De 13 Musketiers deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door Funnyfant, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    @madeliefje, ja kan me voorstellen dat het voor jullie echt emo is het dopen, en het is ook heel mooi als ik kijk naar de foto's van mezelf van vroeger. ML hangt geen geloof aan en ik zelf ben als jaren niet meer in de kerk geweest ikzelf vind het dan ook raar om de kindjes te laten dopen.
    Maar word vast een gezellige boel zondag leuk hoor geniet er van het is toch een speciaal moment he. Ik vind het altijd heel mooi dat mensen zoveel kracht uit hun geloof halen.

@FF, leuk idee nijntje koekjesw met muisjes, Maar T wil ook niet meer in zijn wiegje slapen alleen nog in zijn ledikant!! maar ja ach is M er nog niet aan toe om door te slapen he komt wel joh maar kan me voorstellen dat je wel eens weer een hele nacht wil maken.

@Vlek, hahahaha toch even testen of het echt zo is??!! HET IS ZO JE BENT ZWANGER!!!! fysio heeft zeker geholpen spanning is uit zijn lijfje hoor.

2. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hallo daar,

Weer op mijn werk, pauze bijna over, dus haak even in met alvast paar reacties, maar weet nu al dat ik dames ga vergeten!

Hoera voor Rasp! missie volbracht, en nu laat maar komen, ik zit klaar! Ik denk weer een meisje, ben erg benieuwd!!
    Ik was zelf ook diep in mijn hart zo van: de natuur moet zijn werk doen, maar heb geen spijt van het strippen, maar denk dat het door mijn eigen gevoel daardoor ook niks heeft opgeleverd behalve veel ontsluiting!

Madelief: Mooi hoor zo'n doopfeest. Hoop dat jullie er iets speciaals van maken zondag.
    Wij laten de kindjes niet dopen.
    Ik zeg niet dat ik nergens in geloof, en weet zeker dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ben niet kerkelijk ofzo. We gaan wel op zijn tijd met speciale gelegenheden naar de kerk en halen dan ook communie, maar ML wilde niet dopen en ik vind het zelf niet kloppen om wel te dopen en verder niet minimaal paar keer per jaar naar de kerk te gaan. Niet alleen met kerst zeg maar.
    Heb zelf ook beetje het idee dat mensen in onze regio (weet niet of Finnefant dat ook zo ziet, wil niemand voor de kop stoten he) heel snel laten dopen 'omdat dat zo hoort'. Zo van ja dopen hoort toch zo? En het meest vreemde is dan soms de reactie: "ja we laten ze wel dopen anders zijn ze straks de enige in de klas die niet de communie mogen doen'.
    Jp en Jk mogen tzt zelf beslissen of ze alsnog gedoopt willen worden.
    Mijn schoonzus zei ooit: Ik laat ze dopen omdat ik anders het gevoel heb dat ze niet beschermd zijn..... :( Vond dat beetje raar, zovan: onze kinderen hangt iets ergs boven het hoofd omdat ze niet gedoopt zijn. Geloven in God is iets moois, maar God kan helaas ook geen oorlogen en ziektes voorkomen, dus dat hangt beetje los van elkaar voor mij. Snappen jullie t nog??
    Ik kan me goed voorstellen dat je er kracht uit kunt putten, dus voor jouw Madelief zal het doopfeest een emo dagje zijn, mooi toch!

Giraf: jeej, wat een nacht las ik van je.....niet te doen meid!! Respect! Tja, wat kunnen we nog adviseren....ik zou de HA nogmaals bezoeken hoor! En inderdaad probeer eens iets van eten te geven vlak voor het slapen gaan of midden in de nacht. Wie weet...?

Finn: wil binnenkort een keertje of bezoek komen, gooi eens wat opties over de mail. Vanaf volgende week heb ik meer tijd, op maandag of donderdag als het lukt?
    Tjee wat een bevalling zeg.....meisje bij mijj op zwschapsyoga had dat ook, ze heeft toch een 2e gekregen, wel geplande keizersnede. Denk dat het tzt mocht het nog ooit ervan komen dat ook een optie voor hun is. Lijkt me echt heeel moeilijk voor de verwerking zoiets meemaken. Hopelijk voelen ze zich nu dolgelukkig op de blauwe wolk!

Jador nog altijd aan het shoppen voor de jurk??

Meis: T klaar met fysio, joepie!!

Quint: jij mag al richting verlof gaan denken, duurt nog effies maar is al wel te bevatten he!!

LM: gaat goed daar geloof ik!? F is gulzig!

Nem en Vlek nog lekker zwanger!! Nemo al leuke reactie gehad?? Vlek je bent echt zwanger meid!! laat MvM maar snel binnen!!

Nou, mijn kleine meisje is vandaag 3 maanden oud!! Nog 3x dit en we blazen het eerste kaarsje uit!!
    Ze was gisteren ziek, vandaag gaat het beter, mega verkouden, geen koorts maar toch haar eerste zetpilletje gegeven omdat ze zo erg huilde, en dat doet ze echt nooit.... Zo zielig!!
    Ben gisteravond de finishing touch gaan leggen aan mijn naamhanger, vanavond hoop ik m klaar te krijgen, kom ik ff spammen, hij wordt zo mooi vind ik zelf!
    Dan ga ik aan de hoes beginnen FF!! (mam moet ff helpen met knippen ;))
    xxx ik moet weer verder hier!

3. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    Mlief, bij jullie een doopkleed, staat altijd wel heel lief en mooi.
    hier mochten we gewone kleertjes aan, maar wit werd wel op prijs gesteld. een paar maanden later kwam het doopjurkje bij een tante tevoorschijn, iedereen was vergeten waar ie was, dus wel blij dat ie weer terecht is, alleen een paar maanden te laat helaas anders had S hem ook aangekund.

FF, leuk hoor tracteren !! en wat een leuk idee van die nijntjeskoek met muisjes. gedichtje was echt prachtig hoor!! heb vandaag een kaart gekocht en dan kan ie vanmiddag op de bus.

meis, hihi moest het zeker weten :), begin jij in nov aan het cambrige dieet ?? zie tenminste een datum voor de consulente staan. dit is een dieet op koolydraten toch? na deze zwangerschap ga ik er ook weer hard voor aan het werk, maar nu even lekker genieten :D:p.

dadelijk MvM op bezoek, toch weer spannend!! en lekker kadootjes uitzoeken.
    gister na het douchen pyama aangedaan en wist niet wat ik zag, jeetje mijn buik was al 2 x zo groot, ik zeg tegen Ml zo dik ben ik toch normaal niet ?? hij keek naar mijn buik en schrok, jeetje hoeveel zitten er daarin zei ie.
    voelde me echt een walvis, ben normaal al aardig gezet, maar nu leek het helemaal of ik elke dag friet eet. hopenlijk snel een echt zwangerschapsbuikje.
    donderdag met mijn zus naar de jongegezinnenbeurs, heb er helemaal zin in !!!

4. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Vlek: ooooofffffff......het zijn er 2!!!!:D:D
    Ben nu helemaal benieuwd naar je echo! Je darmen gaan ook gelijk protesteren en stilliggen he, dus dat opgeblazen gevoel herken ik wel! Geniet er maar lekker van!!
    Oh, ik ga trouwens zondag naar de beurs, dus niet alles leegkopen he!!!

5. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Rasp, gefeliciteerd met de 40 weken!! Laat nu die beeb maar komen!

Vlek, leuk dat je met MvM meedoet! Wat heb je gekozen als cadeautje?

@dopen, ik wil dat heel graag maar Ml niet. Ik vind dat we er beide achter moeten staan anders doen we het niet. Kinderen kunnen altijd later zelf beslissen om het alsnog te doen. ML had het er wel over dat we het evt kunnen doen als we op vakantie zijn in ENG, maar ik weet niet of dat wel kan/mag. Moet me er maar eens in verdiepen.

FF, gave foto van M met haar kersverse neefje! Echt lief.

Merel, zielige Jk. Gelukkig gaat het vandaag wat beter.

Ik ben vanmorgen op de loffie geweest bij een vriendin. Een andere vriendin kwam ook langs. Was echt heel gezellig, 3 meiden en 6 kindertjes:D O is er moe van en ligt nu heerlijk te slapen. En ik zit nu vol ongeduld te wachten op de pakketpost, ik heb een jurkje besteld voor een bruiloft en die zou vandaag moeten aankomen:D

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Rasp, gefeliciteerd met 40 weken!!!!! Hoera!!! Bijzonder!!! Hoe was het bij de vk?

Merel, jullie meid 3 maanden weer, het gaat echt hard, zeg. Beterschap voor haar.
    Ik kan inderdaad gaan aftellen (vind ik dan). Heb daarom een aantaal werkdagen tot mijn verlof in mijn handtekening gezet, het zijn er 18, best veel, zucht. En dan maar hopen dat ik het haal. Voel me namelijk vandaag voor het eerst in de zwangerschap echt heel beroerd, hoofdpijn, buikpijn, maagzuur, misselijkheid noem maar op. Gelukkig ligt M nu te slapen maar of ik hem straks aan kan... Wilde graag naar buiten maar het gaat niet lukken zo, ben ik bang.

Vlekkengek krijgt een tweeling heb ik net gelezen!

Over geloof gesproken, gaan jullie dit jaar iets doen met Sinterklaas? Ik dacht dat M de leeftijd nu wel had maar hij wees gisteren de goede Sint aan en zei: kijk eens een kabouter...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi dames, even snel. Controle VK was prima! Bloeddruk iets hoger als normaal dus dat zou een teken kunnen zijn dat de bevalling niet erg lang meer op zich laat wachten. Kindjes is wel 8 pond maar ik had ook niet anders verwacht.
    K ga zo nog even een wandelingetje maken met V.era, het is zulk mooi weer!!
    Ben er later weer hoor!! Doeidoei!

8. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    oe spannend rasp !!!!!! hoop dat het vandaag doorzet, zou wel een hele gave datum zijn.

quint, heel vervelend als je je zo voelt :(, hopenlijk vliegen die 18 dagen voorbij en kun je lekker bijkomen en naar de bevalling toeleven. hoe gaat het trouwens met je moeder, is haar hand weer in orde?
    hihi en wat een uitspraak van M :D, S vind hem wel leuk, vooral nu blijkt dat ie kadootjes geeft ;)

maible, heb een mooi boek gekregen en gekozen voor de ketting
    en is het pakketje gekomen? wel ff spammen he !

merel, zou mijn best doen om me in te houden op de beurs :D, hihi wie weet, de 16e een echo dus dan weten we het zeker, maar zal wel gewoon 1 zijn denk ik.

nou MvM was nog wel even spannend, streepje was niet zo donker :(, hoop dat alles goed zit, zullen het over 16 dagen weten.

9. raspberry

Zoo, dat was een heel kleine ommetje haha, mijn buikspieren kunnen de buik niet meer tillen hihi. Nu dus maar weer rustig aan binnen.

@Vlek, och lieverd een lichte test is niet leuk nee maar het betekent vast en zeker niks. Maar kan me voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt.

10. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    @Rasp: Gefeliciteerd! 40 weken zijn gehaald! Knap van je dat je hebt besloten je niet te laten strippen. Je wilt het ECHT zelf doen he? :) YOU GO GIRL!

@Finn: nog gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Maar wat een heftig verhaal zeg! Pffff.
    Finn getrakteerd? leuk zeg!

@Vlek: haha, je bent echt zwanger hoor meid! Ik herken die dikke buik heel erg. ML was ook bang dat het er 2 waren :D Ben natuurlijk van mezelf al fors, maar die buik ineens met 6 weken :$ Hij werd gelukkig weer iets minder. Minder opgeblazen in ieder geval. Nu wordt het wel weer meer een buikje, maar nu ook bijna 12 weken, dan mag het wel :)

@Meis: fijn dat de fysio zo geholpen heeft voor T. Bij daan hebben ze alleen geconstateerd dat de voorkeurshouding weg was en hebben hem daarna nooit meer onderzocht. gelukkig dat ze dat bij T wel doen.

@madelief: kan me voorstellen dat het dopen een emo-dag gaat worden. Ik ben zelf ook gedoopt, maar het geloof is een beetje verwaterd hier, dus laat mijn kinderen niet dopen. Heb wel mijn eigen doopjurkje nog, zo leuk! Ik sluit me wel een beetje bij Finn aan, geloof wel dat er iets is, maar kan het geen naam geven.

@Giraf: je verhalen van J en de fysio zijn ZO herkenbaar. Ik had alles al geprobeerd, voeding verdikken voor de reflux enzo. Dat leek ook wel te werken, maar het huilen en overstrekken bleef. Wij zijn pas met EEN JAAR naar de manuele fysio geweest met hem. De gewone fysio hielp alleen met de voorkeurshouding. Die was ook weg met 3 a 4 maanden, maar die manuele fysio heeft hem echt gekraakt een paar keer om de blokkade in zn nek weg te krijgen.
    Ik hoop voor je dat je ooit de tijde mee zal maken dat I om 7 uur gaat slapen tot de volgende ochtend 7 uur. Respect voor je meid!!

@wolfje: meid, wat ben je weer druk! Komt de nesteldrang ineens opzetten?? :D

@Merel: jeetje, 3 maanden alweer! Wat gaat dat snel!

@quint: wat gaat de tijd toch snel, je verlof komt al bijna in zicht! Doe je wel rustig aan?

@jadore: ha meid! Wat een prachtige foto's heb je op facebook staan! Wat een heerlijke kinderen heb je. Dikke kus

@maible: wat rot voor dat bevriende stel! Hopelijk zijn ze snel zwanger!

@LM: nog een beetje aan het kloten met de voedingen lees ik. Geef het de tijd, de kleine meid heeft zat meegemaakt! Knuffel!

Zo, beetje kort en bondig, maar ben zomaar ingesprongen. Weekendje weg was heerlijk, maar lijkt alweer weken geleden. Vandaag 4 uur zitten surveilleren bij de toetsweek :( En je mag niks doen, alleen zitten en opletten! het zou verboden moeten worden!

Straks weer naar ZH, echo voor de combinatietest. Daan gaat ook mee, spannend wat hij er van vind!

11. raspberry

@Nemo, oh leuk, geniet van de echo!! En inderdaad dat is wel slaapverwekkend dat sureilleren lijkt me.

12. raspberry

Ml is nog steeds bij huis omdat er geen werk voor m is. Hopelijk de rest van de week ook nog want het is zo fijn!!
    Hij is nu even weg naar zijn vader om te helpen in de tuin, daar baal ik dan wel weer wat van omdat zijn vader zo lomp is en niet snapt dat ik hoogzwanger ben en het misschein wel fijner vind dat ML thuis is. Met V.era presteerde hij het zelfs om tijdens de bevalling (6 dagen overtijd) zonder aankondiging op de koffie te komen, ik lag boven te puffen en ML zat beneden met z'n pa. Kunnen er nu om lachen maar toen niet!!

13. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    @rasp, ja na 10 minuten ben je het wel zat.
    Normaal laten ze je niet 2 uur alleen zitten, maar was een 100 minuten toets, en die mag wel alleen. Maar dyslecten hebben 20 minuten extra, dus werd alsnog 2 uur.
    Toen 10 minuten om bakkie koffie te doen en toen weer 100 minuten + 20 minuten voor de dyslecten.

14. raspberry

Pffff lijkt me vreselijk!!

15. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    @Nemo, succes met je testen, maar jeetje moet je wel geduld voor hebben idd zolang wachten bij de kids he, en maar beetje opletten of ze neit spieken ;)

@Rasp, fijn dat alles goed was, ooh en nog steeds geen werk voor ML maar goed hij krijgt wel doorbetaald he dus dat scheelt dan weer. En nu maar wachten op de beeb. Mijn vriendin was zondag uit gerekend, en die moet ook wachten die begint het ook al zat te worden.

@Vlek, kan me voorstelle dat je beetje teleurgesteld betn, maar een streep is een streeop hoor!!! maar idd ga starten maar eerst intake, en als goed is moeten daarna de kilos om mijn oren vliegen hihi

@Merel, zo al weer druk aan het werk, En 3 maanden al weer jeetje wat gaat de tijd toch hard he.

@quint, hahahaha Sint een kabouter;), wij hebben vorig jaar ook als sint gedaan gewoon wat kadootjes. maar F kijkt vaak sint om half 5 op tv en zit dan met groote ogen te kijken dus dit jaar wouden we maar naar de intocht hier in de buurt gaan. ben benieuwd
    Heb je al een oplossing voor de bumb.lies? inlegluier?? of van die huggiesdrynight voor de nacht??

@zo even met F naar de HA, voor controle van Keel/neusamandelen want ze kwijlt soms heel erg. en met de mond spieren en zo is niet aan de hand zijn we achter. we hadden van die oefeningetjes gedaan rietjes en je kent het wel. nou ben benieuwd of de HA wat kan zeggen.

16. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

all;
    Gisteren de kelder opgeruimd, schoongemaakt en spullen weggegooid!
    Vandaag was de zolder aan de beurt... manlief had gisteren al het babyspul en speelgoed voor mij naar beneden gehaald... Vandaag alles uitgezocht, was niet mooi meer was heb ik meteen weggedaan...
    Wat we bijna kunnen gaan gebruiken in de sere gezet! De kinderwagen heb ik in elkaar gezet en die buiten even lekker laten luchten, net als de Maxi-Cosi! Ja ja de nesteldrang is toegeslagen...;)
    Verder had ik vandaag de uitnodiging ontvangen om de baby doos op te halen, die vanmiddag opgehaald...zitten leuke dingetjes weer in:)
    Ook heb ik een kadootje gehaald voor een vriendin, daar gaan we morgen eindelijk heen op kraambezoek!
    Donderdag moet ik weer naar de verloskundige toe! Ook wil ik dan gaan kijken naar geboortekaartjes!
    Volgende week gaan we bezig met het kamertje!
    Fijne dag nog allemaal, knuffels!

17. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

rasp; yeah 40wk:D fijn dat controle goed was, en hopelijk komt de kleine snel!

vlek; fijn dat manlief smorgens nog wel thuis is... lichte test van MvM betekend hopelijk niks meid, knuf!

merel; jeej je meid alweer 3mnd, gaat ook snel zeg!

nemo; fijn dat het weekend lekker was, s6 met de toetsweek!

meis; s6 met de ha controle...

quint; kabauter sinterklaas, tja lijkt er ook wel wat op;)

18. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Even kort. Echo was goed. Geen mooie beelden, maar alle bloeduitslagen waren er ook al en heb geen verhoogde kans op down en wat andere syndromen. Het gaat maar om een kans, maar ML wilde het graag omdat hij met chemische stoffen werkt. Maar ze duwde wel heel hard pffff...

19. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    oh fijn dat alles goed was!! en ja kan me voorstellen idd als ML gevaarlijk beroep heeft dat je dat wil weten (die van mij is potloodslijper op kantoor:p:D)

20. raspberry

@Nemo, fijn dat alles goed was meid! Jammer dat je niet echt mooie echobeelden hebt maar nog 8 weken en dan mag je weer kijken!! Gaat snel hoor!

@All, ik zou graag op iedereen willen reageren maar ik ben echt zo moe. Heb zere dikke voeten en ik heb een rauwe keel. Heb vanmiddag mn dutje overgeslagen omdat ik naar de VK moest en dat verneem ik nu dus wel. K ga maar vroeg op bed!
    Maar ik lees en ik leef met jullie allemaal mee hoor lieve dinnetjes! En bedankt dat jullie zo met mij meeleven ook!

Deel Deze Pagina