@vogelhuisje: jeetje klinkt heftig die miskraam! Bewijst wel hoe cruciaal die eerste periode is. En goed schrikken nu over die "aandoening". Kom je nu onder extra controle? @m2b: WoW 2 nog wel! Kan me voorstellen dat het ff binnenkomt. Maar wel mooi zeg! @proud: wat heerlijk! Gefeliciteerd!
Hoi meiden, nee niet extra onder controle gelukkig... ik kan het echt niet vinden met de gynaecoloog dus ik had gevraagd aan de internist of ik de eerste tijd bij de vk mag. Zij zag gelukkig geen bezwaar en dan vanaf 30 weken weer naar de gyn maar dan wil Ik wel een andere... Van de gyn Mocht ik over 5 weken dus pas weer een echo terwijl ze weet dat het rond 10 weken ook een X mis is gegaan... ik zou dan ruim 13 weken zijn. Gelukkig mag ik weer bij de vk komen op 5 januari... Het is gewoon lastig mijn lichaam heeft me zo vaak in de steek gelaten... vanaf mijn geboorte al helaas dus mensen en gynaecologen die dan zeggen je moet vertrouwen hebben in je lichaam hebben kan ik niet zo goed tegen... dat vertrouwen kan ik gewoon niet hebben... cru gezegd als ik dat wel had, was ik er niet meer geweest... Heb wel vertrouwen in deze zwangerschap hoor! T voelt allemaal super goed maar toch 😊
Oh dat is wel fijn dat je eerst bij de vk mag blijven 👍 belachelijk dat de gynaecoloog zo denkt 😞 sommige artsen missen soms een stukje menselijkheid.
Ja idd! Het is nog maar de vraag... heb dinsdag telefonisch contact... maar ze kan het me toch niet verplichten...? Of wel...
Ja die heb ik helaas wel... op meerdere punten... maar wel eigenlijk allemaal vanaf week 30... eerder nooit problemen gehad...
Nog een tip meiden voor deze feestdagen! Ik heb zoveel last van maagzuur normaal slik ik elke dag omeprazol maar dat mag nu niet... Rennies etc helpen niet! Dus een tip van internet... een lepel havermout werkt echt super bij mij!!
Goedemorgen, Hier weer eens een berichtje van mij! Wat heftig allemaal Vogelhuisje!! Begrijp dat je puur op je eigen gevoel moet vertrouwen!! Wow m2b, jij ook een tweeling! Leuk, 2 tweelingzwangerschappen dus in deze groep! Hier maandag de echo. Wel spannend wordt het nu. Manlief wil de jongens meenemen, zijn de vorige zwangerschap ook de 1ste echo meegegaan maar ik weet niet of ik het wil. Wat zouden jullie doen? Als t hier maar geen tweeling is haha. Zal vast niet, voel niks anders dan de andere keren. Jullie nog plannen vandaag? Leuke dag gehad gisteren?
Hi jjm Dank je. Het is hier nog niet geland hoor hahah. Gisteren aan mn ouders en de rest van de familie verteld. Dat ging grossed met een hoop geholpen maar wel super enthousiast allemaal. Nu de schoonfamilie nog. Dat zegt niks hoor. Ik Ben alleen misselijk en dat was ik bij mn vorige zwangerschap bijna niet. Verder nog geen verschil.
Haha, nou ik ga er maar niet van uit iig. Voel me niet heel anders dan de andere keren Lijkt me anderzijds ook wel super leuk om te vertellen toch m2b? Ik vind tweelingen altijd wel extra schattig samen! Zit het bij jullie ook in de familie of is het echt een 'gelukstreffer'
Het is een beetje onwerkelijk hè m2b? 😊 Hier ook trouwens alleen last van misselijkheid en al vroeg een buik.
Ik heb een vraagje ladies. Gisteren heerlijk een stokbroodje met geitenkaas gegeten. Op de verpakking stond 80% gepasteuriseerde melk. Helaas pas te laat gelezen. Zou dit schadelijk kunnen zijn? De onzekerheid komt weer opspelen Ik ben dinsdag bij de echo ook 1 dag terug gezet en nu bang dat de uk morgen tijdens de echo niet goed genoeg gegroeid is Wanneer stopt dit gepieker nu eens....
@denk het niet hoor proud to be mom... En die dag teruggezet worden is mm werk hihi als ze een halve mm verkeerd heeft gemeten dan is het al een dag minder... Niemand komt op de eerste echo meestal uit op precies wat je uitgerekend hebt... Zou zo maar kunnen zijn dat je straks een paar dagen vooruit gezet wordt... Die onzekerheid wordt naar mijn mening nooit minder! En zelfs als ze geboren zijn dan wordt het nog 20x zo erg!! Denk dat als ze een jaar of 40 zijn het minder wordt misschien hihi... Hier was ik 2 dagen voor kerst en de dag voor kerst zo misselijk dat ik na 11 uur niks meer binnenhield... Plaste ook maar 2x per dag dus medicijnen gekregen en die werken zo goed! Ben eigenlijk helemaal niet meer misselijk heerlijk gevoel... Wel sloom en extra moe door de medicatie maar zoveel beter als de hele tijd misselijk en boven de wc hangen!!
@jjm Nee zit niet in de familie bij Ons dus had er helemaal niet op gerekend. Het begint nu langzaam in te zinken. Net aan de schoonfamilie verteld en ook Zij vonden het leuk @mausyi Ja heel onwerkelijk. Baal er zo van dat ik Alleen nog maar aan de praktische dingen kan denken. We hebben gelukkig een groot huis maar Ik heb niet een hele grote auto en sowieso 3 op de achter bank onder de 4... Lukt dat? Hoe doen jullie dat @proudmom Ik denk dat het wel meevalt hoor. Morgen gewoon vertellen bij de vk die kan je vast geruststellen En er kan een bacterie in zitten he, dat hoeft dus niet. Dus de kans dat het schadelijk is is eigenlijk heel klein Morgen Heb je vast een supergoede Echo. Ik ga voor je duimen in order geval @toverhuisje: Fijn dat de misselijkheid over is. Ik heb door de misselijkheid minder kunnen eten Dan Normaal, maar dat is Misschien maar goed ook hahaha. Zwangerschapskilo's ben ik nooit echt bang voor geweest. Ik raakte Ze best snel kwijt maar ben toch wat meer op Mn hoede nu. Ben bij ruim 9 weken al 1,5 kg aangekomen!
Ja wij schrikken ook steeds van de praktische kant 😐 huis is hier ook groot zat, man heeft station en ik een clio 😶 als ik een keer met de clio naar mijn ouders wil hebben we een klein probleem 😂 3 kinderen, tweelingwagen + een hele grote hond.
Haha hier ongeveer hetzelfde. Man een station en ik een Ibiza, m'n man heeft al zitten kijken naar een tweede station maar ook daar passen niet twee maxicosi's en een kinderstoel naast elkaar volgens mij. Dus al er toch 1 voor moet hou ik M'n auto gewoon.
Ja ik dacht de oudste voorin, de 2ling aan beide zijden dan kan er 1 iemand in het midden zitten en dan kinderwagen in de kofferbak.