De 1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SeaShell, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Wat onwijs lief zeg!!!
    De zoon van mijn hubbie wil wel iets meer helpen dan dat. Die kan ik in de gaten houden wat dat betreft (oren zijn niet om mee te luisteren he, maar om gewoon uit te zetten). Vorige week was hij boos omdat ik even rustig wilde gaan voeden boven. Hij wil zo graag helpen haahaha, sorry jongen dat gaat niet bij jongentjes.

@ritme, ik ben blij dat jullie ongeveer hetzelfde zitten. Ben zo ervaringsloos en mensen zeggen tegen me wat ik allemaal moet doen....dan denk ik pfff goed bedoeld hoor, maar het komt zoals het komt. Bovendien is ze pas 3 weken oud en ben ik drie weken moeder.

Vandaag heeft Tess dus echt een slaapdag. aan de hand van haar slaapjes moet ik dus voeden. het wisselt tussen 2,5 en 5 uur. 5 uur dan heeft ze erg goed geslapen. Dit is meestal snachts.
    Ze huilt niet vaak, maar als ze huilt dan gaat het meestal om eten!
    ze huilt zelfs niet als ze uit bad gehaald wordt.

Vandaag toch weer niet buiten geweest. Morgen ga ik echt!
    als Tess het toelaat hahahaha

2. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    En marloes... Vandaag naar buiten geweest? Na het wknd wordt het weer beter weer en gaan wij ook weer vaker naar buiten.

Volgens mij is E aan het regelen. Vannacht 4 x eruit geweest omdat mevrouw lang en hard huilde en honger had :( vermoeiend. En ook vanmiddag slaapt ze nauwelijks en wil ze veel aan de borst. Hoop dat deze regeldag maar 1 dag duurt! Mijn borsten voelen slap aan, bluhh...

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hello..

ff dipje :( wij hebben spruw. aanleggen doet vreselijk veel pijn en heb het echt even gehad. ik heb maar 1 duwtje nodig om helemaal onzeker te worden en nu wordt de bv dus bemoeilijkt door die klote spruw. ik ben zoo voorzichtig met alles.. altijd handen wassen, schone monddoekjes.. en dan krijg je het toch :(
    medicatie gekregen van de huisarts.. hoop dat het aanslaat.. want lees op internet veel dat het gewoon niet werkt wat we hebben gekregen, of dat er meerdere kuren gedaan moeten worden.

blegh.. ik ga ff verder zitten dippen :(

4. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ange ruk hè die regendagen..

Tummetje spruw sucks vlgs mij krijgt bijna iedereen dat wel een keer..

En helaas het is idd moeilijk ervanaf te komen

5. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Tummetje, dikke knuffel meid :( hoop dat het snel over gaat.

Natascha, regeldagen zijn idd ruk! Vooral in de nacht! Heb zitten janken toen ze de 5e keer in de nacht kwam :( toen heeft mijn vriend haar gelukkig overgenomen.

Weten jullie nog dat ik in de zw last had van mijn pols? Ws door vocht dachten we toen. Net second opinion gehad bij fysio, blijkt dat de pees gescheurd is! Klote! Nu weer fysiotherapie en hij neemt contact op met de chirurg. Ms moet ik geopereerd worden.

Daan, hoe is het gegaan met giorgio?

6. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Daan hoe is het gegaan ...

Hier heel erg verdrietig vandaag, mijn hondje heeft waarschijnlijk leukemie (topic erover in de lounge) Ik ga nu weer knuffelen met hem ... Welterusten

7. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Sterkte meid :( en een dikke knuffel!

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ ik ben verliefd; jeetje meid wat erg van je hondje :( :( wanneer heb je de definitieve uitslag? denk aan je meid, dikke knuf!

@ Ange; aaah dat meen je niet? wat ontzettend klote van je pols!! krijg je nog een echo/foto in het ziekenhuis? en kunnen ze met fysio denkt hij wel de klachten wat verminderen? knuf! hoe is het nu de laatste uren met het regelen? komt ze nog zo vaak?

@ tummetje; balen van de spruw zeg, snap wel dat je daardoor een dipje hebt, ook jij een dikke knuf!

@ ritme; hier komt ze nog steeds om de 2,5-3 uurtjes en 's nachts ook helaas.. zoon sliep met een maand al door, hier duurt dat denk ik nog een tijdje.. verder heeft ze zeer veel last van krampen.. eigelijk perst ze 24/7 en laat ze echt stinkscheten, maar kan maar 1x per dag met zeer veel moeite poepen en moeten soms 'helpen' met de thermometer omdat het anders niet komt, zoo zielig :( ze huilt ook best vaak van de pijn. maandag naar het cb en woensdag naar de kinderarts, benieuwd wat die zegt..

Hier om 7.15 in ziekenhuis, om 8.55 werd hij eindelijk geholpen.. toen ze hem naar boven reden voor de operatie riep hij zelfs ''jippie!!'' gek kind :p zelfs bloed prikken vind meneer leuk ;)

eenmaal op de OK in het maskertje met ''slaaplucht'' zuchten en weg was meneertje.. 10 minuutjes later was hij al klaar en mocht ik op de uitslaapkamer zijn. meneer bloedde alleen flink na uit zijn neus, maar een uurtje later had hij al 5!!! glazen drinken op en een ijsco haha, verder kreeg hij nog een cadeautje omdat hij zo'n grote knul was geweest en om 11.30 weer lekker thuis. ligt nu lekker te slapen met een celstofmatje onder zich, want het bloed lekker na.. nu 4 dagen niet naar buiten/school toe vanwege infectiegevaar. wij zeiden zo voor de grap '' volgende week weer een keer opereren?'' ja hoor zegt die doodleuk

Verder vandaag de foto's van de fotoshoot opgehaald :D

9. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Donderdag, al denk ik de uitslag al te weten ... Mijn 2 berners zijn ook 2 kindjes van me, en zelf kunnen ze de beslissing niet maken, dat moet ik voor ze doen, hoe moeilijk het ook is ... Hij is nog maar 5 :(

Gelukkig dat het hem is meegevallen, en niet een trauma aan over hebt gehouden ...

Bedankt voor de steun meiden, ik lig vanaaf op de bank te slapen, naast mijn Bikkel ...

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Och ik ben verliefd :( :( :(, hele dikke knuffel!!! Weten dat je de juiste beslissing zal maken wil nog niet zeggen dat het minder pijn doet... Ik duim heel erg hard! Knuffel maar flink!

Tummetje, oh meid wat rot. Als ik zo je adviezen en tips hoor mag je echt wel wat zekerder van jezelf rondom borstvoeding zijn denk ik.
    Hoop dat jullie behandeling aanslaat.

Ange, hoe gaat het nu? Hoop dat je regeldagen niet te lang aanhouden. Klote van je pols zeg!!!

Daantje, wat een stoere bink heb je zeg!!!
    Ah en wat sneu van de krampjes van je meisje.

Marloes, rustig aan meid, ze is er pas 3 weken. Je kraamtijd duurt 6 weken toch? Geef het de tijd om in een ritme te komen.

Vannacht had ons meisje ineens een lange ruk gemaakt, van 11.00 tot 4.30 geslapen na een avond clusteren. In de ochtend wil ze dan wat vaker drinken en in de avond weer. Wil er met alle liefde altijd aan toe geven maar als we dus een afspraak hebben is dat lastig want dan zit ze alleen maar te happen en gaat ze uiteindelijk huilen dus het liefst ben ik dan gewoon alleen met haar thuis maar je kan het niet altijd voorspellen want er zijn ook ochtenden en avonden dat ze als een roosje slaapt. Smiddags slaapt ze sowieso heel goed en ben ik even met haar naar de stad gegaan want ik moest naar de h&m en hema en ze heeft heerlijk liggen slapen onderweg en in de wagen.

Nog even wachten tot de droger klaar is en dan ga ik naast de kleine meid liggen.

11. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @tummetje knuffff!
    @verliefd knufff groot gelijk dat je lkkr,gaat knuffelen met je dog!!
    @daantje wat n bikkel! Beterschap

Hier doet onze meid t heerlijk! Manlief gaat er in t wknd,s nachts uit , heerlijk!
    Ze komt wisselend of om +- 3uur of tussen 5/6 uur, afhankelijk vd laatste fles hihi

12. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Tumm, ik hoop dat het snel beter gaat.je moet nu ook alles wassen hè.stik vervelend.maar kop op als de spruw weg is kun je weer gaan genieten.
    Daan, wat stoer die zoon van je.ik heb het zelf en aantal jaar geleden moeten laten doen, maar dat was janken hoor! Twee weken uit de running.die kinderen zijn zo flexibel nog.
    Verliefd, knuffel!sterkte meid!
    Ange, wat vervelend.zo'n operatie moet je lang van revalideren toch? Hoe komt het dat je wast gescheurd hebt? Ik duim voor je!
    Akkoe wat heerlijk in het weekend! Ik wil van de week gaan beginnen met kolven.dat is voor mij en mijn man wel lekker.(ik denk d at hij het leuk vindt haha)
    Arual, dat clusteren herken ik wel.dan ben ik zelf kapot na zo'n dag!

Van de week te horen gekregen dat ik niet op mijn locatie kan blijven werken.lang lege de bezuinigingen. Gisteren een emotionele ontploffing gehad toen mijn vent liep te zeuren over de rotzooi. Ken zo nog janken. Gelukkig weet ik van mezelf dat alles goed komt, maar heb f duidelijk nog en dosis hormonen in mijn lijf!

Vandaag wil ik naar mijn opa en oma.foto''s maken met hun achterkleinkind!
    Het is de eerste meid na 4 jongens en een jongen op komst.
    owjee,ze huilt.dat gebeurd niet veel:)

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook redelijk kapot na het clusteren. Ze begint nu begin van de avond en dan tot een uurtje of half 11. Maar vannacht maakte ze dus wel ineens een ruk van 7!!! uur :$. Schrok ervan toen ik de klok zag om half 6, toen begon ze pas te pruttelen.
    Installeer mezelf dan maar op bed met wat drinken en eten. Alleen wel vervelend als ik dan dus niet thuis ben als ze begint te vragen en onrustig wordt, speentje wil ze dan ook niet. Wordt daar dan zelf onrustig van en door de reacties van anderen ook heel onzeker terwijl ik weet dat het normaal babygedrag is en ik wil dan ook in haar (emotionele) behoefte voorzien.

Vandaag zou ik eigenlijk de verjaardag van mijn schoonzus hebben maar ze heeft de griep dus een dagje thuis aanrommelen. Ga straks haar kleertjes eens uitzoeken op maat.

14. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @marloescha betekend dit dat je je baan kwijt raakt of wordt je herplaatst?
    Damn , wel balen zeg!
    En leuk het achterkleinkind :D

Vanmorgen bij mijn oma van bijna 90 geweest, L. is haar 3e achterkleinkind.
    Mijn andere oma is bijna 85, L. is haar 4e achterkleinkind
    En opa en oma van mijn man zijn 92 & 90, L. is hun 14e achterkleinkind.
    Ze genieten volop :D

@arual je dag door gekomen? ;)

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marloes, sorry ik had dat stukje over je werk gemist!!! Schandalig van me! Hoe is het nu? Hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid.

Akkoe, wat leuk dat jullie grootouders nog mee kunnen genieten!
    I. is het eerste achterkleinkind van mijn opa en van mijn oma.

Hier wel doorgekomen hoor, maatje 62 vast gewassen en 50 uit de kast gehaald. Werd er wel een beetje emo van, het gaat zo snel, voor mama iets te snel misschien ;).
    Ze ligt nu bij mama te slapen, heeft de hele dag in haar bedje gelegen tussen de voedingen door dus het is knuffeltijd. Ze heeft net papa ondergespuugd (ja van clusteren raak je vol). Benieuwd hoe ze het vannacht doet.

16. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Arual niet onzeker worden hoor.(zeg ik dan...:))
    Dat clusteren is gewoon irritant, maar we gaan er gewoon vanuit dat het allemaal maar ff is. Net dus als de maatjes 50 snif snif

Ik ga kijken of ik herplaatst kan worden via een sociaal plan, maar met mij zijn er zeker nog 35 mensen van hetzelfde niveau.
    Ik denk zomaar dat het goed is om alvast extern te gaan koekeloeren. grrrr niet leuk als je wil genieten van je verlof. Maar wat dat betreft hebben we altijd een beetje pech hier.
    Gelukkig is onze dochter zo'n schatje en kan ik wel genieten van haar.

Leuk he Akkoe, die ouwe mensjes met de mini mensjes. O.Opa en o.oma waren zo trots. Ik had mijn vader meegenomen(opa), ma bleef ziek thuis. We waren nog niet terug of o_Oma had oma gebeld dat ze zo'n dotje is etc etc. Tja als ze opa en oma zijn is het toch heel bijzonder die trots!

Ik ben kapot. Tess was na de reis al erg van slag. In de auto slapen, bij de familie in de armen. Stik wakker en luisteren naar alles eromheen. terug nog even bij opa en oma half uurtje. toen begon het jammeren en vele eten al.
    Thuis gekomen wilde ik gaan rusten maar 30 minuten later had ML zijn kant al weer uitgenodigd. Tess wilde niet slapen en ik stik moe. heel gezellig.
    Heel de bups bleef ook eten, dus nu zit ik hier half afgebrand.
    Zo maar lekker naar boven. Ik ben blij dat ik morgen weer ff een dagje alleen ben met mijn meisje. kunnen we weer proberen een regelmaat te vinden samen;)

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Marloes, wat klote van je werk :( En laat die rotzooi lekker even voor wat het is! Als hij er last van heeft ruimt hij het maar zelf op :p Hier had vl gisteravond ook ineens opruimdrang hihi. Het huis is iig weer lekker schoon. wat leuk om de kleine naar de overgrootouders te brengen :) Wou dat ik dat ook kon. Helaas heb ik nog maar 1 oma en die woont in Suriname. Veel foto's gemaakt?

Akkoe, ook jij naar de overgrootouders geweest? Leuk zeg!

Arual maat 62 al! dat gaat snel he! Wat fijn dat ze al zo goed doorslaapt! Word een beetje onzeker van die modelkinderen van jullie die al zo goed doorslapen :( E komt nog steeds om de 3 uur en zit nog op 8 voedingen.

Gister naar de babymassage geweest. Echt super leuk! E wilde natuurlijk eten terwijl we nog niet eens begonnen waren... En dat terwijl ze thuis ook net had gegeten. We waren met 3 stellen en de papa's hebben gemasseerd. Erg leuk! heb het ook al thujs toegepast. Ben benieuwd naar volgende keer.

Nu lekker naar bed. Trusten :)

18. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Gebruiken jullie nog vaak een kruik? Ik wel. Niet omdat ze niet warm blijft, maar dan slaapt ze langer...ben ik achter gekomen. Dan krijg ik iets meer gedaan...zoals douchen of eten zon der dat ze aandacht wil hahaha
    Dan kan ik ook de verwarming wat lager gaan zetten :cool:

Leuk babymassage! Heb ik ooit iets van mee gekregen uit mijn stageperiode. Ik moet nog ergens de informatie hebben ...ga ik van de week eens opzoeken;)

19. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Nee hier geen kruikje meer. Ze ligt in een pyjama, daarover de puckababy, daarover een dubbelgevouwen deken met lakentje en daaroverheen een wollen dekentje (omdat het laatst zo koud was).

Net lekker gewandeld :) naar de supermarkt gelopen en weer terug. Morgen of woe weer wegen. Lijkt alsof ze niet veel is aangekomen. Aan 1 borst drinkt ze ook niet zo super. De spuitboobie zoals vl zegt. Ook al voed ik liggend, het spuit nog haar keeltje in :( Dacht dat bv zich op een gegeven moment wel zou aanpassen aan de baby, niet dus...

20. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    zo Tess heeft mama 2 keer ondergespuugd en de poep kwam via de buik omhoog hahaha we waren op visite, goed getimed!
    Ange: ik wil morgen gaan beginnen met kolven. de TSR is bij 1 borst ook zo sterk dat ze wel heel hard moet drinken. kijken of het helpt.
    misschien spuugt en verslikt ze zich dan ook minder.

Deel Deze Pagina