De 16-31 juli 2015 club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moielle, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Ok ik beken ik kon het toch ook echt niet laten hangen 😊

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,8 KB
      Weergaven:
      3
  2. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ah wat lief zeg 💖 leuke zwangerschaps doos v/d prenetal hè?

3. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Zeker leuk! Ik dacht dat het voornamelijk reclame zou zijn maar er zitten echt wel leuke/handige dingen in.

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Fijn dat alles goed was proudtobemom!
    En leuk! Een jongen!

Leuke kleertjes allemaal :)

5. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik ga morgen ook eens even die doos ophalen bij de prenatal. En even shoppen natuurlijk :D

6. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik zou het fijn vinden jullie mening te hebben over het volgende:

Mijn vriend en ik vinden allebei 1 naam voor onze zoon heel erg leuk, maar het punt is dat de voetbaltrainer van mijn vriend ook zo heet. Het is niet 1 van onze beste vrienden maar we zien hem wel wekelijks. Zouden jullie die naam dan wel of niet kiezen?

7. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Poe moeilijk proudtobemom! Ik heb me ook al afgevraagd wat ik bijvoorbeeld zou doen als m'n zwangere vriendin/collega's dezelfde naam zouden kiezen en daar kom ik ook nog niet helemaal uit. Manlief is er makkelijk in als wij het nou leuk vinden maar ja. Ik denk dat als het echt jullie naam is je misschien spijt krijgt als je het niet doet. Maar ik weet hoe moeilijk het is met een naam kiezen met leerlingen, collega's enz. Wij hebben ook niet de naam die ik altijd al voor een meisje in gedachte had gekozen omdat een leerling uit mijn mentorklas zo heet en inmiddels een hele gave andere naam bedacht die echt nergens in de omgeving voorkomt. Dus misschien nog even doorzoeken en als jullie steeds op die naam uit blijven komen gewoon doen.

8. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Als jullie hem beiden echt leuk vinden zou ik het gewoon doen!

Hihi hier ook heerlijk geshopt (lees zeeman leeggekocht) we zagen ergens anders eerst een heel leuk pakje maar dat was in totaal voor een shirt een gilletje en een broekje 70 euro! Dat gaat me toch iets te ver voor maat 50-56 😉 nu hetzelfde kwijt maar dan voor alles haha😊

9. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Flink geshopt dus vogelhuisje 😂

Ik zou gewoon de naam geven die jullie beiden leuk vinden proud.

Hier vandaag naar de 9 maanden beurs geweest, onwijs gezellig gehad, wel met een iets mindere afloop. Vriendin en ik hadden beide een gratis echo (bij de hero stand) helaas zag ze bij 1 van mijn meisjes vocht in de longen. Na contact met mijn ziekenhuis, krijg ik een vervroegde echo, maar hoefde niet op stijl en sprong vanuit Brabant naar het noorden toe jakkeren. Maandag word ik gebeld als het goed is..

10. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Wow vogelhuisje wat een leuke dingen en wat veel!

Jeetje Mausyi wat vervelend dat de dag zo afliep zeg en wat spannend wat er nu komen gaat! Hopelijk kun je snel terecht en valt het mee.

11. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Das wel schrikken idd Mausyi....ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.
    Dat je niet meteen hoeft te komen, is al een beetje geruststellend denk ik.

Ik heb vandaag de doos van de prenatal opgehaald...zitten idd veel nuttige spullen in.
    Ook nog wat geshopt....schrok ervan toen ik aan de kassa stond haha. Maar heb mezelf ook eens een keer verwend met leuke zwangerschapskleding.

Wat betreft de naam....het gaat hem toch worden denk ik. We hebben wel wat alternatieven, maar dat is het steeds net niet. En mijn vriend staat er ook wel wat makkelijker in.

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is even schrikken Mausyi.
    Gelukkig word je maandag gebeld.
    Hopelijk is het niks.

Heb zelf ook de gratis echo gehad gisteren.
    Een sprakeloze moeder en een schoonmoeder in tranen :D
    Zo tof dat ze dat deden.

13. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Poeh spannend mausyi hoop op goed nieuws! Word je gebeld voor een nieuwe echo in het ziekenhuis of heb je al een in het ziekenhuis gehad?

14. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Nee ik word gebeld, voor een nieuwe echo. Dus hopelijk bellen ze maandag direct. :)

15. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Net gebeld. Morgen 10.50 krijg ik de echo. Mocht er iets niet goed zijn drukken ze me zo bij een gynaecoloog naar binnen. Anders heb ik die gewoon 9 maart.

16. Cakes

Cakes Actief lid

21 nov 2014
    198
    0
    0
    Hi Dames!

Ik ben "Cakes" , 26jaar, verloofd met een vrouw en zwanger dmv IUI.

Wat fijn dat deze groep bestaat , ik zit namelijk een beetje in de stress.
    Dit is ons eerste kindje en we verwachten een zoon!
    Alleen nu ging ik lekker gericht shoppen want het geslacht was bekend maar liep ik al snel te stressen want, wat moet ik kopen?
    Het is dan zo warm, wat doe ik hem aan de eerste tijd , welke maten moet ik wat kopen, wanneer kan hij wat aan, hoeveel van wat moet ik kopen? Ik ben dus laatst thuis gekomen met een setje voor 4/5 maand :) omdat het dan kouder is en ik dus zeker was dat hij dat dan aan kan.

Ik weet het even niet , iemand tips?

17. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Haha heel herkenbaar! Dit wordt mijn eerste zomer kindje... Mijn eerste dochter was groot voor een meisje dan 3685 en 51 cm met 40 weken... En die paste alleen de kraamweek in maat 50... Van mijn tweede dochter ingeleid met 37 weken door complicaties die was dus 'maar' 3100 gram en 47 cm (groot voor dat termijn maar klein in vergelijking met de oudste) die heeft 3 weken maat 44-48 aangehad en vervolgens enkele maanden maat 50...

Nu is de kans dat ik ingeleid word weer aanwezig, maar niet zeker... Word ik ingeleid dan is maat 50 prima, zo niet dan verwachten we wel dat het kindje groot is omdat het dit keer ook een jongen is... dus wel of geen maat 50 ;)...

Ik heb nu denk ik 4 setjes 50 4 setjes 56... 2 lange rompertjes met leuke motiefjes in 50 voor als hij zonder kleding alleen in romper kan, en 3 rompertjes maat 56 zonder mouw omdat iets groter dan toch niet uitmaakt...

Ik ga bij de primark nog even wat goedkope extra rompers met lange en korte mouwen halen maar dat doe ik na 34 weken dan weten we ong of ik ingeleid word ;)...

De 'regel' is dat je kindje als het zelf de temperatuur goed kan vasthouden meestal na een paar dagen of na de kraamweek, een laagje meer aan heeft dan jij... Dus loop jij in een tshirt dan je kindje in een romper etc...

Ik denk dat het hier veel combineren wordt romper lange mouw met tshirt romper korte mouw met lang shirt... Maar het kan ook zomaar heel heet worden dat een romper met korte mouw goed genoeg is ;)...

Lang verhaal waar je waarschijnlijk niets aan hebt haha...

Welkom en gefeliciteerd trouwens! ;)

18. Jen1989

Jen1989 Lid

4 jul 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben aan het aftellen haha vrijdag de 20 weken echo van onze 3e wonder blijft altijd weer spannend he :) hopen dat alles goed is ...

19. Luitje

Luitje Actief lid

2 okt 2014
    459
    80
    28
    Vrouw
    Pleegmoeder
    Spannend Mausyi, ik ga duimen dat je morgen de gyn voorbij mag lopen!

Welkom cakes! Ik zit met hetzelfde dilemma en koop van alles maar wat. Al zie ik voornamelijk nog winterkleertjes inderdaad. Ach helemaal niet erg om te blijven shoppen ;)

Jen1989 pff spannend hè die 20 weken echo?

Ik heb hem vandaag gehad en er vannacht slecht van geslapen. Maar gelukkig was het voor niks want we krijgen een gezonde zoon! Ze zag aan me dat ik gespannen was en zei na een tijdje ook dat alles er op het eerste oog goed uitzag en dat we naar de details gingen kijken. Toen kon ik ontspannen en heb ik enorm genoten van ons kindje bewonderen aan alle kanten en inderdaad hij blijkt in alles gemiddeld te zijn en er zijn geen gekke dingen gevonden. We moeten alleen nog even terug om het tussenschot van zijn hartje goed op de foto te krijgen. Het was wel in orde maar vanwege een audit van het ziekenhuis moet er ook echt een beeld van gemaakt worden. Maar ons manneke was te eigenwijs teveel bewegen en vervolgens echt niet willen draaien haha. Ach helemaal niet erg om hem volgende week nog een keer te bewonderen ;). Het is echt zo schattig steeds friemelen met z'n handjes (heeft hij van z'n moeder :D ). En de beentjes zo relaxt over elkaar, o ik kan er uren over praten ik ben in love (l)!!

20. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Gefeliciteerd Luitje! Mooi hè die echo....vind het zo bijzonder hoe ze daarop kunnen zien dat de organen in orde zijn.

Kleertjes kopen blijft lastig...je weet niet wat voor weer het is tegen de tijd dat de uk zich aandient. Het kan erg warm zijn maar dat hoeft niet. Ik heb dus ook van alles wat en gelukkig hebben wij nog heel veel kleertjes liggen van onze oudste zoon. Alleen shirtjes hebben we niet in 50/56 omdat die bengel van ons in oktober is geboren.
    Maar een keertje extra shoppen is geen straf haha....

Deel Deze Pagina