is het waar wat ze zeggen? hebben jullie emotionele buien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangerevrouw, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    dames,
    het schijnt toch dat je in je zwangerschap nogal last krijgt van buien door de verandering in je hormonen, etc.
    nu ben ik 21 weken zwanger en ik ben allemaal harstikke gelukkig. Ik ben geduldiger en vriendelijker dan hiervoor. Staat het mij nog te wachten en komt het pas later voor? Zijn er meiden van rond de 20 weken die er wel al last van hebben? ik heb geen huilbuien niks....

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Helaas wel, vooral als mijn zoontje huilt (om niks) kan ik al echt in tranen uitbarsten. Zelfs bij tekenfilms:)

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik ben dan geen 20 weken maar ik kan echt overal om janken!
    Ik word er helemaal gek van! Ik dacht dat het al erg was na de geboorte van mijn jongens maar het is nu gewoon nog een tikkie erger! :$

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik heb er ook niet echt last van (of gehad). Soms bij een film of zo, maar ik heb niet echt huilbuien of zo. En ik ben ook niet bozer of sneller geprikkeld.
    Maar nu moet ik zeggen dat ik sowieso een hele makkelijke zwangerschap heb tot nu toe (afkloppen) en ik heb echt nergens last van gehad. Niet misselijk, alleen wat moe. Maar dat ging na 15 weken ook veel beter.

5. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    meid, wees blij en geniet er lekker van :D Bij iedereen is dat weer anders. Ik ben zelf de eerste paar weken enorm chagrijnig geweest..daarna voelde ik me fantastisch. Nu heb ik zo af en toe mn buien en kan ik me vanuit het niets enorm aan iemand irriteren bijv. Ik heb in elk geval geen last gehad van huilbuien of andere vervelende kwaaltjes. Laten we hopen dat dat zo blijft :p

6. Jade86

Jade86 Bekend lid

Inderdaad, wees er maar blij mee. Ik vind het niet fijn om zo vaak de tranen in mijn ogen te hebben als nu tijdens de zwangerschap. Ben echt een zacht ei momenteel en huil heel snel (vooral als ik iets zieligs op tv zie of mooie muziek hoor die me raakt) Ook als ik in het 9 maanden boekje van ons meisje schrijf zit ik soms met tranen in mijn ogen, vooral als ik beschrijf hoe dankbaar we met haar zijn en hoeveel we nu al van haar houden.

7. Vorige zwangerschap had ik het wel, maar deze keer niet.. kan wel wat sneller geïrriteerd zijn maar echte buien niet.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Echte huilbuien nee hier ook niet, wel een tikkie gevoeliger. Heb wel meer peper in me om t zo maar te zeggen,,Mn irritatie grens is dus wel stukken lager.. Maar huilen om niets?Nee dat niet..

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik was heel mijn zwangerschap heerlijk stabiel juist en ik voelde me ook super happy, was niet boos te krijgen.
    Zelf was ik ook niet sneller emotioneel ofzo.
    Ik heb juist nu meer last van het feit dat ik weer een cyclus heb. :)

10. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    ik brul hier wat af! :D vanmorgen nog, omdat het niet lukte een mailtje te versturen met bijlage :) helemaal overstuur was ik ervan haha! maar ook weleens omdat iemand een geldprijs wint op tv of ik juist iets zieligs zie.. ben echt super soft de laatste tijd! ben ong 18 weken trouwens.

11. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Emoties zijn sterker... Ik kan sneller huilen, maar ik kan ook sneller boos worden :). Lang leve de hormonen ;)

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik huil ook om alles. Bij de eerste had ik er niet zo'n last van, maar bij deze ben ik superemo. Sem vertelde vanmiddag dat hij niet mee mocht doen met de jongens in zijn klas bij het spelen en ik was gelijk in tranen. Tot snikken aan toe. ;)

13. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier ook huilen! en zonder ook maar een enkele reden :S heel erg!

14. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    In het begin van mijn zwangerschap was ik best een hormonenbom... Kon elk moment afgaan en wat het dan zou worden was iedere keer weer een verrassing. Of ik brulde het hele huis bij elkaar of ik was woedend :)

Daarna ben ik een tijd ontzettend rustig geweest. Kon meer hebben als voor mijn zwangerschap en was eigenlijk niet boos te krijgen. Mijn man vond dat overigens heeeerlijk :p

Op dit moment kan ik heel emotioneel reageren. Als mijn man iets zegt wat ik fout opvat kan ik echt als een klein kind gaan brullen. Mijn man heeft nu gelukkig door dat het door mijn hormonen komt en niet door hem en geeft me dan maar even een dikke knuffel

Lang leven de hormonen... ik zal ze niet missen ;)

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    De ene keer gaat het goed en de andere keer lig ik alleen maar te janken, vooral als ik andere zie huilen gaan bij mij de kranen open haha, en ik ben sneller geirriteerd.
    Maar verder geniet ik met volle teugen hoor! :D

16. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik heb het juist andersom.
    Waar ik vroeger best kon huilen om erge dingen op het nieuws enzo en waar ik me echt heel rot door kon voelen, doet het me nu echt heel weinig.
    Soms best wel erg, maar dingen raken me totaal niet ofzo.

Wel kan ik me eerder frustreren om dingen en daar dan ook echt lang over doorgaan. ( bijvoorbeeld een postbode die aanbelt en echt 3x achter elkaar heel lang terwijl ik lig te slapen) Kan ik zo boos om worden

Maar huilen heb ik nog nooit zo weinig gedaan als de afgelopen 8 maanden!

17. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Lekker zeg dat je er geen last van hebt! Ik heb het nog niet zo heel erg. Maar kan snel overal om janken! En merk dat dat echt door de hormonen komt!

18. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik hier 30 weken en vanmorgen nog flink overstuur geweest... nu denk ik.. jeetje wat heb k me aan lopen stellen;) Heb er nu nog rode ogen en hoofdpijn van:)
    Maar hier regelmatig door de hele zwangerschap heen.. Niet extreem veel maar zeker wel vaker als dat ik niet zwanger ben:D

19. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Heb vorige week op Heathrow een huilbui gehad op het toilet, nadat ik bij de security door twee van die types werd meegenomen naar een apart hokje voor een bodyscan. Kon het er even niet bijhebben, maar m'n vriend zei ook aan de telefoon toen, dat ik sowieso wel emotioneel had kunnen zijn omdat ik zo moe was van het reizen en alles (ik was in Londen voor m'n werk). Het voelde voor mij op dat moment zo oneerlijk, ik werd er uitgepikt en dan met zo'n bodyscan, voelde gewoon niet goed.

Dat is het enige aanwijsbare van een emotionele bui, verder lijk ik er niet echt last van te hebben gelukkig. Ben best rustig eigenlijk.

20. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi,
    Ik huil om alles. Van de merci reclame tot als de hond een lief koppie trekt animal planet vermijd ik. Ik denk dat manlief er gek van word als ik weer eens in tranen bel. En dan moet ik daar weer om huilen. Terwijl ik nooit een dramaqueen ben geweest. Ook kan ik me nu heel snel ergens over opwinden waar ik me normaal niet druk over zou maken. Ik heb dit vanaf week 7? en het word niet minder.

Deel Deze Pagina