Sorry meiden ook ik verwaarloos jullie.. Maar we liggen al 7 dagen doodziek in bed.....en nog steeds ziek.....(griep) Ook Tessa is ziek, gelukkig geen koorts maar wel keel pijn... Me ouders zijn vandaag naar het cb geweest met haar om d'r te wegen, vorige week woog ze 3770 en nu alweer 3920 dus ze is wel aangekomen, gelukkig maar... En ik heb zo veel pijn met voeden, hoop dat een kennis die lactatiekundige is, snel terug is van vakantie want dit trek ik niet lang meer.... Me tepels doen zo een zeer..... Zelfs de lichtste stand van me kolft zorgt ervoor dat ik door een hel ga! Nu kolven... Voor ze wakker word en graag tiet wil hihi...
Goedemorgen dames! Gelukkig is ze niet opgenomen! Gisteren direct de koemelkvrije voeding gegeven en wat denk je? ze drinkt niet , maar ze ZUIPT geen uitslag meer na de fles, niet meer gekrijsd na de fles, noppes Vanmorgen heeft de kinderarts nog gebeld en moeten nu 2 weken doorgaan met de koemelkvrije voeding en dan hebben we weer een afspraak staan.. ook naar de dietiste toe over 4 weekjes om ook de bijvoeding te bespreken straks omdat die ook koemelkvrij moet zijn net als bij onze zoon.. @ tummetje; hoe gaat het nu met je meisje? merk je dat de medicatie al wat helpt? knuffel! @ liana; veel beterschap voor jou en je meisje! gelukkig is ze wel goed aangekomen! hoop dat de lactatiekundige je kan helpen meid @ akkoe; wauw, 150 al? hoe zwaar is ze? Hier is Janice 3800 maar mogen maximaal 6x100 geven, wij mogen 150ml per kilo lichaamsgewicht geven, dus 4 kilo x 150 - 600ml. onze zoon zat echt al heel snel op 150, maar hier lijkt het een eeuwigheid te duren @ marloescha; hoe gaat het met Tess? had ze nu toch diarree? @ arual; fijn dat je meisje niet meer zoveel clustert, dan kom je ook meer toe aan je rust. hieronder 2 foto's van ons meisje, foto 1 is ze echt knalgeel en echt een kanarie en foto 2 is nu. en iedereen maar zeggen '' wat hebben jullie een mooi getint kindje'' is jullie meisje ook zo geel als janice op de foto? of een klein beetje?
Dit is op het cb (afgelopen woensdag). Nou moet ik zeggen dat het licht ook niet heel erg meewerkt maar je ziet wel dat ze dus getinter is dan ik en manlief is toch echt witter dan wit dus het is geen halfbloedje .
Ja ze ziet idd best geel! Maar als ze goed alert is en goed drinkt en poept plast is het geen probleem. Janice was echt sloom, kwam niet meer voor de voedingen, huilde niet, etc Nu het geel weg is is het totaal een ander kindje wat echt alert is en wel huilt, voorheen dachten we een "makkelijke" baby te hebben maar dat kwam puur door het geel zien dat ze zo sloom was Hier kun je er veel over lezen onder het kopje "moedermelkgeelzucht" las dat het tot 3-4 maanden kan aanhouden en bemaal is bij borstvoeding, bij flesvoeding moet het wel na 2 weken weg zijn Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Borstvoeding en geelzucht
Zo even tijd om uitgebreid te reageren. Marloes, hoe gaat het nu, nog zo dizzy? hopelijk zijn jullie niet ziek. De natte drek van je kleintje is heel herkenbaar, hier gisteren ook jammeren van de kramp en hele natte poep. Ik probeer ervoor te zorgen dat ze goed de achtermelk meekrijgt. Liana, balen zeg dat jullie het alledrie zo te pakken hebben. Gelukkig is Tessa wel goed gegroeid! Ziek maar lekker goed uit en wij komen daarna wel weer! Daantje, toch kma? Wel super dat ze zich meteen beter voelt ! Ondanks dat het weer aanpassingen met zich mee zal brengen misschien wel een opluchting dat je weet wat het 'probleem' is? Door het licht van het cb lijkt ze wel iets geler hoor, maar je ziet wel wat ze geler is dan ik. We maken ons geen zorgen maar ze laten bij het cb liever prikken dan dat we nog 2 maanden elke week moeten langskomen, echter hoorde ik gisteren van de assistente dat ze bij de huisarts niet zelf prikken dus dan zou ik naar het priklab moeten. Nouja eerst volgende week maar afwachten. Ze is gelukkig helemaal niet suf en groeit en poept goed dus het zal allemaal wel goed zijn, dat artikel van borstvoeding.com kende ik inderdaad al, toch geruststellend . Tummetje, hoop dat het bij jullie al wat beter gaat, knuf. Ikbenverliefd, al nieuws over je hond? Ik ben taartjes aan het bakken voor de poli gynaecologie voor de nacontrole. Benieuwd hoe ver ik kom met die kleine die zo wel weer wakker zal worden. Haar vanmorgen gebadderd met balneum extra vettende badolie en wat een verschil! Ze is weer helemaal zacht, die hou ik erin.
Hier gisteren nog wel een keer diarree. 's nachts poept ze vrijwel niet. Ze heeft wel enorme plasluiers, maar ook vooral overdag. Das wel fijn want dan zit niet alles onder Nu wel af en toe wat krampjes. Mijn moeder zei me dat ze vroeger gewoon Roosvicee Laxo in de fles deed tegen krampjes. Maar dat durf ik nu toch niet als ze diarree heeft. Ze slaapt wel heel goed in de box nu. Ik voed haar als ze vraagt vanwege de krampjes en dan leg ik haar weg. ik ben gelukkig ook niet meer zo duizelig. Vandaag op mijn gemak alle foto's aan het uitzoeken. Schandalig hoeveel foto's ik nog moet uitzoeken en afdrukken. Mooi klusje dus voor deze regenachtige dag. Dat geel zien ken ik niet, maar ons prutske is niet bleek van zichzelf. Ik denk dat ze dat van mij heeft (lijkt ze toch nog iets op mama) want ik ben ook niet heel wit. De ex van mijn man (moeder van zijn zoon) zei als enige dat Tess op mij lijkt hahaha zij zal het wel weten denk? Tess lijkt ook niet echt op zijn zoon, dus hij zal wel veel van zijn moeder weg hebben gehad als baby. Even de foto's van o.oma en o.opa spammen met ons Tessje Tess wilde drinken bij Oma, maar dat werkte geke genoeg niet meer hahaha.
Marloes, wat liefffff . Haha ja die melkproductie zal niet meer werken bij haar o.oma. Foto's uitzoeken en afdrukken... pfff hier nog niet eens aan begonnen. Nog even snel mn botercreme maken voordat ukkepuk wakker is.
lekker Arual, ik heb nog wat 123creme in de vriezer liggen. die zal ik eens op gaan maken anders moet die weg en dat is zonde!Ben nog niet zo ver dat ik iets ga bakken hoor. (als ik met de foto's bezig blijf heb ik er voorlopig toch geen tijd voor hahaha)
Hier vanmorgen lekker naar de kapper geweest, weer helemaal fris gekleurd en geknipt, was 8 weken geleden Verder hier op ZP van een mama 7 bussen koemelkvrije voeding opgestuurd gekregen die ze niet meer nodig had, zooooo lief!! Bespaard ons echt enorm tot we de declaratie hebben! @foto's uitzoeken; heb hier wel al een album afgedrukt vd bevalling à 120 pagina's heb ik van de oudste ook.. Verder nog een fotoalbum vd newbornshoot en album van de eerste maand(en) moet ik nog maken, maar denk dat als ik daaraan begin die ook al vol zit.. Bij de hema kun je digitaal maar 120 pagina's pakken, is het grootste formaat. Digitaal maken vind ikzelf handiger dan alle foto's los afdrukken @marloescha wat een schattige foto zeg! @arual; wat lief dat je cakejes maakt voor de nacontrole en wat fijn dat de balmeum goed werkt! Ik vond dat ook altijd goed spul. Bloedprikken voor bilirubine doen ze vaak uit het hakje, moest hier een heel buisje vol
@daantje fijn dat ze niet opgenomen hoeft te worden en heerlijk dat de voeding al effect heeft!! @marloescha fijn dat t wat beter gaat! En leuke foto's @arual fanatiek hihi alles gelukt qua bakken? Daantje, zijn terug bij 120, ze is er duidelijk niet aan toe meer achter elkaar te drinken. Dus we voeden liever een keer 's nachts, dan 5x 150 en voeding op boeren. Ze is hier nog wel tevreden na 120 en slaapt nu gemiddeld 3,5-4 uur Denk btw dat onze dame voorkeurshouding naar rechts heeft..... dus draai haar hoofdje met regelmaat om als ze op haar rug ligt..... al draait t soms zo terug haha. Goed in de gaten houden....
Hier heeft onze zoon toen een redressiehelmpje gehad omdat hij ondanks fysio toch een voorkeurshouding bleef houden en dus een forse afplatting had Vanaf dit jaar worden redressiehelmpjes niet meer vergoed vanuit de basisverzekering en veel aanvullende verzekeringen vergoeden het ook niet meer, zijn dus speciaal geswitcht van aanvullend pakket waarin het wel vergoed word aangezien een helmpje rond de 1500-2000 kost en we bang waren dat het nu misschien weer nodig zou zijn. Gelukkig heeft Janice tot nu toe niet echt een voorkeurshouding. Giorgio konden we elke keer om en om leggen na elk slaapje, bij verschonen, bij elke voeding, in de box, etc maar die draaide na 2 seconde weer terug Heeft een maand of 4 een helmpje gehad en dat was de beste keus ooit. Zijn bolletje is nu vrijwel rond, terwijl hij voorheen net een platte pannenkoek was, zo lelijk! Daar was hij hoogstwaarschijnlijk wel mee gepest later. Vond een helmpje echt niet leuk, maar beter 4 maanden rot en niet mooi als zijn hele leven er last van dacht ik maar Hier slaapt madame trouwens vanaf een uur of 15.30 nooit meer tot 23.30 s avonds kom zo aan weinig toe s avonds nu man ook werken is tot laat s nachts
Daantje wat fijn dat ze nu zo goed drinkt! En wat een goed nieuws dat ze niet wordt opgenomen Marloescha, leuke foto's! Moet echt lachen om die foto met oma Hihi. Arual, wat een schatje zeg en idd ze lijkt wel bruin! Hier ook een bruin kindje, maar das niet zo gek aangezien ik Surinaams ben. Liana, heeeeel veel beterschap en een knuffel! Hopen dat het snel beter gaat met de voeding. Esmée is al een paar dagen snachts aan het spoken. Na de nachtvoeding komt ze moeilijk in slaap. Ze is al een paar nachten vanaf een uur of 3.00u wakker. Vermoeiend... Mevrouwtje is dan klaarwakker, wil drinken en lacht de hele tijd. Is dit normaal gedrag voor een baby van bijna 8 weken? Bv gaat gelukkig wat beter. Heb goede nieuwe tips gehad van een vrijwilliger van borstvoeding natuurlijk. Vandaag bij de chirurg geweest voor mijn pols. Het is geen gescheurde pees, maar de ziekte van de quervain: een peesschede ontsteking. Ze willen een spuit zetten, maar die mag niet gezet worden als je bv geeft. Dus krijg een spalk en als ik dan over een aantal weken ga werken en stop met bv en het gaat niet beter dan kan ik nog overgaan tot spuiten. Pfff wel klote aangezien ik rechts ben en mijn hand niet goed kan gebruiken. Fijn wknd dames! Nog plannen? Hier morgen sporten en zondag verjaardag van mijn zwager.
@ange: Klinkt als de 8 weken sprong. Janice heeft overduidelijk de 5 weken sprong. Ken je het boek " oei ik groei" ? Daar staan alle sprongetjes van de baby in Hieronder kun je d'r ook een beetje over lezen De 8 groeifases van een baby | Mens en Gezondheid: Kinderen Wat klote zeg van je pols, ben je mooi jarig mee benieuwd of de spalk helpt, ik hoop het voor je! En super dat de borstvoeding beter gaat!
Hoi allemaal, Ik weet niet of jullie me nog weten te herinneren... maar ik voor degene die dat nog wel weten.. we hebben een gezonde dochter gekregen op 9 januari.. DUs allemaal stress om niets geweest! Ik heb helaas na al die echo's niet echt veel zin en tijd gehad om hier op het forum mee te praten.. maar af en toe wel gelezen.. fijne mama tijd allemaal...
Corinuh gefeliciteerd! Fijn dat alles toch goed is! Hebben jullie je voor niks zorgen gemaakt. Daantje, dat zou het idd kunnen zijn! Vannacht was ze weer aan het spoken. Heeft janice last van het sprongetje? Vanavond bij vrienden op bezoek. Ben benieuwd hoe het gaat...
Hoi meiden!!! @liana: Beterschap meis! Mama zijn en ziek zijn gaat niet zo goed samen he @daantje; ohhh dat "pluishaar" bij janice.. zo schattig! En wat fijn dat de kma-voeding helpt!! krijg je direct een ander kindje door he? @Arual; aah wat een lekker toetje heeft ze! Ik zie idd ook een geel tintje.. maar niet zo heel erg hoor. Soms denk ik bij L. ook nog wel eens een geel tintje te zien.. maar das misschien het licht. @marloes: aahhh wat een lieve foto's bij opa en oma! @voorkeurshouding; wij zijn vrijdag naar de osteopaat geweest. Als gewoon een check up, ivm de snelle bevalling. Wij zagen al een lichte voorkeur voor rechts bij L. en de osteopaat voelde dat ook, dus die heeft ie behandeld. Nog steeds leggen we haar steeds op de wisselende zij (ivm reflux slaapt ze op haar zij, wel met een anti-omrolding). @Ange; Jeetje, wat rot van je pols zeg! Fijn dat er een oplossing voor is.. maar jammer dat je moet wachten. Wil ej echt stoppen met bv als je gaat werken? Dan helemaal stoppen of half/half? @Hier; De spruw is zo goed als over.. wel zijn we voor de zekerheid nog gestart met een tweede kuur. Ben zelf geslopt met de miconazol.. want mn hele tepels raakte er geirriteerd van.. ze waren knalrood en pijnlijk. Dag na het stoppen was het over.. dus voor mij is 1+1... De medicatie voor de reflux slaat gelukkig aan.. na een dag hadden we ons eigen meisje weer terug! Af en toe nog veel voeding terug of wat verslikkingen.. maar gelukkig (naar wat wij merken) zonder pijn. Verder gaat het super! L. groeit heel goed. Met 2 weken en 2 dagen was ze 3900 gram, dus 500gr boven geboortegewicht.. is super! We gaan nu wel wat bollere wangetjes bij haar zien hoor! Moet weer gaan.. campina heeft melk-dienst
@Tummetje: super zeg dat de medicatie zo goed aanslaat en dat de spruw bijna weg is, jeeej! Hier was Janice vannacht weer erg aan het huilen, vertrouwde het niet en ff getempt en koorts.. Nu zetpil gegeven en kijken hoe haar koorts dadelijk is, want onder de 3mnd moet je bij 38+ altijd naar de dokter.. Ze is ook nog zeer verkouden, heel haar neus zit telkens dicht. Pff.. Geen oog dichtgedaan vannacht en nu maak ik me nog druk
Tummetje, wat fijn dat de medicatie voor reflux aanslaat en dat de spruw bijna weg is! En ze is goed gegroeid Lekker he zo'n bolle toet! Ik ga idd tzt volledig over op kv. De afgelopen 2 dagen heb ik al 1 x p/dg kv gegeven. De ochtend en laatste avondvoeding wil ik er zo lang mogelijk in houden, maar als de productie straks zo achteruit gaat dat dit ook niet meer mogelijk is leg ik me daar bij neer. Kv drinkt ze nu maar 40 cc en dan krijgt ze daarna nog bv. Voel me idd een beetje schuldig, maar waarom eigenlijk!Kv is ook hartstikke goed. Altijd die strijd tussen bv mama's en kv mama's Waarom niet allebei?! Daantje, rot dat janice ziek aan het worden is hoop dat haar temp is gezakt. Anders naar de huisarts? Zo sneu! Esmée krijgt morgen haar eerste prikken. Kan het kloppen dat ze daar ziek van kan worden? Hoop het niet Hier een foto van ons lachebekkie
Heey meiden!! @Daan; aaah wat sneu.. hoe is het nu met janice? Nog steeds koorts? @Ange; Ja, natuurlijk is dat prima! Als dit je keuze is dan is dat gewoon goed, en daar moet je je ook niet schuldig om gaan voelen hoor! Mijn eerste dochter weigerde de borst waardoor ik moest kolven en dat trok ik niet. Ik heb toen echt met gemengde gevoelens KV gegeven.. maar dat gevoel slijt en ze is een prachtmeid.. groeit goed, doet het goed. Gewoon doen hoor, ze worden net zo groot en sterk! Aaahh wat een lief snuitje heeft ze! Ze kunnen ziek worden van de prikjes, maar mijn dochter werd een beetje hangerig en huilerig.. veel slapen. Dat was het wel, niet veel bijzonders. Anders haal je alvast hele lichte zetpillen in huis..dan heb je ze alvast (meestal worden ze 's avonds jengelig en dan kun je ze nergens kopen). @Hier; nou, wilde gisteren nog een bericht plaatsen dat L. zo zit te kloten met de voedingen (komt nu om de 2 uur, soms korter.. ipv de 3,5 uur die ik gewend ben). En vannacht viel het kwartje ineens.. ze is 3 weken.. dus we zitten volop in de regeldagen! Mn borsten voelen zo leeg aan, en ze wil steeds maar drinken.. alleen huilt ze niet..dus het kwartje viel echt paslaat, haha. Nu ik weet wat er aan de hand is vind ik het minder erg.. dan weet ik dat het weer goed gaat komen.. (je maakt je onbewust toch een beetje zorgen of je productie wel voldoende is..) Had ook gehoopt dat ik vandaag ff kon gaan wandelen met de meiden.. mja..die regen he... *grrr*