Hihi, jullie kaarten (Merel en Jadore) staan bij mij ook te pronken op de spiegel! Straks komen er nog meer bij! Leuk!
Nou, ben al weer met V.era aan de gang geweest, weer wakker en mega huilen. We weten zo onderhand niet meer wat we moeten, worden er beetje moedeloos en MOE van! Ze is de laatste tijd weer erg moeilijk met slapen. Misschien maar eens bellen met CB om te vragen wat we kunnen doen. Ik heb dus geprobeerd om bij te lezen maar dat is niet gelukt, ben nu inmiddels zo moe dat ik lekker naar bed ga. Morgen ga ik bijlezen!!! Slaap lekker allemaal en wederom voor de hoogzwangeren: ZET M OP!!!! Tot morgen!! Knuf X
Oh Rasp, wat vervelend En wat herkenbaar helaas! Hier ook een meisje wat 's nachts minstens 3x huilend wakker word. en dan echt huilen, dus niet een beetje jammeren, want dan ga ik er niet naartoe. meestal eindigd ze vanaf een uur of 4 bij ons in bed. fout ik weet het, maar dan ben ik er al een paar keer uit geweest om haar te troosten of om te plassen, dus dan wil ik ook nog even een paar uur slapen..... Wij denken zelf dat ze de spanning aanvoelt? Dat er 'iets aan zit te komen' en natuurlijk een papa en mama die anders doen, een verbouwing, tijdelijk bij opa en oma gewoond, een andere kamer... we hopen dat zodra de baby er is en we na een tijdje gewend zijn dat we met zn 4en zijn, dat het dan vanzelf overgaat....
Trouwens, diegene die hier met een verse baby en nachtvoedingen die sluit ons cafe 's avonds... whahaha, waar gaat dat naartoe met ons saaie mutsen??? Allemaal braaf om 22:00 in ons mandje?
Merel: Hahahahah fijn dat je onze kaartjes leuk vond Die van Jk en N staan te pronken op mn buffetkastje Rasp: Meid wat heerlijk dat je zo genoten hebt! Maar wat lastig met Ve.ra Op een gegeven moment gaat het echt opbreken en dat kun je niet gebruiken nu he meissie... Even het CB bellen kan geen kwaad denk ik. Gebruik je rituelen? Toen Finn zo oud was ongeveer had hij ook een periode met heel slecht slapen. Dat ging niet vanzelf over dit keer. Toen zijn we op advies van het CB duidelijke vate ristuelen gaan gebruiken en dat heeft wel geholpen. Beneden 3 dezelfde dingen welterusten zeggen, dan naar boven, tandjes poetsen, verhaaltje, 3 knuffels op t kamertje welterusten zeggen, liedje en naar bed. Maar je meisje voelt ook de spanningen van alle heftigheden de afgelopen tijd. En ze merkt dat mama "verandert"... Dat kan echt invloed hebben op haar slapen... Ik hoop echt dat het snel over is meid!!! Giraf en Madelief: Het lijkt echt of jullie meiden de komst van de beeb aanvoelen!!! Ik denk ook dat het vanzelf over gaat Giraf, als je je nieuwe ritme gevonden hebt met zn viertjes!! En bij je pakken: Hoezo slecht??? Een aap legt zn jong toch ook niet in een andere boom? Het is gewoon een veilige plek voor haar nu en zo komt mama tenminste ook een beetje aan haar slaap!! Lekker doen hoor!! Komt vanzelf weer goed! Hahahahahaha ik lag pas om 00:30 in mn mandje hoor, maar lekker filmpje gekeken met ML!!! En met de muurletters en sterren voor de kamertjes bezig geweest
Goeiemorgen, Wat vervelend, al die slecht slapende kinderen! En dan al helemaal als je (hoog)zwanger bent en je slaap hard nodig hebt! Die kleintjes hebben vast door dat er grote veranderingen aankomen. O slaapt wel goed (hij slaapt de laatste weken van 19.00 tot 8.00) Maar overdag zit hij aan mijn been of die van Ml vastgeplakt Rasp, ben blij te horen dat je een fijne dag hebt gehad gisteren. Heerlijk een dagje sauna! Vlek, veel plezier met de leerlingen in de stal vandaag! Wat leuk dat jullie dat doen! Ik ben alweer 41 weken Nu begin ik mezelf wel een beetje zielig te vinden.... Vanmorgen twee keer een harde buik gehad (maar dat is niets nieuws) en ik heb wel weer wat last van misselijkheid en maagzuur. Verder helemaal niets...:x Madelief en Giraf, hoe is het bij jullie??
Goeiemorgen meiden!!!! Heh bah wat heb ik toch te doen met de hoogzwangere dames, het wordt nu echt tijd dat de baby's zich laten zien hoor!!!! Vandaag 3 verse baby's lijkt me een goed plan!!! V.era heeft vannacht ietsje beter geslapen, wel een keertje wakker geweest maar niet zo lang gelukkig. En Finn, ja we hebben al vanaf dat ze een baby was een vast ritueel met het slapen gaan, het zit er zo ingebakken dat wanneer we per ongeluk iets vergeten verteld V.era wel even wat er nog moet gebeuren hihi. Het zal inderdaad wel te maken hebben met de spanningen die ze voelt, helaas.......afgelopen week ook zo zielig voor haar trouwens, ik moest huilen en dat zag ze en toen zei ze: "Mama huil." En toen kwam ze naar me toe en wreef me over mn been en gaf me een kusje op mn knie. Och jeetje, nou dat vond ik zo erg!!! Zo is ze zich dus al bewust van dingen en dus ook mijn spanningen en verdriet af en toe. Daar baal ik dan best wel van want ik wil niet dat ze er te veel van mee krijgt en ik verwacht domweg niet dat het al zo binnenkomt bij de kleine meid maar dat is dus weldegelijk zo. Straks naar de VK voor controle, vanmiddag ga ik even lekker achter de laptop reageren op iedereen als V.era ligt te slapen.
Same as usual, een hoop gerommel om niks :x 41 weken alweer Tja, dan kan ik wel weer met van die dooddoeners aankomen: 'de kindjes hebben het veels te goed bij de mama in de buik' 'nog max 1 week' 'het is nog maar heel even' maar daar heb je niks aan helaas..... Hopen dat de VK je vanavond kan strippen en dat dat tot bevallen gaat leiden! Rasp Oei, das nooit leuk als de kleintjes mama zien huilen nee, I gaat dan altijd met me meehuilen als ik huil Ik denk ook vaak dat ze meer aanvoelen dan wij denken.... Finn Lekker film gekeken met ML! Leuk! En met de muurletters bezig geweest?? Welke letters precies???? Madeliefje Bij jou ook nog rustig... wanneer mag jij weer naar de VK? Vandaag beetje een rustig dagje, het is woensdag dus ML is vrij (papadag) wel lekker, heb ik mijn handen een beetje vrij. Misschien dat we vanmiddag wel lekker naar de kinderboerderij fietsen.
Rasp: wat vervelend voor jullie alle drie dat jullie nachtrust er zo onder te lijden heeft.....het is een fase vrees ik. Maar ze voelen ook echt wel wat aan hoor! Giraf denkt het ook, en ik denk het ook. Jp was ook anders die laatste weken, alsof hij wel in de gaten had dat het ernst was dat er veranderingen op komst waren. Nu zal het ook wel in leeftijd schelen hoe een kindje reageerd, maar jullie dames zijn nog wat jonger en die kunnen zich al zo moeilijk uiten in dit soort dingen, dus vermoed dat de emoties er 's nachts uitkomen. En heel herkenbaar dat je kleintje jouw komt troosten. Maar geloof niet dat het erg is, dat je je daar rot over moet voelen. Kindjes mogen best het verdriet van hun ouders zien, vooral als ze het ook een plaatsje kunnen geven. Toen ik me zo klote voelde in mijn kraamweek kwam Jp ook bij me zitten toen ik zat te huilen. " "Mama, heb jij pijn?" "Ja schat, mama's hebben ook wel eens pijn." " Waar heb je dan pijn?" "In mijn hartje schat, kijk maar hier...."(wijzend naar mijn hart) "Ohhhhh, mama niet huilen" "Och schatje, het gaat alweer beter nu ik een knuffel van jou krijg, kijk de traantje zijn al op, het is over!" (toverde een dikke lach op mijn gezicht) En hij huppelde vrolijk verder en ging weer spelen. Ik geloof niet dat dat schade aanricht als je kleine je een keer ziet grienen. Maar goed, als je merkt dat je kindje te jong is om zoiets te begrijpen, dan is het wellicht beter om ze er niet mee te belasten. Dat voel je als moeder zelf wel. V heeft je geaaid, dus ze is wel zo slim dat ze weet dat dat zo hoort. Goed toch! Wij zitten ondertussen al 2 weken met een andere Jp.....niet heel ernstig maar met vlagen toch zo heftig dat we er samen snel doorheen zitten. Hij gilt en schreeuwd enorm als hem iets niet zint. Alles is nee terwijl hij ja bedoelt en doet alles wat niet mag. En hij vraagt véél meer aandacht. Was te verwachten, dus ik probeer nu wat meer 1 op 1 momenten met hem in te plannen. Kijken of dat werkt.... Sterkte ermee allemaal... Maible: Tjonge...41 weken alweer......dikke knuf voor jou!!! Please beebje kom tevoorschijn!! Giraf: ohhhh nog zo'n volhoudertje dat mannetje van jou!! Kom maar moppie, de tijd is rijp!! Madelief: Ok, nog geen 40 weken maar gezien je avontuur vroeg in de zwangerschap is beebje nu méér dan welkom he!!
Och dames, wat kunnen we toch met onze kindjes in de maag zitten he, het gaat gelukkig altijd wel weer over maar wanneer.....? Gelukkig weten we wel dat we niet de enigen zijn, dat geeft mij wel troost in ieder geval. Zonet weer goed gekeurd door de VK, bloeddruk keurig en kindje doet het goed. Die ligt alleen nu nog wel met het kontje naar beneden dus daar moet nog even verandering in komen maar de VK zei dat dat wel goed komt!!
giraf, hopenlijk blijft het mooi weer zodat jullie lekker naar de kinderboerderij kunnen. giraf, Mlief, maible heel veel sterkte dames, hopenlijk komen jullie beebs snel !!! scheelt dat het nog niet zo heel warm weer is nu, maar van de week word het beter zegt men, dus hup de babie eruit nu met dat petweer en dan lekker genieten van het warme weer. rasp, kijk je wel eens naar derek ?? misschien klinkt het gek, maar die kindjes draaien als een blad aan de boom om als je het hele verhaal vertelt, misschien heeft V dat ook, ze ziet mama huilen maar weet niet precies wat er aan de hand is, misschien als je uitlegt waarom je even huilt dat ze het dan begrijpt. kinderen begrijpen meer dan we denken. iig een hele dikke knuf voor jou meid, vooral nu in het einde van je zwangerschap is het heel lastig om zo'n meiske te hebben rondlopen. vandaag even lekker gefietst, met winterjassen aan . mijn zus is vandaag 4 jaar getrouwd dus ff een bosje bloemen gebracht. nu ligt meiske in bed en dadelijk mischien nog naar ikea. dadelijk nog even bezig met de kast en dan kan ik eindelijk beginnen met het in de hoogglansverf te zetten
@Vlek, thanks voor de tip!! Ik zal het de volgende keer gewoon doen, het kan geen kwaad en wie weet wat ze er van begrijpt inderdaad. Leuk naar de Ikea, oh dat is altijd zo fijn shoppen. Ik koop wel altijd te veel maar gelukkig is het niet zo duur!! Succes met de kast!
@Giraf Morgenavond mag ik weer naar de vk! @Maible/Giraf Hoop echt dat de babies gauw komen!! @Merel Idd, nu is het wachten zo lang en het mag nu komen!! Morgenavond gaan we bespreken dat we niet gaan wachten tot 42 weken!! Ik vind dat ze maar rekening moeten houden met de spanning rond 20 weken en erna..we hebben tenslotte in het zkh een slechtnieuwsgesprek gehad met de mededeling dat we ons kind hoogstws. zouden verliezen, dus dan mogen ze nu wel eerder een handje helpen dmv inleiden!! ZO'n gesprek wil ik niet nog es!! @rasp ach wat lief hoe ze reageerde! Maar je kan er helemaal nisk aan doen...ze voelen het anders we laan, dus huilen is juist goed in hun bijzijn, dat hoort helaas ook bij het leven...opgekropte spanning is voor hun heel verwarrend! Jullie zitten in zo'n zware emtionele tijd..hele dikke knuf!! En voel je niet schuldig, je bent echt een geweldige moeder!!! En idd wat Vlek zegt, eerlijk zijn over waarom je huilt, dan kunnen ze er beter mee om gaan denk ik. @Meis Heerlijk aant genieten van je manneke? Ben benieuwd naar foto's!!
Hee liefies! Aaah Maible wat duurt het lang he meid Ik hoop ook echt dat je vk vandaag eens even de boel flink aan gang gaat zetten! Tijd voor een nieuwe beeb! (of 2 of 3) Giraf en Madelief: Voor jou ook hoor liefies! Ik gun het jullie zo! En Mlief ik ben het met je eens hoor! Ze mogen je nu wel even helpen ja!! Rasp; Ja ik heb ook geleerd (ook op SPH) dat je beter je emoties juist wel kunt laten zien en er indd uitleg aan geven. Zo leert een kindje juist met verschillende emoties omgaan en weet het dat het er bij hoort en dat het niet erg is. Als jij het gaat verbergen gaat zij dat misschien ook doen!! Het is dus helemaal niet erg!! En goede tip van Vlek!! Vlek: Oh de kast!! Ik ben zooooo benieuwd hij is zooooo mooi!! Wow winterjas aan? Nee zo koud is t hier nog niet. Nemo: Zwaai!