Baby ruim 5 maanden dwars! HELP!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Noes, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noes

Noes Actief lid

14 sep 2007
    125
    0
    0
    regio Utrecht
    Onze dochter is nu 5 maanden en 1 week oud. Sinds een paar dagen heeft ze besloten dat ze de fles niet meer drinken.
    Ze kreeg voor deze lastige tijd 4x180/6 en deed het daar prima op. Nu houdt ze echter op nadat ze 100-120ml gedronken heeft, ze gaat blazen en met haar tong tegen de speen duwen. Ik kan op mijn kop gaan staan, maar drinken vertikt ze dan.
    We bieden haar nu meer flessen per dag aan en daarmee haalt ze een gemiddelde intake van 500-700ml op een dag. Ze is niet uitgedroogd, ze plast prima en is erg levendig.
    Tussendoor slaapt ze goed en ook 's nachts slaapt ze goed, al wordt ze wel om 02.00 uur wakker voor een fles.
    Herkent iemand deze babyperikelen? Wordt het tijd voor vaste voeding? Is het een periode?
    HELP!

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Herken het helemaal. Mijn zoontje heeft precies hetzelfde de laatste 2 weken. Hij dronk altijd 4 x 200, en nu waren wel al blij als hij in totaal aan de 500 kwam. Vorige week kwam ik erachter dat er 2 tandjes door zijn gekomen. Misschien dat dat het bij hem was, dat het wat pijnlijk of gevoelig was en raar aanvoelde in z'n mondje, want nu gaat het beetje bij beetje steeds weer wat beter met drinken, en komen we alweer tussen de 750 en 800 per dag :).

3. Noes

Noes Actief lid

14 sep 2007
    125
    0
    0
    regio Utrecht
    Ze zit inderdaad wel veel te kauwen op dingen en ze kwijlt...misschien komt er wel een tand aan!

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ja, was hier niet anders ... De hele dag droop het kwijl als een openstaande kraan over zn kleren en probeerde hij alles in zn mond te stoppen. Maar omdat ik alleen maar verhalen las over vieze stinkende luiers bij doorkomende tandjes, en dat totaal niet het geval was, had ik niet gelijk in de gaten dat het wel eens door tandjes zou kunnen komen.

5. Noes

Noes Actief lid

14 sep 2007
    125
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik zal het laten weten als de tand er komt! In elk geval fijn dat C niet de enige is met deze dwarsheid :)

6. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Hier ook een die heel dwars is..gelukkig niet qua drinken, maar hij heeft ook maar 3 flessen en fruit en groente...

ik had al gelezen over een sprongetje ergens rond de 19 weken waar ze heel lang in kunnen zitten maar ik begin ook steeds meer aan tandjes te denken...hij wil niet slapen, alleen maar hangen en pffft...ach wie weet

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Tandjes en een sprongetje kunnen beiden reden zijn tot niet drinken. gaat vanzelf weer voorbij en bij echte honger hangen ze zeker wel aan de bel!
    ;)

8. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    ik herken het ook ja. Dat was voor ons een van de redenen om vroeger dan geplanned bij te gaan voeden en de voedingstijden iets te veranderen.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb het ook meegemaakt, alleen was het hier weer een andere oorzaak. Hij was toe aan een nieuwe smaak! Hier hadden we eerst ook vanalles geprobeerd en op een gegeven moment cb gebeld voor advies omdat hij zo slecht dronk. Toen overgegaan op een andere flesvoeding en hij dronk weer netjes zijn flessen leeg! Joris was toen wel iets jonger, volgens mij een maand of 3/4!

10. Noes

Noes Actief lid

14 sep 2007
    125
    0
    0
    regio Utrecht
    Nou dames,
    Het tandje is er hoor! Vanmorgen een klein wit puntje ontdekt rechts onderin!
    Flessen gaan inmiddels weer beter en de banaan wil ze ook maar wat graag eten!
    Het ziet er naar uit dat het leed weer geleden is

11. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
  12. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    zo zie je maar weer wat een doorkomend tandje kan doen :)

Deel Deze Pagina