De 13 Musketiers deel II

Discussie in 'De mama's' gestart door Funnyfant, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Oh hier gisteren het slaapgevecht aangegaan. resultaat: na een uur een hees, paniekerig, zwaar overstuur mannetje. Toch maar weer naar beneden uiteindelijk. Daar half uurtje Bumba gekeken en hoppa om 22:15 naar bed. Toch 45 min. vroeger... pffff.

Madelief: Oh ja hoe was het afscheid gisteren? kussie!
    Maible: Indd wat een boel mensen!!! Klinkt wel fantastisch!
    LM: Oh ja morgen weer echo!! Leuk eindelijk foto's!! :D:D:D

2. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @merel ik zie dat je je ticker weer hebt! Nog 12 dgn te gaan...wat spannend!!Leuk leuK!

3. Funnyfant

Niet voor schamen liefie! Je tante vind jouw tranen zeker heel waardevol, dat weet ik zeker. Omdat ze weet hoeveel je om haar gaf. Echt heel jammer van het weer, dan loopt het echt anders dan je hoopt. hopelijk toch wel afscheid kunnen nemen van haar. Knuffie.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Madl, och lieverd, die tranen zijn gezond, dat moet je laten gaan. Sterkte nog meid.

@FF, manlief gaat er ook zeker uit voor V.era hoor, dat hoef ik vrijwel nooit te doen maar ik word er wel wakker van dus ik schiet er alleen mee op dat ik mn lijf het bed niet hoef uit te hijsen. En als ik eenmaal wakker ben dan kom ik zo moeilijk weer in slaap, heel gek want dat heb ik alleen als ik zwanger ben.
    Wat vervelend ook trouwens dat je steeds drama hebt met kleine draak F.inn 's avonds. Hopelijk gaat het snel weer voorbij. Ik had het er gisteren nog over met de arts van het CB en zij zei dat het soms ook gewoon een fase is en je er niet veel aan kunt doen en dat het zomaar ineens oook weer over is dan. Hoop dat dat ook voor jullie zo is.

5. raspberry

Trouwens even een vraag aan jullie: gebruikten/gebruiken jullie ook wel eens neusspray tijdens de zwangerschap. Ik lees er verschillende dingen over namelijk dat het geen kwaad kan als je het maar niet te veel en langdurig gebruikt en de ander zegt dat het sowieso niet goed is.
    Ik heb het gisteravond voor de nacht wel gebruikt om goed te kunnen slapen. Ik heb ook nog wel homeopatische liggen van V.era, misschien kan ik die maar beter gebruiken dan....

6. Funnyfant

Rasp: Ja dat van die fase, zo voelt het ook. Mn gevoel zegt dat het wel weer goed komt, maar ML wilde de strenge aanpak proberen. Haha maar hij is er van teruggekomen ;)

Neusspray: Ja eerlijk gezegd was ik er zo goed als aan verslaafd voor Finn. Tijdens Finn's zwangerschap mee gestopt, maar wel even gebruikt toen ik een paar dagen een heftige bijholteontsteking had die niet weg ging. Mocht overigens niet van de HA. Daarna niet meer. Ook tijdens de BV niet. Maar daarna heb ik wel nog neusspray gebruikt, maar niet zo vaak. En altijd voor 2-6 jarige. Eerlijk geegd gebruik ik het nu ook wel eens voor het slapen gaan. Ik heb hooikoorts en mn neus zit dan zo dicht dan kan ik niet slapen. Ik heb gelezen dat het de doorbloeding van de placenta KAN beinvloeden. Maar dat is bij overmatig gebruik. Ik doe steeds een mini spraytje omdat ik mn slaap ook belangrijk vind.

En verder heb ik van de KNO en de HA Finn al vanaf de 8 maanden deze neusspray moeten toedienen ivm zn oorontstekingen. Dus hoe schadelijk is het??? Maar goed, die waarschuwingen staan er op omdat ze zich indekken voor schadeclaims. Dus liever niet, maar af en toe een spraytje kan geen kwaad hoor! Verder heb ik er geen verstand van :p

7. raspberry

@FF, ja zo denk ik er ook over, ik gebruik het ook alleen maar voor het slapen gaan en ws maar een paar dagen. Ik heb het met V.era ook wel gebruikt maar toen wist ik niet dat er sprake was van een slechte doorbloeding van de placenta bij gebruik daarvan. Ik probeer vanavond gewoon even de homeopathische en als dat niet helpt dan neem ik toch die andere nog maar een keertje.

8. Funnyfant

oh nee lees net in de bijsluiter dat kinderneusspray wel mag in de zwangerschap!!
    Dat is dus xylometazoline voor 2-6 jarige.

9. Funnyfant

alleen max 7 dagen achter elkaar! ahum :)

10. raspberry

In de bijsluiter van mijn neusspray staat ook gewoon dat het kan in de zwangerschap hoor. Ik heb Otrivin voor volwassenen.

11. Funnyfant

Oh! Ik had op I-net gekeken... Dan voel ik me meteen beter :D:D

12. raspberry

Hhahaha!! Ja dat doe ik ook wel vaak hoor.

Nou ik ben weer weg.

Knuf! X

13. Funnyfant

Doei doei!!!

14. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ik mocht alleen stomen en neusspray tijdens de bijholteontsteking en dat was in het begin van mijn zwangerschap. Volle dosis gepakt, maar ook weer afgebouwd want je wordt er imuun voor.
    Nu spray ik alleen nog Otrivin op aambei :D

15. Funnyfant

AU!! Hoe richt je dan???? :(:)

16. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

hoi meiden, sorry geen tijd om bij te lezen...
    erg druk...
    wou even melden dat hier alles goed gaat...
    sem is gister goed verwend nieuwe fiets gekregen... en nog een leuk ding voor de kleine;)
    knuffels voor jullie
    oja vanaf maandag heb ik geen computer meer... xxx

17. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    in de roos??!!:D:D:D

(hier ook standaard neusspray op toilet)

18. Funnyfant

Nee op t sterretje :D:D:D:D

19. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Wou een heel verhaal typen, maar M.aaike zat weer es in de tuin met dr handen..lekker zwart. DUs heb ze gewassen en we zijn boodschappen wezen doen.

@ Merel de baby zit dus al lekker te duwen van onderen!!
    @ FF wat las ik, heb je een naaimachine gekocht? Leuk! Ben je zo creatief al, of moet je het nog leren? Het lijkt mij ook leuk om te leren, maar weet niet of ik echt zo crea ben.
    @ raspHeerlijk dat je ouders eerst nog op vakantie gaan! Zal wel dubbel zjn als je weet dat het nog niet helemaal weg is. Maar ik hoop echt dat ze kunnen genieten van de vakantie!

sprayen op het sterretje..zolang het maar werkt toch?;)

20. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ha ha....wacht maar tot jullie aambeitjes krijgen!!
    Het is wat lastig, zeker met dikke buik, maar het lukt, en het helpt het vocht eruit te halen, net zoals je dat bij je neusslijmvliezen doet!
    Vraag maar aan Rasp onze ervaren kraamhulp!

Deel Deze Pagina