De 14 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Lou Lou, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Docente economie havo/vwo
    Randstad
    Ga nu eerst in bad..

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekker Nemo, geniet ervan!

3. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    JEUTJEEEEEEEEEEE NEMO wat erg :( pfff verschrikkelijk!!! Echt zo fijn dat alles goed is gekomen! Wat is het kiss-syndroom ook alweer :) sorry hoor. Maar echt heel erg hoor. Hadden ze niet beter een ks kunnen doen?
    Je kaartje ziet er top uit meid..jammer dat je niet alsnog hebt getempt..ook al ben je dan al opgestaan...krijg je toch nog een beeld ervan! Temp morgen anders verder...alleen dit kaartje nog :p hahaha zooo spannend vaak kan je het wel een beetje aan een kaartje zien of je goede kans maakt of niet.

@Quint, hahaha ja dan wordt het dus een jongen toch zei finn...zou wel leuk zijn voel me zo alleen nu :p whahahahaha Ben zo enorm blij voor je! Durf je al een beetje blij te zijn? Ik heb echt het idee dat het 100.000% goed zit...wat gek, want normaal heb ik nooit echt een gevoel daarover...misschien is het besmettelijk van Finn :D Lekker genieten hoor want deze beeb komt zeker gezond en wel in je armen meis!

4. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    @Jadore: doe mn best voor een uitleg: Daan had een voorkeurshouding, waardoor langzaam zijn hoofd scheef werd. We zijn toen fysio gaan doen en de voorkeurshouding werd minder en zijn hoofd was scheef 'binnen de normen', dus daar hoefden we ook niks mee te doen. Hij bleef echter een huilbaby (was 70% van de dag de meest vrolijke baby ooit en andere 30% onhandelbaar). Overstrekken, gillen, etc. Hij bleef ook spugen (fles al verdikt), dus ze dachten aan reflux (maagzuur opboeren). Werd allemaal niet beter. Ook liep hij achter qua grove motoriek. Staan kon hij wel, hij liep langs de tafel met 10 maanden, maar als hij dan viel was het net een lappenpop, hij kon niks. Wilde ook niet op zijn buik en dus ook niet kruipen. Met 12 maanden ging hij een ietsiepietsie kruipen en toen las ik dit op internet:

Kiss staat voor Kopgewrichten Invloed bij Stoornissen in de Symmetrie. Het belangrijkste lichamelijke symptoom is het niet of beperkt beweeglijk zijn van het hogere deel van de nek van baby's. Dit geeft ernstige afwijkingen in het gedrag, de motoriek en de ontwikkeling van het kind. Het ontstaat over het algemeen bij de bevalling. Manueel therapeuten en osteopaten kunnen het behandelen. Na twee tot drie behandelingen zie je meestal al resultaat. Moeders van behandelde kinderen reageren daarna vaak met: "ik heb een ander kind gekregen!" Als deze behandelingen in een vroeg stadium plaatsvinden dan is de kans op vervolgschade nihil. Wordt de verschijnselen en klachten veronachtzaamd dan leidt het automatisch tot KIDD.

Kiss kenmerkt zich door een gefixeerde gedraaide stand van het hoofdje dat daarbij ook scheef staat. Dat heeft tot gevolg dat er een voorkeurshouding wordt gehandhaafd die op haar beurt de borstvoeding eenzijdig bemoeilijkt, het hoofdje aan de achter-en/of zijkant afgeplat raakt, de houding van het lichaam vorm krijgt alsof het een banaan was, de ontwikkeling van de motoriek eenzijdig achterblijft waardoor bijvoorbeeld ook het omrollen maar naar één kant wordt ontwikkeld en er geen of nauwelijks een kruipfase wordt doorlopen. Verder kunnen ook de volgende verschijnselen optreden: niet op de buik kunnen/willen liggen, asymmetrische bilplooi, enkelzijdige beperking van het heupgewricht (uitsluiten dat het om een geïsoleerd heupprobleem gaat), slik- en buikklachten, slaapstoornissen en overmatig huilen (meer dan 3 uur per dag).

Symptomen van Kiss

Het hoofd staat scheeef en wordt naar één kant gedraaid
    Het kind trekt het hoofd naar achteren
    Aankleden geeft heftige reacties
    Schedelasymmetrie, achterhoofd en voorhoofd
    Slaapstoornissen, veel en hoog huilen (niet in alle gevallen)
    Prikkelbaar, driftig en onrustig
    Aan het haar of oor trekken op één plek haarplukklen
    Koude handjes en/of voetjes
    Slikklachten, overmatig kwijlen
    Kuchen zonder verkouden te zijn
    Niet willen kruipen, billenschuiver en gaat vroeg staan al vanaf 7 maanden

Ik herkende alles!! Ben net na zijn verjaardag naar een manuele fysio geweest en die constateerde een blokkade in zijn nek. Hij is daar letterlijk gekraakt. Sindsdien inderdaad een ander kind! Hij liep met 14 maanden en wilde ineens kroelen. Dat deed hij ook nooit. Als wij hem optilden deed dat juist pijn, dus hij vond ons helemaal niet aardig..

Heel verhaal, sorry, maar dan heb je een idee.

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Nemo, jeeej ook ik schrik een beetje van je verhaal. Een arme jongen, zeg, het is toch niet niks geweest.

J'adore, eerlijk gezegd besef ik het nog niet helemaal. Die tests zijn natuurlijk nog erg licht en ik voel verder vrij weinig dus ben nog onzeker (ml helpt ook aardig mee). Maar verder heb ik er wel een goed gevoel over.
    Enne LM krijgt ook een jongen (ze weet het alleen nog niet :D:D:D) dus binnenkort ben je niet alleen meer!!!

6. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Nemo, :( krijg er echt werkelijk tranen van in mijn ogen, wat erg voor je mannetje en wat zielig wat een pijn zou hij gehad moeten hebben en jij daardoor natuurlijk ook, ondragelijk om te zien hoe je kindje zo'n pijn heeft en wat (sorry) schandalig dat ze dit niet zelf hebben geconstateerd! Echt slecht gewoon! Hij had een hoop minder pijn kunnen hebben als het eerder was ondekt en wat super goed van jou dat je er zelf achter bent gekomen!!!! Pfff meis is echt niet niets!

@Quint, heel erg begrijpelijk en tja jouw ML agummm mannen hahaha die zal na jou pas beseffen of als je buik een mooi bolletje is whahahaha. Lekker rustig laten bezinken en ben blij dat het ook goed bij jou voelt..dat zegt zo'n hoop! Maar je bent toch echt zwanger hoor :D

7. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Dat komt vooral omdat het kiss syndroom niet wordt erkend door kinderartsen. Maakt me niks uit, hoe je ook noemt, de fysio voelde heel duidelijk de blokkade.
    Ik wilde al veel eerder gaan, maar iedereen zei "er is toch niks". De fysio zei dat hij hem graag al met 3 maanden had willen zien, toen kon ik wel janken!! De blokkade is blijvend, maar na 5 sessies hoopt hij iig dat hij zich pijnvrij kan bewegen (en dat gaat goed, hij rent en vliegt langs je heen). Is al paar maanden geleden de laatste sessie, hoeven pas terug te komen als hij 4 is.

8. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Jeetje wat een onzin zeg ...gadver kan daar zo slecht tegen he...wat leven die "proffesionele" mensen toch in 1 wereld waar geen ruimte is voor andere wegen...behalve als het na 1 miljoen keer bewezen is ofzo...erg zeg dat hij met 3 maanden al kon komen...je moet echt altijd naar je eigen moedergevoel luisteren hoor...als er iets is dat ik geleerd heb van mijn 1e is dat het wel, dat is gewoon de natuur...jij kent je kind het aller aller beste dan wie dan ook, stomme opmerkingen zeg ... en wat zeiden ze toen je het vertelde dat het toch wel heeft gewerkt? Ik vind het ook echt heel erg voor jou...erger vind ik dat er niet is..je kind pijn zien hebben of iets met je kind..petje af voor jou!

9. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Dank je wel. Zoals ik al zei: heb later pas het besef gekregen dat het blijkbaar echt een zware bevalling was, en toen heb ik alles echt een plekje moeten geven. Heb er echt nog naar gevraagd in het ziekenhuis of het geen kiss kon zijn. Nee, dat bestond niet, zijn scheve hoofd was puur cosmetisch volgens hun, had niks medisch verder...

En mijn familie zag vaak alleen de vrolijke Daan, die vonden het maar raar als ik zei dat ik hem wilde laten onderzoeken. En ik wist natuurlijk niet zeker dat hij pijn had, maar had elke dag zo'n gevoel van 'hij zit niet lekker in zijn vel'. Heeft achteraf veel verklaard. Mislukte borstvoeding, vele huilen, spugen, kwijlen, overstrekken, driftbuien..

Heb hier een plaatje. Links gewone schedel, rechts een scheve. Daan heeft een beetje de rechter. Schuin achter plat en scheve oorstand. Volgens mij zie je het amper (alleen ik zie het omdat ik het weet) en zijn haar wordt steeds dikker, dus geen probleem)

10. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    pfff ja begrijp je helemaal! Duidelijk ook met die plaatjes en cosmetisch...dat zal je sowieso denk ik niet opvallen als je het niet weet niemand die op zijn hoofd gaat kijken of alles wel symetrisch is...ik heb inmiddels al heel wat foto's gezien van hem :D en nooit wat opgevallen hoor en dat is ook wel het minst belangrijke..je hebt een heerlijk ventje daar gaat het om!

11. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Inderdaad!! Als je naar hem kijkt word je al vrolijk!! :p

12. nemo1981

nemo1981 Fanatiek lid

10 jan 2008
    3.967
    0
    0
    Randstad
    Ga vroeg slapen dames.
    Truste!!

13. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    truste!

14. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Nemo Aaaaagh wat zieilig zeg van zn hoofdje!!Het ziet er al pijnlijk uit! Echt idioot dat ze het KISS-syndroom niet erkennen. Je hoort er toch geregeld van! Het is een van de eerste dingen waar je aan denkt als een kind veel huilt na de bevalling. Super knap dat je erzelf achtergekomen bent, maar kon je de tijd maar terug draaien dan he! Heerlijk om te horen dat hij nu lekker in zn vel zit. Ja, moeders instinct is geen fabeltje! Je bent een goede moeder, je voelde het al die tijd aan!

@ rasp Aagh..dat klinkt als maaike de vorige keer..dan zijn ze een soort lappenpop die veel slapen en bij je op schoot hangen. Geen fut meer te bekennen. Sterkte meid, want dat is zwaar om als moeder te zien van jee eigen kind die normaal lekker kletst! Veel beterschap en dat ze snel weer op mag knappen!!

@all Jullie zijn lieverds!! Zeker nu savonds ben ik erg gespannen en voel ik elke keer wat lopen. Echt zo erg. Maar die angst zit er zo in nu, daar kom je niet vanaf. Ik durf me bijna niet te ontspannen, want straks gebeurt het alsnog. Ik bereid me dan liever op het ergste voor, dan dat ik voor niks hoop heb gehad. Ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen.

Ik ga weer proberen te slapen! TRuste allemaal!

15. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

hoi meiden

wel bijgelezen weinig onthouden...

nemo; jeej wat heftig zeg!

quint; tja hier gelukkig standaard echo in de 8ste week, zodat ze kunnen zien dat het hartje er zit enzo... wel opgelucht, dan 1rond 10-14wk... en dan 20wk en dan36wk, oh hoop zooo dat alels goed is:)

mdl; meid dikke knuffel en hoop op positief nieuws vrijdag en beeb lekker blijven zitten hoor...!

truste allemaal, ik ben op... morgen mvm knuffels

16. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Lieve lieve lieve madeliefje, zonnestraaltje van ons... Je hoeft het niet uit te leggen liefie, we begrijpen je echt wel. Je probeert jezelf voor te bereiden op een verdret dat ander niet te verhapstukken is. Helaas is dat een verdriet waar je je niet op voor kunt bereiden, maar het is alleen maar begrijpelijk dat je dat wel wilt. Want alle hoop die je nu zou koesteren zou alleen meer verdriet betekenen. En dus zorg je voor een afweermechanisme. En dat is zo begrijpelijk lieve meid!
    Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je goed bericht hebt en je beebje nog een weekje og 16 bij je in je buikje blijft.
    Weet wel dat wij er echt ALTIJD voor je zijn. Het klinkt misschien stom, maar ik geef echt om jullie allemaal. En wij slepen je er door meid! Echt, het komt goed..:) Knuffel!!!

17. Funnyfant

Quint: ooooh echt dit wordt zo'n mooi knulletje ;):p

Nemo: Oei dat klinkt niet goed meissie!! En dat hoofdje... WOW! heftig hoor! Gelukkig heeft D zo'n goeie mama, die ervoor heeft gezorgd dat hij tegen alle doktersadviezen in WEL mooi geholpen is en wordt! Mag je best trots op zijn!!

Vlekkie: Wel leuk die fotoshoot! Veel plezier meid :)

Sorry moppies ik ben de rest vergeten...

Ik heb taartenworkshop gehad vanavond en dit is mijn eerste creatie hahaha!

18. Funnyfant

Bevalling: Liefst thuis, misschien in bad. Ik wil ZONDER medicijnen, ook al beval ik in t zkh ;)
    Liefst geen weeënstorm meer hahaha, maar ach dat zien we dan wel weer ;)
    Mijn zus had bij de derde trouwens ook een sterrenkijkertje. Ze is thuis bevallen in een redelijk korte tijd. Deed wel flink pijn op mn schaambeen, zei ze:$:$:$
    Maar mn zus is echt de "hardste" vrouw die ik ooit heb gezien. Die heeft geen pijngrens zeg maar...;);):p

19. giraf

giraf Niet meer actief

Moggu

Nemo
    Jeetje wat een heftige bevalling inderdaad! :$
    "schrok" ook best wel van de foto moet ik eerlijk zeggen, mijn neefje is met de pomp geboren, maar die had echt bij lange na niet zo'n vervormd hoofdje.... Misschien dat ik daarom dacht 'oh dat heb ik al eens gezien' Maar er toch van schrok :)

Bevalling
    Ik wil er graag net zo 1 als bij Isa :D
    Gewoon 1e wee, gelijk in een weeenstorm en een kleine 4 uurtjes later, zonder pijn, zonder ruggeprik, zonder knip een prachtig mooi gezond babytje in mijn armen. Wel een paar hechtingen, maar daar heb ik niks van gevoeld.
    Ik heb maar 1 wens en dat is dat het deze keer uit zichzelf mag beginnen.... Dus niet weer pas na 42 weken ;) en het liefst thuis.

Quint
    Nog een testje gedaan deze morgen? :)

Finn
    Ik wil ook taart! :)

20. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen!!

Ik moet in het ziekenhuis bevallen en op dit moment zou ik het liefst weer een ks hebben, maar gezien ik er nog eentje heb lopen zou een normale bevalling misschien wel beter zijn (qua herstel).

Madeliefje, ik leef ontzettend met je mee!!! Ik kan me je angst heel goed voorstellen meid! Heel veel sterkte!!!

Finn, leuke taart!!

Ik dacht ook altijd dat Jul een sterrenkijker was, maar die lag in voorhoofdsligging (net weer anders dus)

Deel Deze Pagina