De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Veel plezier Marloes!

Hier met menstruatie ook moeilijker aan de borst, al ging het vandaag wel weer erg goed eigenlijk maar menstruatie is nog niet voorbij.
    Dit is pas de tweede keer hier sinds de bevalling en ik voel me redelijk beroerd erdoor, heb dan ook nog niks aan voorbereiding voor mijn verjaardag gedaan nog, heb nog 2 dagen haha.

Wat een slimmerd is Tess zeg. Isa vandaag een lege tuitbeker in haar handen gegeven maar ze heeft alleen op de onderkant zitten knagen ;). Ze heeft soms wel ineens een rondslingerende speen in haar mond op de goede manier (normaal alleen in bed/wagen een speen).

Wat hebben jullie kindjes aan nu snachts? Vind het soms lastig, ze heeft nu iets met korte mouwen aan onder haar zomerslaapzak (slaapzak zonder mouwen) maar ze voelt behoorlijk koel aan. Nouja ze slaapt dus ik laat haar gewoon liggen en ze zal zich wel melden als ze het echt koud heeft.

2. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    blijft leuk spammen.

Bijgevoegde bestanden:

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een schatje Missm!!!

4. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Dag dames,

hoe gaat het met jullie?
    Hier is Tessje goed ziek geweest. vanmorgen vroeg had ze 39,8 ..
    Ze is wel vaak verkouden, maar haar longen waren schoon (woensdag). Nu heeft ze 37,1 en is ze lekker aan het spelen. o maar even lekker haar bed verschonen. Tis sonde het prulletje. Jullie al van dit soort zieke nachten gehad?

6 maanden gepasseerd *snifsnif* wanneer je nu bij het consultatiebureau komt zie je alle newborn aaaaah.
    Hier in de straat 2 meisjes bij gekomen vorige week! Das leuk voor Tess al die leeftijdgenootjes :D

Iemand toevallig nog op facebook te volgen? zou ik toch wel leuk vinden

Groetjes,

Marloes
    (mvanwestenbrugge ;)facebook)

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Marloes, heb je toegevoegd!

Ach wat sneu zeg zo ziek! Nee hier nog niet gehad, wel verkouden maar niet ziek met koorts. Hopelijk is Tess snel weer opgeknapt!

Hier alles goed, wat onrustigere weekjes gehad qua slapen en voedingen maar nu weer wat meer regelmaat en beter slapen (vooral beter in slaap vallen). Ze heeft wel regelmatig een onrustig buikje sinds we zijn gestart met groenten en fruit maar gaat nu beter. Ze eet ook echt flink en tot nu toe weinig gehad wat ze echt niet lekker vindt (alleen meloen en peer vindt ze een beetje vreemd).
    Verder is het een lachebekje!

6. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Tess is verkouden en kokhalst bij stukjes. Dan komt er allemaal slijm uit. Heel sneu, maar madam heeft er zelf geen last van hahaha Mama vind het vervelend :)
    Vandaag fruithap met liga geprobeerd maar hetzelfde met de stukjes.
    Ze lust graag fruit, maar groenten is een ander verhaal.
    Bloemkool doet ze haar mond niet eens voor open en zelf gekookte prak is niet zo fijn als potjes dus dat went niet zo goed hahaha.

Ik vraag me wel af hoe ik met dit weer naar ander voedsel kan toe werken. Tess drinkt kort aan de borst maar soms wel na 2 uur weer...
    puzzelen puzzlen puzzelen

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach wat sneu dat ze verkouden is.

Ja puzzelen he. Hier ook mee gestoeid, slaapjes/bv/hapjes. Nu gaat het goed maar straks zal haar ritme wel weer veranderen en komt er weer ander eten bij en dan zal het wel weer puzzelen zijn.

Voor groenten niet echt tips. Heb je al eens geprakt/gepureerd met gekolfde melk erdoorheen of met wat aardappel (dat laatste maakt het milder van smaak)? Hier vindt ze zoete aardappel heel erg lekker, misschien een optie om te proberen?
    Qua structuur/stukjes kan ik je niet helpen. I. kokhalst weinig, als iets te groot is dan kokhalst ze het wel terug maar kauwt ze het weer en slikt ze het wel door. Heb wel eens begrepen dat gepureerd met stukjes wel verwarrend kan zijn maar wij zijn pas later begonnen en niet gepureerd dus zelf niet echt ervaring mee.

8. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    hier vandaag gestart met de rapley methode. Echt te grappig. Eerst alles 1 voor 1 op de grond gegooid vervolgens het bord erachteraan. morgen weer een dag.

9. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hoi hoi meiden

hier gaat het ook goed, Jade tijgert het hele huis door sinds kort :).
    helaas willen haar tandje(s) niet door breken.Kwa eten heeft ze een lekker ritme.
    Wij gaan volgende week lekker op vakantie, jullie ook nog?

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Missm, I. krijgt ook stukken, maar hier krijgt ze haar eten gewoon op het blad zonder bord want anders krijgt de hond (die de rondvliegende stukken vangt) straks een hersenschudding ;). Soms heeft de hond mazzel en belandt er veel op de grond maar met de zoete aardappel en wortel had ze pech want bijna alles ging t mondje van I. in.

Sher, leuk vakantie! Wat voor soort vakantie gaan jullie doen?
    Bij ons hangt het er vanaf of mijn man nog een week vrij kan krijgen maar waarschijnlijk zit dat er niet in (behalve die week in het hoogseizoen).
    Tijgeren? Wow! Hier nog niet hoor! Tandjes ook nog niet te bekennen.

Wat gaat het warm worden he komende dagen?
    Jullie kindjes het ook zo warm in bed? Haar rompertje was helemaal nat. Ze lijkt er niet echt last van te hebben vandaag gelukkig.

11. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    en hoe gaat het met jouw meisje met eten Arual? hier werd er ineens flink overgegeven tijdens et eten met zuur erbij. heb jij dat al eens meegemaakt? ik twijfel of het aan de rapley ligt of dat ze gewoon niet helemaal fit is.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee nog geen een keer gehad. Wel flink kokhalzen bij een te groot stuk maar dat hoort erbij (mijn man vindt dat wel eng maar krijgt steeds meer vertrouwen). Lijkt ze verder niet ziek? Misschien dat ze ging spugen door het kokhalsreflex maar hier komt dan alleen het te grote stuk terug (melk geeft ze nog wel regelmatig terug na het drinken).
    Ze eet er hier vanaf het begin al goed van. Eerste dag slikte ze het niet echt door maar vanaf de 2e dag al wel, had ik niet op gerekend. Nu als we aan tafel gaan begint ze al helemaal druk haar armpjes uit te steken en met haar voetjes te schuiven.

13. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ja niet echt ziek maar ze heeft al een paar dagen lichte verhoging dus het zal een combi zijn denk ik. Ja grappig he. Ze snapt het wel heel goed ik kon nu met haar aan tafel zitten en ze begon direct te eten en te kauwen. Het ergste was zelfs dat na ze had overgegeven ze als eerst gewoon weer naar de sperziebonen graaide hahaha. Wat zou jij doen als je meisje zich erin verslikt?

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben een keer gehad dat ze een te groot stuk moeilijk terug kreeg en mijn man reageerde wel paniekerig maar het lukte haar wel en at weer vrolijk verder (datzelfde stuk). Dit kokhalsreflex is echt heel erg sterk en zorgt ervoor dat ze zich niet gaan verslikken maar wij hebben wel voor we begonnen goed naar filmpjes gekeken over de heimlich bij baby's (handig, of je nou gepureerd/geprakt/stukken geeft), misschien een tip? Verder zorgen dat ze goed rechtop zit.

Begrijp wel dat sommige mensen het eng kunnen vinden maar brood kun je ook niet prakken en dat moeten ze ook een keer gaan eten en ze moeten het toch een keer leren.

15. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    We gaan lekker 10 dgn kamperen in de vouwwagen van mijn ouders dit jaar.
    kunnen de kindjes lekker ravotten en zwemmen etc.

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt heerlijk Sher!

17. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    wij gaan een weekje landal doen in september.

18. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Lekker vakanties... Ik moet nog een week werken en dan 3 weken vrij.
    Ik heb gedacht om de Rapley methode te doen...Moet wel zeggen dat de bijvoeding er soms wel een beetje bij inschiet.
    wij zijn ook zulke ritmeloze deuzen en bijna alles komt op mijn schouders neer.
    Ze eet wel pasta uit het knuistje (zooo schattig) en ijsjes eet ze ook hahaha dat wordt dunne poep niet normaal. Bleren als ze niks krijgt joh!
    Ik denk dat de combinatie vloeibaar en stukjes verslikken erger maakt.

Hier schuift ze achteruit op de buik en rondjes en op de rug zet ze zich af en komt ze ook vooruit hahaha geen gezicht.
    Tanden niet in zicht maar af en aan wel knagen op alles.

19. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    hier is madammeke ook druk aan het oefenen. Ze zit de hele dag op der handjes en knietjes heen en weer te wiebelen. Ook kijkt ze er heel trots bij zo schattig.

@Arual heb jij nog een paar goeie ervaring tips a la rapley. CB zei vandaag dat we een fles moeten laten vervallen. We zitten nu op vier. Ik vind eigenlijk dat Liselotte dit zelf moet aangeven. Maar dit gaat natuurlijk alleen lukken als ze voldoende binnenkrijgt. Ik heb net wel het boek van Stefan Kleintjes besteld en ik hoop dat ik daar een hoop uit kan halen. Eigenlijk wil ik het eetmoment ook vervroegen naar 1700/1730 maar dan slaapt ze ook nog vaak. Tis nog even uitvogelen allemaal.

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Isa ligt op haar buik en rug en rolt zo nu en dan maar daar blijft het bij, ze neemt haar tijd :D, als zeniet bij ht speeltje kan wat ze eigenlijk wil hebben dan pakt ze toch maar een ander speeltje dat dichterbij ligt. Ze is wel heel erg met haar vingertjes bezig, kleine dingetjes pakken en ronddraaien.

Missm, ik zou er zelf voor kiezen om haar aan te laten geven of ze een fles nog nodig heeft en als Liselotte er nog om vraagt zou ik er zelf voor kiezen om hem te geven (mits je niet elke dag over de max aan schepjes voeding gaat).
    Wij gaan volgende week met brood starten.
    Ons 'schema' ziet er nu zo uit (wel met bv maar dan heb je een idee hoe het eruit KAN zien):
    7.00-8.00 wakker bv, 9.30 fruit, 10.00 naar bed
    11.00-11.30 wakker bv (en straks rond 12.00 rommelen met brood), 13.00 naar bed
    14.00-15.00 wakker bv, 16.30 naar bed
    17.00-17.30 wakker (dan drinkt ze even kort), 18.00 groenten en aardappel
    19.30 bv en dan tussen 20.00-20.30 gaat ze slapen.

Nu is dit het ideale plaatje he voor ons, loopt niet elke dag zo ;), gisteren kon ze niet slapen om 13.00 en viel ze 15.00 in slaap en heeft ze tot 17.30 geslapen en viel ze savonds ook pas 21.00 in slaap, verder voed ik op verzoek dus kan zijn dat als ze vaker erom vraagt dat er nog een voedingsmoment tussendoor komt (soms savonds als ze wakker wordt). Leg haar in bed als ze moe is dus soms verschilt dat ook nog iets. Ik geef borstvoeding voor vaste voeding maar met kv hoeft dat niet perse volgens mij, kan me ook voorstellen dat ze niet zo'n trek meer heeft na een volle fles.
    In het schema van ons cb stonden trouwens ook nog 4 flesvoedingen/borstvoedingen hoor! Ontbijt, bij de lunch, in de middag en voor het slapen, zou je er echt niet druk om maken. Daarnaast is het nu ook nog eens warm dus zou ik eerder de voorkeur aan de fles geven dan dat vaste voeding erg belangrijk is.

Ik heb het boek van Stefan Kleintjes ook liggen (vernieuwde versie) en daar staan wel wat handige dingen in vind ik, het is wel heel erg borstvoedingsgericht maar er staat wel een stuk over de combinatie met kunstvoeding in en eigenlijk maakt het qua introductie geen verschil. En verder ook tips mbt het aanbieden en ik denk dat het wel wat onzekerheid kan wegnemen over het moeten laten vallen van een fles.

Verder probeer ik wel een moment te zoeken dat ze niet te moe is om te eten.

Wij hebben ook enorm zitten vogelen met een tijden, eetmomenten en slaapjes maar nu gaat het (meestal ;)) goed zo.

Deel Deze Pagina