De 12 weken magische grens topic

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moontje2008, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    #21 Beertje1986, 25 sep 2011
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011
    Ow god... was het maar zover zeg..!! Maar ben der nog laaaaange niet!!

Wat zal ik blij zijn als ik ook 12 weken ben..! Haha..!

2. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik weet dat het moeilijk is hoor, vind het soms (vaak) ook heel moeilijk om echt te genieten! Maar het is wel belangrijk dat je dat gaat doen.
    Ik ben nu 14 weken zwanger en vind het best jammer dat ik me die eerste weken zoveel zorgen heb gemaakt en er niet van heb genoten. Gelukkig gaat alles tot zover goed, en daar ben ik dankbaar voor, wetende dat het ook anders kan zijn. Maar stel nou dat het niet goed was gegaan, dan had het ook jammer geweest dat ik er de dagen/weken dat het wel goed ging niet van genoten zou hebben.
    Dus hoe dan ook, als je er nu niet van gaat genieten, dan is dat eigenlijk zo jammer! Ik weet dat het spannend is en de 12 weken is een magische grens, die heel zo magisch niet is overigens hoor want daarna maak je je echt nog steeds zorgen, maar probeer wel nu alvast te genieten, hoe het ook zal gaan aflopen!

Dit was overigens ook een beetje wijze raad voor mezelf hahaha

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Voor mij geen 12w magische grens. Ik haal pas opgelucht adem na de 15 weken... (ivm mk op 15w)

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier ook...

6. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook bijna.... nog een weekje. Morgen 11 weken. Voor mij is het heel spannend geweest, vanwege het feit dat ik 5 miskramen heb gehad. Voor de 12 weken is de kans op een miskraam relatief groot. (afhankelijk van je leeftijd en de hoeveelheid miskramen die je hebt gehad) Daarna is het gevaar helaas nog niet geweken. Mijn gyn zei ooit tegen mij dat er tot de 16 weken ook nog wel miskramen voorkomen. Daarna neemt de kans wel af en gebeurt het nog incidenteel, maar dan zijn er inderdaad weer andere risico's zoals afwijkingen bij het kindje die ontdekt worden, medische problemen bij jezelf die de zwangerschap in gevaar brengen enz. Volgens mij kun je globaal aanhouden dat de kans dat er nog iets mis gaat na de 12 weken nog ongeveer 1% is. Dus van de 100 zwangeren gebeurt er bij 1 iemand nog iets. Das op zich niet heel veel, maar ja, je kunt maar net die ene zijn...

Ik kan het niet meer echt voor me houden, mijn buik groeit. Dus volgende week ga ik het wel bekend maken. Ik zie nu al mensen naar mijn buik staren. Maar ik zeg wel tegen iedereen dat ik nog geen cadeautjes of felicitaties hoef. Ik blijft toch voorzichtig en herken wat iedereen hier zegt: eerste de 12 weken grens, dan de 16 weken, dan de 20 weken echo, dan de 26 weken omdat het dan levensvatbaar is en tenslotte de bevalling nog zien door te komen (want ook daar gaat soms iets mis).

Ik kan alleen maar heel hard hopen dat alles goed blijft gaan. Voor nu vind ik het in elk geval al een wonder dat dit kindje er nog steeds zit! Had ik helemaal niet verwacht toen ik 5 aug een test deed.... Toen dacht ik alleen maar: daar gaan we weer, die zenuwslopende tijd in met een miskraam in week 9 ofzo... (bij mij zijn de miskramen allemaal in week 6 tot en met week 9 geweest).

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik wist dat ik zwanger was met precies 5 weken. Nu 5 weken dus. Ik heb mijn eerste echo (pas) met 12+1 en vind het daarom nog steeds niet erg werkelijk.. We praten er natuurlijk wel dagelijks over maar verder weet nog niemand het. Ik wil sowieso wachten tot die 12 weken voorbij zijn voor ik m'n ouders/schoonouders de gelukkigste mensen op aarde ga maken (bij wijze van dan). Maar sowieso zou ik daarmee wachten tot ik met eigen ogen gezien heb dat er een kindje in mijn buik zit. En persoonlijk vind ik dat wel heel lang duren. Ik had ook nu kunnen gaan, maar omdat mijn VK ons erop wees, dat je met 12 weken echt een kindje ziet top 9 weken bijvoorbeeld, hebben wij besloten nog 2 weken extra geduld te hebben, wat dan hopelijk beloond wordt... Maar eigenlijk wilde ik vanaf het begin wel een bevestiging dat ik écht zwanger ben... Ik heb op zich wel symptomen, belangrijkste is dan vooral overgeven om niks... maar toch...
    Nog 2 weken + 1 dag tot onze echo, wat zal ik blij zijn als ik het bewijs met eigen ogen gezien heb (hoop ik dan maar, en dat alles goed is) en dan rijden we ook direct door naar de ouders, want vind het echt lastig worden...
    Maar ik heb dus verder nog niet teveel gekeken voor kraamzorg en dat soort dingen, want ik (en vooral ook mijn man) wil eerst ZIEN dat er een kindje is en horen dat alles daar goed mee is.

Ik heb het gevoel hier altijd dat echt iedereen met 8 weken ofzo al een echo krijgt (of hartje hoort), maar ik zal vast niet de enige zijn die pas zo laat voor 't eggie weet dat ze zwanger is toch?

8. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Ik ben morgen precies 12 weken. Vanavond controle bij de VK en hopelijk gaan we dan naar het hartje luisteren. Volgende echo pas bij 20 weken (heb al 2 goede gehad).

9. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Is dat per praktijk verschillend dan wanneer ze je de eerste echo geven? Ik heb vanmorgen gebeld en ze zeiden dat ze eerste echo doen tussen 7 - 9 weken..!

Dus 20oktober mijn eerste echo..!!

@evelin1986

Dankjewel... je hebt inderdaad helemaal gelijk...! Mocht het wel misgaan dan denk je achteraf waarom heb ik niet genoten!!?
    Zal er echt meer van gaan genieten nu..!! Dankjewel! ;)

10. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Nog eventjes wachten tot 6 okt dan hebben we de termijn echo...dan willen we het ook aan iedereen vertellen :D
    Ik ben dan in principe volgens eigen berekeningen 11 weken en 4 dagen dus de 12 weken grens kruipt langzaam dichterbij :D
    Ik kijk er ook wel erg naar uit maar meer om het blijde nieuws eindelijk te vertellen en niet langer mijn mond te hoeven houden...alleen dat lijkt me nu al heerlijk hahahaha

En ik heb goede dagen en dagen dat mijn hoofd een loopje met mij neemt met slechte en nare gedachtes maar ja welke a.s. mama niet...dus ik probeer zoveel mogelijk te genieten en hoop dat de 12 weken termijn niet te lang op zich laat wachten en dat de dagen omvliegen :D

Succes allemaal!!

Liefs

Deel Deze Pagina