De 11-maanden RAMP...sprong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elly1979, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hebben we nu ook duidelijk de 11 maanden sprong, ik dacht dat we 'm eerder al gehad hadden, maar niet dus ;).
    Eva sliep altijd 1 slaapje van ongeveer anderhalf uur, nu doordat ze zo jengelig is is het moeilijk bepalen of ze nu moe is of jengelig ;). Ze slaapt nu 's ochtends 3 kwartier en met een beetje geluk 's middags nog een half uur.
    Ergens vind ik het wel erg grappig, ze is zo anders nu en niet alleen in negatieve zin. Zelfs het ontzettend driftige opeens vind ik eigenlijk alleen maar grappig. Wat kan een kleintje zichzelf in de weg zitten zeg. Ik mag met niets helpen, ze wil alles zelf doen, maar als het niet snel genoeg lukt, wordt ze heel driftig. Dus schoppen, slaan, hoofd achterover en brullen maar ;). Dan laat ik haar heel even brullen en pak haar dan op om te troosten. Als ik haar te vroeg oppak reageert ze het op mij af ;).
    Oh, gelukkig blijft ze 's nachts gewoon doorslapen. Dat is wel heel erg prettig ;). En ze begint lekker te brabbelen, kan nu 'daar' (daaaaaaaaa) zeggen, in die zin dat het voor ons duidelijk is dat ze dat bedoelt ;).

2. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Nou, dat belooft nog wat de komende periode. Ons meisje is ook nog eens ontzettend ziek nu en als de sprong der sprongen daarna nog komt...ik denk dat je ons kunt opvegen :( .

Maar je weet waar je het voor doet toch :) ?

3. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Ik heb nog nooit wat van een sprongetje gemerkt,
    dus ben benieuwd"of we hier wel wat van merken...

4. Fientje29

Fientje29 Bekend lid

18 okt 2006
    542
    0
    0
    België
    Hoi!

Bij ons duurt het ook alweer bijna twee weken.
    Nochtans, bij Nouno ondervind ik enkel last bij het eten.
    Hij wil bijna niks meer eten, enkel yoghurt en platte kaasjes! Een beetje verslaafd zelfs :D .
    Voor de rest blijft hij heel vrolijk en ondervind ik ook geen problemen bij het slapen gaan.
    Wat wel anders is, is zijn patroon; hij slaapt nu dikwijls van 17u. tem 21u., dan drinkt hij zijn papje en gaat hij terug slapen.
    Hij wordt dan wel al tss 5 en 6wakker en dat deed hij vroeger niet.
    Voor zijn sprong kreeg hij zijn laatste papje omstreeks 21u. en sliep hij door tot 7u.
    Hopelijk gaat hij gauw weer wat langer slapen.
    Welke pap of voeding geven jullie je kindje voor het slapen gaan?

groetjes

5. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hier is het ook feest pffff. Heb het even gehad ;) Huilen, krijsen, knijpen niet op het aankleedkussen willen, niet alleen gelaten willen, alleen maar opgetild worden..... Ga zo maar door. Het is ook een combinatie van tandjes, want er zijn 4 opkomst.... Ik hoor meneer alweer, dus ga weer even vandoor!

Groetjes Diana

6. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo meiden!

Wat leuk dat er nog steeds gepost wordt in dit topic!
    En fijn is het he om te lezen dat je niet de enige bent... :)

Hier kan ik eindelijk zeggen dat we onze oude Tamara weer terug hebben.
    Overdag is ze weer heerlijk vrolijk, lacht om alles en ze slaapt sinds een paar nachten weer door van 20.00 tot 8.00...heerlijk!

Het heeft hier een dikke 2 weken geduurd en het was behoorlijk pittig, maar ineens kan Tamara staan en mem ( Fries voor mama ) en papa zeggen en ze gaat staan.
    En als iemand de woonkamer binnen stapt, zegt madam Haiiii... :D
    Dus tja...dat is ook wel weer heel leuk!

Liefs Elly.

7. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ons zoontje is opeens sinds eenw eek erg druk! Zit bijna niet stil en maar lachen....wie herkent dit bij de 11 maanden sprong? Verder heeft hij een paar nieuwe dingen geleerd....
    Verder geen bijzonderheden

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik vrees dat ik me bij jullie kan gaan scharen :rolleyes:
    HEt was hier vanmiddag drama en vanavond met het naar bed gaan ook.
    Ik hoop dat het aan tandjes ligt en dus gauw wee rover is, maar vrees het ergste

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij zijn nu 5 weken onderweg en het lijkt echt beter te gaan. Het gewone dagelijkse ritme zit er wel een beetje in weer.
    's nachts gaat het nog niet altijd goed, maar zo af en toe mogen we een beetje bijslapen!

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier was het helemaal over, maar nee word hij ziek! Welja nog even een druppelop de gloeiende plaat

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hebben we het ergste nu wel gehad denk ik, ik vond het wel meevallen gelukkig. Ze kan zich nu wel aardig weer vermaken alleen en anders kruipt ze gewoon achter ons aan in plaats van meteen te gaan huilen ;). En we weten nu ook hoe we met haar uitproberen moeten omgaan en dat gaat heel goed. Is voor haar ook duidelijk zo en dat geeft rust.
    Alleen jammer dat de sprong begon toen ze ziek was, vooral sneu voor Eva zelf, ik vond het echt zielig. Gelukkig gaat het nu weer lekker. Behalve het slapen overdag, dat was al een paar maanden maar 1 keer, maar dan anderhalf uur... nu is het maar 3 kwartier en met heel veel geluk nog een half uurtje 's middags...

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier hangen we er half in..... maar idd, zodra Joey me even niet ziet is het huilen geblazen

13. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hmm volgens mij zitten wij er nu in! :( Sinds gistermiddag is het krijzen als ze naar bed gaat. Gisteravond krijzen met het naar bed gaan. Vannacht van 0.00 uur tot 4.00 uur wakker geweest en vanmiddag weer krijzen met het naar bed gaan. Terwijl ze normaal een heerlijke slaper was. Pffff na 1 nacht bijna geen slaap vind ik het al pittig. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren :(:

14. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik wil eigenlijk weten of het bij ons ook de 11 maanden sprong is. Ons zoontje Thomas is erg vervelend, huilt om alles. Ik word er echt doodmoe van. Niks is goed en bij papa was het ook krijsen en bij mij zit hij weer erg graag. Voorheen sliep hij de nacht door en nu wordt hij een paar keer wakker en begint te huilen. Bij de oppas knijpt en bijt hij. Iemand een idee? Zo is hij vrolijk en een tijdje daarna zo chagrijnig als maar kan. Groetjes lucky.

15. cinnemie

cinnemie Lid

6 aug 2007
    12
    0
    0
    Hier zitten we er volgens mij ook middenin.
    Tess is sinds een week of 2 super aanhankelijk, vooral naar mij toe, terwijl het anders echt een papa's kindje is. Nu komt ze spontaan bij mij knuffelen en kusjes geven, en als ze op m'n schoot zit, en de papa wil haar bij hem nemen, is het wenen geblazen.
    Met momenten weet Tess niet zo goed wat ze wil, is ze erg onrustig, dan wil ze op m'n schoot, maar eens ze erop zit, wil ze er weer af, en weet ze weer niet waarnaartoe.
    We hebben ook al heel wat onrustige nachten achter de rug.
    Ik dacht dat het nog te vroeg was voor de sprong, maar volgens het boek zou het beginnen rond 42 weken met het hoogtepunt rond 44 weken. Tess is nu 44 weken, dus kan het haast niet anders dan dat het de sprong is.
    Omdat ze nu ze knuffelig is naar mij toe, vind ik het dit keer niet zo erg. Met de 8,5maanden sprong was Tess veel afstandelijker, nu is ze veel aanhankelijker, daar kan ik beter mee leven. Ik geniet nu wel van de momenten dat ze op m'n schoot komt gekropen hoor... was elke sprong maar zo!

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou weet nu zeker dat hij hier eindelijok voorbij is
    We slapen weer in de nacht.
    Hij begint nu met staat, kan heerlijk zelf spelen en nog meer van die kleine dingen dat je denkt, he dat heeft hij nu door :D Zo leuk dat maakt die sprong om snel weer te vergeten

17. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo meiden!

Tamara heeft 2 weken lang weer lekker doorgeslapen 's nachts.
    Het was heerlijk, want zo kwamen we zelf ook weer even tot rust.
    Echt een verademing... :)

Maar nu is het sinds zondag weer mis... :(
    Ze wordt elke nacht weer meerdere keren wakker.
    Ze is overdag gelukkig nog steeds vrolijk en kan heerlijk spelen, maar 's nachts... :rolleyes:

Is de sprong nog niet voorbij?
    Kunnen er uberhaupt pauzes in een sprong zitten?
    Het kan ook een doorkomend tandje oid zijn, maar dan zou ze er overdag toch ook last van moeten hebben?

Komt dit alles iemand bekend voor?

Liefs Elly.

18. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    ehmmm... kan die sprong ook met 8 maanden zijn. Ik herken zoveel in wat jullie allemaal schrijven, alleen olaf is pas 8 maanden. Maar ook opeens niet meer door slapen, voeding willen hebben 's nachts (bv), chagarijnig, huilen om niets, boos en noem maar op.

Zucht...

ik vind dit al een opgave, laat staan als die 11 maanden sprong er ook nog aankomt

19. cinnemie

cinnemie Lid

6 aug 2007
    12
    0
    0
    Laika, je zoontje zal waarschijnlijk in de 8,5maanden sprong zitten. Die was hier een ramp! Deze valt al bij al nog goed mee. De nachten zijn terug wat rustiger en de laatste paar dagen slaapt Tess enorm veel overdag!

Deel Deze Pagina