maar sinds er Laar dagen heeft hij de nachten ineens een voeding om 2of3 uur midden in de nacht wil hij ineens drinken..

Marloescha deze periode de 4maand staat bij bv baby's bekend erom dat het zwaar is dat ze meer willen drinken dat je als mama denkt dat je te weinig melk hebt.
    Daarom gaan veel moeders bijvoeden terwijl het helemaal niet nodig is.
    Dit is een periode waar je doorheen moet.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit vond ik trouwens op arboportaal:

Borstvoeding en afkolven

Gedurende de eerste 9 maanden na de bevalling heeft de werknemer het recht het werk te onderbreken om in alle rust en afzondering haar kind borstvoeding te geven dan wel af te kolven. Er dient voor de moeder op de werkplek een hygiënische en van binnen afsluitbare kamer te zijn. De onderbreking kan zo vaak en lang als nodig is plaatsvinden, maar niet langer dan ten hoogste een vierde van de arbeidstijd per dienst.

Aanpassen van arbeids- en rusttijden

In de Arbeidstijdenwet zijn bepalingen opgenomen die betrekking hebben op de arbeids- en rusttijden van zwangere en borstvoeding gevende werkneemsters. Een zwangere werkneemster heeft tot zes maanden na de bevalling recht op:

regelmatige arbeids - en rusttijden
    maximaal 10 uur arbeid per dienst en gemiddeld 45 uren per 16 weken
    extra pauzes (1/8 van de arbeidstijd)
    een geschikte, afsluitbare ruimte om te rusten (met bed of rustbank) of te kolven
    geen overwerk of nachtdiensten
    zwangerschapsonderzoek tijdens werktijd

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marloes, hoe gaat het nu met jou en de nachten met Tess?

9. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hey Laura, ze slaapt nu ongeveer zes uurtjes door dus dat is prima, maar er zitten nog wel nachten tussen dat ze vaak wakker wordt.
    Ze heeft gisteren een hapje banaan geproefd.maar ze had zo'n honger.
    Vandaag weer een stukje geprakt en ze heeft het met smaak zitten opsabbelen en uitsmeren hihi. Ze pakte zelf de lepel en lachte wat af!
    IK Doe het alleen om te wennen hoor.van de week peer proberen.
    Verder denk ik dat het wel goed komt met mijn voeding.ml wel dat ik stop als het vervelend wordt.ik heb gezegd dat ikpas stop met bv als het echt niet gaat.misschien bijvoeden als het nodig zou .zijn.zien weer wel weer...Ciao

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marloes, wat leuk dat ze het lekker vindt!
    6 uur klinkt weer wat beter. Hopen dat ze het volhoudt!

Ik ben vanmorgen trotse tante geworden van Sarah na een heftige bevalling. Zijn vanmiddag gaan kijken en ze is zoooo lief! Net het hele huis versierd voor als ze naar huis mogen.

I. krijgt morgen haar prikjes weer... Blegh.
    Ze doet het verder goed. Nu nog even met ml serie kijken en dan naar bed.

11. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Gefeliciteerd met je nichtje arual :).

Jadelynn krijgt ook haar prikjes vandaag.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sher, hoe is het bij jullie gegaan?

Tijdens de prikjes was ze wel heel stoer, wel even gehuild maar ook zo weer getroost maar eind van de middag kreeg ze er toch echt last van (vorige keer prikjes hebben we nauwelijks iets van gemerkt, hoogstens een beetje hangerig). Haar een zetpilletje gegeven uiteindelijk en is ze in slaap gevallen maar ze heeft nog een hele tijd in haar slaap na liggen snikken, zo sneu!

Ze is alweer 7280 gram bij 64 cm.

Hopelijk slaapt ze goed en voelt ze zich morgen weer goed.

13. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hier was het ook drama, ze was ook ontroostbaar, wij hadden bij de vorige prikken ook nergens last van. Ze heeft 22.30 en flesje gehad en heeft toen geslapen tot 04.30 uur. Vanmorgen was ze gelukkig weer wat vrolijker :)

ze was 63 cm en 6574 gr

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier nog even slapend aangelegd om 22.30 en vanmorgen werd ze om 7.00 lachend wakker. Gelukkig alles weer ok dus.

Je meisje groeit dus ook lekker Sher! Fijn hoor!

Ze ligt nu alweer bijna 2,5 uur te slapen dus ik ga even geluid maken in huis want ik wil nog even zelf voeden voor ik zo de deur uit moet. Kan papa vanmiddag de fles geven.

15. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Gefeliciteerd Laura! Nog een beebje om mee te knuffelen:-D
    Hier volgende week prikjes.ben benieuwd hoe lang ze is...nog en paar cm en ze past niet meer in de reiswieg.
    Het gaat nu wel beter.ze slaapt toch wel zes uur aan één stuk dus dat is mooi.ben zelf wel echt versleten.ml is ook niet echt de gezelligste op het moment dus voel me niet zo happy.
    Gelukkig is het vrij mooiweer...dat scheelt al de helft bij mij.
    Zo maar op tijd de laatste voeding en dan naar bed.

16. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Arual, gefeliciteerd met je nichtje!! Lijkt me leuk om weer even zo'n heel klein baby'tje te zien!

Wat zielig voor de kindjes met prikjes... zo sneu.. maar ja, hoort erbij! Wij mogen volgende week ook weer..

Marloescha; wat vervelend dat je je zo versleten voelt! Probeer maar goed voor jezelf te zorgen zoveel als dat kan, is ook belangrijk he..!

Hier vannacht voor het eerst in zijn leventje echt een hele slechte nacht gehad! Hij werd rond 00.00uur wakker en wilde eigenlijk niet meer gaan slapen.. uiteindelijk flesje geprobeerd maar hielp ook niks.. Hij bleef maar wakker (gelukkig niet huilen, maar wel 'zeuren') Uiteindelijk was ik zo op (vl sliep vrolijk verder...) dat ik de babyfoon had uitgezet, hij slaapt de kamer naast ons dus ik hoorde eigenlijk nog steeds alles maar dan wat minder hard.. uiteindelijk ben ik in slaap gevallen en hij ook. Heel raar want dat heeft hij echt nog nooit gedaan.. hij was wel wakker snachts maar pas rond 03.00/04.00uur en sliep altijd binnen 20 minuten weer..

Vandaag lekker de hele dag samen op het terras gezeten, hij gedroeg zich weer voorbeeldig.. lekker spelen in de wagen, beetje lachen en kletsen op schoot, lekker eten en daarna lekker geslapen, heerlijk zo!!

Nu slaapt hij heerlijk! Vl zit hier nog film te kijken met vrienden en ik ga ook mijn bedje opzoeken.. ik reken er maar op dat het vannacht weer feest is :D

Voor degene met een lang weekend, fijn weekend nog!!

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Knuffelknuffelknuffel voor jou Marloes!!!

Diewertje, hopelijk gaat het vannacht wel goed. Wat heerlijk dat het zo goed ging op het terras! Genieten!

Vandaag weer even bij zusje en minimeisje geweest. Ze was op dag 3 alweer aangekomen, supermelk! Wel kloofjes dus even aandachtig oefenen met de kraam.

Toen gegeten bij zwager en schoonzus en kleine meid heeft gespeeld en nog een slaapje gedaan daar.

18. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Dag lieve mama's

4 mei zijn wij de trotse
    Ouders geworden van J.esse P.epijn
    Hij is geboren met 36,5 weken en woog 2850 gram en 46 cm
    Bevalling duurde meer dan 40 uur dus drama maar ik heb t overleefd!
    Nu thuis wennen en genieten van onze inniminieman!

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dropje jaaaaaaaaa gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Klinkt als een heftige bevalling. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie beiden!

20. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah dropje geweldig gefeliciteerd....genieten maar!!

Deel Deze Pagina