De 13 Musketiers deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door Funnyfant, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Thanks liefie!! Het zijn zeker geen krampjes gelukkig, want ze trappelt eigenlijk niet en trekt ook niet krom. Ook overstrekt ze niet. Ze heeft echt honger.
    We hebben haar straks 30 cc gekolfde bv gegeven tussen de voedingen en nu slaapt ze gewoon weer. Hopelijk was het gewoon even clusteren indd of gewoon net effe een verkeerd cirkeltje. We zijn straks na 1 borst te hebben gegeven naar de winkel gegaan. Ik had de 2e wel aangeboden, maar ze was te moe.
    Daarna begon de ellende. toen wilde ze de andere borst wel nog hebben, maar waren we alweer anderhalf uur verder, dus bood ik de andere ook maar aan. Maar die was natuurlijk niet zo vol meer. Ja en toen ging ze ineens niet slapen en wilde ze na een uur weer eten... Nou toen hebben we even die 30 cc gegeven en daarmee het kunnen rekken tot er iig 2 uur tussen de voedingen zat.
    Maar ze drinkt steeds 1 borst en valt dan in slaap. Ook het verschonen tussendoor werkt niet altijd. Leg ik haar dan in bed, dan komt ze vaak binnen 30 minuutjes wel voor de 2e borst. Maar ja, we vinden onze weg wel weer :)
    Maar ik zie t niet helemaal zitten om na iedere voeding nog te kolven hoor! pfffff. Maar ja wat mot dat mot!
    Is dat wat jij adviseert Rasp?

Slaap lekker meissie! Ben alweer beter er aan, nu ze slaapt. Dikke kus!

Wolf thanks meid!

All: Morgen reageer ik ff op de rest ;)

2. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Wel erg geinig dat er BV stress in de lucht hangt....
    Ik heb gisteravond op en neer ge-smst met meisje van de gym over BV, ze had het gevoel de hele dag te moeten voeden en wilde af gaan bouwen.
    Vanavond idem met mijn nichtje die mij raad vroeg, ook zij gaf aan meer rust te willen en het na 3 maanden wel genoeg vond.
    Geef ik mezelf maar even een schouderklopje dat ik deze dames met raad en daad bijsta en dan zelf lekker doorga met voeden!! Op naar de 6 maanden!!! Heb er volgende week al 3 maanden volledige BV opzitten, en had ze ondanks alle stress en vooral pijn niet willen missen!!

3. Funnyfant

Merel je bent een schat lieverd. Je hebt me in tranen hoor pfffft. Wat fijn en super dat je me zo'n hart onder de riem steekt! Ik heb er echt wat aan, zo fijn van jou en rasp. Thanks meiden, jullie krikken me echt weer op!
    Maar bedoel je dat ik dan iedere voeding ga kolven ipv aan te leggen en dat ML dan een fles (bv of kv) geeft? En hoe lang dan?
    Nee je hebt gelijk ik moet de domperidon echt even laten staan (heb er al 1tje gepakt :), maar is eigenlijk 6 p dag dus 1 is niet veel) en het is ook meer psychisch. Ik had ze bij Finn nodig omdat ik op mn werk moest kolven en mn hele melkproductie terugliep. En ja dat ik zo slecht in mn vel zat zal niet hebben geholpen nee...

Nou ik kijk vannacht even aan, maar blijft ze onrustig dan maak ik gewoon een fles kv indd, ik ga niet mezelf lopen slopen nu ik ziek ben. Daar wordt niemand beter van, ook mn bv niet.

Echt lieverds, zonder jullie was ik allang gillend gek geworden!!!

Merel: Je bent heel welkom lieverd dat weet je! Vind het supergezellig als je langskomt :)

En volgende week: Ja ik red het ook wel, maar ik kijk er wel tegenop, ook omdat t gewoon met mn bekken nog lang niet goed gaat. Maar ja we doen wat we kunnen en meer kan ik niet doen!

Dikke kus voor jullie!!!

4. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Oei...ik ben zelf nogal een warhoofd met wat je dan het beste kunt doen...raar he, maar ik ben het nu al totaal kwijt wat ik die eerste weken gedaan heb toen ik twijfelde of ik genoeg had.
    Ik geloof inderdaad dat ik na het voeden nog kolfde om
    - extra te hebben zodat ik dat erbij kon geven als ze niet voldaan was
    - te kijken wat er nog inzat
    - de boel extra te stimuleren en op te krikken
    En af en toe kolven en daarna geven om te kijken hoeveel ik dan had. En dan in gedachten houden dat zij er altijd wat extra uit zuigt.
    Ook heb ik een keer kv gegeven omdat ik merkte dat ze met de nachtvoeding gewoon niet genoeg had. Heb echt 2 weken gekolft om 23 uur en dan gaf ML de fles bv of soms kv. Heb in totaal niet vaak hele kv flessen gegeven, en vond het ook een fijn idee dat haar lichaampje dat ook accepteerde en dat ze de fles ook luste.
    En als je echt twijfels de lactatiekundige raadplegen he!

En we doen het graag hoor, elkaar oppeppen!
    Hoe vaak kom ik hier niet met mijn dipjes en onzekerheden aankakken???? Ik had vorige week nog een mega dip omdat ik moest gaan werken!
    Da's ook het mooie van Zp he, dat we elkaar kunnen steunen en helpen daar waar ML ons niet begrijpt!
    xxx en slaap lekker he!

5. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    oooooh FF, die BV geeft toch altijd weer stress he,ondanks het zo mooi is !! ik vind het heel vervelend dat ik gisteravond niet hier was voor jou, jij bent er altijd voor iedereen en op zo''n moment als jij dan wat hebt ben ik er niet.
    ik denk ook dat je meer aan rasp en merel hebt gehad, ikzelf heb niet zoveel ervaring :).
    wel heel goed meid dat je jezelf herpakt hebt en hopenlijk gaat het vandaag een stuk beter !!
    heel veel succes meid !! en je gaat gewoon het jaar vol maken met BV hoor :D

merel, kan me voorstellen dat je geen zin hebt in zo''n weekeindje :(, zou ook niets voor mij zijn denk ik, komt de sfeer niet ten goede zeg maar :D.
    even lekker met jk in een kamertje relaxt voeden en dan na een uur weer terug, en dat 6x per dag, ooooh dan vliegt het weekeinde zo om ;):D

rasp, vandaag lekker kalm aan doen samen met ML !! lekker hoor en V vermaakt zich wel, gewoon lekker genieten van elkaar en de rust ;):D

niet veel bijzonders te melden, een echte huismus :D.
    gister nog wel even lekker paardgereden, zelfs nog even een paar sprongetjes gemaakt. ga proberen nog lang paard te rijden, totdat het niet meer goed voelt zeg maar, dan krijgt het paardje ook vakantie, ben zelfs nog aan het kijken naar wedstrijden :)
    maar goed zolang het nog goed voelt.
    vandaag de boekhouding naar de boekhouder brengen en even bij mijn ouders op bezoek, moet ook nog boodschappen doen en vandaag is de stagaire er weer. de avond is lekker voor mezelf, ML heeft een vergadering.

6. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Merel, mijn bevalling vond ik eigenlijk heel erg meevallen en absoluut niet pijnlijk. Later las ik mijn bevallingsverslag en bleek ik dus verdoofd te zijn daaronder hahaha

Ik ga douchen, zal straks een kijken of ik mijn bevallingsverhaal kan opschrijven.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Goeiemorgen meiden

@FF, fijn dat Merel er ook nog voor je was gisteravond.
    Allereerst wil ik wel even zeggen dat je met kolven niet kunt zien hoeveel voeding M.ink drinkt. Zij zuigt sowieso veel harder en krijgt er meer uit als een kolf. Bijv, V.era groeide 100 gram per dag maar ik kreeg met de kolf geen druppel uit mn borsten. Het is dus geen goede graadmeter dus ik zou daar niet te erg aan vasthouden. Maar kolven nadat je een voeding hebt gegeven geeft je inderdaad wel even wat extra voeding om bij te geven en stimulleert de borsten nog even extra dus dat is wel goed maar dat hoef je echt niet elke voeding te doen, dat doe je gewoon als je er de energie nog voor hebt. Jij moet ook fit blijven voor de BV dus het moet je niet heel veel extra energie gaan kosten om te kolven. Sterkte lieverd, een BV dip overkomt iedereen en ook wel meer als 1 keer maar het betekent absoluut niet het einde van BV geven!!! En ik sta voor je klaar als je mn adviezen wilt hebben hoor! Dikke knuf X

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik reageer later even op de rest hoor, eerst even lekker douchen en daarna V.era weg brengen.

Tot later meiden! X

9. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Goedemorgen

@FF, een BV dip jeetje niet leuk kan me voorstellen dat je er even door zit. vraagt ook veel van je lijf he. hoop dat je beetje heb kunnen slapen. En wat Merel zegt 1 x FV om te zorgen dat jullie beide weer rustig zijn kan echt geen kwaad lieverd word ze ook groot om he. en ben je ook weer opgewekter he (BV adviezen heb ik niet voor je sorry) komt wel goed schatje!!

@Vlek, hhaaa huismussie nou ook lekker toch? je was er al vroeg bij vannochtend zeg. En lekker een avondje rust :p vanaaf, oooh ik vind dat altijd wel lekker hoor. Volgens mij is het nu helemaal doorgedrongen of niet dat je zwanger bent hihihi. Had je al je agenda getrokken btw?

@Merel, wat ben je toch een lieverd zoals je FF steunt!! je bent echt zo'n wijze groote zus :D:D. Zonder grapjes vind het echt heel lief zoals iedereen elkaar steunt. Hoe is het met JK elke keer als ik mij FB op tel opendoe zie in fototje van JK met haar grote smile zoooo lief mopje is het

@Rasp, heb je vandaag rustig dagje dat je V wegbrengt? nou sopze he. en hoop ook voor je dat de baby zich nu aandient zou leuk zijn toch nu ml bij huis is

Ik ga zo de auto weer even ophalen, ja ben een beetje BlonT en met schuld aan ML heb ik de auto te vroeg weg gebracht hoeft pas in januari voor apk!!!! nou ja goed het is neit anders he.

10. Funnyfant

Vlek: Wat lief van je zus :) Het is ook zo'n fantastisch nieuws!!!! En wat ben je een lieverd, jij bent er toch ook voor me gekkie:) Thanks liefie! En ja, ik ga het gewoon weer minstens 6 maanden doen!

Merel/Rasp: Jullie hebben me echt een boost gegeven die ik nodig had. En Min.k heeft het supergoed gedaan vannacht! Gewoon om 1:00, 3:00, 6:00 en 9:00 gekomen voor de voeding. Niet geweldig, maar wel prima. En ze heeft het zelfs op 1 borst gedaan soms.
    Ik maakte me druk terwijl het niet hoefde volgens mij. Maar het kolven na de voeding ga ik wel doen. Maar alleen overdag. 's nachts wil ik gewoon slapen na het voeden. :) Thanks voor jullie tips!!!!! En rasp: Ik weet dat kolven niks zegt over het voeden hoor :);)

Meis: Ja dat is ook zo, op kv worden ze ook groot. Het is gewoon iets psychisch:)

Wolf: Ik geloof dat we overal waar mogelijk vriendjes zijn :p;)

LM: Je prachtige en heftige verhaal staat op de site :) Kus! Hoe doet Feetje het nu 's nachts?

11. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Thnx lief!!!

Oh had reactie in pb gegeven haha
    ze komt nog 2 keer per nacht. om kwart over 1 en kwart over 4.

12. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Goeiemorgen meiden,

FF, dikke knuf voor jou meissie! Gelukkig hebben Rasp en Merel je een beetje kunnen helpen. Het is verveledn als je het zo graag goed wil doen voor je kleintje en het wil niet goed lukken. Je bent echt een top mama dat je zo doorzet!

Vlek, wat een prachtige test zag ik weer voorbij komen. Echt heerlijk om te zien!!

Ik moet zeggen dat ik net als de andere meiden daar kriebels van krijg:)
    Wij hebben eigenlijk gezegd dat 2 kids mooi is maar ik wil het nog niet afsluiten.. Ik heb sinds vorige week de pil in huis maar ik heb me er nog niet toe kunnen zetten om te beginnen..;)

LM, ik ga zo je verhaal lezen!

Rasp, hoe voel je je? En hoe is het met je pup?:p
    Heel herkenbaar, zo'n kleefkind aan het einde van je zwangerschap;)

Meis, lekker vroeg met de APK, hihi. Had mij ook kunnen gebeuren.

Hier is het DRUK! ik heb twee verkouden kindertjes. O is daardoor uit z'n hum en huilt om alles. En dan heb ik ook al 3 dagen de timmerman over de vloer om onze kasten te maken.

even spammen :D
    Bekijk bijlage 193138

13. Funnyfant

Wat een SNUUUUUUPKE!!!! Wauw Maible wat gaat t hard he :)

14. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
  15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Maible, wat een schatje!!!

We hebben dezelfde kleren!!!!

16. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Idd FF!! Ik kna niet geloven dat ze alweer bijna 2 maanden is.. En M is ook alweer 15 dgn:$

17. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Hihi, grappig LM:D
    Vind dat ook een super leuk merk!
    En wat een dotje is F toch!!

18. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ja heel leuk merk!!
    Bij Juul had ik dat zijn hoofdje niet door het gat paste hahaha

19. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Meiden ik lees nu pas alle berichten op onze site. Echt ontzettend lief van jullie! Heb ze met tranen in mijn ogen gelezen!!

Trouwens hoorde van schoonmoeder dat de naam Feline wel een hele bijzonder betekenis heeft in ons geval:
    De Heer geneest of vruchtbaar, gelukkig, geluk brengende`.
    Vooral het eerste deel vind ik wel heel toepasselijk :D

Deel Deze Pagina