De 13 Musketiers deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door Funnyfant, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Zeker stoer wijffie jouw oma!!! Heb jij niet van een vreemde ;)
    Arme I :( En mag ik dan even als pedagogisch werker jou vertellen dat het helemaal geen kwaad kan je kindje bij je te laten slapen! Alleen als jij of jij daar last van heeft en het niet eigenlijk wilt, dan is het beter te kijken naar een andere oplossing. Maar als jij en zij zich er goed bij voelen, lekker doen hoor!!! Finn slaapt ook altijd bij ons als ie ziek is of zich niet goed voelt! En daarna slaapt ie weer keurig n zn eigen bedje! Beterschap voor je kleine meid!!

Rasp: Tja hier ben ik toch ook wel omringd door landbouw en veeteelt, maar allemaal net effe te ver weg van mn bed hahahaha! En ik ken vooral de komkommerteelt, champignonsbedrijven, paprikateelt enz. Van de rest geen kaas gegeten :)

Mmmmm ik ga ook tosti's maken!!! :D:D:D

2. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Vergeet ik nog weer iets...
    Giraf: D.aro t.hijmsiroop is goed voor het keeltje geloof ik...beterschap voor je meisje!

3. Funnyfant

Oh Mereltje ik kan me de strijd in je lijf zo goed voorstellen!!!!!! Schrijf het eens voor jezelf op waarom je wel bv wilt blijven geven. En daarna wat het je kost. Een balans opmaken zeg maar... Misschien helpt dat de keuze maken?

En mag ik je een tip geven? Domperidon zorgt voor een enorme melkaanmaak en je mag het gewoon gebruiken tijdens BV. Mijn lactkundige heeft het mij geadviseerd toen ik weer ging werken en ik heb het tot het einde gebruikt! Het kan je net even die boost geven!
    Overleg het anders eens met je lact-kundige. Maar als je wilt stoppen, dan moet je stoppen meid!!! Niemand die jou dat kwalijk neemt hoor!!!

4. giraf

giraf Niet meer actief

Thanks lieve meisjes voor alle tips en adviezen! Wat zou ik toch zonder jullie moeten.....

Merel
    Ik kan je helaas geen advies geven over wat je moet doen... Weet wel dat je absoluut geen loser bent als je besluit te stoppen met BV!!
    Hier was mijn 'regel' -ik geef BV zolang het niemand schaad-
    Dus ik ben al binnen een dag gestopt :) werd gek van onzekerheid en ging alles afreageren op I, dus dat was niks... En net als Meis hier 2 kindjes die beresterk zijn en goed groeien op FV. Mama blij, ML blij, kindjes blij! :)
    Als je doorzet mag je ten alle tijde hier "klagen" als het even tegenzit of het lukt even niet met de BV, daar zijn we toch voor?! :) Succes met de keuze! Dikke kus voor jou!

Wij gaan ook eten en daarna naar de apotheek

5. Funnyfant

Mereltje: Heb je mn laatste mailtje gekregen? Daar zaten best grote fotobestandjes in, dus ik denk ik check t effe ;)

6. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    hihi, ja soms is alles zo normaal voor mij dat ik niet eraan denk dat er sommige zijn die dat niet kennen.

en idd zoals meis zegt, met een grote machine versnipperen ze de maisplanten tot kleine stukjes van 1 a 2 cm, een tractor met aanhanger vangt dit alles op en brengt het naar de boerderij, dit alles gaat op een grote bult waar de shovel overheen rijd om de lucht eruit te halen, als alles klaar is gaat er plastic op en daaroverheen grond zodat het goed conserveerd, en dit voeren we dan aan de koeien samen met gras uit een andere bult (kuil)

giraf, sterkte met oma en I, vervelend als je kleintje zo ziek is, hopenlijk snel beter en je oma ook !!

merel, kan je gevoel helemaal begrijpen, had ik ook alleen dan al met 8 dagen :), je wilt zo graag !!
    en je mag hier zoveel zeuren als je wilt hoor, daar zijn we voor !!:D
    misschien even bloed laten prikken of je niets tekort heb, ijzer misschien ??

mmmmm rasp, lekker tosti's!! hier alleen de kaas bijna op dus lukt niet meer. morgen toch boodschappen doen dus optie voor morgen :D

hihi een bunder ken ik ook wel ja (vertaling: hectare)
    of ruppels ( stonden de koeien vroeger aan vast, elk 1 ruppel, dus hoemeer ruppels hoe groter de boer )

zo de koffie met cousijsjes is net meegegaan met ML naar de loonwerkers, altijd lekker :D

oh en met S gaat het prima hoor, was toen na het vallen heel even van streek maar daarna weer gewoon zoals ze was, dus het viel allemaal gelukkig mee.

7. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    @Giraf, nog een tip moet je maar kijken of je wat aan heb hoor maar dacht meld het toch. gaf F vorige week Sinas.pril kauw tabletjes paracetmol met pepermunt smaak hielp haar wel met de keel, deed altijd vloeibare para maar dat spuigde ze uit heel handig Not!!
    nou wie weet heb je er wat aan.

zo ga hier een 2 de boefje even in bedje leggen, en dan even soppen en met de was bezig. tot straks

8. Funnyfant

Oooh nou ga ik ook even los hoor: zekdumpel, moetwurm, miêmeren, moelbaeren, stekbaeren, kreboet, schottelslet, vlimp, trekbuul, verket, esbaeren, wauwelwater, krangs-um, kroët, kielef... nou weet ik niks meer! Hahahahahaha!

9. Funnyfant

Maar Vlekkie: Nu snap ik m wel hoor! Thanks voor de uitleg liefies!

10. Funnyfant

Oh ja de leukste: kieps :p

11. Funnyfant

12. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    gaat het wel goed met je ?? je zegt allemaal van die rare dingen??:D:D:D graag ook de vertaling!!! anders snap ik er niets van, rare limbo:p

13. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Wahaaaa, joa dea vind ik ok altiëd erg kwant!
    Mjon zei na de bevalling tegen Jk: "zoë, ik doon ow efkes de kieps aaf!"

(Vertaling: toen ze Jk ging controleren trok ze haar mutsje af)

Ken ook veel van jou woorden hoor! Maar niet allemaal!

Thanx meiden voor jullie steun! Ik ga eens een lijst maken zoals Finnefantje zei, eens kijken welke kant het opweegt.

14. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    @Merel, heel goed even een lijst op papier werkt altijd goed.

@FF,kieps daar had ik geen muts achter gezocht hoor, eetze

@Vlek, weer wat geleerd van die hekken, maar fijn dat S met de schrik er van af kwam. en jij bent de mannen flink aan het verwennen. Maar wat is nu het vervolg meot je nog wel een keer naar de gyno of is daar niet over bekent?

15. Funnyfant

zekdumpel = mier
    moetwurm = mol
    miêmeren = aalbesjes / rode besjes
    moelbaeren = bramen
    stekbaeren - kruisbessen
    kreboet = balkenbrij
    schottelslet = vaatdoekje
    vlimp = aanmaakhoutje
    trekbuul = accordeon
    verket = vork
    esbaeren = aarbeien
    wauwelwater = alcohol
    krangs-um = verkeerd om
    kroët = stroop
    kielef = hond
    kieps = pet (muts kan ook :p;))

16. Funnyfant

17. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    hihi ik had er ook geen muts achter gezocht :D

merel, succes met je lijstje.

meis, nee is verder niet over gepraat, heb wel al een vervolgrecept voor de clomid, dus als ik weer ong word kan ik verder gaan, maar bel dan eerst de gyn denk ik, vind het toch wel allemaal heel vaag zo.
    maar hopenlijk is dit niet nodig en hebben we over 2 wkn een pos test.

zo ga nu echt wat doen :D

18. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    @vlek, ja idd vaag is het wel een beetje, zal je donderdag wel als je wil precies vertellen hoe het met mij toen allemaal gegaan is toch makkelijk dan typen.
    maar komt goed en gewoon voor de positieve test gaan. komt goed vertrouwen houden hoor hoe moeilijk ook.

@ladies ik ga ook ff wat doen.... alhoewel ik niet veel zin heb maar ja meot he:(

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Merel, mag ik vragen welke pil je gebruikt? De oestrogenen in de pil kunnen een negatieve werking hebben op BV. Met name de 3 fasen-pil maar die zul je vast niet gebruiken. En houdt die rode plek goed in de gaten, zit er een harde bult onder?? Goed wegmasseren onder de douche of tijdens het voeden.
    Maar bovenal ben je absoluut geen lozer als je stopt met de BV hoor!! Echt zekerteweten niet!!!! Je hebt je er volledig voor ingezet en je moet er wel gelukkig onder blijven. Een lijstje maken is inderdaad een goed idee, succes!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Meis, begrijp ik nou dat jij en Vlek elkaar donderdag zien?? Heb ik iets gemist?

Deel Deze Pagina