Dames, ik zit even met mijn handen in het haar! Vigo is al een paar avonden onrustig geweest. Hij gaat rond 20:00 uur naar bed, en wordt dan 1,5 uur later wakker. Nu was dat steeds wel op te lossen door hem te troosten maar sinds gisterenavond niet meer. Het is echt de hele nacht al drama, inmiddels is hij ook behoorlijk oververmoeid. Hij wordt na een tijdje wel rustig als je hem vasthoudt en hij valt dan ook in slaap maar zodra je hem neerlegt is het weer mis. Nu ligt hij boven ook weer compleet hysterisch te huilen en ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen! Steeds oppakken is ook zo onrustig, hij is al zo moe. Hij heeft eten gehad, ik heb een warm bad geprobeerd, schommelen en wiegen, niks helpt! Ik moet vanochtend naar de CB-arts dus ik hoop dat hij een nuttige tip heeft maar misschien weten jullie nog iets..
Hoi, ik vraag me af of 20.00 niet te laat is om naar bed te gaan, dan is hij misschien al zo moe, dat hij te onrustig is om goed te slapen? Ik weet natuurlijk niet hoe oud hij is.Maar als ik mijn zoon kijk, die gaat echt tussen 18.30 en 19.00 naar bed, en dan lijkt hij nog niet moe, maar doe ik hem later naar bed, raakt hij over zijn toeren, dus misschien is hij gewoon al te moe?
Het kan zijn dat het een fase is. Heel veel kinderen krijgen een periode dat ze graag bij hun ouders zijn en erg gaan huilen als ze op bed liggen. Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Hij was toen ca. 4 maanden. Het was na 2 weken weer over. Ik hoop dat dit ook voor jou zo is. Het wel erg moeilijk om je kindje zo overstuur te zien en je kan niet meer dan je best doen om hem te troosten. Succes!!
Hier een neefje die van 7-7-09 is en ook net zo'n periode achter de rug heeft. Ook wakker worden en compleet over z'n toeren. Schoonzusje werd er hopeloos van het heeft 1,5 tot 2 weken geduurd en nu is het over.
Hij is net 6 maanden. Het gekke is dat hij nu gewoon ligt te slapen, en op het consultatiebureau was hij ook één en al vrolijkheid . Ik denk dus niet dat er echt iets aan de hand is. Zijn neus zit wel steeds dicht dus misschien dat hij daar 's nachts helemaal van over zijn toeren gaat. Ik heb nu neusspray gehaald bij de apotheek, hoopt dat dat een beetje gaat helpen bij het slapen. Wat het laat gaan slapen betreft, aan het einde van de middag slaapt hij altijd nog even, zo tussen 18 en 19 uur, om dan rond half 8 zijn laatste fles te krijgen. Dit gaat eigenlijk al maanden heel goed.
is vAKer rond deze leeftijd. Vanaf nu komt t besef dat mama weg kan gaan! Dat is natuurlijk behoorlijk beangstigend. Als je hem bewust maakt dat je er wel bent gaat het wel over. is een fase. veel troosten als hij moet huilen omdat je weggaat en het ritme en de ritueeltjes goed vasthouden.
Ja, het lijkt inderdaad wel een soort verlatingsangst, ik had dit alleen pas rond de 8 maanden verwacht. Hopelijk duurt deze fase geen weken, want dan kun je me opvegen .