@ Rasp: ja, ik moet eigenlijk helemaal niet klagen hoor! Als je gewoon door kunt slapen tot half 7 's morgens.....maar ben een beetje van slag omdat hij 's middags nu al 3 dagen steeds uit bed komt.... Maar ik hou vol! De aanhouder wint, haha. Hij is na de 3e keer naar bed brengen vanmiddag toch weer in slaap gevallen! En dan prijs ik hem daarna natuurlijk de hemel in! Jijook veel suc6 vannacht! @ Vlek: heel veel suc6 morgen meid. Ik hoop dat er al gelijk iets duidelijk wordt afgesproken aangepakt in het eerste gesprek! Toi toi!! @ Quint: ja, ben ook wel benieuwd of je nu wel of niet meer getest hebt...we missen je!
Meiden volgens mij is ze ongi geworden, kijk maar naar haar kaartje @Quint balen van je ongi meisy, maar je weet iig waar je aantoe bent en op naar de volgende ronde die gaat raak zijn ik duim er iig keihard voor!
meiden welke sites hebben jullie voor tip voor geboortekaartjes? Ik hou erg van swirls en niet zo van heel kinderachtig maar alle leuke sites zijn welkom!
Vlekkengek, heel veel succes morgen! Ga aan je denken. J'adore, inderdaad zie mijn handtekening. Het is gewoon k*t. Heel lief dat jullie aan me hebben gedacht...
zag een paar mooie buikjes voorbij komen! Ik wil ook: Bekijk bijlage 141133 Verder alles gelezen, maar het is teveel om op iedereen te reageren (lees: ik ben lui ) Alleen even: Quint Een hele dikke knuffel voor jou meid! FF Je zal wel geschrokken zijn vandaag, gelukkig mocht je gelijk langskomen bij de VK en is alles goed met mini-finnefant Verder las ik wie borstvoeding/flesvoeding gaat geven: Bij I heb ik eigenlijk meteen flesvoeding gegeven. Ik was bevallen en moest in het zh blijven voor de nacht. Ze zijn die nacht 3x langsgekomen om te kolven en ze gingen I gelijk bijvoeden enzo en toen dacht ik "laat die bv maar zitten als het zo moet" Nu gaat het net als bij LovingMom kriebelen om deze keer misschien toch BV te gaan geven. Lijkt me toch wel iets speciaals.... Gelijk een vraagje over bv: Jullie hebben bv gegeven terwijl jullie verlof al afgelopen was, maar hoe deden jullie dat dan? Overdag op je werk kolven ofzo? En die melk dan de volgende dag geven?
Ja! Ik heb t/m de 9 mnd gekolfd op het werk, daarna alleen ochtend en avond voeding gegeven In het begin 3x kolven, dat was wel intensief, maar voor Finn wel goed! EDIT: Moooooie buik!!!!!
@ Quint: hele dikke knuffel meid!! Volgende ronde voor jou een strak ff-kaartje zonder gekke pieken door ziekte e.d.! Komt echt goed meid! @ Giraf: Mooi buikie!!! Ik heb op mijn werk gekolft ja. Eerste weken 3x per dag daarna 2x per dag. Ging prima, boekje erbij....lekker de tijd voor nemen, al was ik met 5 min meestal al klaar Zette de melk in de koelkast en nam deze mee voor of de dag erop of ik vroor het in. J kreeg ook af en toe een kunstflesvoeding om hem te laten wennen aan een ander soort melk. Dit heb ik vooral uit gemak gedaan, zodat er geen gewenning voor hem was als het plots afgelopen zou zijn met de bv door ziekte of wat ook. Ik snap niet dat ze je in het ziekenhuis die eerste nacht 3x hebben laten kolven? Of was I te vroeg geboren? Ik heb J telkens met hulp aangelegd die ene nacht in het ziekenhuis. Er kwam zelfs gelijk een lactatiekundige langs en die heeft mijn nummer gevraagd en zou me thuis na de eerste weken nog eens bellen. Later heeft ze bij me thuis een consult gedaan en spruw geconstateerd. Ik mocht haar ook mailen met vragen, geen probleem. Ik ben trouwens in mijn verlof gaan kolven omdat ik het leuk vond om de fles te geven....het kolven ging zo snel dat ik dus soms eerst kolfde en het dan op mijn gemakje in de fles gaf (bezigheids-therapie??, Nee, ik kon heel moeilijk een houding vinden. Is me in 8 maanden nooit gelukt om hem op de arm te voeden. Dan haakte hij af en ik werd er kriegel van)
Wauw 5 min???? Ik deed er toch wel een half uur over hoor. Hsd jij zo'n dubbele? Ik kolfde ook in mn verlof, omdat Finn beter sliep op een avondflesje dan de avondborst
Ja, laten we gaan knuffelen! BV, daar wil ik het niet eens over hebben, wat een drama en trauma maar ik had een prematuur kindje dat 6 maanden lang gecombineerd gevoed was.
Ik had nooit veel geduld, zette mijn enkele Medela Swing op full-speed en juh! Ik had al zoveel pijn doorstaan aan mijn tepels dat ik heel veel druk kon verdragen later. (5-10 min per kant he, 5 min is misschien wat overdreven..... maar ging gewoon echt makkelijk vandaar dat ik soms meer zin had om te kolven als om de borst te geven, uitkleden, houding zoeken, aanleggen, pauze, van kant wisselen enz.) Truste!!
Aah Quint, wat vind ik dat jammer voor jullie. Maar wel een redelijk duidelijke cyclus gehad dus als je vandaag ongi geworden bent. Ik ga mega hard duimen voor je deze ronde, blijkbaar heb ik niet hard genoeg geduimd deze keer..... Dikke knuffel meid X
Ik ben heerlijk een half jaar thuis geweest om bv te geven. Ik kon niet kolven, ik kreeg er niks uit, dus wat dat betreft wel fijn dat ik niet verplicht hoefde te kolven maar een nadeel was dat ik vrijwel nooit eens weg kon gaan. Wanneer ik wel weg ging begon ik 3 dagen van te voren al te kolven zodat ik 1 voeding thuis kon laten....vreselijk!
Rasp, dank je wel. Ben blij dat ik iig mijn eisprong terugheb. Geen idee of deze ronde wat wordt, wij zullen het zien. Bij mij ging het kolven ook niet goed tenzij ik de hele dag lang kolfde, vond ik ook vreselijk. En drinken aan de borst kon zoonlief niet.
Komt helemaal goed met je Quint!! Je weet wat je lichaam kan ondanks dat het je even in de steek gelaten heeft.
lief dat jullie aan me denken meiden, jaa heel spannend morgen, ben zo benieuwd wat de gyn zal zeggen. las discussie over borst/flesvoeding, hier 8 dagen geprobeerd borstvoeding te geven, krijg er nog trauma's van als ik eraan denk . hebben me in het zh niet goed op gang geholpen met gevolg dat ik met giga kloven zat die elkekeer gingen bloeden als kleine meid wat dronk, een half uur van te voren als ik wist dat ze de borst moest pieste ik al bijna in mijn broek van de pijn die het zou gaan doen. er mist nu nog een hoekje in mijn tepel dus bij een eventuele volgende weet ik het echt nog niet. wolfje met jou gaat het ook helemaal goed komen meid, positief blijven denken !!! quint, heel erg balen van je ongi, wel fijn dat alles het weer doet, op naar de volgende ronde en dan duimen we allemaal zo hard dat het raak is . de rest niet echt bijgelezen, sorry