Tummetje, dank voor de uitgebreide uitleg Denk trouwens niet dat E zich door de TSR zo verslikt, want die melk vang ik altijd op. Maar daarna verslikt ze zich ook steeds. Misschien hapt ze niet goed aan? Heb net de liggende houding geprobeerd en het is gelukt Kleine meid is wel een beetje lui. Ze begon goed (omdat ze honger had ws), maar toen ik haar na het verschonen weer op mijn borst legde voor het toetje werd mevrouw ongeduldig. "Wat nou ik moet zelf zoeken, echt niet!" Gillen... Akkoe, veel plezier straks buiten! Lekker de sneeuw in Jullie kleintje groeit vast erg goed. Gaat alles nog steeds goed met de fv? Daantje, fijn dat je goed geneest. Gister nog genoten van mama time? Wat heb je gedaan? Laura, fijn dat het beter gaat met je kloofje. Kan idd zijn dat je kleintje een regeldag had. Volgens mij bij 10 dagen, 3 a 4 weken en dan weer bij 6 weken. Ik wacht op die van 6 weken Succes bij de hoortest. Marloes, hier ook veel geluid! Voordat ze in diepe slaap komt en voordat ze wakker wordt. In het begin was het nog erger: kreunen, knorren, gilletjes haha hilarisch! Arual wat goed! Ze groeit goed. Hier net in de sale allemaal nieuwe kleren gekocht voor mezelf Mocht ook wel weer een keer! Hoop dat alles past. Bv mama's; hoe lang zijn jullie van plan om bv te geven? Ik wil stoppen als ik weer ga werken. Of alleen de ochtend en avondvoeding dan bv geven en de rest kv. Bij cb vragen hoe en wanneer ik dan moet gaan afbouwen.
@ange toch fijn dat een andere houding soms wel lukt.... leuk om te horen dat ook jullie soms last hebben van luie kindjes Wat betreft fv... gaat nog steeds goed... soms om de 4 uur soms 2,5tot 3 maar gaat eigenlijk prima. CB belde nog, komen morgenvroeg langs. Ben benieuwd wat ze zeggen.... Iemand hier ervaring met een vliegreis (8uur) met een klein humpie?? Willen komend zomer naar Canada (familie) als het ff mee zit....
Tummetje, ik ga het op die manier eens proberen. Ze heeft alleen moeite met mijn tsr bij een flink volle borst. Dankjewel voor je uitleg! Ik denk dat ik het snap . Alleen soms geeft ze dus wat melk op en met liggend voeden dan stroomt het meteen overal heen . Ange, lekker dat je weer gaat sporten, wat voor sport doe je? Ik wil in ieder geval 6 maanden borstvoeding geven. Ik werk geen hele dagen en ben nu bezig met m'n voorraadje voor als ik er niet ben. Papa gaat straks weer even oefenen met afgekolfde melk. Akkoe, succes met het cb morgen! Wij mogen morgen naar de cb arts. Fijn dat het zo goed gaat met de voedingen! Geluid, ja wat een 'herrie' komt er af en toe uit de wieg en de babyfoon zeg! Gekreun, 'gilletjes', gepruttel, gemompel. Soms liggen we helemaal dubbel en denk ik ook dat als ik het licht aandoe dat de hele wieg overhoop zal liggen maar madam ligt dan altijd gewoon heel lief te slapen. Vandaag weer kraambezoek gehad en heeft m'n moeder even nieuwe rompers gebracht want ze knalt nu uit haar eerste rompers. In zowel de lengte als de breedte.
Akkoe, hier geen ervaring met een lange vliegreis icm dreumes Maar wat gaaaaaf: Canada!! Wij willen in mei een lang weekend naar Marbella met Esmée (hebben we gewoond). Ben benieuwd hoe dat gaat. Veel succes met cb straks. Arual: is liggend voeden gelukt? Op de een of andere manier verslikt E zich nog steeds in de tsr als ik lig. Btje jammer... Maar hier iig wel veel beter dan op andere manier voeden! Hoeveel uur werk je in de week? En de andere mama's? Ik 26u. Ik volg groepslessen: body combat, body jam en zumba kijk vooral uit naar Zumba! Ben wel benieuwd hoe het is gesteld met mijn conditie... Kleine meid ligt lekker op mijn borst te slapen. Huid tegen huid, wat een genot
Hello!! Wel grappig.. ben zelf zo onzeker als de pest over de borstvoeding.. en dan zit ik jullie hier een beetje een advies te geven, haha. @Ange; Haha, jaa..zodra ze moeite moeten doen is de pret over, echte luilakjes zijn het! Je moet eens kijken hoe hard de melk uit je borst stroomt als je denkt dat ze het ergste van de TSR gehad heeft, dan zie je vaak nog dat het echt in een straaltje naar buiten komt. En dat kan het ook zijn he, dat je melkstroom gewoon goed loopt. Iets te goed, hihi. (Merk het bij L. dan laat ze ineens los omdat ze ligt te wiebelen, en dan spuit de melk echt alle kanten op..echt chaos!) @BV geven: Ik heb geen "deadline" voor mezelf. Ik ben al super blij dat het deze keer lukt.. dus iedere dag is er weer eentje denk ik. Maar zeker 3 maanden voeden lijkt me wel haalbaar. Daarna zie ik het wel. Mijn gevoel zegt, maximaal tot 6 maanden.. maar wie weet hoe ik er tegen die tijd over denk. Ik ga dus helemaal blanco, voor zolang de bv goed loopt, L. goed groeit, en ik me er fijn bij voel. @Akkoe; Spannend, zo'n lange vliegreis.. heb er zelf geen ervaring mee.. wij zijn niet echt "vliegers" @Sporten; pff.. word al moe als ik eraan denk.. Wel gisteren op de weegschaal gestaan! 1 kilo minder dan voor de zwangerschap (was 10.5 aangekomen)!!! Dus ik ben helemaal happy! Gisterenmiddag nog even een minishoot met mn kleine meid gehad.. maar ze vond het niet zo leuk haha.. van de week nog eens proberen
Komt ze..... 1 fotootje hoor... Rest is veel te groot en ben eigenlijk beetje te lui om alles aan te passen .... srry Op deze foto is ze erg wakker, andere foto's (de 1e die gemaakt zijn) slaapt ze heerlijk. Maar ik vind deze wakkere foto's ook erg mooi
sorry dames ik verwaarloos jullie..... zo druk nu. maar de rust komt nu langzaam aan trug ... hier gaat bv goed. ik geef per voedingb1borst.. vandaag drinkt hij stuk kortrvdan ik gewend ben en hij laat er zowaar 3uur tussen heerlijk. want hij drinkt graag vaak en lang bij mij. op advies van cb die hier gistr was laat ik hem niet telang meer drinken..
Akkoe wat leuk! waar zit ze nou in? een panty hihihi? Natascha: hier ook druk hoor, dan komt de computer nu eenmaal niet op de eerste plek Hier is madam erg aanwezig in haar slaap. gillen, schreeuwen, kermen, kreunen en een soort van lachen? Ik denk iedere keer wat doet ze nou toch hahaha Vandaag kwam mijn vriendinnetje voor me zorgen, zo lief! ze heeft boodschappen gedaan en gekookt en gestofzuigd. Mijn andere vriendinnetje had een taart gemaakt met roze muisjes en Tess erop. zo lief! Nu wachten op mijn hubbie. die is vaak laat thuis kan hij nog even met zijn dochter kroelen voor we weer naar bed gaan... Ik zit eraan te denken binnenkort te gaan kolven. dan kan papa ook wat meer doen met zijn droppie. Bovendien scheelt het mij weer wat rust. Jullie al bezig met kolven?
Even heeeeel kort, reageer later uitgebreider . Kolven, ik kolf na de eerste ochtendvoeding de andere borst (geef dan 1 borst) dus heb al een voorraadje. Gebruik de milktrays om in de vriezen. I krijgt sinds vrijdag regelmatig (paar keer per week) een flesje voor de borst, dus 30 cc en dan aan de borst. De lactiekundige raadde aan met 3 à 4 weken te starten (eerst adviseerden ze 6 weken), mits de bv goed gaat. Papa vindt het prachtig . Kan hij straks af en toe een avondvoeding doen en ik lekker even bijslapen. Akkoe, prachtig!!! Mevrouwtje pollewop was 52,5 cm en 4320 gram bij cb, helemaal goedgekeurd bij de arts ! Moet wel volgende week terug voor haar wintersport-tintje , komt waarschijnlijk door de borstvoeding maar houden gelige kindjes toch even extra in de gaten. Liggend voeden nog niet gedaan. Vannacht enorme stuwing omdat ze later kwam, pfff, liep gewoon leeg toen ik het compres eraf haalde.
Even snel op m'n tel, ben kapot pfff Drukke ziekenhuis dag gehad met zoon die vrijdag aan zijn amandelen word geopereerd @arual: goed gegroeid zeg jullie dame!! Dat geel zien kan bij borstvoeding kindjes maanden aanhouden terwijl het bij flesvoeding vaak 2 weken is. Janice hoefde met een waarde van 270 bilirubine net niet onder de lamp (300 is onder de lamp) als ik borstvoeding had gegeven wel, want de waarde kan ipv omlaag ook weer omhoog schieten. Het enige waardoor bilirubine het lichaam verlaat is door veel te poepen haha. Janice ziet nu niet meer geel. Willen ze haar volgende week prikken als ze nog geel ziet? @akkoe: aaaah wat een schatje! Leuke foto zo met der oogjes open!
Vandaag een onregelmatige dag. Tess en ik warn saampies nog lekker in slaap gevallen... mervrouwtje kwam pas om elf uur weer.... Dat is dus een zootje vandaag. Verder maar gelijk in bad gedaan want alles zat onder. Krijg die gele zooi bijna niet uit haar kleren zeg! Hoe gaat het bij jullie, het aanhouden van een ritme? Voor mij is het nog zoeken hoor.(is natuurlijk ook mijn eerste)
marloescha hier totaal geen ritme. aangezien ik voed op verzoek... vanmorgen onze eerste wandeling gehad was heerlijk alleen wel zwaar duwen in de sneeuw haha
Ritme??? welk ritme haha. Probeer zoveel mogelijk structuur te bieden (vaste rituelen) maar alles gaat nog om haar behoefte aan voeding heen. Nachten gaan heel goed, komt om de 3/3,5/4 uur en daarna weer lekker verder slapen. In de ochtend is ze wat onrustiger, wil vaker drinken en maait dan ook wat meer met haar armpjes en ligt dan flink te kreunen en dan smiddags en savonds is het voornamelijk ook nog eten en slapen om de 3 a 4 uur. Als ze wat onrustig is dan kom ik helemaal nergens toe maar net als gisterenavond heeft ze de hele nationale iq-test liggen slapen en heb ik met mijn mannetje op de bank gezeten. Huishouden doe ik tussendoor als ze slaapt en soms... dan is het even een rommeltje maar so be it, als het maar schoon is en weer aan kant is als ik mn bedje in duik. Manlief neemt het stofzuigen op zich en ik doe de rest, de boodschappen doen we samen. Dacht ven een ander merk luier te proberen... wat een rotvlekken die borstvoedingspoep, ben benieuwd of het uit haar romper/broekje is gegaan. Poepen doet ze nog steeds erg veel. Prikken? geloof het niet, ze gaan alleen kijken of het niet erger wordt en of ze goed blijft groeien maar daar maak ik me geen zorgen over. Liggen ze bij jullie al regelmatig in de box of wipstoel? hier nu weinig, wel af en toe in haar nuna stoel maar in de box nog helemaal niet. Ze ligt meestal lekker in haar bedje of bij ons. Wij wonen wel gelijkvloers dus haar bedje staat op een paar meter lopen, bij ons in de slaapkamer. Papa komt net thuis en zegt dat ik wel even de deur uit kan zo... oh wat erg, wil helemaal niet zonder mn kind weg . Ik ga even voeden!
arual haha, jawel joh! Je moet ook af en toe ook eens zonder die kleine weg kunnen Esmée ligt iedere middag in de box op haar buik. Ze speelt niet echt, dat kan ze nog niet. Maar ze kijkt rond en valt dan in slaap. Ze slaapt erg goed in de box. We hebben nog geen wipstoel, dus geen ervaring. Natascha, lekker he ff naar buiten. Het zonnetje schijnt ook zo lekker. Was wel erg glad vanochtend vond ik. Wou de vuilnis weggooien en gleed bijna uit + de kliko was vastgevroren grrr... Daan, sneu dat je zoontje vrijdag onder het mes moet Veel succes en sterkte! Akkoe; mooie foto! Prachtig meisje Erg wijs volgens mij... @ritme: Overdag komt zo om de 2 a 3 uur voor een voeding, s avonds heeft een huiluurtje en drinkt ze erg lang. Vervolgens slaapt ze door tot een uur of half 3 - 3 en komt ze daarna weer om de 2 a 3 uur voor een voeding. Haar dutje in de box duurt altijd zo'n 3 uur, verder duren haar dutjes zo'n 3 kwartier. Soms langer. @verder: Esmee heeft vannacht voor het eerst in haar eigen kamer geslapen Ze is nu bijna 7 weken en durf het nu wel aan. Vind het ook fijn om haar zo naast mij in de wieg te hebben hoor, maar wil haar ook alvast leren om in haar eigen kamer te slapen. Dacht dat ik nu wel beter zou slapen, maar werd van ieder kikje door de babyfoon wakker. Mama moet wennen he... Hoe lang slapen jullie baby's overdag? Esmée slaapt dus 3 kwartier per dutje en wordt dan wakker. Ze gaat dan huilen en dan haal ik haar eruit om te knuffelen en te spelen. Nu heb ik gelezen dat een baby slaap cyclus 3 kwartier duurt en dat ze eigenlijk 2 van die cycli moeten slapen om uitgerust te zijn. Dus na 1 cyclus niet eruit halen, maar laten liggen zodat ze verder kunnen slapen. Hoe doen jullie dat?
@Marloescha (en other....) hier wel proberen ritme te creeeren. A 3-4 uur, maar nu is ze bijna 5 uur aan het slapen. Dus ga haar zo wakker maken (komt qua uren dan vanavond wel goed uit nu ze 5uurtjes heeft geslapen hihi) Foto van mn meissie is in een soort doorschijnende roze doek, lijkt idd wel wat op n panty Ik heb dan nu wel regelmatig gekeken op haar kamertje of ze idd slaapt of dat er wat anders aan de hand is (zoooooooooooo rustig).... Heb zelf nog lekker een goed uur kunnen slapen in bed, dus vanavond met visite beneden, gezellig!! @Arual af en toe zonder kleine... hier ook nog niet gedaan haha. Volgende week zondag wordt de 1e keer.... dan gaan we samen weer naar de voetbal (thuiswedstrijd) en dan gaat ze naar opa en oma... vind het nu al eng!!!! @Daantje succes voor je kereltje morgen... knuffff Nou mn meisje wakker maken en voeden en heeeeerlijk knuffelen
Daan succes morgen, dat hij maar niet te veel pijn gaat krijgen ... Vandaag de tweeling lag te slapen, en Ilse lag in de box te slapen en Lana zat beneden met de pop te spelen ... Hoor ik opeens een rare piep van boven. Ik schrok want ik dacht de wasmachine ??? Ik naar Laan geroepen dat ze moest blijven spelen en Ilse niet op mocht tillen ... Bleek dat ik hem verkeerd gestart had, opnieuw gestart, hoor ik opeens gehuil van beneden, ik naar beneden en de deur staat open, Lana een krukje gepakt en loop tegen Ilse te klessebessen : Hee Ils wat is dan ? Je hebt honger zeker hé ? Mama komt straks, moest even bij de wasmasien kijken ... Ik mocht je niet optillen van mama...Sssst wees maar stil hoor anders worden Sjoerd en Emma ook wakker...Kusje gegeven, aai over haar bol en speen erin, en Ilse was stil Superschattig Ik heb dus al een oppas Ongelovelijk hoe gek zij is met haar zussie Vond het echt zo lief !
Daantje, succes met je mannetje. Lekker (al denkt hij er vast anders over dan) waterijsjes laten eten helpt toch? Dat herinner ik me van vroeger. Sneu hoor! Ohja uren werk, daar vergat ik op te reageren. Ik werk in een vrijwillige functie dus heb wat meer vrijheid in de uren die ik werk. Meestal kwam het neer op 2 à 3 x 3 uur in de week. Akkoe, spannend volgende week zondag!!! komt vast goed! Slapen, klopt Ange, ze hebben een veel kortere diepe slaap dan wij. Hier werd aangeraden om haar wel te laten liggen als ze haar oogjes open doet, wel beetje kletsen of laten merken dat ik er ben als ze onrustig is. Maarja meisje hier huilt dan ook niet en valt uiteindelijk dan weer in slaap na een tijdje murmelen en kreunen. Kan me voorstellen dat dat niet zo'n optie is als je kleintje een keel opzet. Ik laat haar ook niet huilen want als ze even huilt (erg weinig) dan is er ook wat (luier, honger, krampjes). Nou ben een uur weggeweest. Even wat boodschapjes gehaald en weer terug. Even in de stress omdat m'n vent niet opnam toen ik belde maar hij hoorde de telefoon niet . Ze slaapt nu nog heerlijk dus had uitgebreid kunnen gaan shoppen haha.