De 13 Musketiers deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door Funnyfant, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    Mlief, hartelijk gefeliciteerd met je grote meid !!! M alweer 2 jaar hieperdepiep hoera !!

meis, veel succes bij fysio, waar heb je last van als ik het vragen mag ??

giraf, jaa sportschool geeft altijd zo'n goed gevoel :D, heb je echt het idee dat je goed bezig bent.

rasp! hoera 38 weken !!!!

finn, gister nog naar beneden geweest ??

testdrang, hihi zei vanochtend in bed tegen ML "zou ik vrijdagmorgen testen of wachten tot ik van het week ongi word en als dat uitblijft maandag" zegt ie zullen we maar helemaal niet testen en wachten tot over 9 mnd en kijken wat er gebeurd, grapjas :D.
    beiden hebben we echt een beetje testangst denk ik :)

2. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Meis: Succes bij de fysio!!!! Ja dat bekken heeft echt zn tijd nodig...

Vlek: Jaaaa begrijelijk die testangst. Halleluja hoeveel teleurstellingen kan een mens aan... :(
    Maar deze keer roze!!!! IK WIL(en denk) HET ECHT!!! En ik heb het toch besteld??:D

Ja ik was nog beneden geweest :) Lekker gegeten en toen weer lekker het bed in. Mn zus kwam toen net op dat moment met haar 3 kids. Het was wel drukjes, maar ook heel leuk. Ik kan hun er altijd bij hebben hahaahha!

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    HIEP HIEP HOERA voor M!!! 2 jaar alweer!
    Proficiat madelief met jullie mooie dochter, maak er een mooi feestje van!!

Ohhh meiden, voel me zo klote.....
    Vannacht beroerde nacht gehad...super erge buikpijn en weet niet precies wat het was. Volgens mij een kronkel in mijn darm, weet niet hoe dat heet.
    Moest nog net niet overgeven en had ook geen diarree. Echt super pijn, en heb alleen na 5 uur een krappe 2 uurtjes geslapen....
    Ben echt brak en slap nu. Heb wel kop thee en boterham op en ging goed, maar wordt wel zwart voor mij ogen als ik opsta.
    En dat terwijl ik morgen moet beginnen met werken!
    Heb er echt totaal niet tegenop gezien, aangezien ik ook al een middag gewerkt heb. Maar met dit klote depressieve weertje, en dat ik me niet goed voel komt het besef nu dubbel zo hard aan.....
    Als ik me lichamelijk slecht voel, slaat dat heel erg op mijn geestelijke toestand. (ineens zie ik ook heel erg op tegen het weekendje weg volgende week met mijn schoonfamilie.....)
    Vanmorgen mijn ouders hier gehad, en was erg fijn, maar ze moesten mijn nichtje van school halen, dus ik voel me nu dubbel zo alleen.
    Toen ze wegreden barste ik al in tranen uit....blerhhhh voel me zoooo klote!
    Sorry voor mijn klaagzang, maar zie het morgen helemaal niet zitten. Goddank dat de baas er niet is, kan ik lekker op mijn eigen stekkie zielig doen zonder dat iemand het ziet....
    x

4. Funnyfant

Aaaah Merel wat rot meid!! Nee als je je zo slecht voelt dan nemen de deprigedachten sneller een loopje met je :( Kop op kanjer, het komt echt goed!! Het is ook niet niks allemaal wat er op je af is gekomen en nog komt; en dat komt er nu ook makkelijker uit, omdat je niet op je best bent... Neem effe pas op de plaats vandaag en gooi het er lekker allemaal uit (bij ons ;)) Dan straks even lekker met ML knuffelen en even goed janken. En morgen een rustig dagje om mee te beginnen... HEEEEEEELE dikke knoevel veur ow/dich!!! En ik hoop dat je buukske snel weer rustig is.

5. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    @Merel, aaah lieverd toch, vervelend dat je je een beetje down voelt en idd nu je morgen moet werken. het weer helpt ook niet mee.
    maar het komt wel goed joh, even de zinnen verzetten maby en vanavond optijd naar bed ben je vast een ander mens morgen. maar balen van je darmen zeg mischien moet je al ongi worden?? of kan dat niet? rustig aan en alles komt goed *smak*

@Vlek, kan me voorstellen dat je al stiekem wil testen ooooh vind het zo spannend maar hij is vast roze!!! positief denken scheelt een hele boel:p OH waar ik last van heb, door de pijn van de bekken heb ik last gekregen van het schaambeen en de spieren die daaraan zitten zijn beetje aan het ontsteken dus daarom moet ik naar de fysio (niet echt interresant dus:))

@FF, hoe is het meis met je kindjes? en heb je kraamhulp of is die al weer weg?

6. Funnyfant

Oh Meis het gaat super! Echt waar, ik kan nu niets bedenken om over te klagen.
    Mn kindjes doen het goed (ja Finn moet echt even wennen en heeft af en toe flinke huilbuien. Vanmorgen dus ook op kdv en dan breekt mn hartje wel even), mn bekken gaat naar verwachting en ik voel me verder erg goed!

7. Funnyfant

Oh ja kraamhulp is er tot morgen 14:45 nog ;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Merel, ah lieve merel toch, het is ook wel een achtbaan van emoties waar je in gezet wordt als je weer een kindje krijgt he. Ene moment gaat het toppie en volgende moment ga je weer keihard naar beneden....heel begrijpelijk allemaal hoor en gooi het er ook maar lekker even uit dat is alleen maar goed. En hij gaat echt weer omhoog hoor, komt wel goed. Ik denk aan je morgen hoor en misschien kun je tussentijds even lekker je beklag bij ons komen doen. Sterkte lieverd!! Dikke knuf X

@FF, wat heb je het toch heerlijk met je kleine meid, vind het zo fijn voor je!!! En die kilo's er af, heeeeerlijk!!!!!! Hopelijk gaat het bij mij net zo! (aangezien we alles al hetzelfde hebben gedaan en gehad). Ach en laat die kleine Finneman maar lekker tussen jullie in slapen op zulke momenten hoor, jij bent ook zijn lieve mammie en net zo belangrijk voor hem als voor je kleine meissie. Lekker verder gaan met genieten!!
    Oh en wat betreft het strippen, ik ga wel vragen wanneer ze dat zouden willen doen maar ik wil het nu nog niet hoor. Heb nog niet het gevoel dat ik er compleet zat van ben dus het mag best nog even wachten maar ik vind het wel fijn om te weten wanneer het evt. wel zou kunnen mocht ik er ineens zat van zijn.

@Meis, succes bij de fysio. Jammer dat het nog niet gaat zoals je graag zou willen maar het komt goed meid!! Maar wat eng dat je kleine man onder de dekentjes lag met zijn gezicht! Tja, wat moet je dan he. Ik ben zelf persoonlijk absoluut geen voorstander van vastbinden maar goed, das mijn mening en gevoel. Je moet doen waar jij je goed bij voelt!

@Vlek, ooooooooh ik kan me wel voorstellen dat julliet testangst hebben hoor. Je wil de teleurstelling natuurlijk niet dus te vroeg testen moet je misschien maar niet doen, jullie hebben genoeg teleurstelling te verwerken gehad dus ik zou het niet moeilijker maken voor jezelf nu. Gewoon op je nod wachten tot je ongi wordt en zoniet de volgende ochtend testen??.....zo zou ik het doen dan denk ik. Succes nog de komende dagen meid, t is niet makkelijk dat wachten, hopelijk heb je wat afleiding.

9. Funnyfant

Uhm.... worden er echt kindjes vastgebonden in bed?

Rasp: Nee meid dan wacht nog maar lekker! Ik mis het samen zwanger zijn nu wel! Nu heb jij je buikie gewoon nog!

10. raspberry

@FF, ja daarom, ik ben ook zo bang dat ik het heel erg ga missen dus wil ik er nu nog even goed van genieten. Ik durf soms gewoon niet te zeggen dat hij/zij wel mag komen hihi...
    En ja, er worden nog kindjes vastgebonden in bed, mijn zwager en schoonzus hebben hun dochter van 2 zelfs vast liggen in bed. Vreselijk vind ik dat, ik vind het vrijheidsbeperking en ik vind het gevaarlijk. Stel dat er brand uit breekt en je je kind niet snel los kan krijgen!! Brrrr. En hun dochter heeft zichzelf al eens een keer vast gedraaid met de band om haar halsje, ze moesten haar toen losknippen, nou dan gaat er toch wel een belletje rinkelen of niet!!! Nou nee dus......

11. raspberry

@Meis, het is overigens geen belediging naar jou toe hoor!!! Het is ieders eigen keuze en er zullen ook misschien wel veilige manier zijn van vastbinden......

12. Funnyfant

:$:$:$ oh jee dat wist ik niet hoor!
    Ik kan me wel voorstellen dat als je kleintje steeds zich onder de deken schuift, dat je alles gaat proberen, maar ik vind het nogal heftig!!
    Is zo'n slaapzak dan niks? Die dure die je ipv een deken kunt gebruiken?
    bijv: http://www.prenatal.nl/shop/Slapen-Slaapzakken/Little-Company-Combisleeper-80cm-4680.htm?startValue=&rangeValue=&prevVisit=&id=4680

13. raspberry

@FF, oh ja, zo'n slaapzak zou ik dan ook voor kiezen!!

14. Funnyfant

Oei ja ik ook!
    Maar ik had er ook nog nooit van gehoord, dus schrik er een beetje van. Ik weet ook niet hoe CB's hier in staan? Maar ik weet wel dat het op het KDV nooit toegestaan zou zijn door de GGD. Jij kent ook hun veilig slapen beleid toch Rasp?

15. raspberry

Ik ken alleen het veilig slapen beleid wat wij toepassen bij pasgeborenen maar dan nog is en blijft het de keuze van de ouders. Wij spelen een adviserende rol en de mensen op het CB ook. Alleen binnen instellingen ben je wel in overtreding als je kinderen of ouderen gaat vastleggen in bed.

16. Funnyfant

Ja natuurlijk zijn ouders lekker vrij in hun keuze!! En je gaat je kindje ook echt niet zomaar vastbinden, dan heb je echt wel vanalles geprobeerd! Ik oordeel er ook niet over hoor!
    Maar indd ik hoor de hele tijd de kraamverz over veilig slapen en heb op het kdv ook veel van doen gehad met alle nieuwe regels!
    Wij mogen nu geen kindjes meer in de wandelwagen of hangwieg meer laten slapen! Ook de box mag echt niet meer. Heeeeel fijn voor die baby's die ECHT niet in bedje slapen daar... ach ja.

17. raspberry

Ja dat is lastig he, je hebt je dan aan regels te houden die soms heel erg tegen je gevoel in gaan. Dat hebben wij ook in ons werk met de verschillende culturen waar je in terecht kunt komen, sommige gezinnen met een andere cultuur kunnen soms onveilige gewoontes hebben wat wij als kraamzorg maar moeten accepteren en respecteren hoe moeilijk dat ook is soms. Dat is nou eenmaal zo...

18. Funnyfant

Zo! Nu ga ik lekker even rondwandelen op de bovenverdieping voor de verandering :p
    Oh en shoppen op inet! Heb nog wat basisdingetjes nodig voor M.ink-i-toy:D

19. raspberry

@FF, hahaha leuk!!! Sla je slag meid!!

20. raspberry

Ik ga ook, straks naar de VK, tot later!!

Deel Deze Pagina